Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #26 Skrevet 24. november 2017 HI her igjen. Akkurat nå sitter min eldste sønn og snakker med faren sin i telefonen på rommet sitt. De har snakket sammen i en halvannen time, og det snakkes om meg og om saken. Det er dessverre svært lytt her, til tross for at han har lukket døren. Jeg har nok merket det hver gang han har kommet hjem etter å vært hos faren, denne misviljen til meg, hatet i blikket og unnvikenhet. Den åpenheten han tidligere hadde er borte. Jeg har uttrykt bekymring for dette, og synes det er påfallende at han negativ mot meg etter hver gang han har vært hos faren. Selvsagt snakket faren om saken til han, og snakker negativt om meg. Faren bearbeider guttungen etter alle kunstens regler, og jeg kan ikke gjøre noe med det. Jeg kan ikke konfrontere han med det, kan jeg vel? Hvis jeg gjør noe, sier noe, så kan det oppfattes som manipulasjon. Han er 15 år, skal begynne på videregående snart. Skjitvondt å være vitne til at guttungen brukes av faren mot meg på denne måten. Regner med at siden han ikke klarte å komme gjennom hos søsteren, så er det han som er neste mann. For alt jeg vet ønsker han å flytte til faren når det er neste runde med sakkyndig. Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #27 Skrevet 24. november 2017 Har dessverre opplevd noe liknende. God klem til deg ❤ Anonymkode: 92fe8...0ae
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #28 Skrevet 24. november 2017 Fælt å høre! Jobber selv i barnevernet og vi jobber i en lignende undersøkelse. Far har dessverre klart å manipulere mange i systemet rundt seg, han har en høy ansett stilling og snakker godt for seg - jeg tror han ville blitt diagnostisert som psykopat om han hadde latt seg undersøke. Barneverntjenesten skal vitne i mors favør i barnefordelingssaken. Masse lykke til videre, ikke gi deg, hold deg sterk, finn støtte i personer rundt deg! ❤️ Anonymkode: 6eb16...6ec
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #29 Skrevet 24. november 2017 Hør her: Jeg skjønner ønsket ditt om å opptre mest mulig realt, men vær løvemamma nå! Gjør det du kan for å beholde ungene! Om det er å snakke med guttungen din om hvordan far egentlig er, så gjør det! Eller å forklare hvordan ekteskapet var selv om noen har sagt at det kommer til å slå tilbake på deg, så gjør det! Kjemp! Jeg heier på deg, så inderlig! Ikke la en misforstått anstendighet stå iveien for rettferdigheten. <3 Anonymkode: 4413e...ab0
Rivjernet Skrevet 24. november 2017 #30 Skrevet 24. november 2017 På 21.11.2017 den 12.49, Anonym bruker skrev: For de som lurte. Jeg tapte saken. Alle barna skal flyttes til far, som bor på den andre kanten av landet. Retten la vekt på sakkyndiges uttalelser, om at min datters mening om at hun ikke vil treffe sin far, er pga min manipulasjon. Noe det ikke er. Hun forteller at hun aldri vil treffe han mer i sitt liv, og nekter å fortelle hvorfor. Vi anker saken. Likevel, sånn kan det altså gå. Anonymkode: e13f1...b18 ❤️
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #31 Skrevet 24. november 2017 Helt forferdelig lesning HI.. Tenker at hvis han har sagt at han er en manipulator når dere har vært i terapi, kan dere ikke da få inn denne samtaleterapeuten dere var hos som vitne for deg? De må vel ha notater på dette? Anonymkode: 61964...28d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #32 Skrevet 24. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: HI her igjen. Akkurat nå sitter min eldste sønn og snakker med faren sin i telefonen på rommet sitt. De har snakket sammen i en halvannen time, og det snakkes om meg og om saken. Det er dessverre svært lytt her, til tross for at han har lukket døren. Jeg har nok merket det hver gang han har kommet hjem etter å vært hos faren, denne misviljen til meg, hatet i blikket og unnvikenhet. Den åpenheten han tidligere hadde er borte. Jeg har uttrykt bekymring for dette, og synes det er påfallende at han negativ mot meg etter hver gang han har vært hos faren. Selvsagt snakket faren om saken til han, og snakker negativt om meg. Faren bearbeider guttungen etter alle kunstens regler, og jeg kan ikke gjøre noe med det. Jeg kan ikke konfrontere han med det, kan jeg vel? Hvis jeg gjør noe, sier noe, så kan det oppfattes som manipulasjon. Han er 15 år, skal begynne på videregående snart. Skjitvondt å være vitne til at guttungen brukes av faren mot meg på denne måten. Regner med at siden han ikke klarte å komme gjennom hos søsteren, så er det han som er neste mann. For alt jeg vet ønsker han å flytte til faren når det er neste runde med sakkyndig. Anonymkode: e13f1...b18 Det du i hvert fall skal gjøre er å fortelle dette til neste sakkyndige. Jeg hadde vurdert å koble inn andre fagfolk også. Ta timer selv på familievernkontoret, du kan få det alene for å få hjelp til å diskutere temaet. Du kan til og med vurdere å koble inn barnevernet, fordi du er bekymret over hvordan far nå manipulerer sønnen. Les gjennom artikkelen som du selv linket til, den som Grethe Nordhelle har skrevet. Les den mange ganger, for hun påpeker hva som må til for at en sakkyndig skal kunne avsløre en som manipulerer. Du har ikke noe å tape på å fortelle sannheten. Se på det jeg skrev førdagen også, for det som er viktig nå er at du begynner å fortelle sannheten. Ikke hold tilbake! Forklar alle fagfolk du har med å gjøre hvordan forholdet til din eks faktisk har vært, fortell at du dessverre fikk råd av Krisesenteret å ikke fortelle (fordi fagfolk ville avsløre manipulasjonen til din eks), fortell dem om fortvilelsen, fortell dem om frykten, fortell om den maktesløsheten du nå føler fordi du ser at mannen nå har begynt å manipulere sønnen din også. Fortell om barnas reaksjon etter de har vært hos far. Fortell hvordan dere normalt har det, og fortell hvordan de er etter de har vært hos far eller snakket med far på telefonen. Skriv en dagbok ungene ikke kan finne, skriv der opp hvordan dere har det, hva som sies mellom far og barn på telefonen, hvordan barna endrer adferd negativt etter besøk hos far, fortell hvordan sønnen din er de neste dagene nå etter han har hatt denne lange samtalen med far. Som jeg skrev - du MÅ finne ordene dine. Hvis du ikke forteller ALT om hvordan denne mannen har vært, da gir du som tidligere sagt alle vinnerkort til mannen. Hvordan skal sakkyndige avsløre din eks som den (p)syke manipulatoren han er, om du ikke forteller sannheten. Sørg for at fagfolk og fremtidige sakkyndige også får tilgang til rapporter fra sykehus etter han hadde mishandlet deg, politirapport, krisesenter du var i kontakt med, dvs. alt som kan bekrefte. Få advokaten til å sjekke om fars sykehistorie innen psykiatrien også kan dokumenteres til disse sakkyndige. Du MÅ begynne å snakke nå! Anonymkode: 5c33e...4b7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #33 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det du i hvert fall skal gjøre er å fortelle dette til neste sakkyndige. Jeg hadde vurdert å koble inn andre fagfolk også. Ta timer selv på familievernkontoret, du kan få det alene for å få hjelp til å diskutere temaet. Du kan til og med vurdere å koble inn barnevernet, fordi du er bekymret over hvordan far nå manipulerer sønnen. Les gjennom artikkelen som du selv linket til, den som Grethe Nordhelle har skrevet. Les den mange ganger, for hun påpeker hva som må til for at en sakkyndig skal kunne avsløre en som manipulerer. Du har ikke noe å tape på å fortelle sannheten. Se på det jeg skrev førdagen også, for det som er viktig nå er at du begynner å fortelle sannheten. Ikke hold tilbake! Forklar alle fagfolk du har med å gjøre hvordan forholdet til din eks faktisk har vært, fortell at du dessverre fikk råd av Krisesenteret å ikke fortelle (fordi fagfolk ville avsløre manipulasjonen til din eks), fortell dem om fortvilelsen, fortell dem om frykten, fortell om den maktesløsheten du nå føler fordi du ser at mannen nå har begynt å manipulere sønnen din også. Fortell om barnas reaksjon etter de har vært hos far. Fortell hvordan dere normalt har det, og fortell hvordan de er etter de har vært hos far eller snakket med far på telefonen. Skriv en dagbok ungene ikke kan finne, skriv der opp hvordan dere har det, hva som sies mellom far og barn på telefonen, hvordan barna endrer adferd negativt etter besøk hos far, fortell hvordan sønnen din er de neste dagene nå etter han har hatt denne lange samtalen med far. Som jeg skrev - du MÅ finne ordene dine. Hvis du ikke forteller ALT om hvordan denne mannen har vært, da gir du som tidligere sagt alle vinnerkort til mannen. Hvordan skal sakkyndige avsløre din eks som den (p)syke manipulatoren han er, om du ikke forteller sannheten. Sørg for at fagfolk og fremtidige sakkyndige også får tilgang til rapporter fra sykehus etter han hadde mishandlet deg, politirapport, krisesenter du var i kontakt med, dvs. alt som kan bekrefte. Få advokaten til å sjekke om fars sykehistorie innen psykiatrien også kan dokumenteres til disse sakkyndige. Du MÅ begynne å snakke nå! Anonymkode: 5c33e...4b7 Tusen takk igjen. Jeg tar med meg alt du har skrevet. I dag sendte jeg et 8-siders punktvis notat til advokaten, og da tok jeg utgangspunkt i din forrige kommentar for svært mange av punktene. Og jeg har lagt ordene på mitt minne i to dager nå, delt dem med min mor og venninner, dvelt mye ved dem og skal ta fatt på dette. Tusen tusen takk. Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #34 Skrevet 24. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helt forferdelig lesning HI.. Tenker at hvis han har sagt at han er en manipulator når dere har vært i terapi, kan dere ikke da få inn denne samtaleterapeuten dere var hos som vitne for deg? De må vel ha notater på dette? Anonymkode: 61964...28d Det har jeg ikke tenkt på. Vi var der ikke sammen, det var noe slags terapi han gikk på alene eller gruppeterapi, og noe av prosessen var å beklage overfor meg det jeg hadde gått gjennom. Men kanskje det kan stå i noen papirer på sykehuset (var Dps der han var innlagt og gikk i terapi hos) Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #35 Skrevet 24. november 2017 Håper det ordner seg for deg HI. Du er jammen sterk! Tror vi er mange her som heier på deg. 💜 Anonymkode: a55ac...fb3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2017 #36 Skrevet 24. november 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk igjen. Jeg tar med meg alt du har skrevet. I dag sendte jeg et 8-siders punktvis notat til advokaten, og da tok jeg utgangspunkt i din forrige kommentar for svært mange av punktene. Og jeg har lagt ordene på mitt minne i to dager nå, delt dem med min mor og venninner, dvelt mye ved dem og skal ta fatt på dette. Tusen tusen takk. Anonymkode: e13f1...b18 Fint om det er til hjelp. Du vet egentlig alt selv, for du har i alle tråder skrevet bra og forsøkt å være saklig. Men rist litt i deg selv når du føler på det du følte i dag da gutten din snakket med sin far. Du har levd med en tyrann. Slike lever på din frykt. Og han tror trolig at han fremdeles har makt til å skremme deg til en slags taushet, eller skremme deg slik at du ikke sier nok om ham, skremme deg slik at du ikke greier å tenke klart når du må møte fagpersoner. For når du "lammes" av frykten du sikkert føler hele tiden nå, da tror han at han har makt over deg fremdeles, og at du ikke vil tørre eller greie å føre din sak godt nok. Så hver gang du føler ting blir for mye og du går inn i frykten. Aksepter at den er der, for den kommer til å være med deg en stund. Men rist da litt i deg selv, og tenk at du skal gjøre det motsatte av hva din eks vil du skal gjøre. Du skal gjøre det du ikke tidligere har gjort. Du skal begynne å snakke med alle du må snakke med for å få gjort om tingrettens dom. Du skal ikke la deg føre inn i frykten, men bruke den energien som ligger i frykten din konstruktivt. Jo mer du føler deg lammet, for hver påminnelse du får på frykten - bli enda mer konstruktiv, sett opp lister, planlegg, les gjennom sakspapirer på nytt, ta notater av alt som er feil i sakkyndiges papirer og i dommen, lag en oversikt over alle fagpersoner som har vært involvert i deg, din mann, behandling, parterapi, osv. osv. Før dagbok over barnas adferdt. Skriv en annen dagbok hvor du tar med konkrete episoder som viser fars uegnethet som far - og tenk gjennom om du kan tidfeste dem og om det kanskje finnes vitner (det kan være pleiepersonalet, det kan være familie, venner, naboer). Når du føler det blir for mye, gråt ut med noen som kan være der for deg. Få overtrykket inni deg, for da vil du etterpå tenke klarere igjen når du får en natts søvn på deg. Og pass på at du innimellom får gjort noe som du synes er morsomt, noe som gir deg påfyll for din egen del, noe som gjør at du i hvert fall en liten stund får et lite avbrekk. Veldig glad for at du har både god familie og venner rundt deg, og at du snakker med dem. Jeg tror det du trengte da du oppdaterte tråden, og kanskje også i dag var å bli minnet deg på at du ikke må gå inn i frykten din så mye at du lar det "lamme" deg. Gjør det du vet er riktig for deg og for saken og for barna dine. Ofte vil det være å gjøre det motsatte av det din eks forventer at du vil gjøre Minn deg selv på at han ikke har makt over livet ditt i dag. Og tenk på det som ligger foran deg som en tøff jobb som du bare må gjøre og som du må beholde et klart hode for å greie. Skriv ned det hun over her også minnet deg på, og hør med advokaten din om det også kan brukes i saken, det at han har vært i terapi hvor han bl.a. skulle beklage det han hadde gjort med deg. Din jobb fremover er å bevise det han gjør alt for å skjule - at han er en manipulator som ikke har barnas beste i mente, og som heller ikke er bra for barna. Og er det en ting som er sikkert, du har mer enn nok av beviser hvis disse belyses ordentlig i neste rettsrunde. Snakk med advokaten din hvordan denne har tenkt å få frem alle de bevisene du har (igjen, sykehusjournaler, politirapporter, krisesenter m.m.) og hvis advokaten kan få bruke mannens helse og tidligere behandling for å vurdere hans psykiske helse i deg, hvordan få brukt det. Ikke sikkert dere får legge ved alt, men trolig kan advokaten få til å åpne for at det kan brukes, om ikke annet så når du skal vitne så kan du nevnte hvilke behandlinger han har gått gjennom, problemene for pleiepersonalet som måtte rotere turnus for at de skulle takle å jobbe med ham, behandlingsopplegget hvor han skulle beklage til deg. Om du sier slike ting så er det mulig han kommenterer på det, og om han hevder det er løgn kan det godt være det kan være en åpning for at det blir hentet inn flere bevis - hans gamle journaler. Hvordan dere kan gjøre dette og hva dere kan bruke, det vet advokaten din. Din jobb er å gi advokaten alle mulige tenkelige opplysninger som kan brukes mot din eks, og som kan bevises eller sannsynliggjøres. Så hold fokuset ditt. Regn med det verste fra din eks. Han kommer garantert til å ha en "stor-offensiv" mot en eller flere av ungene dine for å snu han/dem mot deg og manipulere dem til å tro på løgner og ting som kanskje aldri har skjedd. Ikke bli overrasket over noe av det han kan komme til å gjøre, for han vil forsøke seg på det. Tenk at dette har du forventet, dette viser hvordan han er, og så fører du dagbok over de samtalen du vet han har med barna og hvordan barna er etterpå. Se på hvert sprell fra hans side som nok en ting hvor han viser sin sanne natur. Jeg vet det må være hjerteskjærende for deg. Snakk med fagpersoner, hvordan du best kan hjelpe barna å takle det at faren manipulerer dem. Kanskje er det slik at du ikke får hjulpet dem så mye før etter rettssaken, men da får du heller skaffe dem og dere den hjelpen dere trenger da. Din jobb igjen er å holde fokus og et klart hode. Jeg gjentar meg selv, men jeg tror det er det du må minne deg selv på hver gang du føler du mister kontroll og at frykten tar deg. Du VET du har rett. Du VET du jobber for det beste for barna dine. Og du VET at du kan bevise svært mye av din eks' tidligere mishandling og ustabile psyke, du VET du kan dokumentere at manipulasjon er et mønster hos ham. Hold fast i alt dette, og gå systematisk frem. Du har allerede gjort en fantastisk jobb nå med det du har systematisert for advokaten din. Hver nye ting du kommer på og som kan være til nytte for å dokumentere hvordan mannen har vært - skriv det ned slik at advokaten din også får det. Samle også det du sender advokaten og andre viktige punkter i ett dokument tilslutt, slik at du har én fullstendig oversikt over alle viktige punkt. Når rettssaken nærmer seg kan du og advokaten bruke den oversikten for å sjekke at dere har fått med dere alt, da sikrer du at informasjon kanskje har druknet i en mail eller annet. Du er veldig godt i gang med dette!! Klem <3 Anonymkode: 5c33e...4b7
Nyttårs barn Skrevet 25. november 2017 #37 Skrevet 25. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fint om det er til hjelp. Du vet egentlig alt selv, for du har i alle tråder skrevet bra og forsøkt å være saklig. Men rist litt i deg selv når du føler på det du følte i dag da gutten din snakket med sin far. Du har levd med en tyrann. Slike lever på din frykt. Og han tror trolig at han fremdeles har makt til å skremme deg til en slags taushet, eller skremme deg slik at du ikke sier nok om ham, skremme deg slik at du ikke greier å tenke klart når du må møte fagpersoner. For når du "lammes" av frykten du sikkert føler hele tiden nå, da tror han at han har makt over deg fremdeles, og at du ikke vil tørre eller greie å føre din sak godt nok. Så hver gang du føler ting blir for mye og du går inn i frykten. Aksepter at den er der, for den kommer til å være med deg en stund. Men rist da litt i deg selv, og tenk at du skal gjøre det motsatte av hva din eks vil du skal gjøre. Du skal gjøre det du ikke tidligere har gjort. Du skal begynne å snakke med alle du må snakke med for å få gjort om tingrettens dom. Du skal ikke la deg føre inn i frykten, men bruke den energien som ligger i frykten din konstruktivt. Jo mer du føler deg lammet, for hver påminnelse du får på frykten - bli enda mer konstruktiv, sett opp lister, planlegg, les gjennom sakspapirer på nytt, ta notater av alt som er feil i sakkyndiges papirer og i dommen, lag en oversikt over alle fagpersoner som har vært involvert i deg, din mann, behandling, parterapi, osv. osv. Før dagbok over barnas adferdt. Skriv en annen dagbok hvor du tar med konkrete episoder som viser fars uegnethet som far - og tenk gjennom om du kan tidfeste dem og om det kanskje finnes vitner (det kan være pleiepersonalet, det kan være familie, venner, naboer). Når du føler det blir for mye, gråt ut med noen som kan være der for deg. Få overtrykket inni deg, for da vil du etterpå tenke klarere igjen når du får en natts søvn på deg. Og pass på at du innimellom får gjort noe som du synes er morsomt, noe som gir deg påfyll for din egen del, noe som gjør at du i hvert fall en liten stund får et lite avbrekk. Veldig glad for at du har både god familie og venner rundt deg, og at du snakker med dem. Jeg tror det du trengte da du oppdaterte tråden, og kanskje også i dag var å bli minnet deg på at du ikke må gå inn i frykten din så mye at du lar det "lamme" deg. Gjør det du vet er riktig for deg og for saken og for barna dine. Ofte vil det være å gjøre det motsatte av det din eks forventer at du vil gjøre Minn deg selv på at han ikke har makt over livet ditt i dag. Og tenk på det som ligger foran deg som en tøff jobb som du bare må gjøre og som du må beholde et klart hode for å greie. Skriv ned det hun over her også minnet deg på, og hør med advokaten din om det også kan brukes i saken, det at han har vært i terapi hvor han bl.a. skulle beklage det han hadde gjort med deg. Din jobb fremover er å bevise det han gjør alt for å skjule - at han er en manipulator som ikke har barnas beste i mente, og som heller ikke er bra for barna. Og er det en ting som er sikkert, du har mer enn nok av beviser hvis disse belyses ordentlig i neste rettsrunde. Snakk med advokaten din hvordan denne har tenkt å få frem alle de bevisene du har (igjen, sykehusjournaler, politirapporter, krisesenter m.m.) og hvis advokaten kan få bruke mannens helse og tidligere behandling for å vurdere hans psykiske helse i deg, hvordan få brukt det. Ikke sikkert dere får legge ved alt, men trolig kan advokaten få til å åpne for at det kan brukes, om ikke annet så når du skal vitne så kan du nevnte hvilke behandlinger han har gått gjennom, problemene for pleiepersonalet som måtte rotere turnus for at de skulle takle å jobbe med ham, behandlingsopplegget hvor han skulle beklage til deg. Om du sier slike ting så er det mulig han kommenterer på det, og om han hevder det er løgn kan det godt være det kan være en åpning for at det blir hentet inn flere bevis - hans gamle journaler. Hvordan dere kan gjøre dette og hva dere kan bruke, det vet advokaten din. Din jobb er å gi advokaten alle mulige tenkelige opplysninger som kan brukes mot din eks, og som kan bevises eller sannsynliggjøres. Så hold fokuset ditt. Regn med det verste fra din eks. Han kommer garantert til å ha en "stor-offensiv" mot en eller flere av ungene dine for å snu han/dem mot deg og manipulere dem til å tro på løgner og ting som kanskje aldri har skjedd. Ikke bli overrasket over noe av det han kan komme til å gjøre, for han vil forsøke seg på det. Tenk at dette har du forventet, dette viser hvordan han er, og så fører du dagbok over de samtalen du vet han har med barna og hvordan barna er etterpå. Se på hvert sprell fra hans side som nok en ting hvor han viser sin sanne natur. Jeg vet det må være hjerteskjærende for deg. Snakk med fagpersoner, hvordan du best kan hjelpe barna å takle det at faren manipulerer dem. Kanskje er det slik at du ikke får hjulpet dem så mye før etter rettssaken, men da får du heller skaffe dem og dere den hjelpen dere trenger da. Din jobb igjen er å holde fokus og et klart hode. Jeg gjentar meg selv, men jeg tror det er det du må minne deg selv på hver gang du føler du mister kontroll og at frykten tar deg. Du VET du har rett. Du VET du jobber for det beste for barna dine. Og du VET at du kan bevise svært mye av din eks' tidligere mishandling og ustabile psyke, du VET du kan dokumentere at manipulasjon er et mønster hos ham. Hold fast i alt dette, og gå systematisk frem. Du har allerede gjort en fantastisk jobb nå med det du har systematisert for advokaten din. Hver nye ting du kommer på og som kan være til nytte for å dokumentere hvordan mannen har vært - skriv det ned slik at advokaten din også får det. Samle også det du sender advokaten og andre viktige punkter i ett dokument tilslutt, slik at du har én fullstendig oversikt over alle viktige punkt. Når rettssaken nærmer seg kan du og advokaten bruke den oversikten for å sjekke at dere har fått med dere alt, da sikrer du at informasjon kanskje har druknet i en mail eller annet. Du er veldig godt i gang med dette!! Klem <3 Anonymkode: 5c33e...4b7 Jeg håper du får bruk for empatien og veiledningsevnen din i en jobb. Regner med du er den samme som ofte skriver lange detaljerte svar til folk som har problemer her. Du gjør virkelig en kjempejobb i mange av svarene dine.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #38 Skrevet 25. november 2017 På 21.11.2017 den 15.21, Anonym bruker skrev: Anker saken i første omgang. Dommeren har gjort en del feil, ser vi, når han gjengir hva barna ønsker. Skriver feks at de minste har vært positiv til å bo hos far, men det stemmer jo ikke forhold til avhørene de har hatt. Dommeren har også sett bort fra at ektefellen fortalte at han jobbet 10-12 timer hver dag, og dermed løy i eget vitneutsagn (jobber bare til 4), og at ektefellen som ikke snakker norsk da i praksis skal ta seg av 6 barn. Hovedsaken ligger i min eldste datters ønske om å ikke dra til far, og sakkyndiges tolkning av at jeg har manipulert henne til å ikke ville dra. Dette jfr fars fortelling av meg som manipulerende, for å "kuppe" min fortelling av han. Jeg vil nå oppmuntre datteren min om å åpne seg opp for BUPP om hvorfor hun ikke vil til far, slik at hun dermed vil bli bedre hensyntatt i hva hun vil. Det blir også vridd på informasjon om bakgrunnen for at det har vært vanskelig å få til samvær tidligere, som at jeg har sabotert samvær. Vi skal jobbe med å dokumentere at dette ikke stemmer. Men altså: En mann som har vært innlagt på psykiatrisk Som pr dags dato er ufør av psykiske grunner Som selv har valgt å flytte 200 mil vekk fra ungene sine. Som hadde lite med barna å gjøre mens vi var gift, enten pga jobb eller pga sykdom Som tidligere har mishandlet meg slik at jeg havnet på sykehus (finnes dokumentert) Som jeg har jobba som F for å berge ungene fra mens han var syk Han får hovedomsorgen? Høres rart ut? Vel, dette er hva jeg har levd i:http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/manipulasjon-3448686 Anonymkode: e13f1...b18 Han jobber 10-12 timer hver dag?? er hanikke uføretrygdet da?? Anonymkode: 18b55...e04
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #39 Skrevet 25. november 2017 Hjemmesykepleien har jo avslørt ham. Ansatte der kan være sentrale vitner hvis det er mulig pga taushetsplikten. Anonymkode: 38f54...4bd
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #40 Skrevet 25. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Han jobber 10-12 timer hver dag?? er hanikke uføretrygdet da?? Anonymkode: 18b55...e04 Ja, dette er svært interessant, og er med i mitt notat til advokaten: Se nærmere på det økonomiske sporet. For dette ble ikke sett noe særlig på under rettssaken. Som ufør har han lov å tjene rundt 5000 kr i måneden, og han har lov å drive firma. Likevel, så går ikke regnskapet opp her. Hvordan har han råd til 16000 i husleie, og å cashe ut en flybillett til ungene på17000 kr? Og advokatkostnadene på 125000 så langt? Og forsørge kone og to barn (hun jobber ikke, gjør bare det samme som meg, fører hans regnskap + går på norskkurs) Samtidig som gjeldsordningen hans er forfalt, og han har foreslått en avtale på å betale ned 20.000 kr månedlig? Vet han sa at han snart skal slutte med uføretrygden, men det sa han jo også for tre år siden. Jeg har jo vært gift med han når han drev firma tidligere, og vet jo hvordan han gjør det. Svart arbeid, tar seg ut minimalt med lønn og skriver alt av utgifter fra husleie og bil etc på firma. Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #41 Skrevet 25. november 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Hør her: Jeg skjønner ønsket ditt om å opptre mest mulig realt, men vær løvemamma nå! Gjør det du kan for å beholde ungene! Om det er å snakke med guttungen din om hvordan far egentlig er, så gjør det! Eller å forklare hvordan ekteskapet var selv om noen har sagt at det kommer til å slå tilbake på deg, så gjør det! Kjemp! Jeg heier på deg, så inderlig! Ikke la en misforstått anstendighet stå iveien for rettferdigheten. <3 Anonymkode: 4413e...ab0 Takk for råd Jeg er litt usikker og må tenke litt. Kan hende min sønn føler at jeg forsøker å manipulere han, og at det virker mot sin hensikt. Jeg vet jeg bare kan si tre setninger for å endre meningen hans om faren, men det føles veldig feil. Og så føles det veldig feil at faren har mulighet til å påvirke han på den måten - i mitt hjem til og med. Må tenke litt. Andre som har innspill på om jeg bør si noe til min sønn? Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #42 Skrevet 25. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd Jeg er litt usikker og må tenke litt. Kan hende min sønn føler at jeg forsøker å manipulere han, og at det virker mot sin hensikt. Jeg vet jeg bare kan si tre setninger for å endre meningen hans om faren, men det føles veldig feil. Og så føles det veldig feil at faren har mulighet til å påvirke han på den måten - i mitt hjem til og med. Må tenke litt. Andre som har innspill på om jeg bør si noe til min sønn? Anonymkode: e13f1...b18 Jeg har vært i en noen lunde lignende sak,der faren manipulerte sønnen min ved å tute han ørene full av hvor slem,egoistisk og gal jeg var og hadde vært mot han. Jeg mente at jeg ikke skulle falle ned på farens nivå, og jeg tenkte at dette var en sak mellom oss voksne som jeg ville beskytte sønnen min i mot. Nå er barnet voksen, og han måtte på en veldig lang og smertefull måte oppleve sin egen far og han fant ut selv at alt faren har kommet med oppover årene er ren løgn. Nå er sønnen min sint på meg,fordi jeg ikke har forsøkt å fortelle han sannheten,men at jeg har latt han "leve i troen" på farens løgner. Sett deg ned med sønnen din,fortell han at det alltid er to sider av en sak,kom gjerne med de positive sidene ved faren (noen sider må jo finnes,håper jeg) og fortell han at du synes det er feil at sønnen blir satt i mellom. Fortell så din side av saken, det er ikke sikkert at han er motagelig akuratt nå,men dine ord vil feste seg i bakhode og komme frem når faren gjør ett eller annet senere.Da vil dine ord kunne hjelpe din sønn til å sette spørsmålstegn ved farens handlinger og ord,slik at han selv kan finne ut at faren farer med løgner.Jeg vet hva slags følelser du sitter inne med nå,men ikke gi opp håpet om at barna selv ser hva slags far dette er, mer enn det kan du desverre ikke gjøre. Anonymkode: 6a318...990
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #43 Skrevet 25. november 2017 HI her igjen. Takk for alle innspill, dette er utrolig verdifullt for meg, og jeg får lyst til å reise rundt i landet og gi hver og en av dere en stor klem. Jeg har fått råd om å bytte advokat. Min bror skal snakke med ei han kjenner over helgen, som er en tungvekter i følge ham. Har hatt litt dårlig magefølelse på den jeg har hatt. Kan være at det å bytte advokat kan være et skritt i rett retning. Om det å fortelle min historie. Jeg har bestemt meg i dag at jeg rett og slett skal blogge anonymt om det, i første omgang. Det får bli en øvelse for meg å uttrykke meg om alt dette som jeg tenker høres for usannsynlig ut. At jeg setter redselen for å ikke bli trodd til side, og bare konsentrerer meg om å fortelle. Jeg skal legge ut lenke på tråden her etterhvert til bloggen når jeg har skrevet første innlegg. I tillegg skal jeg ta kontakt med lege og bli henvist til psykolog, som jeg ble rådet til også. Nå kjør vi! Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #44 Skrevet 25. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her igjen. Takk for alle innspill, dette er utrolig verdifullt for meg, og jeg får lyst til å reise rundt i landet og gi hver og en av dere en stor klem. Jeg har fått råd om å bytte advokat. Min bror skal snakke med ei han kjenner over helgen, som er en tungvekter i følge ham. Har hatt litt dårlig magefølelse på den jeg har hatt. Kan være at det å bytte advokat kan være et skritt i rett retning. Om det å fortelle min historie. Jeg har bestemt meg i dag at jeg rett og slett skal blogge anonymt om det, i første omgang. Det får bli en øvelse for meg å uttrykke meg om alt dette som jeg tenker høres for usannsynlig ut. At jeg setter redselen for å ikke bli trodd til side, og bare konsentrerer meg om å fortelle. Jeg skal legge ut lenke på tråden her etterhvert til bloggen når jeg har skrevet første innlegg. I tillegg skal jeg ta kontakt med lege og bli henvist til psykolog, som jeg ble rådet til også. Nå kjør vi! Anonymkode: e13f1...b18 Er det lurt å blogge anonymt? Det kan fort bli ganske enkelt å identifisere deg, og det kan slå uheldig ut for deg i retten. Jeg ville i alle fall snakket med advokat først! Og har du dårlig magefølelse vedr advokaten din, er det nok lurt å bytte. Takk til den som linket til artikkelen om manipulering fra psykologtidsskriftet. Rystende lesning, og spot on ift denne situasjonen. Din advokat må gjøre som det står i artikkelen: plukke løgnene til eksen din fra hverandre, en for en. Er det mulig å kreve en ny sakkyndigrapport? Og da må du være ærlig, og ikke holde tilbake informasjon fordi du er redd for at det vil slå tilbake på deg selv. Anonymkode: 38f54...4bd
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #45 Skrevet 25. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det lurt å blogge anonymt? Det kan fort bli ganske enkelt å identifisere deg, og det kan slå uheldig ut for deg i retten. Jeg ville i alle fall snakket med advokat først! Og har du dårlig magefølelse vedr advokaten din, er det nok lurt å bytte. Takk til den som linket til artikkelen om manipulering fra psykologtidsskriftet. Rystende lesning, og spot on ift denne situasjonen. Din advokat må gjøre som det står i artikkelen: plukke løgnene til eksen din fra hverandre, en for en. Er det mulig å kreve en ny sakkyndigrapport? Og da må du være ærlig, og ikke holde tilbake informasjon fordi du er redd for at det vil slå tilbake på deg selv. Anonymkode: 38f54...4bd Skal tenke på det. Kan blogge med passordbeskyttet side først kanskje. Tenkte ikke å blogge om rettsprosessen etc, eller noe som gjelder barna, men mest om mitt samliv med ham. Skal høre om det går an å få ny sakkyndigrapport ja, vet ennå ikke hva vi kan kreve i denne runden. Alt er nytt, var tirsdag jeg fikk dommen. Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #46 Skrevet 25. november 2017 Jeg tok med min datter på kjøretur i kveld, og da begynte hun endelig å fortelle meg om hvorfor hun ikke vil opp til faren sin. Og det er jo som jeg har gjettet, at han bare snakker stygt om meg, og forsøker å overbevise henne om hvor fint det vil bli hvis hun flytter opp dit. Hun hadde flere ganger fortalt han at "Hallo, du snakker om mammen min", men han fortsatte likevel å trakassere meg og jobben min overfor dem. Hun fortalte at det begynte i fjor sommer, og at det ble vanskelig å se meg i øynene når jeg hentet dem på flyplassen. Og sånn ville hun ikke ha det når hun traff meg, fortalte hun. Jeg husker godt det, at jeg merket meg at det var noe rart med dem alle. Hun murte seg inn på rommet i noen uker etter dette. Fra småsøsknene kom det via en nabo fram at de var vist rundt på en skole de skulle begynne på etc. Hun fortalte også at grunnen til at hun ikke har sagt noe om dette tidligere var at hun var redd for at faren skulle miste barna sine. Fortalte at uansett, så vil han aldri miste barna sine, han vil ha rett til å treffe dem fortsatt. Tror det var viktig for henne å høre dette, for det vil gjøre henne friere til å snakke. Ikke overrasket over at hun forteller dette, og synes det er fint at hun forteller. Selv om det er fryktelig trist. Sier at jeg ikke vil si noe til pappa selvsagt, men det er viktig at hun forteller dette til BUPP og til sakkyndig når den tid kommer. Slik at hennes mening blir tatt hensyn til. Hun mente selv at det kanskje vil bli mulig for henne å treffe faren sin når alt har roet seg. For når rettssaken er over, og hvis det blir bestemt at de skal bo hos mamma, så vil ikke pappa ha noen grunn til å snakke stygt om mamma eller mase om at hun skal flytte oppover lenger. Anonymkode: e13f1...b18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #47 Skrevet 25. november 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd Jeg er litt usikker og må tenke litt. Kan hende min sønn føler at jeg forsøker å manipulere han, og at det virker mot sin hensikt. Jeg vet jeg bare kan si tre setninger for å endre meningen hans om faren, men det føles veldig feil. Og så føles det veldig feil at faren har mulighet til å påvirke han på den måten - i mitt hjem til og med. Må tenke litt. Andre som har innspill på om jeg bør si noe til min sønn? Anonymkode: e13f1...b18 "Hvordan har du det? Har du det greit? Gleder du deg til å bo hos pappa?" La han snakke selv. Prøv å undre deg litt sammen med ham, om hvordan han har det når han har det som best. Hvilke ting må være til stede i livet for at han skal ha det optimalt? Hvilken periode av livet til nå er det han tenker tilbake på med størst glede? Hva driver han med når han har det som best? Hvilke elementer er med i de dagdrømmene som gjør ham lykkelig? Anonymkode: 28f13...38c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #48 Skrevet 25. november 2017 Jeg ville ikke ha blogget om dette, Hi. Du kan heller gjøre det etter at rettssaken er over. Det skal bare én feilformulert setning til så kan din eks sin advokat bruke det mot deg i retten. Det kan også argumenteres at du gjør det for å påvirke neste rettsrunde. Og i tillegg så tror jeg det er lite lurt fordi det tross alt er faren til barna dine, og legger du det ut på en blogg så er det langt mer tilgjengelig. Det kan brukes mot deg at du ønsker oppmerksomhet selv, at du ikke tenker på hva det kan gjøre med barna dine. Du risikerer også at media blir interessert i bloggen fordi det er en pågående sak - det er god mediamat uansett hva som blir utfallet. Og det er dessverre en ganske stor og reell risiko for at du blir gjenkjent og dermed også outet. Skriv heller dagboknotater som tidligere foreslått. Men ikke blogg om det. Jeg er kjempeglad for at du nå føler deg klar for å skrive ned det du har opplevd og opplever, men husk at det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet Ikke begynn å blogge, for du risikerer å gjøre deg selv mer sårbar, og det er det siste du trenger nå. Ikke slutt å skrive, men gjør det slik at det bare er tilgjengelig for deg selv, og ev. fagpersoner hvis det skulle bli nyttig. Hvis du kan få en mer strukturert, tydelig og "skarp" advokat (den du har burde i forrige rettssak plukket sakkyndigrapporten fra hverandre pga. alle feilene), så er det sikkert lurt. Anonymkode: 5c33e...4b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #49 Skrevet 25. november 2017 19 timer siden, Nyttårs barn skrev: Jeg håper du får bruk for empatien og veiledningsevnen din i en jobb. Regner med du er den samme som ofte skriver lange detaljerte svar til folk som har problemer her. Du gjør virkelig en kjempejobb i mange av svarene dine. Takk Anonymkode: 5c33e...4b7
Selena Skrevet 25. november 2017 #50 Skrevet 25. november 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke ha blogget om dette, Hi. Du kan heller gjøre det etter at rettssaken er over. Det skal bare én feilformulert setning til så kan din eks sin advokat bruke det mot deg i retten. Det kan også argumenteres at du gjør det for å påvirke neste rettsrunde. Og i tillegg så tror jeg det er lite lurt fordi det tross alt er faren til barna dine, og legger du det ut på en blogg så er det langt mer tilgjengelig. Det kan brukes mot deg at du ønsker oppmerksomhet selv, at du ikke tenker på hva det kan gjøre med barna dine. Du risikerer også at media blir interessert i bloggen fordi det er en pågående sak - det er god mediamat uansett hva som blir utfallet. Og det er dessverre en ganske stor og reell risiko for at du blir gjenkjent og dermed også outet. Skriv heller dagboknotater som tidligere foreslått. Men ikke blogg om det. Jeg er kjempeglad for at du nå føler deg klar for å skrive ned det du har opplevd og opplever, men husk at det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet Ikke begynn å blogge, for du risikerer å gjøre deg selv mer sårbar, og det er det siste du trenger nå. Ikke slutt å skrive, men gjør det slik at det bare er tilgjengelig for deg selv, og ev. fagpersoner hvis det skulle bli nyttig. Hvis du kan få en mer strukturert, tydelig og "skarp" advokat (den du har burde i forrige rettssak plukket sakkyndigrapporten fra hverandre pga. alle feilene), så er det sikkert lurt. Anonymkode: 5c33e...4b7 Takk, jeg skal følge ditt råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå