Gå til innhold

Innkalt som vitne. Er lærer. Gravid. Kan jeg slippe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er innkalt som vitne i en omsorgssak. Tidligere har jeg vært i fylkesnemda i samme sak. Den er anket og tatt opp i tingretten.

Jeg jobber som lærer, og har via skolen blit innkalt som vitne.

Jeg har blitt gravid og jeg ser på dette som en veldig stor påkjenning for meg.

Kan noen andre vitne for meg. Ledelsen? Jeg vet ikke om jeg orker dette enda en gang. Jeg slet i flere uker med og både sove og spise forrige runde. Det hjelper ikke på at jeg er i 1. trimester. Jeg sliter allerede nok med det og er bare glad for at jeg klarer å være i jobb.

Anonymkode: 496de...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er deg det er synd på i denne situasjonen. 

Anonymkode: cfe6f...eec

Skrevet

Om du sender noen andre blir gjenfortelling og ikke førstehånds kunnskap/observasjon så det går nok ikke.

Men om du får legeattest på at du er for dårlig til å klare gjennomføre kan det hende du får lov å bare bli spurt ut på telefon, eller at de tar opp vitnemål på forhånd og du slipper stille i retten?

Anonymkode: 930e8...f13

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er deg det er synd på i denne situasjonen. 

Barnet har fått et nytt hjem og har det kjempefint.

Om ledelsen vitner for meg, så er vell det samme sak. De har også kjennskap til saken.

Jeg har fått beskjed om at jeg skal si akkurat det samme som sist.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du sender noen andre blir gjenfortelling og ikke førstehånds kunnskap/observasjon så det går nok ikke.

Men om du får legeattest på at du er for dårlig til å klare gjennomføre kan det hende du får lov å bare bli spurt ut på telefon, eller at de tar opp vitnemål på forhånd og du slipper stille i retten?

Anonymkode: 930e8...f13

Jeg har blitt bedt om å si det samme som jeg gjorde sist. Det er ingen ny informasjon fordi barnet byttet skole før jeg vitnet sist.