Gå til innhold

Ansattes mat i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobbet i barnehage for noen år siden, da var det klare regler for at vi spiste det samme som barna dersom vi skulle spise lunsj. Hvis vi ville spise noe annet, skulle det skje på pauserommet, og vi kunne feks bare ta en kaffe el til måltidet med barna. 

Til frokost, hvor ungene i vår barnehage hadde matpakke, kunne vi også spise vår matpakke uavhengig av innhold.

Jeg synes det var enkle og greie regler. 

Anonymkode: 61a74...0a1

Hvorfor var det greit å spise hva man ville til frokost, men ikke til de andre måltidene?

Anonymkode: e2ea6...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis de ansatte spiser middagsrester, omelett eller andre brødløse ting, er det og et problem?

Det er selvsagt helt i orden, og noe jeg godt kunne sendt med selv. Jeg er ikke opptatt av at det skal være brød, men av at det kan være uheldig med barer, shaker og puddinger. Men kanskje overreagerer jeg, det er derfor jeg spør. 

Anonymkode: 1e94b...d13

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvsagt helt i orden, og noe jeg godt kunne sendt med selv. Jeg er ikke opptatt av at det skal være brød, men av at det kan være uheldig med barer, shaker og puddinger. Men kanskje overreagerer jeg, det er derfor jeg spør. 

Når du synes at de tingene er helt greit, så synes jeg i hvert fall at du overreagerer, for det er du som sier at dette er slankemat, ikke barnet ditt. Kanskje det ikke er det engang, det er noe du har konkludert med.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du synes at de tingene er helt greit, så synes jeg i hvert fall at du overreagerer, for det er du som sier at dette er slankemat, ikke barnet ditt. Kanskje det ikke er det engang, det er noe du har konkludert med.

Mener du på ramme alvor at det ikke er forskjell på mat og måltidserstattere?? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mener du på ramme alvor at det ikke er forskjell på mat og måltidserstattere?? 

Poenget mitt er at barna vet ikke at det er måltidserstattere, det er noe du har konkludert med. Hva om en ansatt drikker en hjemmelaget smoothie

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er at barna vet ikke at det er måltidserstattere, det er noe du har konkludert med. Hva om en ansatt drikker en hjemmelaget smoothie

Selvsagt vet hun det, hun ser jo at det er «sjokolade», «karamellpudding» og pulver som blandes i vann. Mat som hun ikke får, og som jeg må si nei til på butikken. Hun vet hvordan man lager en smoothie, altså. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt vet hun det, hun ser jo at det er «sjokolade», «karamellpudding» og pulver som blandes i vann. Mat som hun ikke får, og som jeg må si nei til på butikken. Hun vet hvordan man lager en smoothie, altså. 

Ja, da må du si nei til det på butikken, på lik linje som andre ting du sier nei til. Et annet barn synes kanskje det er urettferdig at noen får middagsrester, yoghurt, pølse, kjeks, eller nugatti på brødskiven osv i matpakken.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da må du si nei til det på butikken, på lik linje som andre ting du sier nei til. Et annet barn synes kanskje det er urettferdig at noen får middagsrester, yoghurt, pølse, kjeks, eller nugatti på brødskiven osv i matpakken.

På butikken skulle ikke stå der.

Sånn skulle det være :

Ja, da må du si nei til det, på lik linje som andre ting du sier nei til på butikken. Et annet barn synes kanskje det er urettferdig at noen får middagsrester, yoghurt, pølse, kjeks, eller nugatti på brødskiven osv i matpakken.

Skrevet
41 minutes ago, Anonym bruker said:

Hehe...hvilken barnehage tror du tillater kjeks og nugatti i matpakken...? 

Anonymkode: 7d306...bb7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe...hvilken barnehage tror du tillater kjeks og nugatti i matpakken...? 

Mange

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Mange

Det må jo være de samme barnehagene som ikke ser poenget i at voksne er gode rollemodeller for barn.

I min barnehage hadde en ung assistent sagt under måltidet at fisk var ÆSJ. Det fikk han tilsnakk for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...