Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #26 Skrevet 26. november 2017 Pleier å lage: daimiskake rocky road fløtekarameller marsipan krumkaker kolapinner kokosboller risboller - kransekake får jeg i gave hvert år. Kjøper pepperkaker og smultringer 😊 Anonymkode: 4d217...06a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #27 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Pleier å lage: daimiskake rocky road fløtekarameller marsipan krumkaker kolapinner kokosboller risboller - kransekake får jeg i gave hvert år. Kjøper pepperkaker og smultringer 😊 Anonymkode: 4d217...06a Og Sarah bernard i langpanne Anonymkode: 4d217...06a
Twintipp Skrevet 26. november 2017 #28 Skrevet 26. november 2017 Elsker å bake:) I går lagde mannen og jeg smultringer, vi har laget fløtekarameller og karamellfudge fra før. Krumkaker skal vi ta første vending med i kveld:) Ingen jul uten. Ellers blir det Sarah bernard både med eggekrem og sjokoladekrem, brune pinner, kakemenn, kransekake, pepperkake og sirupssnipper. Også avlange sandkaker med nøttestrø:) Årets fineste tid❤️ Så hyggelig å dekke på fat med hjemmelagde julekaker og familie/vennebesøk:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #29 Skrevet 26. november 2017 Jeg må ha krumkaker, så det skal jeg bake. Og pepperkaker må jeg lage sammen med unga. Blir sikkert risboller også. Kanskje tørre vafler og sarah bernard å. Men skjer mye før jul, så må se hva jeg rekker. Smultringer kjøper jeg, de er så gode de vi får kjøpt fra en smultringvogn her. Og pleier å få kransekake av svigerfar. Og det holder i massevis. Svigermor lager mer av de tradisjonelle julekakene, så det får vi der hvis vi vil ha. Anonymkode: d6c2e...db0
Cersei Lannister Skrevet 26. november 2017 #30 Skrevet 26. november 2017 (endret) Pepperkake,karameller, kakemenn og sjakkruter er standaren. I tillegg til lefsebaking hos mamma I år skal jeg også lage krumkaker, i tillegg til at jeg skal finne noe nytt og prøve og lage En ting jeg skal prøve meg på er seigmenn, får jeg det til blir det laget inni mellom året rundt pga allergikeren i huset Endret 26. november 2017 av Cersei Lannister
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #31 Skrevet 26. november 2017 Pepperkaker må vi ha. Ellers baker jeg ikke så veldig mange julekaker, men lager mer konfekt/julegodt. Har ikke ennå bestemt helt hva som blir årets julegodt, men disse har jeg hatt stor suksess med tidligere: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/cubapyramider Og disse er superenkle når man skal lage noe med barna. Går så raskt at ingen mister tålmodigheten før det er ferdig: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kransekakecookies Og denne: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/nugattikonfekt Anonymkode: 58bd5...f75
Hønemor35 Skrevet 26. november 2017 #32 Skrevet 26. november 2017 Sara Bernard , og det er viktig at det er den varianten hvor man har sukkerlake i fyllet! Ikke en av variantene som har kommet de senere årene Kransekake, smulteringer tenkte jeg også lage i år. I tillegg lager vi en del sukkerfritt julegodt, da vi har diabetikere i familien.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #33 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, Hønemor35 skrev: Sara Bernard , og det er viktig at det er den varianten hvor man har sukkerlake i fyllet! Ikke en av variantene som har kommet de senere årene Kransekake, smulteringer tenkte jeg også lage i år. I tillegg lager vi en del sukkerfritt julegodt, da vi har diabetikere i familien. Har du tips til sukkerfritt julegodt? Anonymkode: 82ce2...dc0
Hønemor35 Skrevet 26. november 2017 #34 Skrevet 26. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tips til sukkerfritt julegodt? Anonymkode: 82ce2...dc0 Ja, det er egentlig veldig mye man kan lage. Jeg tenkte hvertfall lage snickerskonfekt, karameller, troika. Jeg bruker ofte oppskrifter fra bloggen bareholm , hun har veldig mange gode oppskrifter uten sukker. Mye uten sukker /med sukkererstatninger kan ofte få en bismak men jeg liker hennes oppskrifter godt fordi de ikke har den smaken.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #35 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, Hønemor35 skrev: Ja, det er egentlig veldig mye man kan lage. Jeg tenkte hvertfall lage snickerskonfekt, karameller, troika. Jeg bruker ofte oppskrifter fra bloggen bareholm , hun har veldig mange gode oppskrifter uten sukker. Mye uten sukker /med sukkererstatninger kan ofte få en bismak men jeg liker hennes oppskrifter godt fordi de ikke har den smaken. Tusen takk Den bloggen har jeg ikke vært borti, men der var den endel spennende ja Anonymkode: 82ce2...dc0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #36 Skrevet 26. november 2017 Ingen har nevnt delfiakake? Det er jo det beste. For meg må julen foruten delfiakake inneholde: Pepperkaker, kakemenn, kransekake, risboller og krumkaker. Kokosmakroner har også en tendens til å dukke opp. Og lussekatter på luciadagen selvsagt. Lefser synes jeg også at hører med, men vi baker dem ikke selv da. Anonymkode: 57ce2...efe
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #37 Skrevet 26. november 2017 Flatbrød 2 typer lefser Rundstykker Kringle Sjokoladekake Delfiakake Peanøttkaker Kokkosmakroner Berlinerkranser Krumkaker Fattigmann Hjortetakk Goro Kokkosstenger Marsipan Karameller Sukkertøy Brente mandler +sikkert noe mer som jeg ikke husker akkurat nå. Anonymkode: 2ab68...fa7
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #38 Skrevet 26. november 2017 Cookies, kokosmakroner, sarah bernard, kransekakestenger, pepperkaker, kakemenn, Anonymkode: 8d9ef...b6a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #39 Skrevet 26. november 2017 Spiser dere opp alle disse kakene? Må jo bli fryktelig mye sukker og fett i desember? Anonymkode: 1080c...2db
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #40 Skrevet 26. november 2017 Her blir det: pepperkaker kromkaker troikakonfekt muligens trysilsnipp 😍 Anonymkode: 4a92c...e7e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #41 Skrevet 26. november 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiser dere opp alle disse kakene? Må jo bli fryktelig mye sukker og fett i desember? Anonymkode: 1080c...2db Ja, vi spiser dem selvfølgelig. Noen slag lager vi bare litt av og vi har en regel om at vi ikke rører kakene annet enn bakedagen og etter lille julaften klokka 17.00 (første juleselskap). Med mange selskaper går det mye kake. Anonymkode: 2ab68...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå