Gå til innhold

ØNH-lege finner ingenting galt med nesen min, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo også være en bivirkning av allergitablettene?

Anonymkode: d0f05...430

Nei.. hadde det før jeg begynte på dem

Anonymkode: eac3d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør definitivt be om CT og røntgen av nese/bihuler/kranie. 

Det gule belegget på tunga, kan det være sopp? 

Har legen sjekket mandlene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nordisk skrev:

Du bør definitivt be om CT og røntgen av nese/bihuler/kranie. 

Det gule belegget på tunga, kan det være sopp? 

Har legen sjekket mandlene dine?

De har tatt ct av hodet pga noe annet. Kan man se det på det bildet? Jeg vet ikke hva det kan være. Er mer grønt enn gult.. Kan sikkert være sopp? Får mer av det hvis jeg spiser sukker. Da "eksploderer" det og jeg får en sur smak i munnen. 

Nei, legen har ikke sjekket mandlene mine. Hva tenkte du på? 

Anonymkode: eac3d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har tatt ct av hodet pga noe annet. Kan man se det på det bildet? Jeg vet ikke hva det kan være. Er mer grønt enn gult.. Kan sikkert være sopp? Får mer av det hvis jeg spiser sukker. Da "eksploderer" det og jeg får en sur smak i munnen. 

Nei, legen har ikke sjekket mandlene mine. Hva tenkte du på? 

Anonymkode: eac3d...e3c

Tenkte på det at forstørrede mandler kan føre til tetthet i nese og svelg. 

Det høres ut som sopp i munnen om det blir verre når du spiser sukker, men jeg er ikke lege altså!

Du kan jo prøve å bruke Corsodyl og se om det hjelper. Det får du reseptfritt på apoteket. https://www.apotek1.no/produkter/corsodyl-2mg-ml-munnskyllevaeske-300ml-480411p

Hadde uansett gått til lege og bedt om henvisning til CT og røntgen, spurt om mandler (eller polypper) kan være et problem, og sikkert også spurt om han/hun mener det er sopp du har i munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nordisk skrev:

Tenkte på det at forstørrede mandler kan føre til tetthet i nese og svelg. 

Det høres ut som sopp i munnen om det blir verre når du spiser sukker, men jeg er ikke lege altså!

Du kan jo prøve å bruke Corsodyl og se om det hjelper. Det får du reseptfritt på apoteket. https://www.apotek1.no/produkter/corsodyl-2mg-ml-munnskyllevaeske-300ml-480411p

Hadde uansett gått til lege og bedt om henvisning til CT og røntgen, spurt om mandler (eller polypper) kan være et problem, og sikkert også spurt om han/hun mener det er sopp du har i munnen. 

Åja, sånn ja. Nei, han har titta i halsen når jeg har hatt halsbetennelse etc, ikke sett noe urovekkende. Blir ikke tett i svelget annet enn hvis jeg spiser noe jeg ikke tåler (da som en allergisk reaksjon/astma). 

Er cordysol noe man bare kan kjøpe sånn uten videre? Trenger ikke høre med legen? 

Anonymkode: eac3d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, sånn ja. Nei, han har titta i halsen når jeg har hatt halsbetennelse etc, ikke sett noe urovekkende. Blir ikke tett i svelget annet enn hvis jeg spiser noe jeg ikke tåler (da som en allergisk reaksjon/astma). 

Er cordysol noe man bare kan kjøpe sånn uten videre? Trenger ikke høre med legen? 

Anonymkode: eac3d...e3c

Det kan du kjøpe reseptfritt ja. Jeg fikk tips om det fra en tannlege etter trekking av en visdomstann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Nordisk skrev:

Det kan du kjøpe reseptfritt ja. Jeg fikk tips om det fra en tannlege etter trekking av en visdomstann. 

ok :) men du kan være inne på noe angående sopp altså... At hele jeg rett og slett er full av sopp :o ! For har begynt å få symptomer på det nedentil også... huff. Hva gjør man med det, da? Er det noen "soppdrepende piller" en kan få hos legen? 

Anonymkode: eac3d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ok :) men du kan være inne på noe angående sopp altså... At hele jeg rett og slett er full av sopp :o ! For har begynt å få symptomer på det nedentil også... huff. Hva gjør man med det, da? Er det noen "soppdrepende piller" en kan få hos legen? 

Anonymkode: eac3d...e3c

Hmmm, aner ikke. Det er vel noen som til og med er allergiske mot selve soppen (candida)? 

Tror du bør få deg time hos fastlegen så raskt som mulig, og så rett og slett få slått fast om du har sopp, og hvor på/i kroppen. 

Håper du får hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nordisk skrev:

Hmmm, aner ikke. Det er vel noen som til og med er allergiske mot selve soppen (candida)? 

Tror du bør få deg time hos fastlegen så raskt som mulig, og så rett og slett få slått fast om du har sopp, og hvor på/i kroppen. 

Håper du får hjelp!

Ja, og soppen kan i seg selv gi allergiske symptomer på mat man ellers har tålt, hadde passet godt inn i min sykehistorie. 

Anonymkode: eac3d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser det er litt "alternativt" å tenke sopp, da... Jeg, med mine plager, tenker at det er verdt å forsøke noe som kan drepe soppen. Kanskje det gjør at noen av allergiene forsvinner og. For jeg føler nesten det går opp et lite lys for meg nå ift plager som alle passer inn med "sopp". 

Minner meg om en skrekkhistorie jeg hørte på rundt halloween-tider... sopp som tok over en hel skute, og spiste opp menneskene :o 

Anonymkode: eac3d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...