Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #26 Skrevet 5. desember 2017 Hvorfor er det så utenkelig og usmakelig å ikke like julen? Det finnes ensome folk, fattige, syke, deprimerte osv. For mange gjelder det nok at ting blir bedre av å vaske mindre, bake mindre og kjøpe 20 gaver istedet for 50. Ikke besøke HELE slekta iløpet av 7 dager, men slappe av med kjernefamilien. Husk bare at det er flere ulike grunner til å grue seg til julen. Noen lever i voldelige forhold som eskalerer i julen. Noen har ikke barna sine i julen, noen skal oppleve sin siste jul, noen ska feire sin første jul etter at ektefelle eller barn døde. Så hva med å prise dere lykkelig over at dere klarer "ta det så bra at det blir bra", og la de som hater julen få ha de følesene uten at dere skal påpeke hvor jævlig kjipe de er.... Anonymkode: e25ea...29c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #27 Skrevet 5. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har det på samme måte, hater å pynte huset mitt med stygge nisser, engler og masse annen dritt! Blir irritert av å høre på radio i desember når de spiller julesanger hele tiden. Det forventes at alle skal være så blide og glad i hverandre. Kjøpe gaver til folk som ikke trenger noe, hva er vitsen..?? Jeg har et flott liv, men pga av ungene så må jeg bite tenna sammen å late som jeg synes denne høytiden er topp! Anonymkode: c7ebc...bad Løsningsorienterte meg tenker: Ikke pynt huset ditt med stygge nisser, engler og masse annen dritt. Gi bort all denne pynten du refererer til og lag eller kjøp ny julepynt som du liker. Julepynt kan være så mangt. Ikke hør på radio i desember. Hør på Spotify e.l. i stedet. Ikke forvent at alle skal være så blide og glad i deg, og vær deg selv i desember. Ikke kjøp gaver til folk som ikke trenger noe. Du kan lage hjemmelaget godteri, gi gave til veldedighet eller spørre personene det gjelder om dere ikke kan droppe julegaver til hverandre fra og med 2018. Anonymkode: d62c7...767
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #28 Skrevet 5. desember 2017 Jeg synes du skal gå litt i deg selv... Helt greit at du ikke liker julen, men har du ikke lyst til å få det bedre? Det er bare du som kan endre dette, men først må du finne ut hvorfor du synes det er så forferdelig. Blir det for stressende, kjenner du på en ensomhetsfølelse, en følelse av å ikke strekke til, er det kanskje noen minner fra barndommen som ligger og skurrer? Eller er det fordi du egentlig ikke har det så bra ellers og at dette forsterkes når alt liksom skal være så koselig? Finn ut hva det er, jobb med de såre følelsene, trøst deg selv litt og fortell deg selv det du ville sagt til et barn som er lei seg. Så går du ut og kjøper litt julepynt som DU liker. Let etter inspirasjon på nettet. Overrask barna med noe gøy dere skal gjøre sammen og forsøk å være takknemlig over deres glede. ❤️❤️❤️ Anonymkode: 23693...f62
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #29 Skrevet 5. desember 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det så utenkelig og usmakelig å ikke like julen? Det finnes ensome folk, fattige, syke, deprimerte osv. For mange gjelder det nok at ting blir bedre av å vaske mindre, bake mindre og kjøpe 20 gaver istedet for 50. Ikke besøke HELE slekta iløpet av 7 dager, men slappe av med kjernefamilien. Husk bare at det er flere ulike grunner til å grue seg til julen. Noen lever i voldelige forhold som eskalerer i julen. Noen har ikke barna sine i julen, noen skal oppleve sin siste jul, noen ska feire sin første jul etter at ektefelle eller barn døde. Så hva med å prise dere lykkelig over at dere klarer "ta det så bra at det blir bra", og la de som hater julen få ha de følesene uten at dere skal påpeke hvor jævlig kjipe de er.... Anonymkode: e25ea...29c Det er verken utenkelig eller usmakelig å ikke like julen, men hvis målet er å få det bedre, er det som regel tankemønstre og innstilling man må starte med. Julen trenger ikke bety at man skal vaske mer, bake mer eller kjøpe 50 gaver – ikke 20 engang. Vi vasker ikke noe mer enn vanlig i julen, kun vanlig helgevask. Vi baker kun pepperkaker og kunne fint droppet det. Vi kjøper ca. ti gaver og kunne sikkert ordnet det slik at vi ikke kjøpte de gavene, heller. Er det virkelig noen som besøker hele slekta i løpet av syv dager lenger? Da foreslår jeg at man dropper det, hvis det gjør at man ikke liker julen. Feir hjemme med kjernefamilien. De andre tingene du nevner handler ikke egentlig om at man hater julen, men at man har det vanskelig i livet, og julen forsterker dette. Anonymkode: d62c7...767
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #30 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er verken utenkelig eller usmakelig å ikke like julen, men hvis målet er å få det bedre, er det som regel tankemønstre og innstilling man må starte med. Julen trenger ikke bety at man skal vaske mer, bake mer eller kjøpe 50 gaver – ikke 20 engang. Vi vasker ikke noe mer enn vanlig i julen, kun vanlig helgevask. Vi baker kun pepperkaker og kunne fint droppet det. Vi kjøper ca. ti gaver og kunne sikkert ordnet det slik at vi ikke kjøpte de gavene, heller. Er det virkelig noen som besøker hele slekta i løpet av syv dager lenger? Da foreslår jeg at man dropper det, hvis det gjør at man ikke liker julen. Feir hjemme med kjernefamilien. De andre tingene du nevner handler ikke egentlig om at man hater julen, men at man har det vanskelig i livet, og julen forsterker dette. Anonymkode: d62c7...767 Og når livet ER vanskelig ønsker en ikke julens forsterkning. Men da er det "greit" at en ikke liker julen? Da er det godkjent? Da "får de lov" til å hate julen? Anonymkode: e25ea...29c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2017 #31 Skrevet 5. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og når livet ER vanskelig ønsker en ikke julens forsterkning. Men da er det "greit" at en ikke liker julen? Da er det godkjent? Da "får de lov" til å hate julen? Anonymkode: e25ea...29c Ja, da er det greit å synes julen er en vond eller vanskelig tid. Jeg ville nok fortsatt ikke sagt at jeg hatet julen, det er for sterkt et begrep – for meg. Men hvis du leser over her er det mennesker som klager over stygg nissepynt osv., ikke at de mistet barnet sitt på julaften eller noe slikt. Anonymkode: d62c7...767
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #32 Skrevet 7. desember 2017 kan ikke tenke på alle andre hele tiden Anonymkode: 7c531...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå