Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Jeg lager handleliste, og vil gjerne ha inspirasjon. Hva hører julen til? For min del er det bl.a. Edamerost, Twist, konfekt, røkt laks, eggerøre og rundstykker. Anonymkode: 86463...2ce
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Sylte og lefse. Det MÅ jeg ha, ellers kan det være med hele jula. Anonymkode: 317e8...9a7
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Pepperkaker, klementiner, After eight, kakao med krem, fenalår. ☺️ Anonymkode: 8c45c...8a6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Pepperkaker, klementiner, twist, marsipan, pinnekjøtt, julegrøt, riskrem, julebrus, julebrunost, edamerost, multesyltetøy og ikke minst kjøttrull er jul for meg. Anonymkode: 9c5b6...844
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Det absolutt viktigste er pinnekjøttmiddagen. Bare jeg får det er jeg fornøyd. Alt annet er mindre viktig. Men jeg skulle ønske at jeg fikk tak i bestemors oppskrift på fårerull, men den nekter de som sitter på den å gi meg (jepp, hyggelig familie...). Den fårerullen var jul for meg. Ellers synes jeg fenalår og røykalaks hører med. Og søst. Gjerne lefse også. Spiser nesten ikke kaker, men liker sirupsnipper eller pepperkaker og kokosmakroner. Tar gjerne en sånn Anton Bergs plomme i madeira. Jeg er ikke særlig storforlangende hva jul angår, det er julemiddagen som er absolutt viktigst for meg. Spiser heller ikke noe mer i løpet av julen enn jeg gjør ellers. Anonymkode: b653b...340
Gjest Skrekkøgla Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Rakfisk, hamar julebrus og stomp!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Uten tvil pinnekjøtt. Spiser alltid klad ribbe i lefse 1 juledag namnam. Rødbeter blir også kjøpt inn til jul Anonymkode: 881f0...029
maya-83 Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Ribbemiddagen på julaften er høydepunktet! Ellers må jeg ha skumnisser, Dahls julebrus, min hjemmelagde rocky road, min mors bakte sirupsbrød og multesyltetøy som min mor lager.
☆☆☆ Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 Pinnekjøt med tilbehør (rabbe, poteter, rødkål svinemør) Lutefisk med tilbehør Edamer Røykelaks Juleøl Oppdaga tilfeldig i fjor at eg faktisk likar akevitt.
Pengetreet Skrevet 28. november 2017 #10 Skrevet 28. november 2017 Ribbe, riskrem med rødsaus, clementiner, hjemmelagede fløtekarameller med havsaltflak, hjemmelaget sjokoladekonfekt, julebrus, pepperkaker, juleskinke, dadler, edamer og sist, men ikke minst; lefse med sennep, edamer og juleskinke.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #11 Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, Pengetreet skrev: Ribbe, riskrem med rødsaus, clementiner, hjemmelagede fløtekarameller med havsaltflak, hjemmelaget sjokoladekonfekt, julebrus, pepperkaker, juleskinke, dadler, edamer og sist, men ikke minst; lefse med sennep, edamer og juleskinke. Så spennende Hvordan lager du sjokoladekonfekt? Og hvilke lefser bruker du til juleskinken? Anonymkode: 86463...2ce
Himmel og hav Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 Ribbe, medisterkaker, surkål og saus. Masse saus! Sylteflesk, lefse, pappas hjemmebakte brød, hjemmelaget tomatsild, berlinerkranser, delfiakake og kremtopper.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 Pinnekjøtt, riskrem (riktig riskrem, den med vaniljesukker osv kan du få beholde selv ), klementiner, pepperkaker, julesylte med grov sennep og marsipan. Det er det jeg MÅ ha i julen, ellers er det ikke jul Anonymkode: 2767e...655
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #14 Skrevet 28. november 2017 Ribbe, bayonneskinke, egenplukkede multer med fløte og riskrem. Pinnekjøtt, persetorsk og kalkun er også godt, men ikke tvingende nødvendig. Anonymkode: 18092...c10
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #15 Skrevet 28. november 2017 Svinemør med kålrabistappe og surkål! Og sjølvsagt heimelaga riskrem/raud saus og karamellpudding med piska krem. 👅 Anonymkode: a12e5...5d3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #16 Skrevet 28. november 2017 ALT! Om jeg egentlig liker det eller ei spiller ingen kaserolle! Feirer hos min søster som bare har ALT og litt til på bordet, i skaper, kjøleskap og fryser. GLEDER MEG!!!! Men må jeg velge en ting? Mammas medisterkaker...mmmm.... Anonymkode: 4199e...da5
Pengetreet Skrevet 28. november 2017 #17 Skrevet 28. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så spennende Hvordan lager du sjokoladekonfekt? Og hvilke lefser bruker du til juleskinken? Anonymkode: 86463...2ce http://www.detsoteliv.no/oppskrift/white-chocolate-christmas-fudge Denne må jeg ha hvert år http://www.detsoteliv.no/oppskrift/melkesjokoladetrofler-med-kokos-og-glitter Disse skal jeg forsøke første gang i år. Jeg kjøper bare vanlig potetlefse i butikken
uhhuhher Skrevet 28. november 2017 #18 Skrevet 28. november 2017 Pinnekjøtt Bayonneskinke Fenalår Lyse kakemenn (elsker butikkbakte kakemenn, har spist en haug allerede)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #19 Skrevet 28. november 2017 Hjemmelaget rekesalat Hvite kakemenn Bacondadler Ribbemiddag Anonymkode: 485d7...a95
sug lut Skrevet 28. november 2017 #20 Skrevet 28. november 2017 Surkål, mer surkål og ribbe og medisterkaker og julepølse og tyttebær og sjy og potet Og så mer surkål.
cherry coke Skrevet 28. november 2017 #21 Skrevet 28. november 2017 Pinnekjøtt med tilbehør, riskrem med rød saus, klementiner, julebrus, hjemmelaget sylteflesk, Oksetunge, kveite, lammerull, delfiakake, quality street sjokolade, gräddost og juleskinke
Optatium Skrevet 28. november 2017 #22 Skrevet 28. november 2017 Marsipan. Rakfisk. Julepølse med sennep og smør i lompe. Sirupstynnkake. Pinnekjøtt. Ribbe. Og så begynn forfra igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #23 Skrevet 28. november 2017 Gravlaks Leverpostei med rødbeter Tine kremoster Graddost Julebrød Jule-te Klementiner Pinnekjøtt Karameller, hjemmelagde Karamellpopkorn Hjemmelaget daim Riskrem med rødsaus Kokoskuler Chocolate chip cookies Anonymkode: 127a1...4d2
sug lut Skrevet 28. november 2017 #24 Skrevet 28. november 2017 Og desserten MÅ være fruktcoctail på boks med krem til. Ingenting annet er i nærheten av aktuelt. Sånn ellers - julepostei med rødbetsalat, mammas sylte med grov sennep, tunge (skal koke selv i år), og hjemmebakte rundstykker, og så snoping av julekaker innimellom alle måltider. Jula er tid for å bli akkurat så feit som man blir, og så går det over igjen.
cherry coke Skrevet 28. november 2017 #25 Skrevet 28. november 2017 19 minutter siden, sug lut skrev: Og desserten MÅ være fruktcoctail på boks med krem til. Ingenting annet er i nærheten av aktuelt. Sånn ellers - julepostei med rødbetsalat, mammas sylte med grov sennep, tunge (skal koke selv i år), og hjemmebakte rundstykker, og så snoping av julekaker innimellom alle måltider. Jula er tid for å bli akkurat så feit som man blir, og så går det over igjen. Jeg må også ha tunge. Koker selv:) ser grotesk ut, men er så nydelig. Godt brød med tunge, majones og rødbeter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå