Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Jeg står her nede å gråter selv. Mannen blir illsint om jeg kommer opp og avbryter. Det skjærer i hjertet. Jeg vil legge han med å være i rommet. Trygt og fint. Anonymkode: 9a074...a67
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Da får mannen bli illsint, man lar ikke et barn på 1 år ligge å skrike, det hadde jeg aldri akseptert! Anonymkode: 5672c...e1e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Han mener dette er eneste måte å få han til å sove selv og at det er best for han i lengden 😔😔😔 Anonymkode: 9a074...a67
cherry coke Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 Unnskyld meg! Men har du ingenting du skulle sagt? Er du uenig så går du å gir beskjed. For en idiot mannen din er.
Evablaum Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 Så godt for sønnen til å ha deg som sin trygghet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #6 Skrevet 8. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han mener dette er eneste måte å få han til å sove selv og at det er best for han i lengden 😔😔😔 Anonymkode: 9a074...a67 Ja, men det mener ikke du så da blir det ikke aktuelt. Man starter jo ikke et sånt opplegg uten å være enig. Jeg har fire barn og alle har lært å sove alene helt uten skrikekur, ikke like enkelt med alle, men det tar den tiden det tar, på en rolig og trygg måte. Anonymkode: 5672c...e1e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 Eh og du lar mannen overkjøre deg? Gå opp til ungen for faen da menneske!!! Anonymkode: 2ffaa...c22
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #8 Skrevet 8. november 2017 Det burde ikke hett skrikekur, men resigneringskur. For det er det du lærer barnet ditt, at det ikke er vits i å skrike etter trøst/hjelp/mamma/pappa, for ingen bryr seg. Hvis du kan leve med det, så er det ditt valg. Ikke vær tafatt og skyld på mannen din. Anonymkode: bf8a7...92c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 Det eneste du lærer barnet, er at han/hun er utrygg, og at dere ikke er der når han/hun har bruk for dere. Barn som vokser opp med en trygg base hjemme, går sikrere gjennom livet. Gå opp! Trøst barnet ditt! Så får mannen bli så sint han bare vil. Man lar ikke en 1-åring ligge å skrike. Hva faen er hans problem? Og du! Få deg en ryggrad. Barnet er vettskremt, og forstår ikke dette. Gå å hjelp barnet ditt! NÅ! Anonymkode: 39374...97c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #10 Skrevet 8. november 2017 Vi ble enig om at vi skulle prøve skrikekur på vårt barn for vi ante ikke lengre hva vi skulle gjøre vi var så slitne begge to. Jeg klarte ikke høre på den griningen mer etter 5 minutter jeg gikk inn og barnet sovnet i rekordfart etter jeg kom inn. Da bestemte vi oss og heller gjøre legge rutinene si natta og gå ut, begynner hun å grine så går vi inn igjen trøster og går ut sånn holdt vi på, etter 2 uker sovner hun på egenhånd vi sier god natt og går ut vi hører hun av og til prater men ingen grining lengre. Ikke sikkert dette fungerer for dere men, gjør ikke en metode du ikke klarer og holde ut. Anonymkode: 86c93...175
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 synes det er helt greit. funket her på alle mine, og de sovna selv etter en times tid.. men etter vi hadde brukt 2 uker på det var det ingen som skrek mer, da la de seg og sov av seg selv, da var de 8mnd og elsde var 18mnd den tiden, de er nå 5 og 6 og ikke tatt noe skade av det. folk her inne er så hysteriske mot alt Anonymkode: 751b0...0ab
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 Vel, jeg hadde blitt illsint på mannen om han i det hele tatt hadde prøvd seg på noe sånt. Skrikekur er rett og slett uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 Jeg hadde vurdert å låse mannen inn på et rom så fikk han stå der og skrike mens jeg trøstet babyen. Jeg hadde aldri latt meg overkjøre på dette. Anonymkode: 91dcd...ca6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Tror mannen din at vi lever på 1800-tallet og at han er sjefen i familien? Kanskje hans temperament er et resultat av at han selv måtte skrike seg i søvn da han var liten? Sånne opplevelser setter spor i mange barn! Jeg mener det er barnemishandling å la et barn være redd og alene på den måten. Anonymkode: db300...07d
Superdolly Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 Jeg ville heller latt mannen skrike enn å la ettåringen skrike. Ikke ti ville elefanter hadde klart å holde meg vekk om jeg hadde hatt en så dum mann at han ville gjøre dette og attpåtil nektet meg å "blande meg". Jeg hadde, om jeg var nødt til det, sloss meg inn i det rommet for å trøste barnet.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: synes det er helt greit. funket her på alle mine, og de sovna selv etter en times tid.. men etter vi hadde brukt 2 uker på det var det ingen som skrek mer, da la de seg og sov av seg selv, da var de 8mnd og elsde var 18mnd den tiden, de er nå 5 og 6 og ikke tatt noe skade av det. folk her inne er så hysteriske mot alt Anonymkode: 751b0...0ab Handler ikke om å være hysterisk. Handler om sunn fornuft. Det er kun idioter som bruker skrikekur. Det er direkte ondskapsfullt mot barn, for ikke å nevne skadelig!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 12 minutter siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev: Handler ikke om å være hysterisk. Handler om sunn fornuft. Det er kun idioter som bruker skrikekur. Det er direkte ondskapsfullt mot barn, for ikke å nevne skadelig! Er det forskning jeg kan vise til som beviser at det er skadelig? Skulle gjerne vist mannen. hi Anonymkode: 9a074...a67
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #18 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det forskning jeg kan vise til som beviser at det er skadelig? Skulle gjerne vist mannen. hi Anonymkode: 9a074...a67 https://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Vil-forby-sakalte-skrikekurer/ https://www.dagbladet.no/kultur/unaturlig-aring-la-babyer-graringte/63385474 https://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Blogger-Nina-Skrikekur-er-tillitsbrudd-mot-babyen/ Ikke direkte forskning, men jeg ville bedt mannen lese disse mens du trøster baby. ''En studie har vist at spedbarn som gjevnlig opplevde uavbrutte gråteepisoder uten å bli trøstet hadde 10 ganger større risiko for å utvikle ADHD som barn. Samtidig yter disse barna dårligere på skolen og har asosial oppførsel.'' - Fra siste linken Anonymkode: 91dcd...ca6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #20 Skrevet 9. november 2017 Nei. Bare nei. Ikke utsett deg selv og barnet for dette. Du gir barnet ditt all den kosen det vil ha. Jeg har vært gjennom dette selv, og mannen la ALT ansvar for legging over på meg da jeg nektet å bruke hans idiot-metode. Men jeg fikk vist han noen artikler og han ga seg etter hvert. Dette handler om kunnskap og opplysning (og sunn fornuft og empati.... og kjærlighet til et hjelpesløst barn). Idiot-skrike-metoden bør aldri nevnes og aldri brukes på noen som helst!!! Anonymkode: 5541d...bee
cherry coke Skrevet 9. november 2017 #21 Skrevet 9. november 2017 Hi. Har du snakket fornuft til denne idioten av en mann nå? Jeg er så steil at hadde dette hadde vært en dealbreaker for meg. At mannen var villig til å la ett uskyldig lite barn gråte seg i søvn. Det er rett og slett galskap!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #22 Skrevet 10. november 2017 Hvordan gikk det med dere?? <3 Anonymkode: a1178...8fa
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #23 Skrevet 12. november 2017 På 9. november 2017 den 19.11, Gulltopp&Lillebjørn skrev: Handler ikke om å være hysterisk. Handler om sunn fornuft. Det er kun idioter som bruker skrikekur. Det er direkte ondskapsfullt mot barn, for ikke å nevne skadelig! merkelig at mine ikke er skadet i hele tatt da. HYSTERI Anonymkode: 751b0...0ab
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #24 Skrevet 12. november 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: merkelig at mine ikke er skadet i hele tatt da. HYSTERI Anonymkode: 751b0...0ab Problemet er at de skadene barna får gjerne ikke er merkbare for foreldrene. Litt vanskeligere for å lære enn de ellers ville hatt, litt lettere for å gi opp ting, mindre tro på at de er verdt noe, problemer med å stole på andre når de blir voksne, ikke tør sette grenser for seg selv som voksne osv. osv. At du er kunnskapsløs betyr ikke at andre er hysteriske... Anonymkode: 13d83...f05
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #25 Skrevet 12. november 2017 Hi, mannen din er en kunnskapsløs bølle og idiot. Jeg hadde fått ham til å lese om dette, og jeg hadde dratt ham med meg til helsesøster og kanskje også en psykolog med god kunnskap om barn. Og om han ikke hører på deg - da hadde dette vært en dealbreaker for meg også, slik cherry coke skrev. Ditt ansvar som mor er å stå opp for ditt barn og beskytte ditt barn. Når du vet far holder på som han gjør er det din oppgave å beskytte det. Siden mannen din blir "illsint" om du kommer for å beskytte ditt barn bør du også kreve at dere tar timer til parterapi, for dette er et veldig dårlig tegn, og han blir nok ikke bedre uten at dere får hjelp. Blir han urimelig sint for andre ting også? Forsøker han å kontrollere deg og begrense deg når det kommer til andre ting også? Anonymkode: 13d83...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå