Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #26 Skrevet 17. desember 2017 Smelt smørbukk i kasserolle og bruk som lim. Ingenting er bedre enn det. Anonymkode: e4b6d...02d
gale damen Skrevet 17. desember 2017 #27 Skrevet 17. desember 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Smelt smørbukk i kasserolle og bruk som lim. Ingenting er bedre enn det. Anonymkode: e4b6d...02d Jeg prøvde smørbukk i fjor, og det funket ikke. I år begynte jeg med spiselig lim, som ikke funket. Jeg krøp til korset of smeltet sukker, men for første gang, og jeg begriper ikke hvordan det gikk til, virket det ikke. Jepp - husveggene ble klistret sammen, men husveggene litt lengre borte delte seg. Jeg limte igjen, og litt lengre borte på veggen falt det av en ny bit. Det er siste gang jeg kjøper ferdighus! Jeg hadde fem hus å lime, så til slutt, sent på kvelden og rimelig sint, fant jeg frem en tube med gelelim, og da ble det endelig fres i sakene.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #28 Skrevet 17. desember 2017 19 minutter siden, gale damen skrev: Jeg prøvde smørbukk i fjor, og det funket ikke. I år begynte jeg med spiselig lim, som ikke funket. Jeg krøp til korset of smeltet sukker, men for første gang, og jeg begriper ikke hvordan det gikk til, virket det ikke. Jepp - husveggene ble klistret sammen, men husveggene litt lengre borte delte seg. Jeg limte igjen, og litt lengre borte på veggen falt det av en ny bit. Det er siste gang jeg kjøper ferdighus! Jeg hadde fem hus å lime, så til slutt, sent på kvelden og rimelig sint, fant jeg frem en tube med gelelim, og da ble det endelig fres i sakene. Varmet du smørbukk en nok? Anonymkode: e4b6d...02d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #29 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Varmet du smørbukk en nok? Anonymkode: e4b6d...02d *smørbukken Anonymkode: e4b6d...02d
Kira Skrevet 17. desember 2017 #30 Skrevet 17. desember 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Smelt smørbukk i kasserolle og bruk som lim. Ingenting er bedre enn det. Anonymkode: e4b6d...02d Enig i denne 👍🏼 Smaker også bedre enn lim 😉
Superdolly Skrevet 17. desember 2017 #31 Skrevet 17. desember 2017 Jeg går rett på limpistolen og har gjort det i mange år. Bortsett fra i fjor, for jeg hadde lest her inne om å smelte Smørbukk og hvor fantastisk det skulle være. Vel, det gikk fint med Smørbukk. En og en halv dag. Men under julefrokosten førstedag oppdaget jeg at husveggene var i ferd med å sige sakte utover mens karamellen strakk seg til lange tråder... Så i år ble det limpistol igjen. Og det funker som bare det. I tillegg har jeg gleden av å sjokkere alle som får høre om det. Og jeg innrømmer det: Jeg koser meg og ler litt inni meg når jeg får sjokkerte blikk og gisp og "Bruker du LIMPISTOL på PEPPERKAKEHUSET?"
Fru Banderas Skrevet 17. desember 2017 #32 Skrevet 17. desember 2017 Jeg er betegnelsen på husmorskandale, det har jeg alltid vært, men likevel forsøkte jeg i fjor å lage pepperkakehus. Det gikk riktig til helvete allerede før veggene skulle i ovnen. For det første var det klin umulig å rulle ut noe som helst. 80% av deigen limte seg fast i kjevlen eller satt som støpt fast i kjøkkenbenken. Ja, jeg hadde selvsagt på mel. Den måtte dermed bankes ut med rå makt, og det har jeg mye av når jeg blir irritert nok. Resultatet var at veggene og de øvrige delene vokse og krympet helt usynkronisert i løpet av steketiden. Noe ble helt brent og så ut som kull, andre deler hadde vokst og var bløtt, og alt hadde ujevne kanter og så egentlig ut som et abstrakt maleri av Picasso. Men nå kom jeg på en idé! Jeg har noen tomme isbokser og slikt. Kan jeg lime pepperkaker utenpå for å å overpynte så voldsomt at ingen ser skjøter eller bakgrunnen? MASSE melis over? Blir det insta safe? Det er jo det viktigste.
Marriet Skrevet 17. desember 2017 #33 Skrevet 17. desember 2017 Ja, altså. I år gikk ingenting som planlagt her, så vi en låve (pepperkake) uten tak, men full av engelsk konfekt og en stall som mangler en kortvegg. Sånn ser pepperkakegården vår ut i år. Kårboligen mangler fullstendig, arbeiderne gikk ut i streik før byggingen på den startet.
Modesty Blaise. Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #34 Skrevet 17. desember 2017 3 minutter siden, Fru Banderas skrev: Jeg er betegnelsen på husmorskandale, det har jeg alltid vært, men likevel forsøkte jeg i fjor å lage pepperkakehus. Det gikk riktig til helvete allerede før veggene skulle i ovnen. For det første var det klin umulig å rulle ut noe som helst. 80% av deigen limte seg fast i kjevlen eller satt som støpt fast i kjøkkenbenken. Ja, jeg hadde selvsagt på mel. Den måtte dermed bankes ut med rå makt, og det har jeg mye av når jeg blir irritert nok. Resultatet var at veggene og de øvrige delene vokse og krympet helt usynkronisert i løpet av steketiden. Noe ble helt brent og så ut som kull, andre deler hadde vokst og var bløtt, og alt hadde ujevne kanter og så egentlig ut som et abstrakt maleri av Picasso. Men nå kom jeg på en idé! Jeg har noen tomme isbokser og slikt. Kan jeg lime pepperkaker utenpå for å å overpynte så voldsomt at ingen ser skjøter eller bakgrunnen? MASSE melis over? Blir det insta safe? Det er jo det viktigste. Det er jo en perfekt ide! Kjør på 😄
Fru Banderas Skrevet 17. desember 2017 #35 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, Marriet skrev: Ja, altså. I år gikk ingenting som planlagt her, så vi en låve (pepperkake) uten tak, men full av engelsk konfekt og en stall som mangler en kortvegg. Sånn ser pepperkakegården vår ut i år. Kårboligen mangler fullstendig, arbeiderne gikk ut i streik før byggingen på den startet. Sånn skarre værra! Liker det når arbeiderne setter foten ned! At låven ikke har tak og at andre bygninger mangler en vegg her og der er helt naturlig. Klimaforandringer, hørt om det? Orkan meg her og der? Det blir snart unntak å HA tak og alle vegger på plass.
Modesty Blaise. Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #36 Skrevet 17. desember 2017 Men for å ikke fremstå som fullstendig udugelig, jeg klarte å produsere disse uten bruk av limpistol da. Så jeg satser på at vi spiser disse, og glemmer spising av selve huset 😂
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #37 Skrevet 17. desember 2017 Med eksamen fredag som var(en eksamen hvor jeg anser C som en veldig god karakter), er hus som ser ut som noen har sluppet en bombe og sykdom i hus, er jeg mer enn fornøyd hvis jeg får satt opp pepperkakehuset jeg kjøpte i fjor og at ungene kan kjevle ut pepperkakedeigen jeg har planer om å kjøpe uten at jeg må hjelpe dem for mye😊 Alle hjemmelagde pepperkakehus hadde imponert meg, seg de som er limt med limpistol eller laget i papp😀 Anonymkode: 78500...37e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #38 Skrevet 17. desember 2017 Vårt pepperkakehus kollapset totalt. Helt kondemnert. Deig bakt hjemme (hos bakeren) og limt med smørbukk og det hele. Femåringen og toåringen var uforutsett flinke til å la pynten havne på huset fremfor i munnen, så da ble det lag på lag med seigmenn og glasur og nonstop - og hele stasen knelte over natta. Nå vurderer jeg, inspirert av tråden her, papphus montert med limpistol. Jeg vil ikke ta pynteiveren fra barna, så da blir det deigekvivalent fra loftet. Man tager hva man haver i god, gammel husmorånd😄 Anonymkode: f79ce...4f0
Mandala Skrevet 17. desember 2017 #39 Skrevet 17. desember 2017 11 timer siden, Pengetreet skrev: Papp funker også fint, fant jeg ut for et par år siden. Etter to forsøk, som begge endte med kollaps, så hentet jeg en pappeske på loftet og klippet ut vegger og tak, limte de sammen og så pyntet vi hele sørgeligheten til det ugjenkjennelige. Utrolig nok var det ingen som oppdaget det. For en gangs skyld frister det å lage et "pepperkakehus". Kanskje en liten by. Vi har masse papp i garasjen! 😁
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #40 Skrevet 17. desember 2017 Hvorfor, altså HVORFOR driver alle med disse pepperkakehusene? Jeg syns de er stygge, lukter vondt og smaker høgg. Er da såå mye annet som går an å gjøre. Anonymkode: 88a65...dda
Stridsmøy Skrevet 17. desember 2017 #41 Skrevet 17. desember 2017 Ah, dette var vakker lesing! Jeg er ikke alene om å være fullstendig talentløs med pepperkakehus!
Nordisk Skrevet 17. desember 2017 #42 Skrevet 17. desember 2017 3 timer siden, Modesty Blaise. skrev: Men for å ikke fremstå som fullstendig udugelig, jeg klarte å produsere disse uten bruk av limpistol da. Så jeg satser på at vi spiser disse, og glemmer spising av selve huset 😂 Wow! Nydelige! 🎄
Pengetreet Skrevet 17. desember 2017 #43 Skrevet 17. desember 2017 3 timer siden, Modesty Blaise. skrev: Men for å ikke fremstå som fullstendig udugelig, jeg klarte å produsere disse uten bruk av limpistol da. Så jeg satser på at vi spiser disse, og glemmer spising av selve huset 😂 Wow! Det vil jeg også prøve!
gale damen Skrevet 17. desember 2017 #44 Skrevet 17. desember 2017 5 timer siden, Fru Banderas skrev: Jeg er betegnelsen på husmorskandale, det har jeg alltid vært, men likevel forsøkte jeg i fjor å lage pepperkakehus. Det gikk riktig til helvete allerede før veggene skulle i ovnen. For det første var det klin umulig å rulle ut noe som helst. 80% av deigen limte seg fast i kjevlen eller satt som støpt fast i kjøkkenbenken. Ja, jeg hadde selvsagt på mel. Den måtte dermed bankes ut med rå makt, og det har jeg mye av når jeg blir irritert nok. Resultatet var at veggene og de øvrige delene vokse og krympet helt usynkronisert i løpet av steketiden. Noe ble helt brent og så ut som kull, andre deler hadde vokst og var bløtt, og alt hadde ujevne kanter og så egentlig ut som et abstrakt maleri av Picasso. Men nå kom jeg på en idé! Jeg har noen tomme isbokser og slikt. Kan jeg lime pepperkaker utenpå for å å overpynte så voldsomt at ingen ser skjøter eller bakgrunnen? MASSE melis over? Blir det insta safe? Det er jo det viktigste. Når du snakker om å banke ut med rå makt, så har jeg engang befunnet meg oppå en kjøkkenstol, med en kjøtthammer i hånden, en marsipanklump mellom to lag plast gaffateipet til kjøkkenbordet med gloser i fri flyt, mens jeg prøvde å produsere et marsipanlokk. Rå makt er undervurdert.
Marriet Skrevet 17. desember 2017 #45 Skrevet 17. desember 2017 23 minutter siden, gale damen skrev: Når du snakker om å banke ut med rå makt, så har jeg engang befunnet meg oppå en kjøkkenstol, med en kjøtthammer i hånden, en marsipanklump mellom to lag plast gaffateipet til kjøkkenbordet med gloser i fri flyt, mens jeg prøvde å produsere et marsipanlokk. Rå makt er undervurdert. Du, gale damen, matcher vi i år?
Fru Banderas Skrevet 17. desember 2017 #46 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, gale damen skrev: Når du snakker om å banke ut med rå makt, så har jeg engang befunnet meg oppå en kjøkkenstol, med en kjøtthammer i hånden, en marsipanklump mellom to lag plast gaffateipet til kjøkkenbordet med gloser i fri flyt, mens jeg prøvde å produsere et marsipanlokk. Rå makt er undervurdert. Du vet at man kan kjøpe ferige marsipanlokk, sant?
Nordisk Skrevet 17. desember 2017 #47 Skrevet 17. desember 2017 24 minutter siden, Fru Banderas skrev: Du vet at man kan kjøpe ferige marsipanlokk, sant? Halve moroa er vel å banke den satans marsipanen flat og fin? 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå