Gå til innhold

Når begynner dere å snikpynte litt til jul?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

1. Søndag i advent. 

Anonymkode: c699d...355

Eller 1. Desember. Den av de som kommer først. 😄

Anonymkode: c699d...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke 1. Søndag i advent i morgen? 

Er det for tidlig å pynte da, i morgen altså? Eller venter de fleste til 1. Desember? 

 

Anonymkode: 9b4d4...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke 1. Søndag i advent i morgen? 

Er det for tidlig å pynte da, i morgen altså? Eller venter de fleste til 1. Desember? 

 

Anonymkode: 9b4d4...ee3

Nei, 1 søndag i advent er neste søndag, søndag 3 desember

Anonymkode: 92e65...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil beholde magien, så her kommer hverken stjerne eller annen pynt opp før 1 advent  

Vi henger de opp på formiddagen, så når vi kommer hjem fra julegateåpningen er det lys i alle vindu. 

Jeg har noen fine nisser som jeg pynter i kjøkkenvinduet med 1 advent, ellers kommet det litt og litt gjennom desember. Juletre, juleduker og julehuset kommet opp bittelille julaften. 

Det er et tegn i tiden at man ikke klarer å vente på noen ting. Man skal ha øyeblikkelig tilfredsstillelse og å vente og glede seg har mange ikke tålmodighet til. 

Endret av *Miss Marple*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg vil beholde magien, så her kommer hverken stjerne eller annen pynt opp før 1 advent  

Vi henger de opp på formiddagen, så når vi kommer hjem fra julegateåpningen er det lys i alle vindu. 

Jeg har noen fine nisser som jeg pynter i kjøkkenvinduet med 1 advent, ellers kommet det litt og litt gjennom desember. Juletre, juleduker og julehuset kommet opp bittelille julaften. 

Det er et tegn i tiden at man ikke klarer å vente på noen ting. Man skal ha øyeblikkelig tilfredsstillelse og å vente og glede seg har mange ikke tålmodighet til. 

Enig. Advent er tiden for å gjøre klart og glede seg. I julen høster vi fruktene av jobben vi la ned i adventstiden.

Anonymkode: 677de...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg vil beholde magien, så her kommer hverken stjerne eller annen pynt opp før 1 advent  

Vi henger de opp på formiddagen, så når vi kommer hjem fra julegateåpningen er det lys i alle vindu. 

Jeg har noen fine nisser som jeg pynter i kjøkkenvinduet med 1 advent, ellers kommet det litt og litt gjennom desember. Juletre, juleduker og julehuset kommet opp bittelille julaften. 

Det er et tegn i tiden at man ikke klarer å vente på noen ting. Man skal ha øyeblikkelig tilfredsstillelse og å vente og glede seg har mange ikke tålmodighet til. 

I min familie har vi pyntet til jul 1.desember eller 1.advent, den av de som kommer først. Dette er ikke noe jeg (den siste generasjonen) har begynt med, min tipp-oldemor gjorde også det, lenger tilbake vet jeg ikke. Min tippoldemor ville vært 150 år om hun levde nå, så absolutt ikke et tegn i tiden for vår del..

Anonymkode: 8a020...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Advent er tiden for å gjøre klart og glede seg. I julen høster vi fruktene av jobben vi la ned i adventstiden.

Anonymkode: 677de...684

Lever du i 1864 eller? 

Hvilken jobb skal du høste frukter av? 

Klein lesning

Anonymkode: ccb56...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Desember kommer kalendre og dørpynt opp.

1. Søndag i advent kommer adventslysene og julegardinene.

Deretter kommer det litt og litt opp som det måtte passe, men enkelte ting kommer først frem 23. sammen med juletreet.

Men jeg trenger ikke å snike for å pynte litt i desember. Det er jo helt lov og helt vanlig!

Anonymkode: 77a89...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lever du i 1864 eller? 

Hvilken jobb skal du høste frukter av? 

Klein lesning

Anonymkode: ccb56...a1b

Beklager at du synes det var kleint. 

Jeg koker lammerull, lager ulike typer sild, graver laks, lager viltpaté, laksemousse og skagenrøre. Sopp, bær og frukt plukkes i løpet av høsten, og ulike typer syltetøy lages fortløpende. Jeg baker kransekake, engelsk fruktkake, krumkaker, macroner, smultringer og diverse annet julegodt. Legger stor flid i å lage pepperkakehus. Vi vasker hver krok av huset så det er klart til pynting. Det føles så mye bedre når alt er rent. Jeg baker müslibrød, rugbrød, horn, loff, havrekjeks, rundstykker og vørterbrød. Smørforn er et must på frokostbordet til jul. Mye annet gjøres også klart i desember. Da er det deilig å kose seg med resultatet når julen ringes inn :) Stor familie, og skikkelig gårdsjul.

Anonymkode: 677de...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg vil beholde magien, så her kommer hverken stjerne eller annen pynt opp før 1 advent  

Vi henger de opp på formiddagen, så når vi kommer hjem fra julegateåpningen er det lys i alle vindu. 

Jeg har noen fine nisser som jeg pynter i kjøkkenvinduet med 1 advent, ellers kommet det litt og litt gjennom desember. Juletre, juleduker og julehuset kommet opp bittelille julaften. 

Det er et tegn i tiden at man ikke klarer å vente på noen ting. Man skal ha øyeblikkelig tilfredsstillelse og å vente og glede seg har mange ikke tålmodighet til. 

Min 99 år gamle bestemor pynter også 1.advent, det er min mamma vokst opp med, jeg vokst opp med, og nå mine barn. 

Vi venter og gledet oss fra oktober vi, så jeg synes vi er ganske flinke til å vente og glede oss 😉

Anonymkode: 61e11...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.11.2017 den 10.04, Anonym bruker skrev:

Håper å rekke adventspynt neste søndag. Julepynten kommer fram til jul, tidligst på kvelden 23.12., eller på formiddagen på julaften. Vil ha jul i jula, vi, og ikke i adventstiden.

Anonymkode: 62c59...96f

På formiddagen på julaften, det høres stressende ut. Eller har dere kanskje ikke så mye julepynt?

Anonymkode: 92e65...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På formiddagen på julaften, det høres stressende ut. Eller har dere kanskje ikke så mye julepynt?

Anonymkode: 92e65...a34

Fatter ikke jeg heller. Det tar timevis. Bare treet tar evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...