Gå til innhold

Dere som ikke er kristne...

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er koselig. Vi har også døpt, og han ene er konfirmert, men ingen av oss er kristne. Det er bare tradisjoner og hyggelig samlinger. Tror du for eksempel at alle ungdommene som konfirmerer seg virkelig er kristelige? 

Anonymkode: 1140b...aa6

Å feire jul som hedning er helt greit. Men å døpe og konfirmere seg som hedning er bare hyklersk og kvalmt. Tror selv på Jesus, men har ikke døpt mine barn fordi jeg ikke kan stå inne for at det er nødvendig for frelse, eller kan stå inne for alt som kirken gjør som en institusjon. 

Anonymkode: 73c57...8b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjah...feire og feire. Jeg tror ikke på eventyr,barna gjør det. Jeg "feirer" jul fordi jeg liker stemningen,maten,familien,lukten osv. Grunnen kan være hvilken som helst egentlig. Jeg ville dratt på jødisk hannukka også.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg feirer jul fordi det ligger i kulturarven vår å feire jul, på grunn av lysfesten og fordi jeg fortjener den pausen som jula gir meg.

Skrevet

Jeg trassfeirer jul for å irritere kristenfundamentalistene. Ho ho ho! 

Anonymkode: cbae5...3f7

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jul i Norge I DAG er kristen skikk, selv om den er utviklet fra den norrøne (også religiøse) skikken Jol. I Norge har man julegudstjeneste, julekrybba, helligdager tilknyttet jul og sånt.

Anonymkode: e17d4...119

Jul i Norge I DAG har vel mistet siste snev av kristendom, og er en tvers igjennom kommersiell skikk.

Anonymkode: 5a80f...5e6

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor feirer dere jul?

Anonymkode: 1a67c...602

Du som ikke er sosialist - hvorfor tar du sommerferie? Mottar sykepenger? Har lørdagsfri? Sender barna på gratis skole? 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jul i Norge I DAG har vel mistet siste snev av kristendom, og er en tvers igjennom kommersiell skikk.

Det var et trist syn. Mener du virkelig det? Jeg forbinder julen med samvær,god tid og kos. 

Anonymkode: 62058...b1c

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var et trist syn. Mener du virkelig det? Jeg forbinder julen med samvær,god tid og kos. 

Anonymkode: 62058...b1c

Jeg har aldri feiret kristen jul, så jeg aner ikke hva de kristne legger i det. Jeg ønsker meg ikke julegaver heller. 

Men måltidene og samværet er min feiring, da. Det er mer enn nok. Jeg trenger verken Gud eller Mammon for å få det til.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å feire jul som hedning er helt greit. Men å døpe og konfirmere seg som hedning er bare hyklersk og kvalmt. Tror selv på Jesus, men har ikke døpt mine barn fordi jeg ikke kan stå inne for at det er nødvendig for frelse, eller kan stå inne for alt som kirken gjør som en institusjon. 

Jeg ser ikke noe problem med det, trodde du alle de som konfirmerte seg var troende? På tide å vakne. De fleste ungdommene konfirmerer seg pga. pengene. 

Skrevet

Noen feirer Jesu fødsel, noen feirer jul. Hvorfor feirer vi Halloween? Valentines? Enkelte ting kommer inn i tradisjonene og blir der. 

Anonymkode: a5c65...79b

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke noe problem med det, trodde du alle de som konfirmerte seg var troende? På tide å vakne. De fleste ungdommene konfirmerer seg pga. pengene. 

Det at mange gjør noe galt, gjør det ikke mindre galt. Men du synes kanskje det er greit å oppfordre barna dine til å stå foran andre og lyve? 

Skrevet

Jeg feirer Jól, solsnu, på skikkelig hedensk vis - som den stolte hedning jeg er! Mat i mengder, mjød, gaver og luksus mens jeg på ekte hedensk vis danser rundt juletreet! Skjønner godt at kristenfolket ønsker å feire sammen med oss!

Anonymkode: 8d24a...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...