Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Er det normalt å snakke babyspråk til hunden?? Er en fuglehund på 3 år om det har noe å si.. Anonymkode: 059b3...bd7
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Nei 😂 Endel gjør det, har jeg hørt, men det er jo latterlig. Det er jo hunder. Og spesielt fuglehunder er jo brukshunder. Men skadelig er det jo ikke, så hvis det gir samboeren din noe så la han kjøre på Anonymkode: 29738...235
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Det er skikkelig kleint. Anonymkode: 6908c...993
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 Det irriterer meg derfor spør jeg om hva andre synes 😛 Anonymkode: 059b3...bd7
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 Haha synes det er ganske normalt jeg da! Jeg har en tendens til å lire av meg følgende tirade når hunden møter meg i døren: "Neimen er du der du da! Lille nutteputtelutte!! Er du så fin?? Ja er du så fin?? Boobi-boo!!" Helt dust. Men det kommer av seg selv 😂 Anonymkode: 2f028...bbc
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 De fleste jeg kjenner som har hund gjør det. Jeg gjør det med mamma sin hund. Blir bare slik. Anonymkode: 6efab...8e0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #7 Skrevet 7. november 2017 Jeg gjør de med kattene😂😂 Anonymkode: e4674...8f5
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #8 Skrevet 7. november 2017 Nei, stakkars hund. Kan få dårlig selvbilde og begynne å kreve mat på natta. Anonymkode: 64ddb...0fd
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #9 Skrevet 7. november 2017 Det er helt normalt, jeg gjør det med katten Hva sier han da? Anonymkode: a3c25...952
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #10 Skrevet 7. november 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha synes det er ganske normalt jeg da! Jeg har en tendens til å lire av meg følgende tirade når hunden møter meg i døren: "Neimen er du der du da! Lille nutteputtelutte!! Er du så fin?? Ja er du så fin?? Boobi-boo!!" Helt dust. Men det kommer av seg selv 😂 Anonymkode: 2f028...bbc Herlig Anonymkode: a3c25...952
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #11 Skrevet 7. november 2017 Helt normalt. Har lest at de liker det også, særlig når de er valper. Anonymkode: 175bb...406
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 På 7. november 2017 den 15.37, Anonym bruker skrev: Er det normalt å snakke babyspråk til hunden?? Er en fuglehund på 3 år om det har noe å si.. Anonymkode: 059b3...bd7 Det er vanlig å slutte med babyspråk til fuglehunder ved ca 2 års alder. Da bør hunden lære å snakke rent, så det er ekstra viktig at dere kutter ut babyspråket nå. Anonymkode: 183a1...da7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Haha, sånn gjør jeg m hunder! Teit, men d skjer automatisk 😜😂🙈 Anonymkode: 6d9dd...b26
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 Fuglehunder har ikke så godt utviklet hjerne, så de må beroliges med spesielle lyder som finnes i babyspråk. Anonymkode: 81123...905
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fuglehunder har ikke så godt utviklet hjerne, så de må beroliges med spesielle lyder som finnes i babyspråk. Anonymkode: 81123...905 Hihi Anonymkode: 30aff...fff
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 På 7.11.2017 den 15.37, Anonym bruker skrev: Er det normalt å snakke babyspråk til hunden?? Er en fuglehund på 3 år om det har noe å si.. Anonymkode: 059b3...bd7 Ja. Anonymkode: 30aff...fff
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 Haha har siden jeg skrev innlegget sett på hundeviskeren på tv å man skal hvist absolutt ikke snakke babyspråk til hunder..da vet jeg det! Anonymkode: 059b3...bd7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha har siden jeg skrev innlegget sett på hundeviskeren på tv å man skal hvist absolutt ikke snakke babyspråk til hunder..da vet jeg det! Anonymkode: 059b3...bd7 Herregud. Så fordi en fremmed mann på TV sier at du skal la være, så skal du bruke det som argument mot samboer? Gi deg nå. La han da få snakke babyspråk til hunden. Det velger han selv. Og det er vel en av hans måter å vise hengivenhet på, slik oppfattes det også av hunden. Anonymkode: 2f028...bbc
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Så fordi en fremmed mann på TV sier at du skal la være, så skal du bruke det som argument mot samboer? Gi deg nå. La han da få snakke babyspråk til hunden. Det velger han selv. Og det er vel en av hans måter å vise hengivenhet på, slik oppfattes det også av hunden. Anonymkode: 2f028...bbc Stoler da mer på en hunde ekspert..hvis han sier at det er skadelig for hunden og ikke bra å snakke babyspråk fordi hunden er et rovdyr og ikke en baby... Anonymkode: 059b3...bd7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 De jeg kjenner som snakker slik til hunden sin, er barnløs faktisk. Bor en godt voksen singel og barnløs dame her ved oss og hunden er absolutt babyen hennes, er så masse ”dilledull” prat når jeg treffer henne med hunden 🙈 Anonymkode: eb876...641
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #21 Skrevet 11. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stoler da mer på en hunde ekspert..hvis han sier at det er skadelig for hunden og ikke bra å snakke babyspråk fordi hunden er et rovdyr og ikke en baby... Anonymkode: 059b3...bd7 Ja men problemet til Milan, er at han alltid ser hunden som rovdyr uansett situasjon. Han mener jo at en hund er et følelsesløst dyr, fullt av ulve-instinkter som om den ble hentet ut av skogen i forrige uke. Hunder har bodd med mennesker såpass lenge, at den har tilpasset seg mye mer enn vi tror. Den forstår mer enn vi tror. Og Milan virker ikke til å se forskjell på ulv og hund. Det eneste han sier er jo "Husk at hunden er et rovdyr og du et flokkleder". Det finnes ikke andre alternativer eller metoder. Jeg har hatt 5 hunder, er på nr. 6 nå. Det er ikke kun et dumt dyr. De forstår mye, de er intelligente og omsorgsfulle, de er mer enn bare "noe som stammer fra ulv". Av alle ting man kan gjøre mot hunder som er skadelig, så er nok babyspråk nederst på listen! Anonymkode: 2f028...bbc
Pobie Skrevet 11. november 2017 #22 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha har siden jeg skrev innlegget sett på hundeviskeren på tv å man skal hvist absolutt ikke snakke babyspråk til hunder..da vet jeg det! Anonymkode: 059b3...bd7 Hvis det er Cesar Milan du mener, så har han ingen kvalifikasjoner innen dyr, hunder, eller trening, og alt han sier burde taes med en klype salt. Ingen ekte, seriøse hundetrenere liker han, pga måten han trener på hører hjemme på 50-tallet og det er ingen gode trenere som trener slik lenger. La nå mannen prate slik han vil til hunden. Hvis mannen kom og fortalte meg hvordan jeg skulle prate til hunden min hadde jeg ikke sluttet, jeg hadde bare blir sur på mannen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #23 Skrevet 11. november 2017 27 minutter siden, Pobie skrev: Hvis det er Cesar Milan du mener, så har han ingen kvalifikasjoner innen dyr, hunder, eller trening, og alt han sier burde taes med en klype salt. Ingen ekte, seriøse hundetrenere liker han, pga måten han trener på hører hjemme på 50-tallet og det er ingen gode trenere som trener slik lenger. La nå mannen prate slik han vil til hunden. Hvis mannen kom og fortalte meg hvordan jeg skulle prate til hunden min hadde jeg ikke sluttet, jeg hadde bare blir sur på mannen. Wow millan har da skrevet 6 bøker om hund..har eget tv program om hund og vunnet flere priser..han har ingen kvalifikasjoner innen dyr,hunder eller trening? Er det dummeste jeg har hørt..håper du ikke har små barn eller baby i hus! Anonymkode: 059b3...bd7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #24 Skrevet 11. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow millan har da skrevet 6 bøker om hund..har eget tv program om hund og vunnet flere priser..han har ingen kvalifikasjoner innen dyr,hunder eller trening? Er det dummeste jeg har hørt..håper du ikke har små barn eller baby i hus! Anonymkode: 059b3...bd7 Hvem som helst kan skrive en bok om hund. Og hvem som helst kan ende opp med et TV show. Bare se på alt det tankeløse som flyter over skjermen. Og sannheten er at i "hundeverdenen", er de fleste seriøse trenere og oppdrettere meget skeptisk til Milans fremgangsmåte og metoder. Husk at Milan er selvtrent, og selverklært ekspert. Han har ingen formell trening eller sertifikater. Vær litt kritisk! Det vinner man på. Anonymkode: 2f028...bbc
Pobie Skrevet 11. november 2017 #25 Skrevet 11. november 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow millan har da skrevet 6 bøker om hund..har eget tv program om hund og vunnet flere priser..han har ingen kvalifikasjoner innen dyr,hunder eller trening? Er det dummeste jeg har hørt..håper du ikke har små barn eller baby i hus! Anonymkode: 059b3...bd7 Det jeg mente er at han ikke har noen utdannelse innen dyr og trening. Han er selvlært. Og at han er på tv betyr ikke at han vet hva han driver med. Dr Oz er på tv, men er ikke noen god lege for det. Som jeg sa, ingen gode trenere anbefaler Milan sine treniningsmetoder. Jeg er faktisk veldig involvert i hundemiljøet og har møtt noen av de flinkeste og mest berømte hundetrenerne i verden. Ingen av dem syns Milan er en dyktig trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå