Gå til innhold

Tror ikke venninnen min forstod meg riktig

Anbefalte innlegg

Gjest Tante R
Skrevet

Bv må jo ha en reel grunn til å undersøke. Ellers bruker de reduserer de ikke har på tull. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne brukeren har urovekkende stor angst som begynner å nærme seg paranoia. Kan moderator stenge trådene hennes så hun slipper å bruke irrasjonell mye tid på å fore angsten sin her inne. 

Jeg får ikke til å rapportere innlegget hennes, kan en bruker gjøre det? 

Anonymkode: db2a4...53f

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne brukeren har urovekkende stor angst som begynner å nærme seg paranoia. Kan moderator stenge trådene hennes så hun slipper å bruke irrasjonell mye tid på å fore angsten sin her inne. 

Jeg får ikke til å rapportere innlegget hennes, kan en bruker gjøre det? 

Jeg skal ikke poste mer tråd om dette, da dere misforstår min helsetilstand og overdriver noe voldsomt. Paranoia? Seriøst? 

Anonymkode: 3f6b3...d3b

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg skal ikke poste mer tråd om dette, da dere misforstår min helsetilstand og overdriver noe voldsomt. Paranoia? Seriøst? 

Ikke jeg som skrev dette, men ja. Seriøst.

Du har forfølgelestanker. Som du rasjonaliserer vekk.

Bruk behandleren din til denne angsten. Ikke et forum.

Anonymkode: 77d8f...629

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som skrev dette, men ja. Seriøst.

Du har forfølgelestanker. Som du rasjonaliserer vekk.

Bruk behandleren din til denne angsten. Ikke et forum.

Anonymkode: 77d8f...629

Ja du har rett i det. Behandleren er informerert som sagt. Har dialog med både lege og psykolog. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du har rett i det. Behandleren er informerert som sagt. Har dialog med både lege og psykolog. 

Det er bra :-) Det støtter vi deg på. 

Det er vanskelig å se sin egen sykdom når man står midt oppi det, men for utenforstående som er vant til å jobbe med typen symptomer, er det lettere å se. 

De tankene du presenterer her, er veldig irrasjonelle, men også sannsynligvis veldig slitsomme for deg. Håper du får god hjelp snart. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bra :-) Det støtter vi deg på. 

Det er vanskelig å se sin egen sykdom når man står midt oppi det, men for utenforstående som er vant til å jobbe med typen symptomer, er det lettere å se. 

De tankene du presenterer her, er veldig irrasjonelle, men også sannsynligvis veldig slitsomme for deg. Håper du får god hjelp snart. 

Jeg er fullstendig klar over hva som er problemet, og jeg vet også at det er et problem. Jeg angrer litt fordi jeg fortalte det til noen i det hele tatt så er nå redd for hva de vil tro om meg. Burde bare holdt meg til samtaler med psykolog. For ikke alle forstår hva det vil si at man har angst. Noen mener at dersom man er redd noe så er man skyldig i noe. Og jeg er redd for at venninnen min tror at jeg har en grunn til å være redd, men det har jeg jo ikke. Tenk å bli meldt til bv fordi du er redd bv. Det er jo det som er problemet mitt nå. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fullstendig klar over hva som er problemet, og jeg vet også at det er et problem. Jeg angrer litt fordi jeg fortalte det til noen i det hele tatt så er nå redd for hva de vil tro om meg. Burde bare holdt meg til samtaler med psykolog. For ikke alle forstår hva det vil si at man har angst. Noen mener at dersom man er redd noe så er man skyldig i noe. Og jeg er redd for at venninnen min tror at jeg har en grunn til å være redd, men det har jeg jo ikke. Tenk å bli meldt til bv fordi du er redd bv. Det er jo det som er problemet mitt nå. 

Men tror du på meg om jeg sier at noe slikt ville aldri en normal venninne ha gjort? Og, en Barneverntjeneste ville aldri ha tatt en slik henvendelse alvorlig. Jeg har jobbet i bv og vet at en slik henvendelse hadde aldri kommet forbi mottak (dvs det hadde aldri blitt registrert mottatt). 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og saken her er at jeg igjen har angst for at hun ikke tror meg, og lurer derfor på hva som hadde skjedd dersom hun meldte meg inn til bv, og oppgitt dette som årsak til at hun kontakter dem. Altså «jeg har en venninne som har sagt at hun er redd dere», hva ville liksom bv sagt til hun da?

Om din venninne ringte barnevernet for p si at du var redd for dem ville de ikke gjøre noe som helst, annet enn å lure på om din venninne var litt smårar. Barnevernet er der for at barna skal ha det bra, hjelpe foreldre til å bli gode foreldre om de ikke klarer det helt selv, og som en siste løsning, gi barna andre trygge voksenpersoner når foreldrene ikke klarer det selv. 

At du har angst for barnevernet er ikke mer farlig for barna dine enn at du har tannlegeskrekk eller er redd for edderkopper. Om barnevernet skulle ha en grunn til å gripe inn hos dere ville flere ha meldt ifra om konkrete bekymringer, og angsten din vil kunne forhindre deg i å samarbeide bra. Så lenge ingen har noen grunn til å være bekymret så vil du ikke stifte noe nærmere bekjentskap med dem.

Skrevet
27 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Om din venninne ringte barnevernet for p si at du var redd for dem ville de ikke gjøre noe som helst, annet enn å lure på om din venninne var litt smårar. Barnevernet er der for at barna skal ha det bra, hjelpe foreldre til å bli gode foreldre om de ikke klarer det helt selv, og som en siste løsning, gi barna andre trygge voksenpersoner når foreldrene ikke klarer det selv. 

At du har angst for barnevernet er ikke mer farlig for barna dine enn at du har tannlegeskrekk eller er redd for edderkopper. Om barnevernet skulle ha en grunn til å gripe inn hos dere ville flere ha meldt ifra om konkrete bekymringer, og angsten din vil kunne forhindre deg i å samarbeide bra. Så lenge ingen har noen grunn til å være bekymret så vil du ikke stifte noe nærmere bekjentskap med dem.

Takk. Angsten min kommer ikke til å forhindre i å samarbeide dersom det skulle være nødvendig. Dersom jeg skulle av en eller annen grunn få ha noe med dem å gjøre, så kommer jeg til å samarbeide, fordi jeg er også opptatt av at barna mine skal ha det bra, og jeg vil være den beste mammaen for barna mine. Som jeg nevnte tidligere er jeg ikke redd bv hvis de er der for hjelpe, jeg ble redd dem etter å ha lest så mye negativt, det fikk meg til å tro at det er lett «å få dem på nakken» og etter det blir man ikke kvitt dem før de tar barna dine. Dette har skremt meg. Før, da jeg ikke hadde noe info om dem i det hele tatt, tenkte jeg ikke tanken på dem engang. Mye negativ omtale i media gjorde meg redd, dessverre. Og alle de foreldrene som skriver offentlig hvor forferdelig system det er. Jeg tror jo ikke på alt jeg leser, men det er så mange av dem som påstår at hele systemet er korrupt osv. Jeg håper jo at det ikke er sant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...