Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #26 Skrevet 9. november 2017 Altså jeg har 193,- kr i timen som butikkansatt. Og vi får aldri lov til å jobbe overtid, er jeg satt opp til 16.00 blir jeg ikke ett minutt lengre. Ville heller søkt meg inn på kiwi hvis ikke ting bedrer seg med sjefen din... Anonymkode: 077f4...5cb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #27 Skrevet 10. november 2017 Glad jeg og min familie er privilegert ved lønn. Har selv nesten en million i lønn samme partner. Men klart det blir til dels en del jobb, men ikke noe som jeg føler går ut over familie livet. Anonymkode: 02363...786
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #28 Skrevet 10. november 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Det står 37,5 timer i kontrakten. Jobber innen dagligvare. Timelønna mi er dårlig, ja, ca 185 kr. Nei. Jeg får presse på litt, ser ut fra svarene deres at jeg blir utnyttet... HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Da kan de ikke sparke deg om du går hjem etter 37,5 time. Anonymkode: d5d1d...689
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #29 Skrevet 10. november 2017 Du har krav på overtid dersom du jobber mer enn 9 timer pr dag eller mer enn 40 timer pr uke. Har du tariffavtale jannovertiden slå inn på 37,5 time. Men sjekk kontrakten din. Det er mulig du har inngått avtale om gjennomsnittsberegning av arbeidstiden?? når det gjelder overtidsbetaling innbakt i lønnen skal det gå tydelig framm av kontrakten hva som er grunnlønn og hva som regnes som overtidsbetaling. Det er ikke nok at lønnen ligger over tariff. Anonymkode: 5d7de...c7a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #30 Skrevet 10. november 2017 Og; du kan be om veiledning av arbeidstilsynets svartjeneste. Send de kontrakten din og be om en vurdering av om du har krav på overtidsbetaling. Anonymkode: 5d7de...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå