Gå til innhold

Du vet du er drittlei...


Anbefalte innlegg

Skrevet

.... når du, etter flere timers frustrasjon, sikter deg inn på limpistolen... Smiler ondt... Og ender opp med å lime hele det bedritene pepperkakehuset med den.

Så nå har vi et pepperkakehus som har en fantastisk fasade, men er råttent og vaklevorent innvendig. Litt som resten av samfunnet😂 

Når jeg tenker meg om så skal jeg påstå, hvis noen ser hva jeg har gjort, at jeg driver med samfunssatire innbakt i julebaksten.

Noen andre her som tyr til desperate løsninger innimellom? 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel slik samfunnet ER for tiden; alt skal være «insta-vennlig», drit i hva som egentlig skjer bak fasaden. 🙈

Blir spennende når dere skal prøve å spise huset da. 😂

Skrevet
2 minutter siden, Nordisk skrev:

Det er vel slik samfunnet ER for tiden; alt skal være «insta-vennlig», drit i hva som egentlig skjer bak fasaden. 🙈

Blir spennende når dere skal prøve å spise huset da. 😂

Det er ganske stort, så jeg satser på å spise rundt limet 😂

Skrevet
Akkurat nå, Modesty Blaise. skrev:

Det er ganske stort, så jeg satser på å spise rundt limet 😂

Pass på å ikke fortelle til de andre at det er lim i huset da! Da får du noen interessante episoder (og store tannlegeregninger)! 😂

Skrevet
Akkurat nå, Nordisk skrev:

Pass på å ikke fortelle til de andre at det er lim i huset da! Da får du noen interessante episoder (og store tannlegeregninger)! 😂

Nå overproblematiserer du her!! 

Men litt seriøst, vi pleier faktisk ikke å spise så mye av det. Så det fungerer mest som pynt, eller et stykke kuns om du vil 🤣

Skrevet

Samtidskunst og samfunnsopplæring midt i gavehysteriet hører jo til en dannet oppdragelse ;)

Videre viser du en beundringsverdig løsningsorientert tankegang, så alt i alt er du jo Mamma de Luxe :D

Anonymkode: 2fe8b...bd2

Skrevet

Jeg skjønner jo at jeg her høres ut som parodien av meg selv fra kalenderen,  men hva slags deig har du brukt? Min hjemmelagde ender i veldig stabile og gode hus😊 og de limes fint med sukker... 

Skrevet
29 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

.... når du, etter flere timers frustrasjon, sikter deg inn på limpistolen... Smiler ondt... Og ender opp med å lime hele det bedritene pepperkakehuset med den.

Så nå har vi et pepperkakehus som har en fantastisk fasade, men er råttent og vaklevorent innvendig. Litt som resten av samfunnet😂 

Når jeg tenker meg om så skal jeg påstå, hvis noen ser hva jeg har gjort, at jeg driver med samfunssatire innbakt i julebaksten.

Noen andre her som tyr til desperate løsninger innimellom? 😂

Fnis! Hva i alle dager brukte du før du dro frem limpistolen? 

Skrevet
4 minutter siden, amandine skrev:

Jeg skjønner jo at jeg her høres ut som parodien av meg selv fra kalenderen,  men hva slags deig har du brukt? Min hjemmelagde ender i veldig stabile og gode hus😊 og de limes fint med sukker... 

Herlig 😂😂😂

Skrevet
Akkurat nå, Kira skrev:

Herlig 😂😂😂

Knegget faktisk godt for jeg møtte visst meg selv i døra😂😂

Skrevet
3 minutter siden, amandine skrev:

Jeg skjønner jo at jeg her høres ut som parodien av meg selv fra kalenderen,  men hva slags deig har du brukt? Min hjemmelagde ender i veldig stabile og gode hus😊 og de limes fint med sukker... 

Hele fadesen startet med å google pepperkakedeig. Jeg her ikke vært helt fornøyd med den jeg har pleid å lage. Så dum som et brød så ble jeg lykkelig over å finne en oppskrift av en såkalt konditor som skulle være ekstra stabil til husbygging. Stemmer ikke!! Den var umulig å kjevle, krympet MYE under steking og var generelt bare dritt.

Som du forstår, jeg legger all skyld på denne såkalte konditoren og oppskrifta hans, ikke mine bakeevner 🙄

Skrevet
2 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Hele fadesen startet med å google pepperkakedeig. Jeg her ikke vært helt fornøyd med den jeg har pleid å lage. Så dum som et brød så ble jeg lykkelig over å finne en oppskrift av en såkalt konditor som skulle være ekstra stabil til husbygging. Stemmer ikke!! Den var umulig å kjevle, krympet MYE under steking og var generelt bare dritt.

Som du forstår, jeg legger all skyld på denne såkalte konditoren og oppskrifta hans, ikke mine bakeevner 🙄

Ah... men der har du jo svaret. Det er jo (nesten) allment kjent at den konditoren har en ond enegget tvillingbror med dysleksi og dyskalkuli, og som stadig endrer viktige detaljer i den stakkars dyktige konditorens oppskrifter.

 

Anonymkode: 2fe8b...bd2

Skrevet
4 minutter siden, Kira skrev:

Fnis! Hva i alle dager brukte du før du dro frem limpistolen? 

Ingenting! Jeg gikk rett på limpistolen 😂

Jeg så kjapt at dette kom til å gå til helvete, så for st hele driten ikke skulle knekke sammen, så brukte jeg noe som gikk kjapt. Hadde tenkt til å bruke Royal icing, og har gjort en stor bolle med det klart. Så nå skal jeg ha det over limet, og late som jeg har brukt mye energi i å få det til å se ut som snø 😋

Men jeg vil legge til at huset har vinduer av «glassmosaikk» lagd av drops. Så det ser ganske så nydelig ut da.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah... men der har du jo svaret. Det er jo (nesten) allment kjent at den konditoren har en ond enegget tvillingbror med dysleksi og dyskalkuli, og som stadig endrer viktige detaljer i den stakkars dyktige konditorens oppskrifter.

 

Anonymkode: 2fe8b...bd2

Takk! Der kan du se, jeg viste at det var noe muffins her. Denne forklaringen kjøper jeg lett!

Skrevet
20 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Takk! Der kan du se, jeg viste at det var noe muffins her. Denne forklaringen kjøper jeg lett!

Neste år sender du meg en melding så skal du få min oppskrift. Garanterer stabil deig som hverken hever i bobler eller skifter fasong. Og med drops i vinduene er du garantert vakkert hus. Jeg laget deig ( nr 3, for de er J....... gode og forsvinner fort) i dag og skal lage hus i morgen.  I dag.

Skrevet

Papp funker også fint, fant jeg ut for et par år siden. Etter to forsøk, som begge endte med kollaps, så hentet jeg en pappeske på loftet og klippet ut vegger og tak, limte de sammen og så pyntet vi hele sørgeligheten til det ugjenkjennelige. Utrolig nok var det ingen som oppdaget det. :ler:

Skrevet
4 minutter siden, amandine skrev:

Neste år sender du meg en melding så skal du få min oppskrift. Garanterer stabil deig som hverken hever i bobler eller skifter fasong. Og med drops i vinduene er du garantert vakkert hus. Jeg laget deig ( nr 3, for de er J....... gode og forsvinner fort) i dag og skal lage hus i morgen.  I dag.

Takk, det skal jeg gjøre! 

Skrevet
1 minutt siden, Pengetreet skrev:

Papp funker også fint, fant jeg ut for et par år siden. Etter to forsøk, som begge endte med kollaps, så hentet jeg en pappeske på loftet og klippet ut vegger og tak, limte de sammen og så pyntet vi hele sørgeligheten til det ugjenkjennelige. Utrolig nok var det ingen som oppdaget det. :ler:

Herlig! Lenge leve kreativiteten. Du har jo tatt Ingrid Espelid Hovig seriøst og juksa litt. Mulig litt mer enn hun mener man skal, men det er jo bare bagateller ;)

Anonymkode: 2fe8b...bd2

Skrevet
3 minutter siden, Pengetreet skrev:

Papp funker også fint, fant jeg ut for et par år siden. Etter to forsøk, som begge endte med kollaps, så hentet jeg en pappeske på loftet og klippet ut vegger og tak, limte de sammen og så pyntet vi hele sørgeligheten til det ugjenkjennelige. Utrolig nok var det ingen som oppdaget det. :ler:

Nå kjente jeg at jeg ble litt glad i deg 😍😂

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

Neste år sender du meg en melding så skal du få min oppskrift. Garanterer stabil deig som hverken hever i bobler eller skifter fasong. Og med drops i vinduene er du garantert vakkert hus. Jeg laget deig ( nr 3, for de er J....... gode og forsvinner fort) i dag og skal lage hus i morgen.  I dag.

Hæ? Pepperkaker som faktisk er gode, til og med jævlig gode? Jeg hadde slettes ingen planer om å bake noe, men denne oppskriften må jeg innrømme at jeg ønsker å slå kloa i. 😉

Skrevet
4 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Nå kjente jeg at jeg ble litt glad i deg 😍😂

Det handler bare om å være drittlei nok, så strømmer kreativiteten på.:idesmil:

Skrevet
1 time siden, Pengetreet skrev:

Papp funker også fint, fant jeg ut for et par år siden. Etter to forsøk, som begge endte med kollaps, så hentet jeg en pappeske på loftet og klippet ut vegger og tak, limte de sammen og så pyntet vi hele sørgeligheten til det ugjenkjennelige. Utrolig nok var det ingen som oppdaget det. :ler:

Hoho! Dette må inn bak luke 17 i DIB-kalenderen! 😂

Skrevet
2 timer siden, Pengetreet skrev:

Papp funker også fint, fant jeg ut for et par år siden. Etter to forsøk, som begge endte med kollaps, så hentet jeg en pappeske på loftet og klippet ut vegger og tak, limte de sammen og så pyntet vi hele sørgeligheten til det ugjenkjennelige. Utrolig nok var det ingen som oppdaget det. :ler:

:legrine:Nå lo jeg høyt her, fantastisk :icon_lol:

Anonymkode: 1beca...7fb

Skrevet

Jeg har for lengst innsett mine begrensninger, og kjøper ferdig-pepperkakehus. Litt som livet mitt i liten skala, faktisk, i og med at vi også bor i et ferdighus. At barna mine og mannen spiser opp pynten litt etter litt, understreker bare ironien. 

Skrevet

Var innom coop obs her om dagen pg vurderte å kjøpe pepperkakehus, helt til jeg innså at skiten må limes sammen selv. Da hoppet jeg galant over det. Her har 2-åringen stukket av med alle formene, så vi stikker ut deigen med en kopp og kaller det måne 😁

 #supermamma har tatt ferie, nå er det slaskemamma som tar over 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...