Gå til innhold

"Barne og omsorgsarbeider er høyere utdanning"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en bekjent som alltid har vært veldig høyt på strå, og tror selv hun er veldig smart og velvitende. Hun er voldsomt aktiv i samfunnsdebatter på sosiale medier, ofte med elendige kilder og tullete argumenter. Uansett, i en diskusjon sa hun "Jeg er en høyt utdannet kvinne" i en bisetning, og da jeg spurte hvilken utdannelse hun hadde, svarte hun: "Barne og omsorgsarbeider". Måtte forklare dette "høyt intelligente menneske" at en utdannelse fra videregående ikke er i nærheten av høyere utdannelse.

Hvis det skulle være noen her, som tror det samme: Nei. Det er ikke høyere utdannelse. 

Utrolig nok, så er det ofte de lavt utdannede, som tror de er smartest. Hvordan i alle dager får de logikk i en sånn tankegang? Alltid de som skriker høyest i debatter, ofte med grunnløse argumenter. Jeg begynner å bli litt lei av det. 

Og for å betrygge de hårsåre: Nei, jeg ser absolutt ikke ned på barne og omsorgsarbeidere. Dere er like viktige som oss andre. Men det er ikke, og vil aldri bli, en høyere utdannelse.

Anonymkode: 1e82c...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møtte en bekjent som alltid har vært veldig høyt på strå, og tror selv hun er veldig smart og velvitende. Hun er voldsomt aktiv i samfunnsdebatter på sosiale medier, ofte med elendige kilder og tullete argumenter. Uansett, i en diskusjon sa hun "Jeg er en høyt utdannet kvinne" i en bisetning, og da jeg spurte hvilken utdannelse hun hadde, svarte hun: "Barne og omsorgsarbeider". Måtte forklare dette "høyt intelligente menneske" at en utdannelse fra videregående ikke er i nærheten av høyere utdannelse.

Hvis det skulle være noen her, som tror det samme: Nei. Det er ikke høyere utdannelse.