Gå til innhold

Hvor mye mener du et oppussingsobjekt er verdt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et hus altså, der det vil koste ganske mye mer enn 1 000 000 å få huset i stand, dvs den laveste (men ok) standarden. Sier megler. Drenering, store (!) fuktproblemer (96% luftfuktighet inne), ødelagt avløp så det flommer over hele tiden (gamle rør) så det må byttes. Jordingsfeil så du får strøm av dusjen. Overspenning. Sikringen går hvis du støvsuger og har på oppvaskmaskinen samtidig. Taket lekker flere steder og hele må byttes. 15 vinduer må byttes. 2 bad må oppgraderes fullstendig. Omtrent ingenting er forbedret på over 50 år. Som sagt, megler estimerte oppussing til å koste ganske mye mer enn en million kroner. Hvis du gjør det sjøl.

Men beliggenheten er god. Like ved skole og tog. Dog like ved hundeoppdrett så du må like løse, aggressive hunder i hagen, du kan ikke ha katt/hund selv av den årsaken (blir skambitt/drept) og du må like hundebæsj i hagen. Du kan heller ikke la barnet sove ute i vognen med mindre du setter opp en 280cm høy hekk eller hundegård du parkerer barnets vogn inni. 

Men det er likevel en god beliggenhet. Fint for barn. Huset er dog ikke i stand i det hele tatt. 

142 kvm ca. Hva ville du betalt? 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du mene at det er fint for barn, når det løper mannevonde drapsgale bikkjer i hagen?

Anonymkode: e4ccd...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri i livet kjøpt... Vi kjøpte oppussingsobjekt, men med en helt annen plassering. Rett ved elv, nærmeste nabo er 250 m unna, siste hus i blindvei. Ikke en lyd her. Betalte 1.1 mill for stedet. Tror du skal tenke deg godt om, høres ikke ut som noe du blir kvitt med de naboene..

Anonymkode: 9815b...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'Dog like ved hundeoppdrett så du må like løse, aggressive hunder i hagen, du kan ikke ha katt/hund selv av den årsaken (blir skambitt/drept) og du må like hundebæsj i hagen'

Hadde ALDRI bosatt meg der 

Anonymkode: e7aa4...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres merkelig at et hundeoppdrett har aggressive hunder løpende ute slik at nabolagets katter og hunder er i risiko for å bli skambitt /drept? Om så er tilfelle ville jeg nok ikke ha flyttet dit uansett.

Men et oppussingobjekt med den standarden kunne jeg ha gitt ganske mye for om beliggenheten var attraktiv. Selv kan jeg tenke meg å gi 5-6 mil, og så pusse opp for 1-2 mil, så lenge jeg får den beliggenheten jeg drømmer om. 

Anonymkode: 61513...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det vel snakk om å kjøpe tomten og måtte rive huset og sette opp et nytt.  å rebelitere så mye er det dyreste og mest uendelige man gjør. (oppskrift på samlivsbrudd)

er tomten bra og naboene får pålegg om å sikre hundene sine (klart hundene ikke kan valfarte i flokk rundt om i nabolaget) - 1 mill til 3mill avhengig av beliggenhet og størrelse. 

Anonymkode: 924af...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her er det vel snakk om å kjøpe tomten og måtte rive huset og sette opp et nytt.  å rebelitere så mye er det dyreste og mest uendelige man gjør. (oppskrift på samlivsbrudd)

er tomten bra og naboene får pålegg om å sikre hundene sine (klart hundene ikke kan valfarte i flokk rundt om i nabolaget) - 1 mill til 3mill avhengig av beliggenhet og størrelse. 

Anonymkode: 924af...6e1

Det er rive-og byggestopp så det er umulig. Mattilsynet er varslet, politiet er varslet, de bryr seg ikke.  

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt tomtepris minus kostnader for å rive huset. Etter så mange renoveringen har jeg kommet fram til at det stort sett lønner seg å rive når det er i så elendig forfatning. Dette med mindre planløsningen er 100% optimal, noe den sjeldent er i gamle hus. Naboene trekker voldsomt ned, så hadde ikke bosatt meg der. 

Anonymkode: 2eda7...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er rive-og byggestopp så det er umulig. Mattilsynet er varslet, politiet er varslet, de bryr seg ikke.  

Anonymkode: 3ee16...6e5

Da hadde jeg aldri i verden lagt inn bud.

Anonymkode: 2eda7...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men helt seriøst! Hvordan kan dette være et bra sted for barn? Selv om huset hadde vært topp så er det fortsatt gale hundeeiere med mannevonde hunder som løper fritt rundt og risikerer å skambite, eller i verste fall drepe barnet ditt!!!! Uten de naboene hadde jeg uansett ikke vært villig til å gi mer enn tomteprisen for et slikt hus, og her jeg bor ville tomteprisen på 1mål tomt, ferdig med opplegg til vann og kloakk, vært på rundt 300 000kr.

Anonymkode: 17798...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tenkt tomtepris minus kostnader for å rive huset. Etter så mange renoveringen har jeg kommet fram til at det stort sett lønner seg å rive når det er i så elendig forfatning. Dette med mindre planløsningen er 100% optimal, noe den sjeldent er i gamle hus. Naboene trekker voldsomt ned, så hadde ikke bosatt meg der. 

Anonymkode: 2eda7...95e

Nei, men hva hvis du ikke visste om naboene/miljøet? Er vel sjelden en selger eller megler sier at, "forresten så er det mannvonde hunder som løper løse her :) ". Det blir mer en ubehagelig overraskelse en får seg. Men hva hvis du trodde at stedet var et ok sted å bo, hadde du gått inn for å pusse opp? 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men helt seriøst! Hvordan kan dette være et bra sted for barn? Selv om huset hadde vært topp så er det fortsatt gale hundeeiere med mannevonde hunder som løper fritt rundt og risikerer å skambite, eller i verste fall drepe barnet ditt!!!! Uten de naboene hadde jeg uansett ikke vært villig til å gi mer enn tomteprisen for et slikt hus, og her jeg bor ville tomteprisen på 1mål tomt, ferdig med opplegg til vann og kloakk, vært på rundt 300 000kr.

Anonymkode: 17798...dde

Fordi det er kort vei til barneskole og barnehage, og kort vei til toget. Men du har kanskje rett i at det med hundene ødelegger endel, det er dog ikke noe en tar opp eller snakker om i en kjøp-/salg situasjon. Naboen her solgte huset sitt for 4 millioner kroner. Huset er ok - men nærmeste nabo er nettopp disse hundene. Det er årsaken til at de flyttet. Men ingen sier noe om det. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pæddan skrev:

Har du link til huset?  Føler meg nysgjerrig her:kari:

Nei, det ligger ikke ute for salg enda. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men hva hvis du ikke visste om naboene/miljøet? Er vel sjelden en selger eller megler sier at, "forresten så er det mannvonde hunder som løper løse her :) ". Det blir mer en ubehagelig overraskelse en får seg. Men hva hvis du trodde at stedet var et ok sted å bo, hadde du gått inn for å pusse opp? 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Jeg håper alle som skal kjøpe hus sjekker opp nabolaget før de legger inn bud! Hadde ikke falt meg inn å kjøpe et hus der jeg ikke vet noe om nabolaget!!!

Anonymkode: 17798...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg aldri i verden lagt inn bud.

Anonymkode: 2eda7...95e

Ok.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg håper alle som skal kjøpe hus sjekker opp nabolaget før de legger inn bud! Hadde ikke falt meg inn å kjøpe et hus der jeg ikke vet noe om nabolaget!!!

Anonymkode: 17798...dde

Jeg håper det jeg og, men hvordan skal noen få vite om dette her, da? Sånt er det jo umulig å vite om på forhånd.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper det jeg og, men hvordan skal noen få vite om dette her, da? Sånt er det jo umulig å vite om på forhånd.

Anonymkode: 3ee16...6e5

Om hundene løper fritt hele tiden vil de mest sannsynlig være i hagen under visning også, og da er det naturlig å stille spørsmål om hva de gjør der. Det finnes også mye sladder og folk forteller ofte gjerne om det som er negativt. Det er ikke alltid man kan finne ut hva slags naboer man får, men løse hunder som skambiter og dreper andre hunder og katter, det tror jeg ikke er så vanskelig å få vite om på forhånd! Hvordan fikk du vite om det da?

Anonymkode: 17798...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om hundene løper fritt hele tiden vil de mest sannsynlig være i hagen under visning også, og da er det naturlig å stille spørsmål om hva de gjør der. Det finnes også mye sladder og folk forteller ofte gjerne om det som er negativt. Det er ikke alltid man kan finne ut hva slags naboer man får, men løse hunder som skambiter og dreper andre hunder og katter, det tror jeg ikke er så vanskelig å få vite om på forhånd! Hvordan fikk du vite om det da?

Anonymkode: 17798...dde

Jeg fikk høre det av naboer, og et av mine dyr har blitt drept. Jeg har selv blitt jaget av dem. 

Anonymkode: 3ee16...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her er det vel snakk om å kjøpe tomten og måtte rive huset og sette opp et nytt.  å rebelitere så mye er det dyreste og mest uendelige man gjør. (oppskrift på samlivsbrudd)

er tomten bra og naboene får pålegg om å sikre hundene sine (klart hundene ikke kan valfarte i flokk rundt om i nabolaget) - 1 mill til 3mill avhengig av beliggenhet og størrelse. 

Anonymkode: 924af...6e1

R E H A B I L I T E R E

Anonymkode: 65d05...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke enkelt å svare uten å vite hvor det er. Her jeg bor koster en tomt fra 6-13 mil ca. Det er i Oslo. Et hus rett opp i gata nå som må totalrehabiliteres eller rives, det ligger ute for 6,8. Ikke veldig stor tomt.

Anonymkode: 4c97a...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...