Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Jeg har følt meg syk de siste 2-3 dager. Kom meg til legen i dag. Viser at jeg har fått vannkopper! Ble omtrent skjelt ut av legen fordi de ikke ville ha smitten på sitt legekontor. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke skjønte at det er det jeg hadde, men ble bare avfeid og omtrent kastet ut derifra. Forstår godt at de ikke ønsker smitte, men gir det henne rett til å behandle meg slik da? Vurderer faktisk å sende en Mail til fylkeslegen. Anonymkode: d02a3...1de
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Greit nok at det er veldig skummelt om legen har andre med dårlig immunforsvar den dagen. Vannkopper kan være veldig smittsomt, og siden du akkurat har fått det er du også mest smittefarlig for andre. I verste fall kan det være fatalt for andre pasienter som kommer innom legekontoret. Men det er også en del av helsevesenets hverdag, man har ingen garantier for at andre ikke blir smittet av noe. MEN, legen har likevel ingenting med å skjelle deg ut!!! Det er ekstremt uprofesjonelt, og jeg ville nok tatt det opp videre, ev. med kommunelegen. Fylkeslegen tror jeg er å overdrive, men helt greit at kommunelegen vet hvordan denne legen praktiskerer. Jeg har vært i samme situasjon, fikk også vannkopper i godt voksen alder. Forstod ikke at det var det jeg hadde, ringte legevakten om natten og det var også snakk om mistanke om alvorlige bivirkninger av p-pillen. Beskjed fra legevakten å kontakte lege med det samme legekontoret åpnet om morgenen. Gjorde det og fikk beskjed om å komme umiddelbart. Da jeg kledde på meg så jeg at jeg hadde fått én prikk, og da kom jeg på at jeg tre uker tidligere hadde vært i nærheten av noen som senere fikk vannkopper. Sa dette til legen, han kikket på den ene prikken - som da hadde blitt til tre - og konkluderte med at jeg hadde vannkopper og sa han var glad det bare var det og ikke alvorlige bivirkninger av p-pillene slik de hadde fryktet. Jeg var veldig, veldig dårlig. De bestilte en drosje til meg og ønsket meg god bedring. Det var et legekontor med 3-5 leger, så mange pasienter innom på en dag, men ingen sure miner. God bedring! Ps... få andre til å handle for deg osv. slik at du ikke må bevege deg ute blant andre så lenge du er smittefarlig. Anonymkode: 7f7f1...16a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 Det blir å holde huset i hvert fall ut uken ja. Tar kommunelegen slike saker? For dette var virkelig ikke greit. Anonymkode: d02a3...1de
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir å holde huset i hvert fall ut uken ja. Tar kommunelegen slike saker? For dette var virkelig ikke greit. Anonymkode: d02a3...1de Kommunelegen kan gi advarsler til legen det gjelder om det er på sin plass. Jeg vet om et par saker hvor pasienter har klaget til kommunelegen og det har fått følger for legen det gjaldt. Legen fikk en kraftig advarsel fra kommunelegen. Jeg ville skrevet at du forstår at man ønsker å beskytte andre pasienter fra smitte, men at du ikke kunne ta det hensynet når du faktisk ikke visste hva som feilte deg, noe du også fortalte legen. Da er det ikke riktig av lege å skjelle deg ut. Anonymkode: 7f7f1...16a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 Ble skjelt ut på det groveste av tannlegen engang! Satt da i stolen med alt mulig dritt i kjeften så fikk ikke til å svare han tilbake..endte opp med å slippe å betale for tannlegetimen som kostet 2500 pga han ble redd for at jeg skulle melde ifra Anonymkode: b65b1...306
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 han har helt rett Anonymkode: 3b5b5...906
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ble skjelt ut på det groveste av tannlegen engang! Satt da i stolen med alt mulig dritt i kjeften så fikk ikke til å svare han tilbake..endte opp med å slippe å betale for tannlegetimen som kostet 2500 pga han ble redd for at jeg skulle melde ifra Anonymkode: b65b1...306 Hjelpes tid. Hva var tannlegen sint for? Har du vært hos han igjen? Det tror jeg ikke at jeg hadde klart Anonymkode: 1c313...09e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: han har helt rett Anonymkode: 3b5b5...906 Men man skjeller jo ut pasienter uansett. Og hi sier jo at hun ikke visste at det var det. Anonymkode: 1c313...09e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 Ring pasientombudet. Bare gogle pasientombud og fylket eller kommunen du bor i så får du opp nummeret ditt. https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet/hva-vi-kan-hjelpe-med Du trenger ikke klage direkte til kommunelege eller fylkeslege, pasientombudet skal hjelpe deg med sånt. Anonymkode: 98777...8ff
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #10 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men man skjeller jo ut pasienter uansett. Og hi sier jo at hun ikke visste at det var det. Anonymkode: 1c313...09e dette har jeg ingen tro på Anonymkode: 3b5b5...906
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #11 Skrevet 16. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: han har helt rett Anonymkode: 3b5b5...906 Hvilken rett hadde hun til å skjelle meg ut? Anonymkode: d02a3...1de
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #12 Skrevet 16. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: dette har jeg ingen tro på Anonymkode: 3b5b5...906 Men hva du tror, spiller jo ingen rolle Anonymkode: 1c313...09e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #13 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: dette har jeg ingen tro på Anonymkode: 3b5b5...906 Å, du skal bare provosere. Blir så kjedelig i lengde. Ha det godt. Anonymkode: d02a3...1de
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #14 Skrevet 16. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Å, du skal bare provosere. Blir så kjedelig i lengde. Ha det godt. Anonymkode: d02a3...1de ler meg i hjel. trangsynte her inne Anonymkode: 3b5b5...906
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #15 Skrevet 16. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: ler meg i hjel. trangsynte her inne Anonymkode: 3b5b5...906 Det er jo du som er trangsynt her da Anonymkode: 1c313...09e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #16 Skrevet 16. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes tid. Hva var tannlegen sint for? Har du vært hos han igjen? Det tror jeg ikke at jeg hadde klart Anonymkode: 1c313...09e Anonymkode: 1a2d2...375
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #17 Skrevet 16. november 2017 Men hvorfor gikk du egentlig til legen? det er da ikke vanlig å dra til legens Elvemo man har vært syk i 2-3 dager med mindre man mistenker alvorlig sykdom. Så hva fortalte du legesekretærer da du ringte og bestilte time?? Anonymkode: 1fad4...33f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2017 #18 Skrevet 16. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor gikk du egentlig til legen? det er da ikke vanlig å dra til legens Elvemo man har vært syk i 2-3 dager med mindre man mistenker alvorlig sykdom. Så hva fortalte du legesekretærer da du ringte og bestilte time?? Anonymkode: 1fad4...33f Dummeste jeg har lest i dag!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2017 #19 Skrevet 16. november 2017 Klag og bytt fastlege!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #20 Skrevet 16. november 2017 3 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Dummeste jeg har lest i dag! OK, forklar gjerne. Hva var det som var så dumt? Anonymkode: 1fad4...33f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2017 #21 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: OK, forklar gjerne. Hva var det som var så dumt? Anonymkode: 1fad4...33f Man trenger ikke å være alvorlig syk for å dra til legen!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #22 Skrevet 16. november 2017 5 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Dummeste jeg har lest i dag! Virkelig? Ikke greit at en lege skjeller ut en pasient, men det er da ingen grunn til å gå til legen etter 2-3 dagers sykdom med mindre man mistenker noe veldig alvorlig! Anonymkode: 3c974...44a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #23 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Man trenger ikke å være alvorlig syk for å dra til legen! OK, hvorfor skal man dra til legen da?? Jeg lurer helt oppriktig! Hvis alke som er litt syke i 2 dager skal fly til fastlegen uten noen spesiell grunn så er det ikke rart det er vanskelig å få time kår man trenger det. Man trenger legetime hvis msn mistenker alvorlig sykdom eller hvis man trenger behandling ned reseptbelagte medisiner. Jeg kan virkelig ikke se behovet for å hå til legen etter et par dager vare fordi jeg er syk... Anonymkode: 1fad4...33f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2017 #24 Skrevet 16. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Ikke greit at en lege skjeller ut en pasient, men det er da ingen grunn til å gå til legen etter 2-3 dagers sykdom med mindre man mistenker noe veldig alvorlig! Anonymkode: 3c974...44a Jo, det kan være mange grunner til å gå til legen etter 2-3 dager! Feks om man trenger sykemelding. Fastlegen er ikke kun til for alvorlig sykdom!
Superdolly Skrevet 16. november 2017 #25 Skrevet 16. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: OK, hvorfor skal man dra til legen da?? Jeg lurer helt oppriktig! Hvis alke som er litt syke i 2 dager skal fly til fastlegen uten noen spesiell grunn så er det ikke rart det er vanskelig å få time kår man trenger det. Man trenger legetime hvis msn mistenker alvorlig sykdom eller hvis man trenger behandling ned reseptbelagte medisiner. Jeg kan virkelig ikke se behovet for å hå til legen etter et par dager vare fordi jeg er syk... Anonymkode: 1fad4...33f Fordi svært mange av oss har maks tre dager med egenmelding, og hvis man fortsatt er syk må man skaffe seg en sykmelding. Og for å få sykmelding må man til legen. Jeg har selv vært hos legen helt uten å være alvorlig syk, kun for å få sykmelding fordi jeg var helt ute av stand til å jobbe. Ikke trengte jeg reseptbelagte medisiner heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå