Gå til innhold

Er det farlig/stor risiko å reise til Kanariøyene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en baby på 8 mnd? Med tanke på at man ikke får gitt mmr vaksine først?

Anonymkode: bb780...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!!!!!!

Anonymkode: 638be...d89

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei!!!!!!

Anonymkode: 638be...d89

Okei? Helt trygt?

Skrevet

Kanslje du skal spørre helsepersonell.

Du fikk et svar fra anonym bruker som sier nei med mange utropstegn bak. Hvem er denne personen? Hva vet denne personen. Jeg kunne fint svart akkurat det samme som første anonym bruker, men jeg aner jo ikke hva jeg snakker om 😝

Anonymkode: debb2...ed5

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanslje du skal spørre helsepersonell.

Du fikk et svar fra anonym bruker som sier nei med mange utropstegn bak. Hvem er denne personen? Hva vet denne personen. Jeg kunne fint svart akkurat det samme som første anonym bruker, men jeg aner jo ikke hva jeg snakker om 😝

Anonymkode: debb2...ed5

Jeg har snakket med helsesøster.. det var ikke mulig å få vaksine før baby er 9 mnd... hun mente det sikkert ville gå fint  ville høre erfaringer fra andre...

H.i.

Skrevet

Flere erfaringer? 

Skrevet

Bare hvis du har dårlig karma fordi du tok pengene du betalte turen med fra kalenderen til ungen på fem år.

Anonymkode: d0f96...6e0

Skrevet

Hadde ikkje reist uten alle vaksinene, en vet jo aldri hva som kan skje, om andre på hotelle er syke osv. Kjenner flerre som har reist med så små, og barnet har blitt sykt. Folk gjør som de vil, men tenk på barna først

Anonymkode: d9b3d...f57

Skrevet

Vi reiste til gran canaria i 2009 da var knøtta ikke så gammel, gikk helt fint det og vi har vært der hver eneste vinter siden 😀møtte også mange små babyer på flyet til mallorca i sommer, dem kan ikke ha vært mer en 5-6 mnd

Anonymkode: 4b5dd...2dc

Skrevet

Har bodd på GC, og vært der utallige ganger med baby. Det er ingen sykdommer der som vi ikke har her. Skulle barnet mot formodning bli syk, så finnes det utrolig dyktige leger der nede. 

God tur og kos dere! 

Anonymkode: 60c0d...175

Skrevet

Det går jo bra med 99%, men ville du gitt barnet dit en av 100 piller der du viste at en av dem var giftig?

Anonymkode: ffd8b...fc3

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å reise med barn før de er vaksinert. Ungen har ingen glede av det, og dermed er det altså foreldre som utsetter ungen sin for risiko kun fordi de selv vil ha litt sol og varme? I mitt hode er det eksempel på dårlig dømmekraft og stor grad av egoisme. Det er ingen tvil om at det er forskjell på abkterieflora etc på Gran Canaria og hjemme i Norge. Hvorfor kan du ikke vente?

Anonymkode: 3617d...574

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke dette med å reise med barn før de er vaksinert. Ungen har ingen glede av det, og dermed er det altså foreldre som utsetter ungen sin for risiko kun fordi de selv vil ha litt sol og varme? I mitt hode er det eksempel på dårlig dømmekraft og stor grad av egoisme. Det er ingen tvil om at det er forskjell på abkterieflora etc på Gran Canaria og hjemme i Norge. Hvorfor kan du ikke vente?

Dette ☝🏻

Anonymkode: 5770d...89a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull! Vår baby hadde stor glede av å reise og så lenge du ikke gir babyen vann rett fra springen så er det overhodet ingen problem..synes ikke hi er egoistisk i det hele tatt, gran canaria er ikke noe risikoland. Synes du skal roe deg helt ned med propaganda svada om dårlig dømmekraft og egoisme..du har tydeligvis ikke reist noen plasser med babyen din du

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noen forskjell på bakterieflora på GC og Norge. Kranvann drikker en ikke der nede, men det er pga det er avsaltet hav vann som smaker pyton, ikke pga bakterieflora. Hvis barnet ikke amnes, er det ingen problem å kjøpe MME der nede. De har det både på supermarked og apotek. Samme gjelder babymat, bedre utvalg enn her hjemme. Mer økologisk. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull! Vår baby hadde stor glede av å reise og så lenge du ikke gir babyen vann rett fra springen så er det overhodet ingen problem..synes ikke hi er egoistisk i det hele tatt, gran canaria er ikke noe risikoland. Synes du skal roe deg helt ned med propaganda svada om dårlig dømmekraft og egoisme..du har tydeligvis ikke reist noen plasser med babyen din du

Propagandasvada? Vet du egentlig hva det betyr? Og hva vet du om din baby hadde stor glede av reisen? Du hadde stor glede av reisen! Ikke innbill deg noe annet. En baby på 8 mnd har det best der det er kjente omgivelser og jkente folk. Det er også stor sannsynlighet for at en unge på 8 mnd krabber rundt eller går (det gjorde hvertfall mine, to har krabbet og to har gårr ved 8 mnd) og ungen vil derfor være ekstra utsatt for smitte med alt han plukker på og putter i munnen. En ferieleilighet vil ikke være barnesikret på samme måte som huset hjemme, og derfor vil enten ungen være utsatt for høyere ulykkesrisiko ellr for å bli holdt tilbake fordi foreldrene må passe på som smeder og ikke kan slippe ham løs i det hele tatt. Så fortell meg at du med hånden på hjertet tror ungen har stor glede av det? Jeg mener bestemt at du tar feil og at det kun er for å tilfredsstille foreldrenes reiselyst. Reis etter at ungen er vaksinert. Det er 4 uker om å gjøre.

Skrevet

Til hi: jeg vil anbefale å ta med babyen på stranda i amadores, palmitos park er det mange dyr og spesielt fugler som ihverfall vår storkoste seg med å se :) skal reise igjenn med baby nr 2 da er ho ikke mer enn 6 mnd når vi reiser :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Propagandasvada? Vet du egentlig hva det betyr? Og hva vet du om din baby hadde stor glede av reisen? Du hadde stor glede av reisen! Ikke innbill deg noe annet. En baby på 8 mnd har det best der det er kjente omgivelser og jkente folk. Det er også stor sannsynlighet for at en unge på 8 mnd krabber rundt eller går (det gjorde hvertfall mine, to har krabbet og to har gårr ved 8 mnd) og ungen vil derfor være ekstra utsatt for smitte med alt han plukker på og putter i munnen. En ferieleilighet vil ikke være barnesikret på samme måte som huset hjemme, og derfor vil enten ungen være utsatt for høyere ulykkesrisiko ellr for å bli holdt tilbake fordi foreldrene må passe på som smeder og ikke kan slippe ham løs i det hele tatt. Så fortell meg at du med hånden på hjertet tror ungen har stor glede av det? Jeg mener bestemt at du tar feil og at det kun er for å tilfredsstille foreldrenes reiselyst. Reis etter at ungen er vaksinert. Det er 4 uker om å gjøre.

Ja babyen vår haddr stor glede av ferien og vi skal reise på nytt med baby nr 2 når ho er 6 mnd :) du burde ta deg en tur ut å se litt på verden..er ikke uganda det er snakk om her :)

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Babyen kryper vel rundt her hjemme og putter ting i munnen? En kan få barnesikret hotell rom bl.a på en del familiehotell. 

Babyer elsker jo som regel å ha lite klær på seg og det kan de der. Ikke er det stekende varmt på denne tiden heller. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja babyen vår haddr stor glede av ferien og vi skal reise på nytt med baby nr 2 når ho er 6 mnd :) du burde ta deg en tur ut å se litt på verden..er ikke uganda det er snakk om her :)

Ut å se på verden på Grand canaria 😂 nå har jeg hørt det å. 

Anonymkode: a65a1...d4c

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Har selv framskyndet vaksine med MMR fordi vi skulle på ferie. Hadde aldri reist før det var mulig.

Om dere reiser ville jeg unngått typiske folkemengder.... shoppingsenter og familieparker. Meslinger er utrolig smittsomt. 

Men den største risikoen møter man egentlig på flyplassen, der florerer det med bakterier fra mennesker fra hele verden. 

Risikoen er ikke spesielt stor for alvorlige sykdommer som meslinger men samtidig er  den veldig mye større enn hjemme.

Anonymkode: 6060d...265

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heter sønnen din Nure? 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noen forskjell på bakterieflora på GC og Norge. Kranvann drikker en ikke der nede, men det er pga det er avsaltet hav vann som smaker pyton, ikke pga bakterieflora. Hvis barnet ikke amnes, er det ingen problem å kjøpe MME der nede. De har det både på supermarked og apotek. Samme gjelder babymat, bedre utvalg enn her hjemme. Mer økologisk. 

Latterlig kunnskapsløs påstand.

Når du uttaler deg så skråsikkert så bør du i det minste ha et minimum av kunnskap om det du uttaler deg om...

Anonymkode: 6eaf6...9ed

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Latterlig kunnskapsløs påstand.

Når du uttaler deg så skråsikkert så bør du i det minste ha et minimum av kunnskap om det du uttaler deg om...

Anonymkode: 6eaf6...9ed

Har veldig god kunnskap om det, iom at jeg har bodd der flere år. Har også masse familie der nede (spanske, ikke nordmenn som bor der).

Hvilken kunnskap har du om dette iom at du uttaler deg så sikkert om at jeg kommer med en «latterlig kunnskapsløs påstand»? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...