Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Her skal jeg iallefall bake havreflarn og brune pinner. Så blir det vel tradisjonen tro pepperkakebaking med barna 😀 gleder meg til adventstid ❤️ Anonymkode: 1a9d6...271
soleia Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Får kromkaker frå mor mi, og har kjøpt lefser på julemesse, men peparkaker og sjakkruter skal vi i allefall bake. Har og pleid å bake biscotti med sjokolade og appelsin til jul. Og kanskje litt godteri, risbollar og/eller heimelaga marsipan.
sug lut Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 Jeg skal koke smulteinger, og bake pepperkaker minst to ganger, og brune pinner, krumkaker, vaniljedrømmer, tre specier og shortbread. Og kanskje sandkaker.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #4 Skrevet 25. november 2017 Ingenting! Reiser bort før jul. Mannen lager kanskje pepperkaker og så får vi kanskje smultringer fra min mor. Spiser lite kaker, så det holder i massevis! Anonymkode: f4705...94d
Marriet Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 (endret) Pepperkaker med ungene Krumkaker, sandnøtter, twix og snickerskake, smultringer, kolakaker, oreokuler og mozartkuler. Litt for en hver smak, men veldig barnevennlig bakst 😂 Tenkte jeg skulle prøve meg på egglikør også, selvom det ikke akkurat er bakst. Noen som har laget det? Endret 25. november 2017 av Marriet
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. november 2017 #6 Skrevet 25. november 2017 Hjemmelaget snickers, brune pinner, berlinerkranser, suksesskjeks, pepperkaker og diverse gjærbakst.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #7 Skrevet 25. november 2017 Pepperkaker, risboller( mannens ønske), sjakkruter og colakaker Anonymkode: 71f28...628
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #8 Skrevet 25. november 2017 Pepperkaker Kakemenn Kransekakestenger Risboller Kokosmakroner Sandkaker Berlinerkranser Eplekake i langpanne som jeg putter i fryseren, deilig å ta opp og servere sammen med is, og de fleste setter pris på noe annet enn småkaker av og til Anonymkode: 0bdca...9ed
sug lut Skrevet 25. november 2017 #9 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, Marriet skrev: Pepperkaker med ungene Krumkaker, sandnøtter, twix og snickerskake, smultringer, kolakaker, oreokuler og mozartkuler. Litt for en hver smak, men veldig barnevennlig bakst 😂 Har du en super krumkake-oppskrift? Jeg er krum-jomfru, har bare vært med på å steke og rulle med gammeltante til hun døde, har arvet jernet men ikke oppskriften.
Marriet Skrevet 25. november 2017 #10 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Har du en super krumkake-oppskrift? Jeg er krum-jomfru, har bare vært med på å steke og rulle med gammeltante til hun døde, har arvet jernet men ikke oppskriften. Jeg brukte den som er på tine sin nettside. Helt super! Røra ble litt i tykkeste laget så jeg spedde med litt vann, da fikk jeg fine gylne og sprø krumkaker
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #11 Skrevet 25. november 2017 Ingenting. Anonymkode: d511d...12c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #12 Skrevet 25. november 2017 6 minutter siden, sug lut skrev: Har du en super krumkake-oppskrift? Jeg er krum-jomfru, har bare vært med på å steke og rulle med gammeltante til hun døde, har arvet jernet men ikke oppskriften. Da min bestemor døde i sommer, 99 år gammel, arvet jeg hennes håndskrevne kokebok. Hun lagde verdens beste krumkaker og hadde oppskriften fra sin mamma igjen og påsto det var den ekte gamle oppskriften som alle andre krumkakeoppskrifter stammet fra Det er samme oppskrift som Trine bruker i bloggen sin, du veier eggene (med skall) og har i like deler av de andre ingrediensene. Blir veldig bra, bestemor lagde røren på kvelden og stekte neste formiddag. http://trinesmatblogg.no/2011/12/17/krumkaker-2/ Anonymkode: 0bdca...9ed
Marriet Skrevet 25. november 2017 #13 Skrevet 25. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da min bestemor døde i sommer, 99 år gammel, arvet jeg hennes håndskrevne kokebok. Hun lagde verdens beste krumkaker og hadde oppskriften fra sin mamma igjen og påsto det var den ekte gamle oppskriften som alle andre krumkakeoppskrifter stammet fra Det er samme oppskrift som Trine bruker i bloggen sin, du veier eggene (med skall) og har i like deler av de andre ingrediensene. Blir veldig bra, bestemor lagde røren på kvelden og stekte neste formiddag. http://trinesmatblogg.no/2011/12/17/krumkaker-2/ Anonymkode: 0bdca...9ed Samme som tine sin! Da er den en slager men jeg ser for meg at røra blir veldig tykk av å stå så lenge? Min sto litt for lenge og jeg var nødt til å spe for å få de tynne nok. Mulig jernet mitt er dårlig da.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #14 Skrevet 25. november 2017 Sarah Bernard Kokosmakroner Hvepsebol Karameller Julemenn Pepperkaker Anonymkode: 265fd...34f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #15 Skrevet 25. november 2017 Bare pepperkakehus og pepperkaker ☺️ Anonymkode: a0fba...1b6
cherry coke Skrevet 25. november 2017 #17 Skrevet 25. november 2017 Pepperkaker må vi bake. De blir sjelden spist, men må gjøre det for kosen sin del ;-) julemenn, sjakkruter, brune pinner og sjokoladekjeks bruker vi å lage.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #18 Skrevet 25. november 2017 Karameller og kokosmakroner. Mye fæle og tørre julekaker. I dag kastet jeg fjorårets pepperkaker😂 Anonymkode: ccc94...a32
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #19 Skrevet 25. november 2017 Ingen verdens ting. Skal stikke på ei julemesse og kjøpe noen bokser. Kan ikke å bake, liker ikke å bake, har ikke tid til å bake, men tjener penger slik at jeg kan kjøpe de kakene jeg vil ha. Anonymkode: 9f483...b6c
sug lut Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 10 timer siden, Marriet skrev: Samme som tine sin! Da er den en slager men jeg ser for meg at røra blir veldig tykk av å stå så lenge? Min sto litt for lenge og jeg var nødt til å spe for å få de tynne nok. Mulig jernet mitt er dårlig da. Hvor tynn skal røra være - ca pannekakerøre?
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. november 2017 #21 Skrevet 26. november 2017 Pepperkaker har vi allerede bakt her 😅 ...det blir flere runder. Og jeg kjørte en runde serinakaker for å teste en oppskrift. -elsker serinakaker. Kransekake vil jeg prøve meg på i år, Evt bare stenger. Kokosboller vil jeg også prøve 😋👏🏻 Pleier å lage masse brendte mandler (og gir bort også), og sjokoladetrøfler 😋
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #22 Skrevet 26. november 2017 Pepperkaker, kakemenn, krumkaker, tyske skiver, havreflarn og risboller. Har aldri laget krumkaker og tyske skiver før men prøver meg på mormor sin oppskrift. Har vurdert å lage smultringer også. Anonymkode: 8bca8...781
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #23 Skrevet 26. november 2017 Vi får kransekakestenger fra min mor Ellers tenkte jeg å prøve på sjakkruter og julemenn, men det er ikke så lett å bake med glutenfri deig... Anonymkode: b26d3...1cd
Marriet Skrevet 26. november 2017 #24 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, sug lut skrev: Hvor tynn skal røra være - ca pannekakerøre? Nei! Ganske mye tykkere enn det. Mer som sjokoladekakerøre omtrent. Men se hvordan røra reagerer i jernet mens du steker for det kan hende det kommer anpå jernet. Ser for meg at dess tyngre jern man har dess tykkere røre kan man ha, men jeg er ingen fysiker 😂
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #25 Skrevet 26. november 2017 Siruppsnipper er det eneste vi må ha. Av samme deig lager vi pepperkaker også siden ungene liker denne bedre, de liker ikke mandel og vil bruke pepperkakeformene. Folk som er på besøk skryter så av pepperkakene våre, så andre skjønner ikke helt at det egentlig ikke er pepperkaker 😝 Krumkaker lager ett barn. Hun lager på bestilling for halve vennegjengen min, hun er så fornøyd med betalingen: masse snop. Så vi får de styggeste, de smaker like godt men hun ville ikke gi de fra seg. Kokosmakroner blir det muligens, vi liker de nemlig varme så vi vil gjerne ha noen slike hvert år. Må bare finne noen vi kan donere resten til siden vi ikke spiser de ellers.... Utover dette lager vi ikke noe fast, ofte baker vi mer men da er det pga at vi vil bake og koser oss. Før så fikk en grantante av meg masse kaker før jul. Hun hadde ingen barn, men alle i familien til hennes åtte søsken så på henne som en tante og gikk inn og ut dørene. Så kaker trenget hun alltid og hun har aldri bakt noe. Det passet oss perfekt siden vi liker å bake, men spiser lite. Eller vi spiser mye siruppsnipper, men det stopper igrunn der også. Anonymkode: 36b8e...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå