Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men hvordan gikk det nå med middagen?

Hva heter håndtverkeren?

Er han tømrer?

Eller er det en snikete elektriker som har sneket seg inn i historien?

Hva laget hi?

Og ikke minst- ble det noe på´a?

Czekam na ciebie, Spidermamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Nordisk skrev:

De fleste av DIB-damene er jo glad i en skikkelig «sausage fest» vet du. 

Høhø. 🙊

Og polske pølser er det jo krutt i, høhøhø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Og polske pølser er det jo krutt i, høhøhø!

Åh min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg??

Bildene den setningen fremkalte er totalt ubeskrivelige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Giss skrev:

Stakkars Vidgiss. Pølsefester skulle forbys! Jeg har jo lyst til å ha litt slekt igjen til jul...

Og nå fikk du meg til å tenke på tante Sylte og onkel Ga-ha-halte igjen hahahaha! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 23. 

Anonym bruker 1 trenger hjelp fra erfarne dibbere. Hun hadde en fantastisk kveld i går, men nå er det noe som ikke er helt som det skal være. 

Hun hadde gjort alt klart, sendt barna på overnatting, ribbet stæren, dekket bordet og avverget en katastrofe etter at hun hadde forsøkt å tenne på det batteridrevne kubbelyset for å skape en romantisk stemning. Så ringte det på den splitter nye døra, og der sto han. Håndverkeren, den manneste av alle menn, for å sitere MrsRiddick. Hun følte med en gang at det var så mye spenning i luften at hun kunne ha skåret i den med en smørkniv. De kunne ikke forstå hverandre, men Hi var ikke i tvil. 

Etter middagen og atskillige mengder juleøl, Hi bestemte seg for å droppe desserten. Eller, hun bestemte seg for at hun skulle være desserten selv. 

Praten hadde gått litt trått, og det tok lang tid å taste inn i Google translate alt hun ville si. Og uttalen var hun heller ikke sikker på, hun hadde forsøkt å invitere ham inn på soverommet, men da hadde han bare hentet fram en gjerdesag og fikset litt på en skjev list. 

Hun måtte rett og slett gjøre noe drastisk. Hun løp ut på kjøkkenet, kledde av seg, og brukte kremsprøyta til å dekke strategiske områder med krem. Så løp hun ut og ropte 'Namnam!' 

Nå ble det fart på den polske håndverkeren. Han kastet seg over henne i vilt begjær. Hi kan fortelle at hun lærte noen helt vanvittige polske stillinger, bl.a en som kaltes 'sentrifugen' og en som het 'på kantarelltur mens gjøken galer i tretoppene'. Deretter sovnet de av utmattelse. 

Hi våknet alene i senga morgenen etter, helt lemster etter nattens utskeielser. Hadde han stukket av? Nei, han var visst bare på badet. 

Forumet er i stuss. De kan virkelig ikke se noe som helst problem her, var dette bare et skryteinnlegg? Fru Banderas, Gale damen og Sug lut utveksler noen frekke kommentarer om polske pølser, og Kira lurer på om det er imot forumets regler å fantasere om håndverkere som ikke er på jobb. 

Nei, sier Hi, problemet er at han har ikke kommet ut igjen! Håndverkeren har altså vært på badet i snart fem timer. Hi har allerede tisset ute i snøen to ganger. -

Kanskje han legger fliser? foreslår frk Nilsen. 'Men badet er jo helt nytt!' invender Hi. Superdolly anbefaler Hi å rett og slett konfrontere ham og si at nå må han faktisk komme ut derfra. Det er Hi sitt bad, og ingen mann har rett til å bo seg til der inne. Problemet er bare at Google translate har hengt seg opp, og nå vet ikke Hi hvordan hun skal gjøre seg forstått. 

Hun går inn på kjøkkenet og tar seg litt hyllebærsaft, da hun plutselig hører at det smeller i utgangsdøra. Håndverkeren er borte! Hi går nysgjerrig bort til badet og kikker inn. Det ligger tyske automotorsport-blader utover gulvet. Det står også igjen en halvdrukket kaffekopp. Hva betyr dette egentlig? Hvordan skal hun tolke denne oppførselen? 

Tyrkisk pepper har forklaringen. 'typisk kosedriter!' slår hun fast. Hi sukker tungt. Hun faller visst alltid for feil menn. Så ser hun det. Med bitteliten skrift, risset inn i den nederste flisen bak do: J+CB - forever! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, hvordan skal dette ende! Snart skriver vel C-B et hulkende innlegg her inne, om mannen som var på "julebord" i går, men så viste det seg at snekkerfirmaet slettes ikke hadde julebord natt til lillejulaften. C-B er helt fra seg?

Siden han er mann får han nesten hundre konstruktive svar. Det er ikke grenser for hvor lange og fornuftige svar han får, siden han er mann, og skriver her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dævver! "På kantarelltur mens gjøken galer i tretoppene!!!"

Anonymkode: 921e9...e46

Den stillinga vil jeg prøve! :D:D:D 

Anonymkode: 3887b...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Tyrkisk pepper har forklaringen. 'typisk kosedriter!' slår hun fast.

Og der kom enda et Dib-uttrykk av de helt fantastiske! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dævver! "På kantarelltur mens gjøken galer i tretoppene!!!"

Anonymkode: 921e9...e46

Jeg var de vakreste bilder i hodet mitt nå! 😂

 

5 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

. Så ser hun det. Med bitteliten skrift, risset inn i den nederste flisen bak do: J+CB - forever! 

Ååååååh!! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet vi positivt at det var Jolenek?

Det var ikke en tilfeldig slenger, Judas + Calle Bralle, eller noe slikt?

Jeg knuses fullstendig dersom Jolenek viser seg å være en slabbedask av de store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være Joleneks ukjente tvillingbror?

Kommer snart de nye stebarna og hvordan gikk det med de fastfrossede ektemannen?

Vi lever i åndeløs spenning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, gale damen skrev:

Men vet vi positivt at det var Jolenek?

Det var ikke en tilfeldig slenger, Judas + Calle Bralle, eller noe slikt?

Jeg knuses fullstendig dersom Jolenek viser seg å være en slabbedask av de store!

Vi vet jo ikke noenting. Sett at det nå var Jolenek, i så fall vet vi jo egentlig ikke at han faktisk er en slabbedask. Vi kjenner jo bare anonym1 sin versjon av saken. Kan hende Jolenek opplevde det som at anonym 1 kastet seg over ham? Kan hende han følte han ikke hadde noe annet valg? Kanskje han satt så lenge på badet fordi han var redd for at anonym 1 ønsket seg enda en runde i høyet? Eller kanskje han brukte de fem timene på dib? Vi vet ikke hvilket profilnavn Jolenek bruker her inne, kanskje det egentlig er en av de gamle traverne som er Jolenek?

Jolenek, hvem er du? Sug Lut? Stjerna? Fru Banderas? Gale Damen? Nordisk? Eva Blaum? Nei, nei, selvfølgelig, nå tror jeg jeg vet det! Jolenek brukte fem timer på badet, det vil si fem timer på dib. Hvem er det som skriver så utrolig fantasifullt og underholdene på dib om dagen, som sikkert trenger maaaaase tid til å forfatte de helt geniale innleggene sine? Ta-da-da-da! Jeg tror der er Amazing Spidermama som er Jolenek! 

Eller kanskje Jolenek bare er en flau Polsk håndtverker, som lot seg friste av anonym 1 sitt tilbud, sånn i mangel på sin utkårede? 

Eller kanskje initialene sto for Janlexandarius + Cjarlotte Beatrixse? Eva Blaum, er vi enige om at disse to er avkommet etter unge mødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvem sementerte His forsvunnede mann ned i husets nye grunnmur???

Ellers har jeg fra rimelig sikre kilder at CB følger tråden også. Han er nå helt fra seg i desperasjon og frykt for at His sexgymnast er Jolenek. Hvis sexgymnasten er Jolenek har CB bestemt seg for å kontakte Putin. CB har nemlig allerede sjekket dagens temperatur i Verkhoyansk, og den har i dag vært minus 40, noe CB anser som en passende straff - dømt til evig overaktiv cremastermuskel og skrumppenis.

Anonymkode: 87e67...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nordisk skrev:

Er det bare jeg som er bittelitt lei meg fordi det er julaften i morgen, og dermed slutten på denne julekalenderen...? 😱🎅🏼

Nei, det er ikkje berre du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nordisk skrev:

Er det bare jeg som er bittelitt lei meg fordi det er julaften i morgen, og dermed slutten på denne julekalenderen...? 😱🎅🏼

You are not alone! Men det er nok intriger her til en kalender neste år også... hvem vet alt som kan skje på et helt år? Hva f.eks. om mannen til HI likevel ikke er sementert i grunnmuren, men høyst i live? :sjokkert: Hvem ligger i så fall i grunnmuren???

Anonymkode: 87e67...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nordisk skrev:

Er det bare jeg som er bittelitt lei meg fordi det er julaften i morgen, og dermed slutten på denne julekalenderen...? 😱🎅🏼

Nei, du er så absolutt ikke alene! Tør jeg foreslå en føljetong? Nå begynte det med julekalender, oppfølgeren kan kanskje være en påskekrim. (Hva skjedde egentlig med anonym 1 sin ektemann?) Videre trengs det en episode på himmelspretten (Det var den dagen håndverkere med navn som begynner på J steg opp til himmelen, var det ikke?). Kort tid etter himmelspretten er det pinse (ildtunger fra himmelen bør kunne gjøre en god episode eller fem, og er Jolenek egentlig en venn av pinsen?...) Så må vi vel ha en sommerutgave, vi må innom merkedager som 1., 8. og 17 mai! Wikipedia forteller meg at Polen har hele to nasjonaldager, 3. mai og 11. november, de må jo selvsagt med. Egentlig bør vi vel putte inn litt andre høytider også, vi kan ha episoder til Eid, Kippúr, Holi, Halloween, Vesak osv. Det er vel bare fantasien som setter grenser for hva som kan benyttes som en anledning til å skrive en ny episode? Det er ikke så lenge til nyttår, kanskje det kan dukke opp en episode allerede da, før vi har utviklet alt for store abstinenser? Også må vi jo selvfølgelig ha en ny adventskalender til neste år...

Hmmm, lurer på om jeg kanskje har litt høye forventninger til Amazing Spidermama her... Vist er hun Amazing den edderkoppmora, men det kan jo hende at hun har en liten snev av et liv på utsiden av dib, så kanskje dette er et ørlitegrann for mye forlangt... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser Askepott nå, men egentlig er jeg mer interessert i kjærlighetsdramaet Jolenek + Chateau Briand (=?) enn Askepott + den slaskete prinsen. 😍

Hva skjer?? 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jooooooda skrev:

Hmmm, lurer på om jeg kanskje har litt høye forventninger til Amazing Spidermama her... Vist er hun Amazing den edderkoppmora, men det kan jo hende at hun har en liten snev av et liv på utsiden av dib, så kanskje dette er et ørlitegrann for mye forlangt... 

Altså, om Sophie Elise og alle disse andre rosabloggfruene kan leve av å skrive, så bør jo definitivt Spidermamsen kunne gjøre det samme! 😍

Har du vurdert et karriereskifte Spidermamma? En DIB-blogg burde jo generere millioninntekter med tanke på alle produktene du kunne «varmt anbefale» for leserene dine!

Hva med «ROMPI - anti-rumpelukt krem for voksne»? 💩💨😷

Eller «MAN SPRAY- den unike universalsprayen som kan brukes både til å vaske ektesenga rein for mannens fylleoppkast, og å holde toalettet rent etter mannens to timer lange kosebæsjing.». 🚽 🤢💩

Det er nok av damer her på DIB som trenger slike produkt, og som hadde elsket å lese homobloggen til J & CB. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOM DET INGEN JULAFTENAVSLUTNING??

Her har jeg holdt meg unna internetten siden den 23. på kvelden, det er 36 timer det, også er det ikke noe nytt å lese her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fru Banderas skrev:

KOM DET INGEN JULAFTENAVSLUTNING??

Her har jeg holdt meg unna internetten siden den 23. på kvelden, det er 36 timer det, også er det ikke noe nytt å lese her?

Kanskje the amazing spidermamma hadde andre ting å gjøre i går enn å henge på DiB 

Anonymkode: dacfa...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 24. 

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om råd. Hun har hatt 'noe på gang' med en polsk håndverker, men han forsvant plutselig, og hun sitter der som et spørsmålstegn og skjønner ikke helt hva som gikk galt. 

AmaNdine mener at Hi burde ha brukt hjemmelaget krem, og ikke kjøpekrem.

Modesty Blaise har snakket med polsk etterretning, og hun kan fortelle at 'krem-knepet' faktisk er en velkjent taktikk når fiendtlige makter skal infiltrere polske miljøer, dette blir ofte brukt som en 'honningfelle', fordi alle vet at polakker blir helt ustoppelige og lette å manipulere i nærheten av pisket krem. Modesty Blaise ble faktisk nødt til å overtale etteretningsagentene til å ikke pågripe Hi, da de mistenkte henne for å være spion. Modesty har det dessuten fra sikre kilder at denne polske håndverkeren 'spiller på det andre laget' og allerede er i et forhold med en franskmann. 

Hi er både forbløffet og litt skuffet. Var det altså bare kremen han var ute etter? 'ikke glem at han var en kosedriter!' sier Tyrkisk pepper. Det får hi i litt bedre humør. Men hun føler seg fortsatt veldig alene og litt trist. 

- Men du har jo oss! sier Oslofrk og oppretter straks en julekos-tråd til Hi. AmaNdine koker ihop en treretters middag til alle på null komma niks. Mammaen til Nurket tar med cava.

Gale damen tar med seg litt brunkrem som alle kan få prøve. Sug lut byr på ferske fornærmelser. Femten lavkarboekstremister har bakt quinoakake med stevia og goji-bær. Soleia sier at det er tanken som teller. Stjerna tar med seg rykende varm bacalao. Endelig! Utbryter Eva Blaum. DET skal han hete! Mumua har med seg lussekatter med safran. Nordisk har noe ekstra vellagret hyllebærsaft i skapet som alle skal få smake på. Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda, Skrekkøgla, Superdolly og frk Nilsen har laget en liten julesang om rimming av enhjørninger, og alle stemmer i! Det blir en helt fantastisk tråd, og Kira blir helt rørt til tårer over at det ikke blir en eneste krangel. 

GOD JUL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig jul, spidermamma!  For endelig kan man si gledelig jul😊 Her er det rolig og fredelig julemorgen,  det håper jeg dere andre har også. En nydelig dag er på vei. 

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...