Gå til innhold

Epidural - forsvinner smerten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hos meg ble det helt borte. 

Jeg ble anbefalt epudiral med første da jeg kastet opp til jeg begynte å blø fra halsen. Det var så utrolig vondt. Epudiral var en velsignelse. 

Med nummmer to var det en helt annen smerte og klarte meg uten. 

Anonymkode: 2ea07...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er helt merkelig for meg å lese. Jeg ble i gangsatt med min første og eneste 13 dager over termindato. Gjorde helt sykt vondt. Fikk epidural som var helt himmelsk. Men etter en stund kjente jeg riene igjen, og pressriene og det å presse henne ut var helt for jævlig vondt. Jeg trodde seriøst at jeg skulle revne tvers over kroppen og dø, så vondt var det. Så hva i all verden skjedde med epiduralen? Den kan umulig ha vært på lenger hos meg, når dere andre ikke har hatt noen smerter under selve fødselen.

Anonymkode: b4366...154

Er bare sånn det blir hos noen, fortalte de meg. Selv om jeg fikk påfyll av epiduralen, så hadde den ingen virkning lengre...

Anonymkode: f7f00...878

Skrevet

Epidural er bare en pause fra riene. Dem gir deg inravenøst noe veske for å starte fødselen når den synes du har hatt lang nok pause. Da forsvinner epiduralen og du må lide deg gjennom utpressingsfasen.

Anonymkode: 4ce17...a6a

Skrevet

Min søster og en veninne av meg fikk begge spinalhodepine og måtte ha blodpatch etter epiduralen ble satt skjevt. Jeg har også hatt epidural men var heldig med at legen traff rett. Jeg ble enormt skuffet da jeg forso at epidural kun var en pause før dem satt igang fødselen igjenn..trodde jo at epidural var for at man skulle føde uten smerter. Jeg vil anbefale lystgass på det varmeste :)

Anonymkode: 4ce17...a6a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er helt merkelig for meg å lese. Jeg ble i gangsatt med min første og eneste 13 dager over termindato. Gjorde helt sykt vondt. Fikk epidural som var helt himmelsk. Men etter en stund kjente jeg riene igjen, og pressriene og det å presse henne ut var helt for jævlig vondt. Jeg trodde seriøst at jeg skulle revne tvers over kroppen og dø, så vondt var det. Så hva i all verden skjedde med epiduralen? Den kan umulig ha vært på lenger hos meg, når dere andre ikke har hatt noen smerter under selve fødselen.

Anonymkode: b4366...154

Samme skjedde meg. Fikk vite i ettertid at de gradvis skrudde ned dosen for å få fortgang i riene.

Anonymkode: 2f812...7dd

Skrevet

Så lenge den virker så hadde jeg ingen smerter,men de tok den kraftig ned når jeg skulle presse så jeg kjente riene selv,å da var smertene helt forjævlig!

Anonymkode: d31cc...ebd

Skrevet

for og være ærlig ble ikke smertene borte,men vledig mye mindre heldigvis,var 100% vondt uten og 50% med

Skrevet

Jeg har hatt to fødsler, en med epidural og en uten. Da jeg fikk epidural stoppet riene og den ble tatt med sugekopp. Fryktelig vond fødsel med revning og infeksjon. Den andre fødselen som var uten epidural var nesten ikke vond, den ble også tatt med sugekopp. Det var helt overkommelig og en flott fødsel, mye mindre rifter.

Anonymkode: 6a469...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...