Gå til innhold

Når begynner dere å snikpynte litt til jul?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lovet ungene å rydde og vaske rommene deres, sette på dynetrekk med nisser og henge opp kalenderen i morgen. Resten kommer neste søndag.

Anonymkode: 61e11...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å rekke adventspynt neste søndag. Julepynten kommer fram til jul, tidligst på kvelden 23.12., eller på formiddagen på julaften. Vil ha jul i jula, vi, og ikke i adventstiden.

Anonymkode: 62c59...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt bittelitt... bare en vinbalong med lys i og noe trollhassel da men. Neste helg blir det mer 👏🏻😬🎅🏻🤶 Har aldri gledet meg til jul, før jeg fikk barn, nå elsker jeg å pynte -så da kjører jeg på, litt og litt frem til jul. 

Anonymkode: 070ee...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper å rekke adventspynt neste søndag. Julepynten kommer fram til jul, tidligst på kvelden 23.12., eller på formiddagen på julaften. Vil ha jul i jula, vi, og ikke i adventstiden.

Anonymkode: 62c59...96f

Så enig!!

Anonymkode: 6e95b...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å pyte litt til første søndag i advent, men sidan den kjem så seint i år, så trur eg at eg skal finne fram litt til 1. desember.  Skal ta ungane til pepperkakebyen og film den dagen, så då innviar vi liksom adventstida.  Finn fram litt meir pynt når det nærmar seg jul, og legg på dukar og pyntar tre på veslejulafta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter med lys, hjerter og stjerner, julekrybbe, snøkule osv. neste søndag. Nissene venter vi med til litt nærmere jul, sannsynligvis når vi tar juleferie 16. Desember :-) 

Anonymkode: 64148...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke forskjell mellom advent- og julepynt, så her kommer alt ut bortsett fra juletre 1. desember (egentlig 1.advent, men den er jo søndagen etter etter 1.12.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år pynter vi til jul 1. desember, med juletre og alt! Jeg er så lei av å rydde vekk julen 13. dag jul og ikke føle meg lei av verken tre eller pynt.. Advent kommer jo så sent i år, og siste søndag i advent er jo PÅ julaften, helt kaos 😜  Ungene skal være hos sin far fra julaften til nyttårsaften i år også, og da ser jeg ikke helt vitsen med å sette opp juletre 23. som vi pleier. Så her omfavner vi kaoset og er helt gale og starter pyntingen 1. ;)

 

Anonymkode: 8a020...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner med julerengjøringen denne helgen  (boder og kjøkkenskap). Adventspynten kommer 1.desember, julepynten lille julaften (med unnak av en finstue som gjøres klær tidlig, men som ikke varmes opp før lille julaften.

Anonymkode: d99cc...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner med julerengjøringen denne helgen  (boder og kjøkkenskap). Adventspynten kommer 1.desember, julepynten lille julaften (med unnak av en finstue som gjøres klær tidlig, men som ikke varmes opp før lille julaften.

Anonymkode: d99cc...fea

Jøss, skal du feire jul i boder og kjøkkenskap, altså? Hvis du ikke skal det, så fatter jeg virkelig ikke poenget med å rundvaske der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Hercule Poirot said:

Jøss, skal du feire jul i boder og kjøkkenskap, altså? Hvis du ikke skal det, så fatter jeg virkelig ikke poenget med å rundvaske der. 

For oss som pynter finstuen tidlig må vi jo oppholde oss andre steder i mellomtiden.

Nb. Det vi kaller bod mener mange heter dagligstue. Her er enhver dag en fest, så da heter det bod.

Anonymkode: b95ab...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleduken til spisestuen kom på i går, men den er ikke så julete, så den kan brukes ellers og. Jeg har så lyst til å sette opp juletreet snart, jeg bare elsker juletreet mitt, og all den fantastiske juletrepynten min. Men får vel vente litt. Ellers kommer vel pynten opp til helgen.

Anonymkode: 6403e...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hercule Poirot skrev:

Jøss, skal du feire jul i boder og kjøkkenskap, altså? Hvis du ikke skal det, så fatter jeg virkelig ikke poenget med å rundvaske der. 

Nei, det skal jeg ikke, men jeg skal ha flere juleselskaper med 10-30 gjester. Da trenger jeg at plassen er klar for å oppbevare mat.

I tillegg synes jeg det er mye god julestemning å se at det er helt ryddig og rent inni alle skuffer og skap jeg åpner i jula. På et eller annet tidspunkt må man jo rydde og vaske disse stedene også. Jeg velger å gjøre det som en del av julevasken.

Anonymkode: d99cc...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegardinene kommer opp i kveld, resten av pynten kommer opp i morgen! 😀 Gleder meg vilt! Kommer ikke til å rekke å pynte neste uke, så derfor må det skje denne helgen! 😊

Anonymkode: 43859...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hele desember jul, derfor er all julepynten på plass til 1. desember. Juletre kjøper vi ca midt i desember. 1. januar er jula over, og da pakkes pynten ned og juletreet skal ut. Hvis 1. advent er i slutten av november begynner jula da.

Anonymkode: 10027...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For meg er hele desember jul, derfor er all julepynten på plass til 1. desember. Juletre kjøper vi ca midt i desember. 1. januar er jula over, og da pakkes pynten ned og juletreet skal ut. Hvis 1. advent er i slutten av november begynner jula da.

Anonymkode: 10027...ec1

1 søndag i advent er 3 desember i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner med julerengjøringen denne helgen  (boder og kjøkkenskap). Adventspynten kommer 1.desember, julepynten lille julaften (med unnak av en finstue som gjøres klær tidlig, men som ikke varmes opp før lille julaften.

Anonymkode: d99cc...fea

Rengjøring i boder? Finstue? Begrep som er helt fjernt for meg. Tenker på en 80 år ganmel dame med finstue.

Anonymkode: a572b...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger opp julestjerne og adventskalender på torsdag etter at barna har lagt seg, så tenner vi stjernen og åpner kalenderen på fredags morgen. Deretter starter julestria med alt som skal forberedes. Vi koser oss med baking, annen matlaging, fletting av julekurver, skriving av julekort, pakking av gaver etc. Huset pyntes 23. desember, og julen ringes inn kl 17 på julaften. Da er huset og alle innbyggerene vasket og pyntet, og julekosen starter.

Anonymkode: 677de...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...