Gå til innhold

Hvor mye mener du et oppussingsobjekt er verdt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk høre det av naboer, og et av mine dyr har blitt drept. Jeg har selv blitt jaget av dem. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Ett dyr er drept og mattilsynet bryr seg ikke?

Og heller ikke politi?

Hva med avisene?

Anonymkode: 81a59...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med så høy luftfuktighet og så store problemer med vanninntrenging i både tak og kjeller, er det et mirakel hvis det ikke er muggsopp i veggene. 

Hadde ikke kjøpt et slikt hus hvis ikke det var mulig å rive hele greia. 

Endret av HvittHus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det selges som oppussingsobjekt, for dette burde vært revet. Dette er ikke noe å pusse opp, eller rehabilitere er vel kanskje et bedre ord. Men beliggenheten er vel ekstra bra, ettersom det ikke anbefales å rive det?

Med 96 % er det bare å snu i døra. Tenkt hva det gjør med et hus når det er sånn over tid! Man kan ikke bo der mens man rehabiliterer, hvis man har barn. Også legger du til naboene så er ikke dette verdt det. Om dere skal pusse opp selv så er det sikkert ikke langt til samlivsbrudd.

Anonymkode: 54a3c...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å si noe om hva det er verdt, for det kommer jo an på hva prisnivået er i området ellers. 

Har selv kjøpt oppussingsobjekt for nesten 7 mill og pusset opp/rehabilitert for nesten 2 mill. Dette er i Oslo, der prisene er høye og dette var drømmehuset for oss. 

Men det er klart: Selve standarden på huset kan man gjøre mye med. Det viktigste er beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet, for det kan man ikke gjøre noe med. Dersom det er så ille som du sier med hundene, vil jeg jo si at det trekker ned mer enn at man må totalrehabilitere. 

Anonymkode: c9b23...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ur fra hva du sier kommer du ikke langt med en million. Tak og våtrom er ikke noe man gjør selv. Har byttet tak og tatt badet her kom på hhv 250 og 300 tusen. I tileggg må du ta rør, elektriske og drenering? Samt vegger, vinduer og dermed det meste inne og ute? 

Anonymkode: 0ab4b...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke enkelt å svare uten å vite hvor det er. Her jeg bor koster en tomt fra 6-13 mil ca. Det er i Oslo. Et hus rett opp i gata nå som må totalrehabiliteres eller rives, det ligger ute for 6,8. Ikke veldig stor tomt.

Anonymkode: 4c97a...e64

Det er i Akershus. Så vet at boligprisene er unaturlig høye her, men samtidig innrømmet megleren at det tar tid for hus å bli solgt..  Mange, mange måneder. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ett dyr er drept og mattilsynet bryr seg ikke?

Og heller ikke politi?

Hva med avisene?

Anonymkode: 81a59...423

De bryr seg ikke, nei. Har t.o.m sendt bilde av hunden i hagen og filmet at den jget en syklist 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, HvittHus skrev:

Med så høy luftfuktighet og så store problemer med vanninntrenging i både tak og kjeller, er det et mirakel hvis det ikke er muggsopp i veggene. 

Hadde ikke kjøpt et slikt hus hvis ikke det var mulig å rive hele greia. 

Det er nok mugg i veggene, ja.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er rart det selges som oppussingsobjekt, for dette burde vært revet. Dette er ikke noe å pusse opp, eller rehabilitere er vel kanskje et bedre ord. Men beliggenheten er vel ekstra bra, ettersom det ikke anbefales å rive det?

Med 96 % er det bare å snu i døra. Tenkt hva det gjør med et hus når det er sånn over tid! Man kan ikke bo der mens man rehabiliterer, hvis man har barn. Også legger du til naboene så er ikke dette verdt det. Om dere skal pusse opp selv så er det sikkert ikke langt til samlivsbrudd.

Anonymkode: 54a3c...55b

Nei. Det kunne gjerne blitt revet, men det er ikke lov å bygge nye hus her så ser ikke hensikten med å rive. 

 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ur fra hva du sier kommer du ikke langt med en million. Tak og våtrom er ikke noe man gjør selv. Har byttet tak og tatt badet her kom på hhv 250 og 300 tusen. I tileggg må du ta rør, elektriske og drenering? Samt vegger, vinduer og dermed det meste inne og ute? 

Anonymkode: 0ab4b...0ba

Ja. Alt må gjøres. 500 000 i bad.  100 000 00 i drenering? 50 000 i vinduer? 100 000 i tak? Megler sa godt over en mill.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er du som skal selge? Hvis ja er det jo forkastelig å fremstille huset som barnevennlig når du også sier at barn risikerer å bli drept i sin egen hage og ellers i nabolaget. 

Anonymkode: 6b6f9...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Alt må gjøres. 500 000 i bad.  100 000 00 i drenering? 50 000 i vinduer? 100 000 i tak? Megler sa godt over en mill.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Mer som 200 000 kr for tak om det bare er vanlig.

Anonymkode: 81a59...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er du som skal selge? Hvis ja er det jo forkastelig å fremstille huset som barnevennlig når du også sier at barn risikerer å bli drept i sin egen hage og ellers i nabolaget. 

Anonymkode: 6b6f9...751

Jeg skal ikke selge, nei..

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mer som 200 000 kr for tak om det bare er vanlig.

Anonymkode: 81a59...423

Ok. Er vanlig tak ja 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør fordi jeg mener huset blir kraftig overpriset. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Et hus er aldri verdt mer en det en kjøper er villig til å betale for det. Så overpriset er det nok ikke siden noen har kjøpt det. 

Du fremstår mer og mer som den sjalu, bitre nabokjerringen...

Anonymkode: 630a9...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et oppussingsobjekt, det er et rivningsobjekt. Så tomtepris. Egentlig litt minus, siden riving ikke akkurat er gratis.

Om jeg hadde orket de hundene, er en annen sak. 

Anonymkode: 08a78...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Alt må gjøres. 500 000 i bad.  100 000 00 i drenering? 50 000 i vinduer? 100 000 i tak? Megler sa godt over en mill.

Anonymkode: 3ee16...6e5

50 000 i vinduer og 100 000 i tak tror jeg urealistisk lavt. 

Anonymkode: 2eda7...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et hus er aldri verdt mer en det en kjøper er villig til å betale for det. Så overpriset er det nok ikke siden noen har kjøpt det. 

Du fremstår mer og mer som den sjalu, bitre nabokjerringen...

Anonymkode: 630a9...50d

Hehe. Ja, da har du misforstått absolutt alt i hele tråden ;) Huset er ikke solgt, det er ikke lagt ut for salg engang. HAHA.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke et oppussingsobjekt, det er et rivningsobjekt. Så tomtepris. Egentlig litt minus, siden riving ikke akkurat er gratis.

Om jeg hadde orket de hundene, er en annen sak. 

Anonymkode: 08a78...b33

Ja, det er vel egentlig det, da. Men det blir jo ikke sånn i praksis. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Ja, da har du misforstått absolutt alt i hele tråden ;) Huset er ikke solgt, det er ikke lagt ut for salg engang. HAHA.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Men, hvis det ikke er lagt ut for salg og det ikke er du som selger, hvordan vet du alt dette om huset? Og hvorfor er du så opphengt i å svartmale hele huset? Unner ikke du selger å få det han kan få for huset? Eller er det sjalusien som er for stor? 

I forhold til overprising så står jeg fortsatt for det jeg skrev. Får selger 4 mill for huset så er det det som er markedsverdien på det. 

Anonymkode: 630a9...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk høre det av naboer, og et av mine dyr har blitt drept. Jeg har selv blitt jaget av dem. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Unskyld meg, jeg er hundeoppdretter selv og slikt hadde aldri vert tillatt her i gården! Hvilken rase er det snakk om her?? Og hvorfor i huleste vill du bosette deg i ett slikt område??? Vi skal selge huset vår nå det er litt oppussing nytt kjøkken og bad. Men ikke noe lekkasje det er nytt tak, 5 soverom + gjesterom, 7 minutter gange til togstasjon. 1000 kvm hage, kjempe rolig gate med flott tur terreng, 10 minutter gange til barneskole og det er nøyaktig 50 min inn til Oslo s med toget. Dette skal vi legge ut til 3.2 mill. Ja og garasje 

Anonymkode: 48d75...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det i realiteten tomten du betaler for. Det kan jo variere fra omtrent 0 til 25 millioner, avhengig av hvor den befinner seg og hvor stor den er. 

Anonymkode: 730b6...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

R E H A B I L I T E R E

Anonymkode: 65d05...68d

tusen takk!  jeg har et knust håndledd og fingrene mine er ikke alltid like presise når jeg taster på telefonen.
ut fra skriket ditt, ser jeg du skjønte hva jeg mener, da - så det var i det minste bra :-)
 

Anonymkode: 924af...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...