Gå til innhold

Flere som har veldig bra økonomi her og har barn..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi kjøper det vi trenger, og kjøper og reiser der vi vil. Lommeboka er begrenset, da vi kun har normal økonomi. Jeg og mannen min er lite opptatt av ting og leker. Vi har mer enn nok. Barna får ikke alt de vil. Jeg selv er veldig motstander av forbrukersamfunnet og skulle gjerne levd enda mer miljøvennlig. Vi ryddet i boden nettopp, og fant tre fine legoesker som enda lå uåpnet i esken. Det er gave som eldste fikk for mange år siden. Rett og slett glemt. Vi la det der fordi det ble så mye lego og bygge at vi kunne ha til senere. Det blir brukt til gaver i år. Jeg syns du gjør bra valg. Min eldste har måttet spare selv til dyre ting. I dag er han veldig flink med pengene. Kjøper seg noe skikkelig av og til. Kjøpte Iphone 7 i fjor, brukte penger han hadde spart og etterpå ville han fylle opp kontoen igjen. Pluss at han kjøper veldig lite unødvendige ting. Jeg er også sånn at jeg vil heller bruke penger på en reise enn å kjøpe mye ting eller dyre klær. Dyre klær, ting gir veldig kortvarig glede. Når vi kjøper noe kjøper vi skikkelige ting med kvalitet både klær og elektriske apparater. Så heldig du er som vant en slik stor sum. Det høres ut som du klarer og bruke pengene ganske fornuftig.

Anonymkode: 7e17d...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har MYE penger, mye mer enn 40 millioner. 

 

Vi har valgt å jobbe, trives i jobben vår, men vi jobber begge med mennesker og trives veldig godt med det.

 

ungene våre aner ikke at vi har mye penger. De må spare penger om de ønsker seg noe. Vi har nok dyre ferier og reiser mye, men ingen rundt oss reagerer på det da vi begge har godt betalte jobber.

 

vi donerer også større beløp til diverse lokale organisasjoner. 

 

Vi kjenner noen som klarte bruke opp ca 15 millioner som de vant. Spill på nett, mye tullekjøring og bytting av biler gjorde at etter ca 1 år var kontoen tom.

Anonymkode: 8d52c...2dd

Hi her

Vi bruker jo ikke penger på tull, så skjønner ikke helt den siste kommentaren der..

Anonymkode: 20e21...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har MYE penger, mye mer enn 40 millioner. 

 

Vi har valgt å jobbe, trives i jobben vår, men vi jobber begge med mennesker og trives veldig godt med det.

 

ungene våre aner ikke at vi har mye penger. De må spare penger om de ønsker seg noe. Vi har nok dyre ferier og reiser mye, men ingen rundt oss reagerer på det da vi begge har godt betalte jobber.

 

vi donerer også større beløp til diverse lokale organisasjoner. 

 

Vi kjenner noen som klarte bruke opp ca 15 millioner som de vant. Spill på nett, mye tullekjøring og bytting av biler gjorde at etter ca 1 år var kontoen tom.

Anonymkode: 8d52c...2dd

Hi her

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

40 mill blir 20 på hver av dere, som er ca det en voksen person tjener i løpet av et liv. Men dere tjener ikke opp pensjon, så når pengene er brukt opp og dere blir 67, blir dere jo minstepensjonister, og det er neppe noe igjen til barna. Å venne dem til en luksuriøs livsstil er derfo neppe så lurt. Det vil de nok oppleve som et slag i trynet den dagen pengene er borte og de må bli voksne:

Anonymkode: 5efcd...70a

Vi bruker jo ikke penger på tull, så skjønner ikke helt den siste kommentaren der..

Anonymkode: 20e21...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

40 mill blir 20 på hver av dere, som er ca det en voksen person tjener i løpet av et liv. Men dere tjener ikke opp pensjon, så når pengene er brukt opp og dere blir 67, blir dere jo minstepensjonister, og det er neppe noe igjen til barna. Å venne dem til en luksuriøs livsstil er derfo neppe så lurt. Det vil de nok oppleve som et slag i trynet den dagen pengene er borte og de må bli voksne:

Anonymkode: 5efcd...70a

Det er forskjell på å få inn 1 mill i løpet av året, der det blir lite avkastning på sparing, og det å få 40 mill på kontoen på dagen.. 

Anonymkode: 20e21...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

40 mill blir 20 på hver av dere, som er ca det en voksen person tjener i løpet av et liv. Men dere tjener ikke opp pensjon, så når pengene er brukt opp og dere blir 67, blir dere jo minstepensjonister, og det er neppe noe igjen til barna. Å venne dem til en luksuriøs livsstil er derfo neppe så lurt. Det vil de nok oppleve som et slag i trynet den dagen pengene er borte og de må bli voksne:

Anonymkode: 5efcd...70a

Jeg tror neppe de har puttet 40 mill i madrassen liksom😂 Du forstår at man får en del avkastning på 40 millioner?? Har de plassert pengene Ok, så får de nok noen hundre tusen i året (selv om de bare lar pengene stå på en vanlig sparekonto vil de motta flere hundre tusen i året i renter..) 

Selv tjener jeg ca 600 000 (brutto) i året, og med denne lønnen vil jeg ikke klare å få utbetalt så mye som 20 mill frem til jeg blir pensjonist.. (og jeg synes vi lever godt mannen tjener omtrent det samme). 

Tror du undervurderer ganske kraftig hvor mye penger 40 millioner er. 

Anonymkode: 78a26...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldige dere er... Jeg drømmer om å kunne ta med datteren min på ferie en gang, men jeg er syk og kan ikke jobbe, og har derfor lite penger. 

Dette er IKKE et tiggerinnlegg, jeg kjente bare på misunnelsen (ja, jeg innrømmer det ;)

Livet er langt og siste kapittel er ikke skrevet ennå. Gode ting kan skje, man må bare ikke miste håpet!

Beklager at jeg ødelegger tråden din HI.

Anonymkode: de048...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt pengene og livet dere har råd til å leve nå. 

Selvfølgelig må barna få seg utdannelse og jobb, men det regner jeg med er en selvfølge. 

Reiser og opplevelser kan en aldri få for mye av. 

Håper dere også bidrar litt til de i samfunnet som sliter. 

Nyt livet! 

 

Anonymkode: de377...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så heldige dere er... Jeg drømmer om å kunne ta med datteren min på ferie en gang, men jeg er syk og kan ikke jobbe, og har derfor lite penger. 

Dette er IKKE et tiggerinnlegg, jeg kjente bare på misunnelsen (ja, jeg innrømmer det ;)

Livet er langt og siste kapittel er ikke skrevet ennå. Gode ting kan skje, man må bare ikke miste håpet!

Beklager at jeg ødelegger tråden din HI.

Anonymkode: de048...fd3

Hvorfor tror du at du ødelegger tråden? Hi vet nok at det finnes mennesker med lite penger. 

Anonymkode: 0a230...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at 40 millioner ikke er lite penger i seg selv. Det er mye mer enn de aller fleste har. Men å si opp begge jobbene sånn uten videre er vel ikke så lurt. Du sier dere er relativt nøkterne, men bruker kanskje litt mer enn gjennomsnittlig? 

Si at dere bruker 1 mill i året da, ca det samme som to gjennomsnittslønninger. Og nå er ca 10 mill er allerede brukt på opplevelser, luksus og nye biler/hus. Om 20-30 år er resten brukt opp - hva da? Jeg regner med dere har en plan. Har dere fått hjelp med å investere pengene best mulig? Vet dere hva dere bruker i mnd/året? Sånn du skriver virker det litt som at dere tenker at nå har dere ubegrenset med penger til både dere og barna deres resten av livet..

Det er jo et velkjent fenomen at folk som plutselig får mye penger, like plutselig ender opp konkurs uten å helt vite hva som skjedde. 

Anonymkode: c57af...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...