Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Det kan godt være luftsmerter, eller at livmor strekker seg! Har selv veldig vondt på venstre side, nesten som en «brennende-vond» følelse som stikker.. velger å tro det er normalt 😊

Oki, takk ❤️ lurer på om det er luft ja. Når jeg tenker meg om så spiste jeg fårikål for noen timer siden 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.4.2018 den 15.49, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Men dere.... Jeg har litt småvondt på høyre side av magen. Eller, spesielt om jeg blåser ut magen. Da stikker det veldig. Veit noen hva det kan være? Og grunnen til at jeg ikke ringer legen er fordi det ikke er no krise liksom. Lurer bare på om det er normalt. Mye mulig det er litt luftsmerter.

Det er nok ligamentene. De strekkes når magen vokser🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kull 2 skrev:

Det er nok ligamentene. De strekkes når magen vokser🤰🏼

🙂🙂 Godt å høre. Har gått over nå. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

🙂🙂 Godt å høre. Har gått over nå. Takk :)

Nyt magen, sol og helg🤰🏼☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke vært veldig aktiv her inne, men ser de samme navnene dukker opp jevnlig. Lurer på hvor dere bor i landet. Selv bor jeg på Kolbotn (200m. fra Oslo grensa).

Dette er mitt tredje barn og runde to da de to eldste er mye større. 

Har termin i midten av august og tenker at jeg er på jobb ut juni. 

Hadde vært gøy å møte noen i samme situasjon (runde to med barn), ellers bare hyggelig med et nettverk nå og fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kull 2 skrev:

Har vel ikke vært veldig aktiv her inne, men ser de samme navnene dukker opp jevnlig. Lurer på hvor dere bor i landet. Selv bor jeg på Kolbotn (200m. fra Oslo grensa).

Dette er mitt tredje barn og runde to da de to eldste er mye større. 

Har termin i midten av august og tenker at jeg er på jobb ut juni. 

Hadde vært gøy å møte noen i samme situasjon (runde to med barn), ellers bare hyggelig med et nettverk nå og fremover. 

Jeg bor selv i samme kommune som deg, litt lengre syd. Flyttet hit for snart 2 år siden, så har ingen nettverk her. 

Jeg er dog gravid med mitt første barn. Har termin 4. august. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kull 2 skrev:

Har vel ikke vært veldig aktiv her inne, men ser de samme navnene dukker opp jevnlig. Lurer på hvor dere bor i landet. Selv bor jeg på Kolbotn (200m. fra Oslo grensa).

Dette er mitt tredje barn og runde to da de to eldste er mye større. 

Har termin i midten av august og tenker at jeg er på jobb ut juni. 

Hadde vært gøy å møte noen i samme situasjon (runde to med barn), ellers bare hyggelig med et nettverk nå og fremover. 

Tønsberg og første barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som allerede føler seg «sprengt» og synes det er trangt i magen? 🙈

Jeg er i uke 23, og plutselig har magen poppet skikkelig og jeg føler jeg ikke har plass til mer og alt er tungt. Ryggen verker helt forferdelig og sitte/sove er allerede ubehagelig. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde det slik før rundt uke 30 sist 🤔

 

Fikk heller ikke skikkelig mage før i uke 27-28 sist. Nå derimot.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, miamis skrev:

Er det flere som allerede føler seg «sprengt» og synes det er trangt i magen? 🙈

Jeg er i uke 23, og plutselig har magen poppet skikkelig og jeg føler jeg ikke har plass til mer og alt er tungt. Ryggen verker helt forferdelig og sitte/sove er allerede ubehagelig. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde det slik før rundt uke 30 sist 🤔

 

Fikk heller ikke skikkelig mage før i uke 27-28 sist. Nå derimot.. 😅

Jeg har faktisk begynt å få rund mage som folk sier de syns der godt. Skal også sies at jeg ikke var spesielt slank før jeg blei gravid, men ikke stor heller. Er uke 19 nå. Føler den er sprenkt på kvelden. Ryggen verker veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Tønsberg og første barn :)

Da er det spennende med ny epoke i livet🤱🏼. Tønsberg er hyggelig😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sfl91 skrev:

Jeg bor selv i samme kommune som deg, litt lengre syd. Flyttet hit for snart 2 år siden, så har ingen nettverk her. 

Jeg er dog gravid med mitt første barn. Har termin 4. august. :) 

Så gøy med noen som bor i «området»😃 Og spennende med første barnet🤰🏼🤱🏼. Fikk 10.aug. på Rikshospitalet og 14.aug. på Ullevaal, så vi får se når det blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kull 2 skrev:

Da er det spennende med ny epoke i livet🤱🏼. Tønsberg er hyggelig😃

Det er det❤️ Ja her er det ålreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er endelig over 50%! 20+3 i dag :hjerte: Var på OUL først forrige onsdag, ble satt fram til 25. august og vi fikk se at alt var i orden der inne. Godt å se, og godt å få beskjed om at morkaken ligger foran, for her er det ikke så lett å kjenne noe på utsida enda. Inni er det derimot mer sprell, men veldig "dumpe" bevegelser, fortsatt litt "fiskeaktige" og svømmende :ler:

Jeg skjønner at det er mange her som venter jenter, så koselig! Vi har valgt å ikke få vite, mest for å bevare spenninga :) Det har så lite å si for hvordan vi tenker å forberede oss likevel.

Hvordan er det med innkjøp og forberedelser hos dere andre, har dere begynt ordentlig enda? Hva burde man gjøre først? Hehe, siden det er første, føler vi oss fortsatt ganske grønne og usikre på hva vi bør gjøre, og når. Vi bor i Oslo, men flytter til Vestfold i løpet av denne måneden, så det er i tillegg litt pes med oppfølging og sånn. Foreløpig går jeg bare til fastlege, men jeg lurer på å ta turen til helsestasjonen i Holmestrand, som blir den nærmeste når vi får flytta.. Går dere til jordmor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går forresten veldig opp og ned hvorvidt magen er stor og gravidaktig, eller ikke. Noen ganger synes jeg det er veldig tydelig, andre ganger synes jeg at jeg bare ser litt tjukk ut :eeeh: Ryggen har i perioder vært skikkelig vond, som om hele korsryggen stivner og verker. Det har til tider vært skikkelig vondt å f.eks. reise seg fra senga. Det er kanskje det som er bekkenlåsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miamis skrev:

Er det flere som allerede føler seg «sprengt» og synes det er trangt i magen? 🙈

Jeg er i uke 23, og plutselig har magen poppet skikkelig og jeg føler jeg ikke har plass til mer og alt er tungt. Ryggen verker helt forferdelig og sitte/sove er allerede ubehagelig. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde det slik før rundt uke 30 sist 🤔

 

Fikk heller ikke skikkelig mage før i uke 27-28 sist. Nå derimot.. 😅

Ja, jeg er også i uke 23 og ser veldig gravid ut!😅 Vondt å knyte på seg sko liksom, og sist var det sånn kun de siste ukene. Spent på hvor stor jeg blir denne gangen...får tro at det stabiliserer seg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, EliJ skrev:

Ja, jeg er også i uke 23 og ser veldig gravid ut!😅 Vondt å knyte på seg sko liksom, og sist var det sånn kun de siste ukene. Spent på hvor stor jeg blir denne gangen...får tro at det stabiliserer seg😉

Godt å høre det er flere, da er det vel helt normalt ^_^
Men ja jeg håper virkelig det stabiliserer seg og at jeg ikke skal vokse i denne farten, hjelp! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av dere som har begynt innkjøp av de litt større tingene enda? Jeg føler behovet for å gjøre ting litt klart så smått begynner å melde seg men syns alikevel det er litt tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lulla92 skrev:

Er det mange av dere som har begynt innkjøp av de litt større tingene enda? Jeg føler behovet for å gjøre ting litt klart så smått begynner å melde seg men syns alikevel det er litt tidlig. 

Har kjøpt barnevogn, stelleveske og bilstol :-) Har også fått litt tøy og slikt etter vi fikk vite kjønnet. Kjøpte Beemo travel 2.0, sykt billig og den er såå fin! Kjempe fornøyde :-) 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lulla92 skrev:

Er det mange av dere som har begynt innkjøp av de litt større tingene enda? Jeg føler behovet for å gjøre ting litt klart så smått begynner å melde seg men syns alikevel det er litt tidlig. 

Vi har kun kjøpt litt klær så langt. Mannen syntes vi ligger veldig på etterskudd men vi holder på å selge huset vårt osv så føler vi må vente litt med å kjøpe store ting til vi har solgt og visninger osv er over.

Hva slags vogn vurderer dere? 

Vi har kjempe lyst på Bugaboo Fox selv om jeg syntes det er mye penger å bruke på en vogn, men de er visst lettsolgte etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anarkali skrev:

Vi har kun kjøpt litt klær så langt. Mannen syntes vi ligger veldig på etterskudd men vi holder på å selge huset vårt osv så føler vi må vente litt med å kjøpe store ting til vi har solgt og visninger osv er over.

Hva slags vogn vurderer dere? 

Vi har kjempe lyst på Bugaboo Fox selv om jeg syntes det er mye penger å bruke på en vogn, men de er visst lettsolgte etterpå.

Er jo kanskje greit å bli ferdig med flytting først ja. Blir fort mye ting man skal ha som tar opp ekstra plass. 

Vi har fått vippestol, vugge som pappan til samboeren min har snekkra og noe klær. Har bestemt oss for stokke trailz! Vurderte boggaboo fox også men vi begge syns den ble så lav og likte så godt at besafe har et bilsete som klikkes rett på understellet til trailz uten adapter. Lurer veldig på når vi skal bestille vogna da, føler det er tidlig men har samtidig så har jeg så "dårlig tid" 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anarkali skrev:

Vi har kun kjøpt litt klær så langt. Mannen syntes vi ligger veldig på etterskudd men vi holder på å selge huset vårt osv så føler vi må vente litt med å kjøpe store ting til vi har solgt og visninger osv er over.

Hva slags vogn vurderer dere? 

Vi har kjempe lyst på Bugaboo Fox selv om jeg syntes det er mye penger å bruke på en vogn, men de er visst lettsolgte etterpå.

Vi har egentlig ikke kjøpt mer enn et par bodyer når vi skulle avsløre kjønnet, men har arvet en del klær + en litt overbegeistret mormor som har kjøpt inn LITT for mye!!

Vi skal ha bugaboo, men vurderer litt om vi skal ha fox eller buffalo. Vet buffalo ikke produseres lengre, men de har igjen vognen på noen utsalgssteder. Vil gjerne ha så store hjul som mulig pga terreng/snø osv, men har bare prøvd foxen på babyshop - den er jo helt magisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lulla92 skrev:

Er jo kanskje greit å bli ferdig med flytting først ja. Blir fort mye ting man skal ha som tar opp ekstra plass. 

Vi har fått vippestol, vugge som pappan til samboeren min har snekkra og noe klær. Har bestemt oss for stokke trailz! Vurderte boggaboo fox også men vi begge syns den ble så lav og likte så godt at besafe har et bilsete som klikkes rett på understellet til trailz uten adapter. Lurer veldig på når vi skal bestille vogna da, føler det er tidlig men har samtidig så har jeg så "dårlig tid" 😅

 

Da er dere ett godt stykke på vei 😀 Stokke Trailz er også kjempe fin, vi må nok vurdere litt til før vi bestemmer oss. Ja er vel greit å bestille nå om man har plass til å oppbevare den osv 😀 Er det 1-2 mnd bestillingstid som er vanlig? Ja tiden flyr jo så tenker i mai juni bør vi begynne med å få kjøpt inn mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Vi har egentlig ikke kjøpt mer enn et par bodyer når vi skulle avsløre kjønnet, men har arvet en del klær + en litt overbegeistret mormor som har kjøpt inn LITT for mye!!

Vi skal ha bugaboo, men vurderer litt om vi skal ha fox eller buffalo. Vet buffalo ikke produseres lengre, men de har igjen vognen på noen utsalgssteder. Vil gjerne ha så store hjul som mulig pga terreng/snø osv, men har bare prøvd foxen på babyshop - den er jo helt magisk!! 

Ja den er kjempe fin og praktisk og mannen her er helt fastlåst på den. Må få sjekket hvor lang leveringstid det er på den da jeg ser de har vært utsolgt flere steder allerede så man får den i tide om så. Buffaloer liker jeg også kjempe godt og virker som det generelt er lett å selge bugaboo vogner igjen brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 🤰🏼

Flere som har turt å bestille reise til varmere strøk? ☀️✈️ Det har nemlig vi gjort, og jeg gleder meg, men samtidig gruer jeg meg noe voldsomt!! Noen som har erfaring med reising under graviditet her? Er forresten akkurat i starten på 3.trimester når vi reiser🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babydrømmen. skrev:

Hvordan går det med dere? 🤰🏼

Flere som har turt å bestille reise til varmere strøk? ☀️✈️ Det har nemlig vi gjort, og jeg gleder meg, men samtidig gruer jeg meg noe voldsomt!! Noen som har erfaring med reising under graviditet her? Er forresten akkurat i starten på 3.trimester når vi reiser🙈

Bedre enn på lenge! Energien er endelig tilbake 🙈 var hos jordmor i går og hørte hjertelyd 😍 har visst for mye jern i kroppen, så må følges opp. Men så lenge jernet holder seg sånn som det er nå så går alt bra :) hmh, jeg har bare hørt man ikke skal fly de tre siste mnd, men kan hende de som sa det ikke hadde peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...