Gå til innhold

Barn som nekter ta tran og sanasol, hva gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene barnet nekter å ta tran. Nå også sanasol. Hva gir dere for å dekke D-vitamin og resten?

Takk for svar!

Anonymkode: 1fe0b...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D-vitamindråper i maten.

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: b64aa...506

Skrevet

Gir Møllers Omega 3 fisker.

Sanasol går greit for mine barn, men vitaminbjørner kan kanskje være et alternativ

Anonymkode: 2ef27...65f

Skrevet

De nekter ikke, men med et vanlig variert kosthold trenger de ikke noen tilskudd.

Anonymkode: 38b68...693

Skrevet

Vitaminbjørner.

Anonymkode: 58255...fec

Skrevet

Geleputer fra Nycomed 

Anonymkode: a9dae...fc4

Skrevet

Tror ingen får nok vitamin/mineral gjennom kosthold, da er du rimelig god, og barna dine godtar alt...

Anonymkode: 021f6...266

Skrevet

Vitaminbjørner

Anonymkode: 39d11...724

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror ingen får nok vitamin/mineral gjennom kosthold, da er du rimelig god, og barna dine godtar alt...

Anonymkode: 021f6...266

Hvordan mener du man skulle mistenke mangler? Blodprøver, tatt hos legen, viser ingen mangler og på til sammen 12 skoleår (fordelt på 2 barn) har de opparbeidet 3 dger sykefravær.

Hvem har inbildt deg at man må spise kosttilskudd?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du man skulle mistenke mangler? Blodprøver, tatt hos legen, viser ingen mangler og på til sammen 12 skoleår (fordelt på 2 barn) har de opparbeidet 3 dger sykefravær.

Hvem har inbildt deg at man må spise kosttilskudd?

Noen mennesker som er blitt svært rike på å selge kosttilskudd.

Anonymkode: 10cfd...ce9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen mennesker som er blitt svært rike på å selge kosttilskudd.

Nettopp!

Skrevet

Et helt normalt kosthold skal være godt nok. 

Er man dårlig på fisk bør man kanskje tenke på d vitaminer, men bedre å spise mer fisk enn å stresse med tilskudd! ;)

Skrevet

Gir ikke tran men forsøker å gi de en liten boks med makrell i tomat hver dag.

Anonymkode: 7becc...eca

Skrevet

HI her.

Takk for svar alle sammen. Trodde det var opplest og vedtatt at man trengte fiskeolje eller omega3 i en eller annen form for å utvikle hjernen til disse unge menneskene. Har vitaminbjørner også D-vitaminer?

Skrevet

Vi spiser ikke nok fisk, så å nekte tran er faktisk ikke et alternativ. Det går under samme regel som sele i bil, hjelm på sykkel og refleksvest om kvelden. 

Tran smaker nesten ingenting lenger og en skje klarer alle å få i seg. De får et halvt glass juice etterpå for å få bort den lille smaken som er. 

Skrevet
39 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Vi spiser ikke nok fisk, så å nekte tran er faktisk ikke et alternativ. Det går under samme regel som sele i bil, hjelm på sykkel og refleksvest om kvelden. 

Tran smaker nesten ingenting lenger og en skje klarer alle å få i seg. De får et halvt glass juice etterpå for å få bort den lille smaken som er. 

Ja, i prinsippet enig, men 13 åringen brekker seg. Kan ikke fysisk helle det i ham. Han klarer heller ikke ta tranpiller eller noen slags piller. Alle de andre ungene klarer dette fint men han er håpløs, har prøvd alt fra kanon til gulrot.

Skrevet

Friske barn (og voksne), som spiser vanlig mat, trenger ikke kosttilskudd. Så lenge legen ikke har avdekket noen mangler, så er kosttilskudd tull, og kan være direkte farlig. Eneste unntaket er spedbarn som har behov for D-vitamin. Ikke la dere lure.

Anonymkode: 2099f...763

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Friske barn (og voksne), som spiser vanlig mat, trenger ikke kosttilskudd. Så lenge legen ikke har avdekket noen mangler, så er kosttilskudd tull, og kan være direkte farlig. Eneste unntaket er spedbarn som har behov for D-vitamin. Ikke la dere lure.

Anonymkode: 2099f...763

Jeg har faktisk aldri hørt noe negativt om tran? Det er vel ikke sånn at man kan få for mye omega 3?

Skrevet

feil! Den. Irske befolkningen trenger d-vitamintilskudd. Det er for lite sol på sommerhalvåret, så nå er anbefalingen tilskudd hele året og ikke bare «måneder uten r», det er utrolig mange sommar uoppdaget d-vitaminmangel..

Anonymkode: 03b0e...43f

Skrevet

Den *norske

Anonymkode: 03b0e...43f

Skrevet
9 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Vel, jeg gulper tran hele formiddagen om jeg tar det på morgenen, og våknet av det om natta når jeg tar det på kvelden. Jeg fikser ikke tran eller trankapsler... 

Men prøver å spise fisk minst to ganger i uka da, og tar udos choice så jeg får fettsyrer fra planteriket ihvertfall. 

Anonymkode: 39d11...724

Skrevet

Yngste får bare d-vitamin dråper, og eldste får vitaminbjørner og d-vitamin dråper. Har tenkt å prøve disse omega 3 fiskene også, men må først lese meg litt opp om jeg må kutte vitaminbjørnene da.

Anonymkode: 599c1...de0

Skrevet

Vi har byttet til fiskeolje fra Berit Nordstrand, den er direkte god! Møllers er harsk og det er da man går og gulper. Tran med timian fra Havfruene fungerer også. 

Dere som ikke tar tilskudd av d-vitamin fordi dere ikke vil bli lurt lurer dere selv, altså! Jeg spiser fisk hver dag (pålegg eller middag), men tar fortsatt fiskeolje. 

Skrevet

Dei får vitaminbjørnar, kun d-vitaminet dei treng der men det er blitt ein del av kveldsrutina.

Når eg hugsar det får dei også tran, men den står i kjøleskapet og blir som oftast glømt.

Skrevet

Det er jammen ikke mange land som drikker tran slik som vi gjør i Norge.

Tror dere ikke at dette er en markedsføring noen nyter godt av...hint hint?

Anonymkode: c0b24...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...