Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Hvis noen er redd barnevernet uten grunn, og sier det videre til noen andre, som misforstår hele greien og tror at det ER grunn siden den andre personen er redd. Hva vil skje da hvis de vil fortelle dette videre til barnevernet? Hvis en person mener seriøst at dersom man har angst for bv så har man noe å skjule. Men noen sliter med angst, og det betyr nødvendigvis ikke at angsten er rasjonell, enkelte forstår tydeligvis ikke dette. Hva gjør man? Hvordan løse dette? Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Spør for en venn? Anonymkode: 8570d...8e2
Gjest Tante R Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Jeg har sett andre skrive om det temaet der. At fler er redde barnevernet og frykten deres er irrasjonell. Ny folkesykdom dette?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Så hva tror dere? Jeg prøvde å forklare henne at det er angsten som gjør meg redd for bv, både bv og andre ting, men jeg er redd hun misforstod meg og trodde sikkert at jeg har en grunn til å være redd bv. Noe jeg altså ikke har. Irrasjonell frykt er noe jeg sliter med og har slitt med i mange år. Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Da skaffer du deg hjelp for din angstproblematikk og forteller din venninne at du har tatt tak i problemene dine. Har du ikke grunn til å være redd for bv så bør du heller ikke fore din egen angst med å fokusere på dette ved å sitte og brette ut om angsten din til personer som ikke er fagpersoner, da skaper du bare mer frykt for deg selv. Det er angstens natur. Og bestem deg for at du fra og med her og nå ALDRI mer går inn på noen tråder som omhandler bv eller leser noe som helst i media eller på sosiale medier om bv. Fortsetter du å gjøre det skaper du bare mer angst for deg selv. Og om du allerede går i behandling, da må du ta opp denne angsten med psykologen din. Går du ikke til behandling skaffer du deg en legetime mandag og sørger for at du får den hjelpen du tydeligvis trenger. Anonymkode: a7040...28d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 Jeg går allerede i behandling, og er i dialog med fastlegen. Ts Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 Hvor mange tråder skal du skrive om dette? Anonymkode: 6da5b...a2c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg går allerede i behandling, og er i dialog med fastlegen. Ts Anonymkode: 3f6b3...d3b Det er bra, da tar du opp problemstillingen med både psykologen og fastlegen Og slutt helt å lese alt som om handler barnevernet siden det trigger angsten din. Anonymkode: a7040...28d
Gjest Tante R Skrevet 5. november 2017 #10 Skrevet 5. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange tråder skal du skrive om dette? Anonymkode: 6da5b...a2c Det er ikke bare en person som har skrevet om dette.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #11 Skrevet 5. november 2017 Kanskje din venninne forstod deg ypperlig. Kanskje hun så hvor utrolig dårlig stilt det står til med deg psykisk. Du har så sterk angst at det garanterer påvirker barnet ditt Anonymkode: 77d8f...629
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #12 Skrevet 5. november 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje din venninne forstod deg ypperlig. Kanskje hun så hvor utrolig dårlig stilt det står til med deg psykisk. Du har så sterk angst at det garanterer påvirker barnet ditt Anonymkode: 77d8f...629 Eeh nei! Det vet hun at det ikke er. Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #13 Skrevet 5. november 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje din venninne forstod deg ypperlig. Kanskje hun så hvor utrolig dårlig stilt det står til med deg psykisk. Du har så sterk angst at det garanterer påvirker barnet ditt Anonymkode: 77d8f...629 Hun ser jo at jeg er oppegående og tar meg av ungene mine! Så det er ikke det hun mente. Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #14 Skrevet 5. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun ser jo at jeg er oppegående og tar meg av ungene mine! Så det er ikke det hun mente. Anonymkode: 3f6b3...d3b Hva er du da redd for? Anonymkode: d6b4d...783
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #15 Skrevet 5. november 2017 48 minutter siden, Tante R skrev: Det er ikke bare en person som har skrevet om dette. Hvordan vet du det? Anonymkode: d6b4d...783
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #16 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du det? Anonymkode: d6b4d...783 Har sett at flere fått det spørsmålet og noen svarer at de ikke der dem som skrev mange tråder, så VET med sikkerhet gjør jeg ikke, men går ut i fra det. Har sett flere snakket sammen i ett tråd, det er minst 3 stk som skrev at de er redd barnevernet fordi dem har lest så mye om det Anonymkode: 3f6b3...d3b
Gjest Tante R Skrevet 5. november 2017 #17 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har sett at flere fått det spørsmålet og noen svarer at de ikke der dem som skrev mange tråder, så VET med sikkerhet gjør jeg ikke, men går ut i fra det. Har sett flere snakket sammen i ett tråd, det er minst 3 stk som skrev at de er redd barnevernet fordi dem har lest så mye om det Anonymkode: 3f6b3...d3b 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du det? Anonymkode: d6b4d...783 Vi som er på forumet og leser innimellom vet at de er flere
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #18 Skrevet 5. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er du da redd for? Anonymkode: d6b4d...783 Ikke redd noe sånn sett. Men vil ikke at hun skal tro at jeg har noe å skjule. For det har jeg ikke. Men det virket som om hun ikke trodde på det, så lurer egentlig bare på hva som hadde skjedd hvis noen hadde ringt til bv og sagt at hun der er redd dere, vet ikke hvorfor, hun har ingen grunn men hun sier hun har lest så mye negativt at hun utviklet angst, fordi alt hun leser går inn på henne Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #19 Skrevet 5. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke redd noe sånn sett. Men vil ikke at hun skal tro at jeg har noe å skjule. For det har jeg ikke. Men det virket som om hun ikke trodde på det, så lurer egentlig bare på hva som hadde skjedd hvis noen hadde ringt til bv og sagt at hun der er redd dere, vet ikke hvorfor, hun har ingen grunn men hun sier hun har lest så mye negativt at hun utviklet angst, fordi alt hun leser går inn på henne Anonymkode: 3f6b3...d3b Jeg er litt forvirret. Har både du og venninnen din angst for barnevernet? Anonymkode: d6b4d...783
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #20 Skrevet 5. november 2017 Er ikke redd bv i seg selv, hvis det er slik at de jobber ærlig. Er redd bv fordi noen påstår at bv er uærlig og er kun etter å ødelegge, da blir man lett påvirket av det og velger å konsentrere seg om det som er det negative. Sånn er det å ha angst. Men jeg er nok langt i fra dem som har alvorlig angstlidelse. De fungerer ikke i hverdagen. Det gjør jeg. I tillegg pleier jeg å være med på alt av aktiviteter osv. Så ingen kan si at jeg ikke fungerer Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #21 Skrevet 5. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er litt forvirret. Har både du og venninnen din angst for barnevernet? Anonymkode: d6b4d...783 Forskjellen på meg og hun er at når jeg leser noe negativt om det tema så går det inn på meg og jeg tenker for mye. Hun derimot klarer å slå i fra seg slike ting og ikke tenker så mye på det hun har lest. Derfor forstår hun ikke hvorfor ikke jeg kan gjøre det samme. Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #22 Skrevet 5. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskjellen på meg og hun er at når jeg leser noe negativt om det tema så går det inn på meg og jeg tenker for mye. Hun derimot klarer å slå i fra seg slike ting og ikke tenker så mye på det hun har lest. Derfor forstår hun ikke hvorfor ikke jeg kan gjøre det samme. Anonymkode: 3f6b3...d3b Men hvorfor fortsetter du å lese om det hvis det trigger deg sånn? Anonymkode: da40f...00a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #23 Skrevet 5. november 2017 Og saken her er at jeg igjen har angst for at hun ikke tror meg, og lurer derfor på hva som hadde skjedd dersom hun meldte meg inn til bv, og oppgitt dette som årsak til at hun kontakter dem. Altså «jeg har en venninne som har sagt at hun er redd dere», hva ville liksom bv sagt til hun da? Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #24 Skrevet 5. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor fortsetter du å lese om det hvis det trigger deg sånn? Anonymkode: da40f...00a Helt tilfledig at jeg leste det. Det var en sak på vg hvor barnevern lederen fikk sparken. Så var tankeprosessen i gang. Jeg må bare slutte å lese ja, men noen ganger er det akkurat som om jeg må lese for å bevise for meg selv at bv er ikke farlig og de er bare der for å hjelpe ,men hver gang jeg prøver å finne fornuftige svar, så dukker det bare opp «barnevernet tar for mange barn» osv. Da blir jeg så oppgitt og forstår ikke hvorfor i all verden skrive om slikt hvis det ikke er sant. Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #25 Skrevet 5. november 2017 Og jeg er veldig glad i venninnen min, og vil ikke at hun skal tro dårlige tanker om meg. Hun har altså ikke sagt det til direkte til meg, men jeg er redd hun har fått slike tanker om meg pga det jeg sa. For hun mente at jeg har da ikke noe å være redd for, hvorfor være redd bv. Og da sa jeg at ja, det er helt sant, jeg har ingenting å være redd for, men blir så skeptisk av alt jeg leser . Anonymkode: 3f6b3...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå