Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #26 Skrevet 15. november 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: En hund blir aldrig like viktig som ens barn...selg hunden! Anonymkode: 07a9a...c23 Hva behager???? Dette er altså en voksen ! Latsabb som ikke gjør en dritt hele dagen bortsett fra å sitte inne og game. Hadde dette vert min sønn hadde han fått høre så ørene flagret!!! Hilsen Hundeoppdretter med 3 barn hvor alle hjelper til! Anonymkode: 5e671...907
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #27 Skrevet 15. november 2017 Sønnen din trenger å bli stilt krav til, ingen tvil om det, men hva er planen din når sønnen flytter hjemmefra? Hva gjør du hvis han bestemmer seg for å flytte nå? Hunden er ditt ansvar og du bør ikke gjøre deg avhengig av at et voksent barn blir boende hjemme i 12 år. Anonymkode: 81b7e...0ec
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #28 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: En hund blir aldrig like viktig som ens barn...selg hunden! Anonymkode: 07a9a...c23 Var jo ironi da....🤦🏽♀️ Anonymkode: 760d7...0b0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #29 Skrevet 15. november 2017 Er mest rystet over at 18 åringen får lov til å drive dans hele dagene. Hvorfor går han ikke på skole eller jobber? Burde jo vært minstekrav fra foreldrene det... Anonymkode: b2a99...190
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #30 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er mest rystet over at 18 åringen får lov til å drive dans hele dagene. Hvorfor går han ikke på skole eller jobber? Burde jo vært minstekrav fra foreldrene det... Anonymkode: b2a99...190 Drive dank, skulle det stå.😂 Anonymkode: b2a99...190
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #31 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er mest rystet over at 18 åringen får lov til å drive dans hele dagene. Hvorfor går han ikke på skole eller jobber? Burde jo vært minstekrav fra foreldrene det... Anonymkode: b2a99...190 Ikke noe galt med å ta en ballett eller en vals innimellom... Anonymkode: 9830c...833
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #32 Skrevet 15. november 2017 6 minutes ago, Anonym bruker said: Ikke noe galt med å ta en ballett eller en vals innimellom... Anonymkode: 9830c...833 Så lenge det ikke er gammel dansk... Anonymkode: 37d99...c13
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #33 Skrevet 16. november 2017 Dere leser ikke det første innlegget skikkelig. Det står at sønnen går på skole. Jeg synes hunden er ditt ansvar HI, da han sa ja til å få hund, tenkte du vel ikke at han skulle være hjemme akkurat kl 15 hver dag de neste 15 årene? Hvordan vet du at han gamer og ikke holder på med skolearbeid? Anonymkode: 3de2b...f18
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #34 Skrevet 16. november 2017 Kvitt bikkja. Anonymkode: eae7b...de9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #35 Skrevet 16. november 2017 Legg jobben som hundelufter ut på Finn.no. småjobber Sønnen min på 16 år jobber som hundelufter for en nabo, går innom etter skolen og tar en runde med hunden. Vi kan ikke ha hund fordi mannen er allergisk, men sønnen i huset elsker hunder og lufter for naboen og tjener noen kroner på det. Når du har fått noen til å lufte hunden for deg, trekker du pengene du må betale for det fra lommepengene du gir sønnen din. Ærlig talt, han oppfører seg som en bortskjemt drittunge. Anonymkode: 37cd0...add
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 16. november 2017 #36 Skrevet 16. november 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Er vel foreldrenes ansvar til syvende og sist uansett og det går ikke ant å tvinge noen til å ta del i hundehold om dem ikke ønsker..men klart det går ant til å tvinges til husarbeid og husleie om man bor hjemme som 18 åring Anonymkode: 07a9a...c23 Jo. Hvis de ønsker en hund og lager en avtale om at han skal hjelpe til, så skal man holde den avtalen! Såpass krav skal man kunne stille. Akkurat som man kan tvinges til å gå på jobb, selv om man ikke vil. Å lære at man skal være ansvarlig, er en viktig lærdom!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #37 Skrevet 16. november 2017 Hi burde ikke skaffet seg hund dersom hun ikke kunne ta seg av den selv. Sønnen går på skole, han har kanskje lekser. Og han ønsker ikke lenger å gå tur med hunden. Det er HI som har presset fram avtalen om hun ut fra hennes ønske. Anonymkode: 5e2a8...be7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #38 Skrevet 17. november 2017 Hvor gammel var sønnen da dere skaffet hunden? Jeg kan godt forstå at det er en kjip oppgave for en 18-åring å måtte være hjemme hver dag kl 15 for å lufte hunden. Og det høres veldig spesielt ut å skulle kreve husleie osv av en skoleelev som bor hjemme. Er det VGs det er snakk om? Anonymkode: 1b95a...608
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #39 Skrevet 17. november 2017 På 15.11.2017 den 17.46, Anonym bruker skrev: Hva gjør man ? Før vi skaffet oss hund så var det et familiemøte der alle var enige om at vi ønsket et nytt familie medlem. Alle var veldig gira og gledet seg, alt gikk bra i månedsvis men nå sitter jeg her og er usikker på hva jeg skal gjøre videre. 18 åringen pleier å ta turen kl 15, og han gjør det men i det siste så har jeg mått ringe og høre om han husket turen og mase han ut av huset. Noen ganger så er jeg ikke hjemme fra jobb før kl 19, det er for sent for hunden. Han trenger den turen kl 15 da morgenturen er kl 7.30. Han blir rastløs og piper når sønnen trenerer å ta turen, forståelig nok. I dag så ble sønnen min sint og sa at han krever at vi kvitter oss med hunden, han skal hvertfall ikke ta flere turer med han. Prøvde å snakke med han om at nå er hunden vårt ansvar og da må vi ta vare på han. Og minnet han på at han også sa ja til hund. Jeg er den som gjør mest med hunden, og er blitt veldig glad i han. Timesvis med tur, hjerne leker, lære han nye triks. Er noe som gjør meg glad. Mens sønnen nå ser på hunden bare som irritasjon. Det er snakk om at sønnen har hatt ansvaret for 30 minutters tur daglig, ellers så henger hann inne på rommet og gamer med venner eller ligger på nettet. Så syns ikke det er mye å be om at han følger opp avtalen og tar disse turene. Men nå som han nekter, så kan han tvinge meg til å selge hunden da jeg kan ikke si opp jobben for de dagene der jeg ikke kan være hjemme kl 15 selv og ta turene. Har en fleksibel jobb med hjemmekontor, og korte dager men også i perioder lange dager der jeg tar allikavel ansvaret for morgentur og kveldsturen. Syns han har hatt godt av disse daglige turene, da får han ihvertfall luftet seg litt og henger ikke bare inne etter skolen. Har også lyst til å lære han å ta ansvaret selvom det ikke alltid er så kult. Men er jeg for kravstor syns dere ? Bør jeg selge hunden siden sønnen sier han ikke vil hjelpe til lenger og det neste året er jeg avhengig av hans hjelp. Eller bør jeg forhandle med sønnen og sette ned foten og kreve at han følger opp den opprinnelige avtalen som vi gjorde før vi skaffet oss hund. Hva syns dere ? Anonymkode: 8425f...a1b Du er IKKE for kravstor nei. sønnen har å gå tur hver dag kl 15- 15.30 syns jeg. Anonymkode: 36175...811
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #40 Skrevet 17. november 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel var sønnen da dere skaffet hunden? Jeg kan godt forstå at det er en kjip oppgave for en 18-åring å måtte være hjemme hver dag kl 15 for å lufte hunden. Og det høres veldig spesielt ut å skulle kreve husleie osv av en skoleelev som bor hjemme. Er det VGs det er snakk om? Anonymkode: 1b95a...608 18-åringer som bor hjemme betaler ikke husleie, vi som foreldre har forsørgerplikt frem til de er ferdig på videregående. Flytter han hjemmefra kan han faktisk kreve bidrag. Anonymkode: 37cd0...add
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #41 Skrevet 17. november 2017 For en drittunge. Blir spennende den dagen han skal bo for seg selv. Men jobber du til 19 begynner du vel sent? Da kan du gå tur før jobb. Vi har også hund og var heldigvis ikke lært den opp til turer på samme tid hver dag. Vi har tre barn og travle dager så en dag er turen klokken 10 på dagen og en annen klokken 23. Og ikke tur hver dag heller. Da får han hjernetrim. Å aktivisere en hund er mer enn å labbe rundt nabolaget. Anonymkode: fc4a4...d19
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #42 Skrevet 17. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en drittunge. Blir spennende den dagen han skal bo for seg selv. Men jobber du til 19 begynner du vel sent? Da kan du gå tur før jobb. Vi har også hund og var heldigvis ikke lært den opp til turer på samme tid hver dag. Vi har tre barn og travle dager så en dag er turen klokken 10 på dagen og en annen klokken 23. Og ikke tur hver dag heller. Da får han hjernetrim. Å aktivisere en hund er mer enn å labbe rundt nabolaget. Anonymkode: fc4a4...d19 Hvis dere ikke er på tur hver dag, så håper jeg virkelig dere er ute på do med han. Hunder bør ha tur hver dag. Anonymkode: 760d7...0b0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #43 Skrevet 17. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere ikke er på tur hver dag, så håper jeg virkelig dere er ute på do med han. Hunder bør ha tur hver dag. Anonymkode: 760d7...0b0 Nei vi lar han holde seg til neste dag. Herregud er du litt lettere møblert? For meg er ikke en tur i nabolaget for å tisse tur. Det er lufting. Tur er timer i skog og mark. Som i går når han fikk løpe på fjellet i tre timer på tur. I dag får han kun lufting rundt feltet. Anonymkode: fc4a4...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå