Gå til innhold

Hvor høy og tung er din 1. klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, SharonNeedles skrev:

Meg med gutt på 130 og 27kg

Helsesøster ville at vi skulle ta med skjemaet til fastlegen. Da vi hadde time der to uker senere (for noe annet) tok jeg skjemaet med. Fastlegen så på det, spurte så: har helsesøster sett far? (Pappaen er over 190) og sa så at dette bekymrer meg ikke i det hele tatt. I vårt tilfelle har han fulgt kurven sin i både vekt og høyde hele veien. Og sammenligner man vekt og høyde ligger han på gjennomsnittet. De skal måle høyde og vekt i 3.klasse også, så da får vi vurdere igjen om det skal settes inn tiltak. Jeg må si jeg er litt skeptisk til dette. Er flott å være lang, men jeg ser også problemet med å bikke 2m.

Her kommer lengden fra meg. Fikk et stygt blikk og kommentaren: du vil ikke at barnet skal bli for høy? 

Jeg er mer skeptisk på selve behandlingen enn at barnet skal bli lang.

Legen sendte inn for at jeg skulle slippe mer mas på helsestasjonen, men han mente det ikke var behov for det. Lengden i forhold til vekt var fin i følge legen (da vi var der)

Anonymkode: ad9bc...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente født august 2011

125cm og 23kg

Anonymkode: c6fd5...570

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må bare høre, dere som har lange barn (over ca 128) Har dere fått tilbud om utredning til å stoppe vekst?

Henvisning fra lege ble sendt da helsesøsteren maste hull i hodet mitt om at det måtte gjøres

Anonymkode: ad9bc...88c

128+ cm for et 2011-barn er vel ikke unormalt? (Har gutter som ligger over 95-percentilen, men kun fått tilbakemelding på at de følger kurvene sine.)

Anonymkode: 177ae...7c3

Skrevet

jente født i april 2011. 127 cm nå og veier 22 kg. 

lillebror på 4,5 år er 116 og 19 kg.  Tror han kommer til å nå igjen søstern sin.

Men far i huset er 198 og jeg er 178, så lange blir de. Spørs bare på om hvor lange de blir, og når evt gjøre noe med det..

Anonymkode: 7497e...f10

Skrevet

Jenta her er 127 cm høy og veier 20-22 kg, husker ikke helt. Ganske lang og slank. 

Anonymkode: c7f13...f80

Skrevet

Jente født mai-11, er 121 cm høy og veier 22 kilo

Anonymkode: 6841f...9d3

Skrevet

Jente født i januar. 121 cm og 22 kg.

Anonymkode: e5877...6eb

Skrevet

Jente født i august: 132 cm og 28 kilo.

Anonymkode: 177ae...7c3

Skrevet

jente: 115 cm og 17 kg

gutt: 130 cm og 21 kg

Anonymkode: 4446f...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...