Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 får ikke betalt for det. Arbeidsgiver vil ikke gi meg timesbetaling, og sier bare at jeg må raska på. Jeg gjør det, alt jeg kan, men likevel går det ikke. Jeg har en type jobb der jeg ikke kan slippe alt og dra heller - jeg må gjøre meg ferdig. Hva kan jeg gjøre da, når ingen hører på meg? (Fagforeningen vår er en vits, forresten, så ingenting å hente der.) Anonymkode: 4ea06...1c3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Jeg ville byttet jobb Anonymkode: d4970...610
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Jeg har heller ikke timelønn, men overtid er bakt inn i lønna så jeg har jo en del høyere månedslønn enn vanlig tariff. Om du ikke får høy nok lønn må du begynne å gå hjem etter 7,5 time, rett og slett. Anonymkode: 02aa6...48c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har heller ikke timelønn, men overtid er bakt inn i lønna så jeg har jo en del høyere månedslønn enn vanlig tariff. Om du ikke får høy nok lønn må du begynne å gå hjem etter 7,5 time, rett og slett. Anonymkode: 02aa6...48c Jeg kan ikke bare gå hjem etter 7,5 time - da får jeg sparken...? HI Anonymkode: 4ea06...1c3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Hva sier kontrakten din? Står det at du skal jobbe 37,5 timer pr. uke, da viser du til det når du snakker med sjefen. Gjør det klart at du jobber raskt, men at det ikke er mulig å utføre jobben på den tiden og at hvis du skal jobbe mer enn det så må du få betalt for det, hvis ikke får sjefen skaffe mer arbeidskraft. Gjør det gjerne skriftlig. Og koble inn fagforeningen uansett. Men jeg ville søkt meg ny jobb, ikke verdt å jobbe for noen som vil utnytte deg. Anonymkode: 76456...fde
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke bare gå hjem etter 7,5 time - da får jeg sparken...? HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Det er mange jobber der det er normalt å jobbe noen timer ekstra uten at det utløser overtid. Det er gjerne jobber der du styrer tiden din mye selv. Om det er tilfellet for din jobb må du nok godta det eller finne en annen jobb. Anonymkode: 0aca3...b00
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 Her blir du jo utnyttet på det groveste! Som andre sier, noen har innbakt overtid og dermed høyere lønn. Har du ikke det, så jobber du antakelig for en vanvittig lav timelønn. Jeg hadde gått etter endt arbeidsdag. Hvis du da blir oppsagt går du til sak mot arbeidsgiver. Fatter ikke at folk lar seg utnytte på denne måten...... Anonymkode: 35745...f1f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: får ikke betalt for det. Arbeidsgiver vil ikke gi meg timesbetaling, og sier bare at jeg må raska på. Jeg gjør det, alt jeg kan, men likevel går det ikke. Jeg har en type jobb der jeg ikke kan slippe alt og dra heller - jeg må gjøre meg ferdig. Hva kan jeg gjøre da, når ingen hører på meg? (Fagforeningen vår er en vits, forresten, så ingenting å hente der.) Anonymkode: 4ea06...1c3 Sånn har jeg det også, ingen overtidsbetaling og ingen avspasering. Jeg jobber innen helse. Anonymkode: 44e9e...cf3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke bare gå hjem etter 7,5 time - da får jeg sparken...? HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Hva står det om arbeidstid i kontrakten din da? Anonymkode: 02aa6...48c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Det står 37,5 timer i kontrakten. Jobber innen dagligvare. Timelønna mi er dårlig, ja, ca 185 kr. Nei. Jeg får presse på litt, ser ut fra svarene deres at jeg blir utnyttet... HI Anonymkode: 4ea06...1c3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står 37,5 timer i kontrakten. Jobber innen dagligvare. Timelønna mi er dårlig, ja, ca 185 kr. Nei. Jeg får presse på litt, ser ut fra svarene deres at jeg blir utnyttet... HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Er du ass? De har ikke lov til å gi deg flere timer enn du er ansatt til. 37,5 t og overtid + UB skal betales. Hvilken kjede? Anonymkode: 077f4...5cb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du ass? De har ikke lov til å gi deg flere timer enn du er ansatt til. 37,5 t og overtid + UB skal betales. Hvilken kjede? Anonymkode: 077f4...5cb Nei, er ikke assisterende. Jeg er ikke tilknyttet noen kjede. Vil ikke si så mye mer - beklager... HI Anonymkode: 4ea06...1c3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står 37,5 timer i kontrakten. Jobber innen dagligvare. Timelønna mi er dårlig, ja, ca 185 kr. Nei. Jeg får presse på litt, ser ut fra svarene deres at jeg blir utnyttet... HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Da har du vel en vaktliste? Står det torsdag 9-17 så går du selvfølgelig hjem kl 17. Avslutter der du driver med eller får noen på kveldsskiftet til å ta over Anonymkode: 02aa6...48c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Nei, har ingen vaktliste. Skal møte i butikken(e) kl 8, og gå hjem 15:30. Det skjer jo aldri. HI Anonymkode: 4ea06...1c3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, har ingen vaktliste. Skal møte i butikken(e) kl 8, og gå hjem 15:30. Det skjer jo aldri. HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Da ber du om et møte med sjefen neste uke og tar med deg kontrakten din. Så må dere skreve en ny kontrakt, enten skal du ja overtidslønn eller kunne gå hjem når du skal. Det er hans jobb å sørge for at noen tar over når ditt skift er over Anonymkode: 02aa6...48c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 Du er salgfremmer.. skjønner greia, prøvde meg jeg pgså får mange herrens år siden.. nei takk! Anonymkode: 83edd...0c8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det står 37,5 timer i kontrakten. Jobber innen dagligvare. Timelønna mi er dårlig, ja, ca 185 kr. Nei. Jeg får presse på litt, ser ut fra svarene deres at jeg blir utnyttet... HI Anonymkode: 4ea06...1c3 Hvis du hadde en grei lønn og mye ansvar er overtid ofte bakt inn i stillingen. Men det gjelder jo overhode i butikksarbeid med 185kr i timen‼️. Bytt jobb asap! Anonymkode: 4c98b...c9c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #18 Skrevet 9. november 2017 Hvis du ikke er organisert, gjør det. Så har du forbundet i ryggen. Ring i morgen og snakk med fagforening. Anonymkode: bdcc3...0fd
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #19 Skrevet 9. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du hadde en grei lønn og mye ansvar er overtid ofte bakt inn i stillingen. Men det gjelder jo overhode i butikksarbeid med 185kr i timen‼️. Bytt jobb asap! Anonymkode: 4c98b...c9c Og forresten, siden du jobber 45 timer pr uke uten overtidsbetalt ligger ju timelønnen på litt i overkant av 100kr og det er jo helt på tryne i Norge 2017. Anonymkode: 4c98b...c9c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #20 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og forresten, siden du jobber 45 timer pr uke uten overtidsbetalt ligger ju timelønnen på litt i overkant av 100kr og det er jo helt på tryne i Norge 2017. Anonymkode: 4c98b...c9c Shit. Du har rett. Har ikke tenkt på det på den måten. 😠 HI Anonymkode: 4ea06...1c3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #21 Skrevet 9. november 2017 Slik har jeg det også. Er lærer. Helt umulig å ivareta elevene mine slik det er forventet av meg innenfor normal arbeidstid. Jobber mellom 45 og 50 timer i uka. Anonymkode: ddc32...9b7
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #22 Skrevet 9. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slik har jeg det også. Er lærer. Helt umulig å ivareta elevene mine slik det er forventet av meg innenfor normal arbeidstid. Jobber mellom 45 og 50 timer i uka. Anonymkode: ddc32...9b7 Er det ikke derfor dere har så mye ferie også? Anonymkode: c96a9...28c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #23 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det ikke derfor dere har så mye ferie også? Anonymkode: c96a9...28c Den "ekstra" ferien er avspasering, jo - fordi vi i utgangspunktet har en lengre arbeidsuke enn de fleste. Men det er ikke meningen at vi skal jobbe ut over de fastsatte timene. Det er imidlertid helt nødvendig dersom jobben skal bli gjort ordentlig, og de timene blir ikke kompensert på noen måte. Anonymkode: ddc32...9b7
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #24 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Den "ekstra" ferien er avspasering, jo - fordi vi i utgangspunktet har en lengre arbeidsuke enn de fleste. Men det er ikke meningen at vi skal jobbe ut over de fastsatte timene. Det er imidlertid helt nødvendig dersom jobben skal bli gjort ordentlig, og de timene blir ikke kompensert på noen måte. Anonymkode: ddc32...9b7 Jo, de blir kompensert med veldig lang ferie Anonymkode: c96a9...28c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #25 Skrevet 9. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, de blir kompensert med veldig lang ferie Anonymkode: c96a9...28c Ikke bare lang sommerferie, men også ei uke høst, to uker jul, ei uke vinter og to uker påske. Pluss endel røde dager i mai 😜 lærere får mye fri som kompensasjon for overtiden sin. Anonymkode: 1e171...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå