Gå til innhold

Sender dere barna i bh den 27,28 og 29 desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og der har vi i år igjen fått bekreftet at en del er så drita kjedelige foreldre at unger på ett år foretrekker fremmede på en institusjon framfor dem - eventuelt at dere er så flinke til å fortelle disse løgnene at dere tror på dem selv, fordi det er for vanskelig å innse at dere egentlig ikke har lyst til å være sammen med disse ungene dere pulte på dere i halvfylla. Folk som velger å institusjonsplassere ungene sine mens de selv har fri er ikke mye å samle på, gratulerer med å prioritere vekk ungene deres så mye dere overhodet får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av disse foreldrene må jo sende barna i barnehagen når de selv har fri. Lite empati for andre og egne barn viser jo at de har store manglende evner på å være gode foreldre ! Så tror nok disse barna har det best i barnehagen.  

Håper alle barnehagene stenger i jula. Er jo som oftes de med under snittet omsorgsevne som sender uansett. De som jobber er jo faktisk flinkere til å ordne med besteforeldre osv. Fordi de faktisk bryr seg og ungene sine. 

Anonymkode: f6952...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 19.09, Anonym bruker skrev:

Blir barnet/barna i bhg halv dag eller en hel dag? I bhg vår fikk vi opplyst at vi måtte gi beskjed om barnet skal være i barnehagen de datoen pga ferie avvikling. Barnehagen åpner senere enn vanlig og stenger tidligere de datoene. Fått beskjed om at det er bindende, altså hvis jeg har sagt at barnet skal være i bhg så må det i praksis faktisk skje. Lurer på hva som skjer om ikke jeg sender barna i bhg? 

Anonymkode: 204b5...0f9

Du kan ødelegge for ein som ønsker seg fri.

Anonymkode: cbdc0...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange av disse foreldrene må jo sende barna i barnehagen når de selv har fri. Lite empati for andre og egne barn viser jo at de har store manglende evner på å være gode foreldre ! Så tror nok disse barna har det best i barnehagen.  

Håper alle barnehagene stenger i jula. Er jo som oftes de med under snittet omsorgsevne som sender uansett. De som jobber er jo faktisk flinkere til å ordne med besteforeldre osv. Fordi de faktisk bryr seg og ungene sine. 

Anonymkode: f6952...1ad

Du tenker ikkje langt 

Anonymkode: cbdc0...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange av disse foreldrene må jo sende barna i barnehagen når de selv har fri. Lite empati for andre og egne barn viser jo at de har store manglende evner på å være gode foreldre ! Så tror nok disse barna har det best i barnehagen.  

Håper alle barnehagene stenger i jula. Er jo som oftes de med under snittet omsorgsevne som sender uansett. De som jobber er jo faktisk flinkere til å ordne med besteforeldre osv. Fordi de faktisk bryr seg og ungene sine. 

Anonymkode: f6952...1ad

Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan ha fri en eneste ekstra time i romjulen, og når mannen er offshore må jeg faktisk benytte meg av barnehagen. Om de hadde valgt å stenge i romjulen hadde jeg hatt et enormt problem. Besteforeldrene er for gamle til å passe og andre har nok med seg selv i juledagene. 

Til tross for dette elsker jeg barna mine og ønsker dem alt det beste. Jeg er ikke helt med på at vi er elendige foreldre fordi vi må jobbe på hverdagene. 

Anonymkode: 706d8...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan ha fri en eneste ekstra time i romjulen, og når mannen er offshore må jeg faktisk benytte meg av barnehagen. Om de hadde valgt å stenge i romjulen hadde jeg hatt et enormt problem. Besteforeldrene er for gamle til å passe og andre har nok med seg selv i juledagene. 

Til tross for dette elsker jeg barna mine og ønsker dem alt det beste. Jeg er ikke helt med på at vi er elendige foreldre fordi vi må jobbe på hverdagene. 

Anonymkode: 706d8...114

Det er ingen som sier at de som skal jobbe ikke skal benytte barnehagen. Vi snakker om dem som velger å levere ungen i barnehagen men de selv har fri. 

Skal du på jobb så benytter du deg selvsagt av bhg. 

Anonymkode: 2545c...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange av disse foreldrene må jo sende barna i barnehagen når de selv har fri. Lite empati for andre og egne barn viser jo at de har store manglende evner på å være gode foreldre ! Så tror nok disse barna har det best i barnehagen.  

Håper alle barnehagene stenger i jula. Er jo som oftes de med under snittet omsorgsevne som sender uansett. De som jobber er jo faktisk flinkere til å ordne med besteforeldre osv. Fordi de faktisk bryr seg og ungene sine. 

Anonymkode: f6952...1ad

Det er helt urealistisk. Men du snakker og mot deg selv når håper at alle barnehager stenger, mens barna med manglende foreldreevner har det best i barnehagen

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min begynner på cellegift pga kreft nå i jula. Er han dårlig er nok bhg best. Godt å få ett avbrekk fra død og sykdom, selv om det er jul.. er han oppegående blir det fri 🤞

Anonymkode: 92950...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi fri allemann. Hvis vi hadde måttet jobbe er vi så heldige at vi har besteforeldre som stiller opp. Barna trenger fri de og! Og hvis de kjeder seg, så har de godt av det og. Kan jo ikke skje ting hele tiden. Barn har godt av å kjenne på det å kjede seg og synes nå jeg. Så kanskje de bruker fantasien sin litt på å finne på noe nytt. Gleder meg til fri og tid sammen med familien! 

Anonymkode: 62326...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Og der har vi i år igjen fått bekreftet at en del er så drita kjedelige foreldre at unger på ett år foretrekker fremmede på en institusjon framfor dem - eventuelt at dere er så flinke til å fortelle disse løgnene at dere tror på dem selv, fordi det er for vanskelig å innse at dere egentlig ikke har lyst til å være sammen med disse ungene dere pulte på dere i halvfylla. Folk som velger å institusjonsplassere ungene sine mens de selv har fri er ikke mye å samle på, gratulerer med å prioritere vekk ungene deres så mye dere overhodet får til.

Hehe. Litt ironisk at du snakker om å prioritere vekk ungene, når du kjører en oppdragelse som på absolutt alle måter og alle områder i livet prioriterer vekk ungene og sier at ungene dine er null verdt. Ateisme på sitt "beste"!

Anonymkode: 343a6...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Litt ironisk at du snakker om å prioritere vekk ungene, når du kjører en oppdragelse som på absolutt alle måter og alle områder i livet prioriterer vekk ungene og sier at ungene dine er null verdt. Ateisme på sitt "beste"!

Anonymkode: 343a6...c11

Eh javel? Stemmer i hodet i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Eh javel? Stemmer i hodet i kveld?

Det er litt morsomt å se hva folk svarer meg når de går tom for argumenter.

Sånn som du gjør nå! ;)

Anonymkode: 343a6...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Litt ironisk at du snakker om å prioritere vekk ungene, når du kjører en oppdragelse som på absolutt alle måter og alle områder i livet prioriterer vekk ungene og sier at ungene dine er null verdt. Ateisme på sitt "beste"!

Anonymkode: 343a6...c11

Tror nok heller hun lurer litt på om hvordan du klarte å trekke de konklusjonene ut fra innlegget du siterte. Det lurer i alle fall jeg på. 

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brorparten av dibere tror visst at alle har besteforeldre som har fri, alltid, og at "alle" bor i samma gate som både foreldre og svigers. 

Tenk at for noen, faktisk, så gjelder ingen av delene. Vi har faktisk foreldre i full jobb begge to, våre ti stykker som sykepleier i turnus. Ikke bor vi i samme by som familien heller. Vi har kuttet navlestrengen for lenge siden og klarer oss faktisk uten barnevakt året rundt. Tenk det! 

Her jobber vi begge. Jeg i turnus, mannen på dagtid. Så nei, her må faktisk barna i barnehagen. Ferie tillates ikke i juletider heller (vernepleier i turnus). 

Så please alle dere som mener barnehagen burde vere stengt. Noen må faktisk bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Huset fullt skrev:

Brorparten av dibere tror visst at alle har besteforeldre som har fri, alltid, og at "alle" bor i samma gate som både foreldre og svigers. 

Tenk at for noen, faktisk, så gjelder ingen av delene. Vi har faktisk foreldre i full jobb begge to, våre ti stykker som sykepleier i turnus. Ikke bor vi i samme by som familien heller. Vi har kuttet navlestrengen for lenge siden og klarer oss faktisk uten barnevakt året rundt. Tenk det! 

Her jobber vi begge. Jeg i turnus, mannen på dagtid. Så nei, her må faktisk barna i barnehagen. Ferie tillates ikke i juletider heller (vernepleier i turnus). 

Så please alle dere som mener barnehagen burde vere stengt. Noen må faktisk bruke den. 

Det er nok ikke de som må jobbe folk reagerer på. Det er de som sender i bhg når de selv har fri 

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønte egentlig det gjaldt de som hadde fri, men noterte meg et par som mente det bare var å skaffe barnevakt for de som ikke hadde det. 

Om en av oss har fri her, så er barna hjemme. For meg er det en selvfølge, for andre ikke. Noe orker ikke ha ungene hjemme, andre har sikkert sine grunner.

Siden jeg jobber turnus jobber jeg både julaften, påske, 17-mai, bursdager etc. Ikke alltid så klart, men fordelt utover årene. I tillegg til å jobbe lile mye kveld som dag, så nyter jeg ekstra fri med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 17.10, Mordi skrev:

Er ikke alle som har overskudd til å være superforeldre hele tida vettu. En stor del av julen for min del er rolige dager hvor man slapper av, prater sammen og koser seg. Ja innimellom finner man på morsomme aktiviteter men ikke hele tida.

Og ja, mange barn har mer LYST til å gå en dag eller to i BHG og møte venner og leke sammen med de enn å kun henge hjemme. Spesielt de som ikke har stor familie og søsken. 

Ser du ikke at dette kan være forskjellig fra familie til familie og barn til barn?

Altså, det handler ikke om å være superforeldre, men det handler om et foreldreansvar. Utrolig at julen handler om rolige dager hvor man kan slappe av uten barn, når man har barn. 

Jeg vet mange barn elsker barnehagen, heldigvis. Men ikke når barnegruppen er sterkt redusert og avdelinger er slått sammen. Ofte vet barna som er i barnehagen at grunnen til atleter disse endringen er fordi storparten har juleferie, noe mange syntes er sårt. 

Bemanningen er heller ikke så mye bedre. Sektoren sparer det den kan, slik at man beregner "forsvarlig" drift. Det betyr ikke at det er flere hender og fang til hvert barn. Tvert i mot beregnes en bemanning pr barn som er vanlig, men sammensetningen av personalet er endret for at flest mulig skal få avsaere og ta ut ferie. Mindre trygt og forutsigbart. 

Angående ønske om å leke med venner, da må man faktisk vite at barnas venner er i barnehagen. Veldig ofte har man en blandet barnegruppe fra 0-6 år fra alle avdelingene. Mange av vennene har fri. 

Og det er ikke slik at barna automatisk skaffer seg nye venner i romjulen. De har aktiviteter i sammen. Et av hovedelementet med vennskap er at det er gjensidig og ønskelig fra begge parter. Å skape vennskap tar tid. Det er ikke sikkert "Lise" på 5 år vil leke med "Trine" på 3. 

Man kan jo bare prøve selv: Ta med deg hjem 5 barn i ulik alder fra 3-5 år (gjerne gutter og jenter) som ditt barn ikke anser som sine venner eller kjenner, og legg til rette for fin lek en hel dag. For det er dette som er beregnet bemanning og ofte barnesammensettningen. Man skal være god om man klare dette ute hyppige konflikter, rastløse og misfornøyde barn. Og siden dere er en liten familie med få søsken, blir det jo bare bedre for ditt barn. Mindre hender og fang å dele på, alt fokus på ditt barn. De trenger ikke å "henge" hjemme, dere kan jo være i en relasjon. 

En annen ting: selv om de små ytrer et ønske om å gå i barnehagen til vanlig, har de ofte ikke forutsetningen til å forstå hvordan situasjonen på avdelinger i romjulen er. Der igjen kommer foreldreansvaret inn. 

Anonymkode: 023e5...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 22.15, Anonym bruker skrev:

I år skal de ikke i bhgen eller på SFO, tidligere år har de vært 1-2 dager da jeg jobber i barnehage og når foreldre som er i permisjon m småsøsken eller har "aktive og rastløse" barn som må i bhgen til tross for at foreldrene har fri må kan ikke jeg få fri heller... Barnehagene er oppe som vanlig fra 07.00 til 17.00, jeg skal jobbe 8 timer en dag men tar ungene mine med på jobb om ikke mannen får fri. 

Anonymkode: d4fc1...25c

Så jeg er en dårlig mor fordi barna skal ha 10 dager fri og ikke 11dager fri?

fordi jeg bruker en dag på å slappe av og lar eldre barn få være i fokus mens de to minste er i barnehagen fra 8.30-14.00?

 

barna går korte dager 3 av 4 dager hver uke. De har en dag fri hver eneste uke. Jeg tror faktisk mine barn har en roligere og bedre hverdag selv om de faktisk skal en dag i barnehagen i jula. 

noen av dere mener visst at i hverdagen kan barnet være i barnehagen, men i jula da er det viktig å ha fri HVER dag.

 

den ene dagen skal jeg nyte! Jeg skal få ryddet litt, tatt et bad og ha tid til å lese en bok. De to eldre finner roen på en annen måte, sover lengre, blir ikke forstyrret i leken eller i gode samtaler, vi får tid til å spille spill og lese bok uten at de to minste forstyrrer.

 

i barnehagen er det flere som faktisk VIL jobbe. En som nettopp har hatt skillsmisse der barna skal reise til fars familie, to single og barnløse og iallefall ei som sparer all avspasering pga langtur i vår. I tillegg er det ei muslimsk som ikke feirer jul og som heller ønsker fri ved sin høytid. 

 

Det er faktisk ikke alltid barna har det bedre hos barnevakter som besteforeldre eller andre. Ikke alle barnevakter er superbesteforeldre. Mange jobber selv og vil ha fri, noen er barnevakt under "tvang" og larbarba virre rundt mens de selv gjør andre ting osv.

 

så mine barn skal ha fri 14.12, 20.12, 22-26.12 og 28.-2.1. Men IKKE 27. Hverdager har de korte dager og jeg tror faktisk mine barn har det mye bedre i hverdagen enn de som går fulle dager hver dag men har fri hele jula.

Anonymkode: add72...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å kjenne på at denne "kritikken" ikke biter seg fast i samvittigheten.  Det blir litt for useriøst når vi skal begynne å snakke om de ansattes ve og vel. Det er ikke mitt ansvar at de ansatte som må jobbe i julen, ikke har spart ferien sin. Jeg har heller ikke noe med hvorfor de ikke har flere avspaseringstimer igjen. Hvis Det viste seg at ingen barn var påmeldt i julen, måtte de fortsatt vært der. De måtte fått andre arbeidsoppgaver. (Snakker av erfaring vi fikk ikke gå et minutt før)  

Anonymkode: 6258e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det handler ikke om å være superforeldre, men det handler om et foreldreansvar. Utrolig at julen handler om rolige dager hvor man kan slappe av uten barn, når man har barn. 

Jeg vet mange barn elsker barnehagen, heldigvis. Men ikke når barnegruppen er sterkt redusert og avdelinger er slått sammen. Ofte vet barna som er i barnehagen at grunnen til atleter disse endringen er fordi storparten har juleferie, noe mange syntes er sårt. 

Bemanningen er heller ikke så mye bedre. Sektoren sparer det den kan, slik at man beregner "forsvarlig" drift. Det betyr ikke at det er flere hender og fang til hvert barn. Tvert i mot beregnes en bemanning pr barn som er vanlig, men sammensetningen av personalet er endret for at flest mulig skal få avsaere og ta ut ferie. Mindre trygt og forutsigbart. 

Angående ønske om å leke med venner, da må man faktisk vite at barnas venner er i barnehagen. Veldig ofte har man en blandet barnegruppe fra 0-6 år fra alle avdelingene. Mange av vennene har fri. 

Og det er ikke slik at barna automatisk skaffer seg nye venner i romjulen. De har aktiviteter i sammen. Et av hovedelementet med vennskap er at det er gjensidig og ønskelig fra begge parter. Å skape vennskap tar tid. Det er ikke sikkert "Lise" på 5 år vil leke med "Trine" på 3. 

Man kan jo bare prøve selv: Ta med deg hjem 5 barn i ulik alder fra 3-5 år (gjerne gutter og jenter) som ditt barn ikke anser som sine venner eller kjenner, og legg til rette for fin lek en hel dag. For det er dette som er beregnet bemanning og ofte barnesammensettningen. Man skal være god om man klare dette ute hyppige konflikter, rastløse og misfornøyde barn. Og siden dere er en liten familie med få søsken, blir det jo bare bedre for ditt barn. Mindre hender og fang å dele på, alt fokus på ditt barn. De trenger ikke å "henge" hjemme, dere kan jo være i en relasjon. 

En annen ting: selv om de små ytrer et ønske om å gå i barnehagen til vanlig, har de ofte ikke forutsetningen til å forstå hvordan situasjonen på avdelinger i romjulen er. Der igjen kommer foreldreansvaret inn. 

Anonymkode: 023e5...f0b

Da må vi nesten bare enes om å være uenige. Og i tillegg kanskje ha ulike barn og ulik erfaring med hvordan barnehagene legger til rette.

Noe som forsåvidt var hovedpoenget mitt. At ikke alt er svart/hvitt 😊

God jul!

Endret av Mordi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt gøy å være i barnehagen i julen. Det er få barn, de er blandet på tvers av avdelinger og bemanningen er ofte veldig tynn. Akkurat i romjulen blir de fleste barnehager en oppbevaringsplass og ikke noe annet enn det. Mange av de voksne har ikke lyst til å være der, og det blir ikke særlig god stemning av det heller. Og jeg skal love deg at man blir lei av at det er de samme barna som dukker opp hver bidige ferie. Lever for all del barna i barnehagen, men da må man i det minste innrømme at det er dw voksnes behov og ikke barnets. 

Anonymkode: a5a14...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de skal være hjemme, fordi mannen har tatt seg fri i romjulen... jeg selv må jobbe 26. Og 29. Des... 

Anonymkode: 6fb04...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...