Gå til innhold

Slutt med plastjuletrær!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 14.12.2017 den 11.58, Anonym bruker skrev:

Etter å ha våknet opp med taket fullt av eddekoppdyr som var med juletreet inn i varmen, skal jeg aldri ha ekte juletre inn i mitt hus igjen. Det spiller ingen rolle om du hi mener jeg er et miljøsvin!

Anonymkode: 3e19f...f6f

Den samme opplevelsen har jeg hatt, og ekte juletre kommer heller aldri inn i huset mitt igjen.

Anonymkode: 3e19f...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Sonsun skrev:

Det er også ganske gøy når guttungen kommer hjem og sier at kompisen har måttet kaste ut juletreet midt i jula på grunn av at det drysset! 

 

Hvorfor i alle dager synes du det er «gøy»? Utrolig komisk at du klager på de fæle kvinnfolka, så er du full av skadefro selv. Dumme menneskene som kjøpte ekte juletre liksom...

Anonymkode: 467c1...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det plastjuletre, noe annet blir det ikke. Her er det heller ikke svibler, julestjerner, røkelse, duftlys, nøtter eller fiken/dadler. Og likevel har vi en kjempefin jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte plastjuletre i 2010 og bruker det fortsatt. Så regner med at det varer minst et par år til 👍 om man kjøper nytt plasttre hvert år kan jeg være enig med deg (men det er nok ikke mange som gjør), men ellers er nok ikke ekte trær veldig miljøvennlige heller.

Anonymkode: 697d4...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt minst 25 år gamle arvede plasttre ble byttet ut julaften i forfjor til -70%. Fordi det drysset sånn og hadde knapt «nåler» igjen. Mitt nye skal vare like lenge og vel så det. Slutter lysene å virke, ja da har vi vanlige juletrelys å sette på. Også arvet. Akkurat som all pynt både til tre og i hus :) 

Anonymkode: 26c51...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sonsun skrev:

Hei. 

Pleier som regel å bare lese kommentarer her, men nå MÅ jeg bare si noe. 

Fy fader det merkes at det mange kvinnfolk som kommenterer her, dere hakker så ufattelig mye på hverandre i hver bidige tråd! 

Jeg har plastikk juletre, har absolutt ingen allergier, har rett og slett bare lyst på plastikk, bare fordi det ser flott ut. 

Mine barn ser ikke ut til å lide av den grunn, neida, de har mange flotte juleminner. Det er også ganske gøy når guttungen kommer hjem og sier at kompisen har måttet kaste ut juletreet midt i jula på grunn av at det drysset! 

Hvis fru Hansen har lyst på ekte tre og mener at det er det peneste så må jo hun bare mene det. Visa versa hvis herr Gabrielsen mener at plastikk er penest  

Hva andre mener om ditt og datt får være deres mening, og jeg bryr meg absolutt ikke om hva andre tenker om treet mitt, bilen min, jobben min osv, slik burde dere også tenke...

God Jul i 2018, og lykke til med valg av juletre. 

Sondre.

 

Du synes oppriktig at det du la inn nå var så mandig at det skilte seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har har hatt mitt plastjuletre i sikkert 13 år, det er like fint ennå og har absolutt null intensjon om å kjøpe nytt. Ikke er det lys på det og det holder seg kjempefint. Har ingen tro på at ekte er mer miljøvennlig om man begynner å regne på det. Blir som plastposer vs handlenett og papirposer som visstnok er myyyyye mer forurensende! (Ifølge folkeopplysningen.)

Anonymkode: 3df5d...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager synes du det er «gøy»? Utrolig komisk at du klager på de fæle kvinnfolka, så er du full av skadefro selv. Dumme menneskene som kjøpte ekte juletre liksom...

Anonymkode: 467c1...3ce

Haha, kanskje ikke akkurat gøy, men jeg tenker at åpenbart valgte klokere når det gjelder varighet. 

Hele kommentaren var vel ment litt ironisk. Jeg gjemmer meg værtfall ikke bak anonymiteten... 

angående dumme folk, så var det dine ord. Jeg har da aldri påstått at noen er dum, hvorfor skulle jeg det?

Hvis du vil ha juletreet stående i 2 mnd, så vil det jo potensielt være et dumt valg å velge ekte tre. 

Hvis du vil ha et ekte tre, så vil det jo være særdeles dumt å velge plastikk, enig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 13.40, Anonym bruker skrev:

De fleste planlegger det, men etter noen år er det kommet nye modeller som du synes er finere eller så har katten gnagd på ledningen. Plutselig "trenger"du er nytt.

Anonymkode: 0da2f...1b0

Har trær ledning??? Har hatt mitt tre i 15 år forøvrig...

Anonymkode: 79255...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sonsun skrev:

Jeg gjemmer meg værtfall ikke bak anonymiteten... 

Ikke? Hvem er du da? Navn, alder og bosted?

»Sonsun» sier meg nemlig ingenting. Like lite som «anonym» gjør faktisk.

Anonymkode: 467c1...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sonsun skrev:

Haha, kanskje ikke akkurat gøy, men jeg tenker at åpenbart valgte klokere når det gjelder varighet. 

Hele kommentaren var vel ment litt ironisk. Jeg gjemmer meg værtfall ikke bak anonymiteten... 

angående dumme folk, så var det dine ord. Jeg har da aldri påstått at noen er dum, hvorfor skulle jeg det?

Hvis du vil ha juletreet stående i 2 mnd, så vil det jo potensielt være et dumt valg å velge ekte tre. 

Hvis du vil ha et ekte tre, så vil det jo være særdeles dumt å velge plastikk, enig? 

Haha, du er like dømmende som alle andre, og du er like anonym som anonym 3ce

Anonymkode: 1695f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 14.31, Anonym bruker skrev:

Adventstidens høydepunkt er å gå ut i skogen, tenne bål, drikke gløgg og finne et fint tre vi tar med hjem (selvfølgelig med tillatelse). Det finnes ikke noe plasttre som kan erstatte det. Lukten i huset av ekte gran er også viktig for oss. Glad jeg kan gi barna slike minner. 

Anonymkode: f3222...6ba

Dette gjør vi også, er en kjempe koselig tradisjon. Finner et lite skjevt tre som ungene pynter 🎄❤️

Anonymkode: 2f622...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 16.15, Anonym bruker skrev:

Plasttre ser simpelt ut, jeg får ikke julestemning av å pynte juksetre. I morgen skal vi ut og hogge tre i skogen hos lokal juletrefarm, gleder meg til å få granlukt i stua og nye sjarmen med barnåler i sokkene😀

Anonymkode: dcf0c...a6b

I morgen??? 

Skal du kjøpe et nytt til jul da, eller? Du innbiller deg vel ikke at et tre du hugger i morgen og tar inn i varmen, beholder nålene til jul? Det er nesten en hel måned igjen til jul! 

Anonymkode: 285c4...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2017 den 23.21, Anonym bruker skrev:

Tenkte på innpakningen, sløyfer, pynt osv, jeg da...! Er lov å tenke litt før man blir ufin 😏

Anonymkode: 609a9...a01

Ro, ro til fiskeskjær😂

Anonymkode: 41283...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ro, ro til fiskeskjær😂

Anonymkode: 41283...cda

Ja, nå var du skikkelig morsom du....

Anonymkode: 1695f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nå var du skikkelig morsom du....

Anonymkode: 1695f...d9c

Takk😊

Anonymkode: 41283...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2018 den 13.49, Anonym bruker skrev:

Ikke? Hvem er du da? Navn, alder og bosted?

»Sonsun» sier meg nemlig ingenting. Like lite som «anonym» gjør faktisk.

Anonymkode: 467c1...3ce

Hei igjen, 

Jeg heter Sondre. Etternavn vil jeg ikke ut med offentlig. 

31 år, jobber ved Helgelandssykehuset.  

Hva tror du var formålet mitt med å legge igjen en kommentar? Det var for og se hvor lett det var å få folk til å bli sint. 

Jeg har sett mange stygge kommentarer her inne, og jeg har pasienter som har blitt hetset her inne. Disse har jeg i noen tilfeller forskrevet mild sedasjon og antidepressiva til, så alvorlig kan det altså bli.

I min jobb behandler jeg mange pasienter med depresjon, mange utvikler også angst/depresjon etter å ha blitt utsatt for mobbing på nettet, misforstå meg rett, jeg anklager ikke deg for mobbing. 

De fleste "nettroll" gjemmer seg bak anonymiteten, og da kan man si hva man vil uten å bli oppdaget. 

Ha en fin dag videre. 

Endret av Sonsun
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sonsun skrev:

Jeg har sett mange stygge kommentarer her inne, og jeg har pasienter som har blitt hetset her inne. Disse har jeg i noen tilfeller forskrevet mild sedasjon og antidepressiva til, så alvorlig kan det altså bli.

Du synes ikke du heller burde laget et eget innlegg om dette da, for å belyse problemene på en skkkelig måte, i stedet for å legge inn en kommentar i en tråd om plastjuletrær? Du fremstår ikke veldig troverdig akkurat

Anonymkode: 1695f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

I morgen??? 

Skal du kjøpe et nytt til jul da, eller? Du innbiller deg vel ikke at et tre du hugger i morgen og tar inn i varmen, beholder nålene til jul? Det er nesten en hel måned igjen til jul! 

Anonymkode: 285c4...5f3

Så skjønn du er🙈Når tid tror du trærne man kjøper på torget er hugget egentlig? 

De fleste kommer med trailer fra land sør for oss og er hugget for lenge siden. 

Allmennkunnskapen her inne er ikke over snittet...

Anonymkode: d3e90...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke du heller burde laget et eget innlegg om dette da, for å belyse problemene på en skkkelig måte, i stedet for å legge inn en kommentar i en tråd om plastjuletrær? Du fremstår ikke veldig troverdig akkurat

Anonymkode: 1695f...d9c

Nei, men det må du få lov til å mene. 

God jul 

Håper du kommer i bedre humør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

I morgen??? 

Skal du kjøpe et nytt til jul da, eller? Du innbiller deg vel ikke at et tre du hugger i morgen og tar inn i varmen, beholder nålene til jul? Det er nesten en hel måned igjen til jul! 

Anonymkode: 285c4...5f3

Du ser at innlegget var fra midten av desember i 2017....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke du heller burde laget et eget innlegg om dette da, for å belyse problemene på en skkkelig måte, i stedet for å legge inn en kommentar i en tråd om plastjuletrær? Du fremstår ikke veldig troverdig akkurat

Anonymkode: 1695f...d9c

Hallo??? 

Skjønner du ikke at det var dette han var ute etter? Å få sånne som deg sint? Han hadde jo ikke fått deg sur om han hadde laget et eget innlegg. Jeg kjenner typen din, du er sarkastisk og frekk på nettet, men feig som faen face to face. Hva med å være litt hyggelig? 

Sonsun: er du lege? 

Anonymkode: 068dc...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hallo??? 

Skjønner du ikke at det var dette han var ute etter? Å få sånne som deg sint? Han hadde jo ikke fått deg sur om han hadde laget et eget innlegg. Jeg kjenner typen din, du er sarkastisk og frekk på nettet, men feig som faen face to face. Hva med å være litt hyggelig? 

Sonsun: er du lege? 

Anonymkode: 068dc...ca5

Hehe, takk for støtten. 

Nå er ikke jeg ute etter å ta noen her, men det er sant som du sier, jeg hadde nok ikke fått denne responsen om jeg hadde laget et eget innlegg. 

Jeg er forøvrig helt gal etter jul, vi pleier å pynte juletre og alt annet til 1. søndag i advent. Vi må naturligvis ha plastikk. Jeg kjøpte faktisk nytt fra plantasjen, svindyrt men pent. 

Julen for min del blir nok litt stusselig, har kveldsvakt på lillejulafen, julaften og 1. Juledag, men det nå mange hygglige pasienter å kolleger på jobb så det skal nok gå fint. Selv om det hadde vært best å være hjemme med familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hallo??? 

Skjønner du ikke at det var dette han var ute etter? Å få sånne som deg sint? Han hadde jo ikke fått deg sur om han hadde laget et eget innlegg. Jeg kjenner typen din, du er sarkastisk og frekk på nettet, men feig som faen face to face. Hva med å være litt hyggelig? 

Sonsun: er du lege? 

Anonymkode: 068dc...ca5

Sint, sur og frekk??? Hvor er jeg sint? Sint aner jeg ikke hvor du fikk i fra, sur er jeg heller ikke. og hvor er jeg frekk? Du er jo du som er frekk som faen og feig som faen her

Anonymkode: 1695f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sonsun skrev:

Hei igjen, 

Jeg heter Sondre. Etternavn vil jeg ikke ut med offentlig. 

31 år, jobber ved Helgelandssykehuset.  

Hva tror du var formålet mitt med å legge igjen en kommentar? Det var for og se hvor lett det var å få folk til å bli sint. 

Jeg har sett mange stygge kommentarer her inne, og jeg har pasienter som har blitt hetset her inne. Disse har jeg i noen tilfeller forskrevet mild sedasjon og antidepressiva til, så alvorlig kan det altså bli.

I min jobb behandler jeg mange pasienter med depresjon, mange utvikler også angst/depresjon etter å ha blitt utsatt for mobbing på nettet, misforstå meg rett, jeg anklager ikke deg for mobbing. 

De fleste "nettroll" gjemmer seg bak anonymiteten, og da kan man si hva man vil uten å bli oppdaget. 

Ha en fin dag videre. 

Altså, du fremstår ikke så veldig sympatisk selv når du synes det er «gøy» at en venn av barnet ditt har måttet kaste ut juletreet tidlig i jula. Uansett hva du sier er jeg overbevist om at du fortalte om episoden her, og mente det var «gøy», fordi du mener historien beviser at du egentlig har rett i at plastjuletrær er best.

Og bare for å komme deg i forkjøpet: Jeg er verken sint eller sur.

Anonymkode: 467c1...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...