Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Jeg var i butikken i går. En dame gikk rundt og rundt grønnsaksdisken. Da jeg tok papirpose til champignon, utbryter hun: «Der er soppen ja.» Det var få sopp igjen og jeg trengte de som var der. Da spør hun om jeg kunne la henne få noen hun også. Jeg sier det som det er, at jeg trenger de alle.. Hun ble ordentlig furten, og slang en eller annen kommentar når hun gikk videre. Ble helt paff jeg. Er dette normalt? Anonymkode: 1af0d...1dc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Er det tomt for en vare spør man betjeningen om de har mer på lager eller går på en annen butikk. Ufint å tigge andre kunder om å la det ligge igjen noen slil at den som faktisk var der først må gå på en annen butikk. Nei, synes ikke du skuue tatt hensyn i dette tilfellet. Du var først og du trengte de som var igjen. Anonymkode: 9b7f3...02a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Hun burde tatt hensyn til deg og ikke vært nebbete. Anonymkode: 21ccd...ad8
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Litt forskjell på om hun trengte to eller 10. Ville nok latt henne få et par stykker selv om jeg hadde trengt dem selv, men ikke latt henne få halvparten. Anonymkode: 37ff4...93d
litekreativtbrukernavn Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 Syntes man skal dele. Og hørt med betjeningen om mer. Hadde ikke fått meg til å si jeg skulle ha alle, det er jo grådig, da kunne jeg heller dratt til annen butikk etter mer. Hadde ikke skjelt deg ut heller, men tenkt mitt om din egosentriske tankegang og handling idet jeg gikk videre 😏 (Og tenkt at karma tar deg sikkert 😅)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 Kommer an på hvor mange som var igjen. Var det bare 5 stk igjen, ja greit da var du der først og får ta de. Men var det 10 stk eller mer, synes jeg vel hun andre kunne fått 3 stk. Anonymkode: fa1d3...987
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Frekt av henne å spørre! Anonymkode: d72df...8f2
Salomine Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Dere var der jo omtrent samtidig, kanskje var hun der før deg og ikke fått øye på soppen, siden du sier hun gikk rundt grønnsakdisken, så da hadde jeg delt .
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #9 Skrevet 12. november 2017 I utgangspunktet ville jeg delt. Synes man alltid skal prøve å ta hensyn så godt man kan. Da er man med på å skape et bedre miljø rundt seg, vi er egoistiske nok som det er. Men, om det var helt avgjørende for meg å få absolutt alle pga de skulle bli kjøpt til andre, ville jeg fortalt henne dette. Men, jeg hadde deretter hjulpet henne ta kontakt med de ansatte og spørre om de hadde flere de kunne hente. Så nei, man MÅ vel aldri ta hensyn til fremmede. Men, det er alltid mye bedre å gjøre det. Anonymkode: d7347...0f6
Himmel og hav Skrevet 12. november 2017 #10 Skrevet 12. november 2017 Det kommer litt an på. Om damen som spurte var 80 år og kom gående til butikken med trillebagen sin, så hadde jeg selvfølgelig latt henne få det hun trengte og hadde svippet innom en annen butikk selv. Om damen derimot så både sprek og kapabel ut, så er det jo ingen vits i at både du og hun skal gå ut av butikken med for lite sopp og begge måtte dra i butikk nummer to. Først til mølla får først malt. Hun var ikke først, og det var jo litt leit for henne. Jeg tok den siste brokkolien i butikken i går. Jeg lot den jo ikke ligge fordi jeg hadde tatt gulrøtter allerede og at det er høflig å dele. Jeg synes damen var frekk, ikke for å spørre, men for å bli sur over svaret.
Virre Vips Skrevet 12. november 2017 #11 Skrevet 12. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: I utgangspunktet ville jeg delt. Synes man alltid skal prøve å ta hensyn så godt man kan. Da er man med på å skape et bedre miljø rundt seg, vi er egoistiske nok som det er. Men, om det var helt avgjørende for meg å få absolutt alle pga de skulle bli kjøpt til andre, ville jeg fortalt henne dette. Men, jeg hadde deretter hjulpet henne ta kontakt med de ansatte og spørre om de hadde flere de kunne hente. Så nei, man MÅ vel aldri ta hensyn til fremmede. Men, det er alltid mye bedre å gjøre det. Anonymkode: d7347...0f6 Signerer
Yellow Brick Road Skrevet 12. november 2017 #12 Skrevet 12. november 2017 Måååå man? Nei, det er ingenting som sier at man må. Men kan og bør man? Noen ganger kan det være hyggelig å gjøre det. Og som noen sier, hadde det vært en eldre dame som så ut som hun gikk til butikken eller en mor med flere barn for den saks skyld, så hadde jeg sikkert latt henne få dem og så dratt innom og handlet til meg selv en annen plass.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #13 Skrevet 12. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var i butikken i går. En dame gikk rundt og rundt grønnsaksdisken. Da jeg tok papirpose til champignon, utbryter hun: «Der er soppen ja.» Det var få sopp igjen og jeg trengte de som var der. Da spør hun om jeg kunne la henne få noen hun også. Jeg sier det som det er, at jeg trenger de alle.. Hun ble ordentlig furten, og slang en eller annen kommentar når hun gikk videre. Ble helt paff jeg. Er dette normalt? Anonymkode: 1af0d...1dc Du er skikkelig frekk ja. Hun trengte vel sopp hun også?? Anonymkode: 6c6c2...996
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #14 Skrevet 12. november 2017 1 minute ago, Anonym bruker said: Du er skikkelig frekk ja. Hun trengte vel sopp hun også?? Anonymkode: 6c6c2...996 Eh...hun gjorde jo sikkert det. Men er hennes soppbehov viktigere enn hi's? Det var ikke akkurat snakk om at hi tok de siste dosene av livsviktig medisin. Anonymkode: 21ccd...ad8
Hengebukksvinet Skrevet 12. november 2017 #15 Skrevet 12. november 2017 Man må ikke ta hensyn til andre,men det blir fort litt hyggeligere om man gjør det!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #16 Skrevet 12. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det tomt for en vare spør man betjeningen om de har mer på lager eller går på en annen butikk. Ufint å tigge andre kunder om å la det ligge igjen noen slil at den som faktisk var der først må gå på en annen butikk. Nei, synes ikke du skuue tatt hensyn i dette tilfellet. Du var først og du trengte de som var igjen. Anonymkode: 9b7f3...02a Hun var jo ikke først, det var egentlig den andre damen. Den andre damen kunne ha grafset til seg før HI fikk et sukk for seg (siden hun forsto at de skulle ha samme vare), men det gjorde hun ikke. Anonymkode: a903d...d80
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. november 2017 #17 Skrevet 12. november 2017 I utgangspunktet vil jeg si at det er "førstemann til mølla". Men om hun f.eks kun trengte 2 stk og jeg skulle ha 50 så ville jeg selvfølgelig delt. Om vi begge trengte 6 stk og det var 6 stk igjen så hadde jeg nok tatt alle. Ser ikke poenget med å dele. Det medfører jo bare at BEGGE må innom en annen butikk for å få tak i det vi skal ha.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #18 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, Hengebukksvinet skrev: Man må ikke ta hensyn til andre,men det blir fort litt hyggeligere om man gjør det! Dette handler jo ikke om å ta hensyn da... Det handler om en dame som er så frekk at hun vil ha halvparten av soppen til HI. Slik at HI må reise innom en annen butikk for å få kjøpt det hun skal. Det er er utrolig frekt spørsmål når denne damen utmerket godt kan reise innom en annen butikk selv. Anonymkode: d72df...8f2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #19 Skrevet 12. november 2017 Det slår meg stadig at mange her inne er så skinnhellige at selv jomfru Maria ville fremstått som en banditt... Merkelig at akkurat DIB var magneten som samlet disse englene på ett sted, for ute i den virkelige verden har jeg aldri sett noe til dem. Anonymkode: d72df...8f2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #20 Skrevet 12. november 2017 Jeg synes damen var frekk som spurte, og gjorde at du sikkert fikk en ekkel følelse. Anonymkode: c4664...678
litekreativtbrukernavn Skrevet 12. november 2017 #21 Skrevet 12. november 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det slår meg stadig at mange her inne er så skinnhellige at selv jomfru Maria ville fremstått som en banditt... Merkelig at akkurat DIB var magneten som samlet disse englene på ett sted, for ute i den virkelige verden har jeg aldri sett noe til dem. Anonymkode: d72df...8f2 Altså, jeg kan være et migskinn på mye jeg, men sparer det til der jeg må... Over et par champignon føler jeg ikke er der mitt hat til andre mennesker skal lyse igjennom. -Ta parkeringsplassen jeg så meg ut og ventet på derimot, da er det gjort...😏😈
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #22 Skrevet 12. november 2017 Jeg hadde aldri turt å si nei selv om jeg trengte det selv, er veldig konflktsky av meg men kunne virkelig ønske at jeg hadde mer bein i nesa 😉 Anonymkode: ab78a...865
Mostly Harmless Skrevet 12. november 2017 #23 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette handler jo ikke om å ta hensyn da... Det handler om en dame som er så frekk at hun vil ha halvparten av soppen til HI. Slik at HI må reise innom en annen butikk for å få kjøpt det hun skal. Det er er utrolig frekt spørsmål når denne damen utmerket godt kan reise innom en annen butikk selv. Anonymkode: d72df...8f2 Nå er det strengt tatt ikke HI sin sopp mens den fortsatt ligger i hylla, da. Men, det er jo åpenbart at man ikke må ta hensyn, siden HI kom vel hjem med soppen. På den andre siden, må jo ikke den andre kunden bite i seg frustrasjonen, heller.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #24 Skrevet 12. november 2017 Herregud for en soppverden. Disse må jo bo helt avsides for å kunne krangle om slik. Og ja, del! Er det helt slutt på høflighet? Anonymkode: d841d...c4c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #25 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette handler jo ikke om å ta hensyn da... Det handler om en dame som er så frekk at hun vil ha halvparten av soppen til HI. Slik at HI må reise innom en annen butikk for å få kjøpt det hun skal. Det er er utrolig frekt spørsmål når denne damen utmerket godt kan reise innom en annen butikk selv. Anonymkode: d72df...8f2 Hvor står dt at dt er hi sin sopp, at hun har puttet soppen i posen? Kanskje den lå i hylla fremdeles? Anonymkode: 2ef73...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå