Gå til innhold

Husvert.. kanskje lov men frekk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med å finne noen til å ta over mitt rom i en bokollektiv, er gravid og må flytte, har gitt beskjed siden august om at jeg skal flytte nå i vinter og brukt masse tid på å annonsere for rommet i leiligheten (har felles kontrakt med 2 andre, og kan bare sies opp en gang i året), har til og med malt leiligheten, brukt mye krefter på å få det til å få fint ut her, det har vært mye støy utrenfor pga pågående veiarbeid og jeg har hatt mange visninger og få intresserte.. De jeg har fått intressert i å ta over mitt rom har hun sagt nei til eller ikke godkjent, nå tilslut var det et par som ville ta over. Og veldig hyggelige, men husverten sa NEI fordi badet (Vi deler med leiligheten vedsiden av som står tom) var for lite for så mange folk. Så hun kunne ikke godkjenne at de flytter inn.. Så nå har hun sagt til de at de kan flytte inn i den tomme leiligheten (som vi deler bad med) og de skal flytte inn der nå.

 

Var også på husleierforeningen og forhørte meg med en ganske flink advokat, og han mente at kontrakten er ikke gyldig, mye feil med den. Og at hun hadde oppført bokollektiv som leilighet bla. flere navn på et kontrakt osv. Og sagt nei og vært usaklig til flere skal ta over rommet. Jeg kan bevise dette, også at jeg har 1 måneds oppsigelse... Husvert sa derimot jeg kunne bli boende her med babyen istedenfor og jeg er bunden til kontrakten jeg har skrevet under på. 

Jeg har snart termin og har et annet sted å bo men kan ikke flytte dit før jeg har ordnet opp her, og jeg har stresset meg ihjel med flere visninger i uken osv. Synes dere dette er helt ok?

Anonymkode: 87ca9...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville flyttet.. hvis hun ikke betaler ville.jeg dratt henne inn til forliksrådet.

Skrevet

Men da må jeg flytte innen 1 desember eller 1 januar?

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet

Står det i kontrakten at du har 1 måneds oppsigelse, i tillegg til at du bare kan si opp en gang i året? Når er det du har lov til å si opp da, er det en bestemt dato?

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet

nei hvis hun ikke er saklig eller samarbeider med meg kan jeg avbryte kontrakten, så da siden det er bokollektiv er det 1 måneds oppsigelse..

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet

Ofte må du bo minst 1 år før du kan si opp. Hvor lenge har du bodd der?

Du sier at du har sagt fra om at du skal flytte. Har du sendt skriftlig oppsigelse?

Anonymkode: c4891...a14

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ofte må du bo minst 1 år før du kan si opp. Hvor lenge har du bodd der?

Du sier at du har sagt fra om at du skal flytte. Har du sendt skriftlig oppsigelse?

Anonymkode: c4891...a14

Ja jeg har sendt epost, men en advokat skal sende en oppsigelse for meg i morgen. Avtalen var at kunne flytte om fikk noen til å ta over, det har jeg gjort flere ganger hun har sagt nei til de for dårlige grunn. Nå har det paret som ville flytte inn men ikke fikk lov pga fellles badet var for lite fått flytte inn til nabo leiligheten hun leier ut også, med samme bad som oss... fint for dem men føler hun utnyttet meg. 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg har sendt epost, men en advokat skal sende en oppsigelse for meg i morgen. Avtalen var at kunne flytte om fikk noen til å ta over, det har jeg gjort flere ganger hun har sagt nei til de for dårlige grunn. Nå har det paret som ville flytte inn men ikke fikk lov pga fellles badet var for lite fått flytte inn til nabo leiligheten hun leier ut også, med samme bad som oss... fint for dem men føler hun utnyttet meg. 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Det med det pare kan være for at rommet ditt er for en person og leiligheten for to(familie). Blir det da to i din + det flytter inn to i leiligehten og i de andre rommene blir det for mange som skal dele kun ett bad.

Håper du finner ut av det. Ikke noe særlig å dele bad med mange andre når du har baby.

Anonymkode: c4891...a14

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det med det pare kan være for at rommet ditt er for en person og leiligheten for to(familie). Blir det da to i din + det flytter inn to i leiligehten og i de andre rommene blir det for mange som skal dele kun ett bad.

Håper du finner ut av det. Ikke noe særlig å dele bad med mange andre når du har baby.

Anonymkode: c4891...a14

Men det er greit at to ekstra og en baby deler bad da? 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er greit at to ekstra og en baby deler bad da? 

Anonymkode: 87ca9...ebf

2 ekstra?

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er greit at to ekstra og en baby deler bad da? 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Hun kan ikke nekte deg å få en baby.

Anonymkode: c4891...a14

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er greit at to ekstra og en baby deler bad da? 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Hva mener du med to ekstra ?

Anonymkode: c4891...a14

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men jeg synes det er litt rart at det er greit at du skal bo der med baby, synes de du bor med at det er greit? De må jo plutselig ta litt mer hensyn

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men jeg synes det er litt rart at det er greit at du skal bo der med baby, synes de du bor med at det er greit? De må jo plutselig ta litt mer hensyn

Anonymkode: 3c5f6...109

Husverten mener jeg kan bo der med en baby og ser ikke hvorfor jeg må flytte ut.. vi har felles bad, det paret som ønsker å ta over rommet mitt ble tilbudt den ledige leiligheten ved siden av som vi deler bad med. Men hun gjorde dette bak min rygg, hun sa nei til at de kunne overta mitt rom og skyldte på at fellesbadet blir overbefolket da... så nå mener hun det er greit at det paret samt jeg med baby skal dele bad og de to andre her i kollektivet fra før? Det er greit? Stedet egner seg ikke for barn.. så jeg har prøvd å flytte ut siden august ved å få noen til å ta over min del av kontrakten som hun sa jeg kunne gjøre. Fordi jeg kan ikke si opp før mai 2018..

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Husverten mener jeg kan bo der med en baby og ser ikke hvorfor jeg må flytte ut.. vi har felles bad, det paret som ønsker å ta over rommet mitt ble tilbudt den ledige leiligheten ved siden av som vi deler bad med. Men hun gjorde dette bak min rygg, hun sa nei til at de kunne overta mitt rom og skyldte på at fellesbadet blir overbefolket da... så nå mener hun det er greit at det paret samt jeg med baby skal dele bad og de to andre her i kollektivet fra før? Det er greit? Stedet egner seg ikke for barn.. så jeg har prøvd å flytte ut siden august ved å få noen til å ta over min del av kontrakten som hun sa jeg kunne gjøre. Fordi jeg kan ikke si opp før mai 2018..

Anonymkode: 87ca9...ebf

Men de som du bor med nå, ønsker de å bo med en baby?

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men de som du bor med nå, ønsker de å bo med en baby?

Anonymkode: 3c5f6...109

Nei.. de synes ikke det er bra for del eller for babyen. 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei.. de synes ikke det er bra for del eller for babyen. 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Så da kan hun egentlig risikere å miste alle leieboerene sine da. Men det tenker hun nok ikke på

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så da kan hun egentlig risikere å miste alle leieboerene sine da. Men det tenker hun nok ikke på

Anonymkode: 3c5f6...109

De vil flytte nå og skal snakke med advokat om deres del av kontrakten. Men dette er jo ikke noe problem for husverten for hun finner nok nye til å ta over og driter vel i oss...

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De vil flytte nå og skal snakke med advokat om deres del av kontrakten. Men dette er jo ikke noe problem for husverten for hun finner nok nye til å ta over og driter vel i oss...

Anonymkode: 87ca9...ebf

Men det må jo bli et problem, når ingen er bra nok til din del engang

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det må jo bli et problem, når ingen er bra nok til din del engang

Anonymkode: 3c5f6...109

Hun sier nå hun ikke har leid ut som bokollektiv men leilighet, hvorfor skal hun da bestemme hvem som tar over mitt rom?

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier nå hun ikke har leid ut som bokollektiv men leilighet, hvorfor skal hun da bestemme hvem som tar over mitt rom?

Anonymkode: 87ca9...ebf

Det er jo bokollektiv hvis dere er fremmede som bor sammen, og deler kjøkken og bad. For ei vanskelig dame

Anonymkode: 3c5f6...109

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo bokollektiv hvis dere er fremmede som bor sammen, og deler kjøkken og bad. For ei vanskelig dame

Anonymkode: 3c5f6...109

Hun sier det er leilighet på kontrakten, men felles bad? 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier det er leilighet på kontrakten, men felles bad? 

Anonymkode: 87ca9...ebf

Jeg har vært innlagt pga stress og har har et komplisert svangerskap og orker ikke mer 😭

Anonymkode: 87ca9...ebf

Skrevet

Hun prøver vel å presse deg til å betale leie i 5 mnd uten at du bor der.

Bruk advokat her..

Anonymkode: 199b2...d94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...