Gå til innhold

Hvor høy og tung er din 1. klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta her er 121.5 cm og 26.5 kg. Jeg synes jo det er i grenseland.

Anonymkode: c18f9...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I grenseland for hva? Alle barn vokser ulikt.

Min gutt er 125 og 28 kg. 

Anonymkode: e3a0d...ac4

Skrevet

Det husker jeg ikke, men har en 5.klassing som veier 26.5 kg. Barn er veldig forskjellige, i klassen hennes er de største større enn meg og de minste på str med snittet i 1.klasse. Så lenge ditt barn spiser passelig sunt, er frisk og passe aktiv og helsesøster  ikke har sagt noe så tror jeg ikke det skal være grunn til bekymring. Hvis du vet innerst inne at du gir barnet for mye snop eller barnet er for lite aktivt så kan du jo ta noen grep og prøve en sunnere og mer aktiv livsstil for dere inkludert barnet.

Anonymkode: 53576...66e

Skrevet

120 cm og 23 kg. Gutt.

Anonymkode: 83ae7...b19

Skrevet

132 og ca 35 kg. Jente :)

Anonymkode: ad9bc...88c

Skrevet

126 cm og 26 kg, desember jente

Anonymkode: ad7ab...95d

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det husker jeg ikke, men har en 5.klassing som veier 26.5 kg. Barn er veldig forskjellige, i klassen hennes er de største større enn meg og de minste på str med snittet i 1.klasse. Så lenge ditt barn spiser passelig sunt, er frisk og passe aktiv og helsesøster  ikke har sagt noe så tror jeg ikke det skal være grunn til bekymring. Hvis du vet innerst inne at du gir barnet for mye snop eller barnet er for lite aktivt så kan du jo ta noen grep og prøve en sunnere og mer aktiv livsstil for dere inkludert barnet.

Anonymkode: 53576...66e

Jeg merker jo at hun er mindre aktiv etter hun begynte på skolen. Ikke samme aktivitet som i barnehagen. Og nå da, som dagene blir mørkere tidligere, så er hun ikke ute etter skolen. 

Skrevet

120 cm og 23,5 kg. Gutt. Kunne godt vært litt slankere.

Anonymkode: 14949...9e6

Skrevet

135cm og 25kg. Gutt, født i desember. Kunne godt vært lavere og tyngre.

Kan ikke ta han med til svømmehallen lengre for jentene der tror han er eldre og sier til meg at gutter over 7år ikke får gå i jentegarberoben. Han er fremdeles 5år

Anonymkode: fba13...817

Skrevet

Min gutt i 2 klasse er 119 cm

Anonymkode: b7fdc...ccd

Skrevet

130 cm og 25 kg

Anonymkode: 3d2ab...75f

Skrevet

Jente født i desember: 116 cm og 21 kg.

Anonymkode: 7d16a...5cc

Skrevet

128cm og ca 22kg. Han er altfor tynn i kroppen men bollete i ansiktet. 

Anonymkode: a1a41...5cc

Skrevet

Jente født i mars. 128 cm. 25 kg

Anonymkode: 7012a...ff6

Skrevet

Takk for svar alle

Skrevet

Så store barn dere har... min er 104 og veier  17 kilo...

Anonymkode: 54ac3...b21

Skrevet

128 og 24 kilo. Jente født i februar 

Anonymkode: c430b...92d

Skrevet

Jente født i juli, 112 cm og 17 kg. 

Anonymkode: 7f58d...f22

Skrevet

2. Klasse, født i januar. 120 cm 19 kg

Anonymkode: c0f55...c03

Skrevet

Det blir fler og fler overvektige barn, så bra du er obs på det. Jeg tenker også at det er i grenseland uten at jeg kjenner tilmkroppsbygging osv. Jeg ser at fler her ligger i grenseland uten å kanskje vite det selv. Vi foreldre bør være mer bevisste på vekten til barna våre og slutte å late som at alt er valpefett de går av seg. Mine var i 2. klasse (ved vaksine)

117, 17 kg

140, 31 kg

141, 35 kg

mellomste har tendensen til å legge på seg, de to andre er normale foreløpig.

Anonymkode: c673f...8b0

Skrevet

Må bare høre, dere som har lange barn (over ca 128) Har dere fått tilbud om utredning til å stoppe vekst?

Henvisning fra lege ble sendt da helsesøsteren maste hull i hodet mitt om at det måtte gjøres

Anonymkode: ad9bc...88c

Skrevet

Meg med gutt på 130 og 27kg

Helsesøster ville at vi skulle ta med skjemaet til fastlegen. Da vi hadde time der to uker senere (for noe annet) tok jeg skjemaet med. Fastlegen så på det, spurte så: har helsesøster sett far? (Pappaen er over 190) og sa så at dette bekymrer meg ikke i det hele tatt. I vårt tilfelle har han fulgt kurven sin i både vekt og høyde hele veien. Og sammenligner man vekt og høyde ligger han på gjennomsnittet. De skal måle høyde og vekt i 3.klasse også, så da får vi vurdere igjen om det skal settes inn tiltak. Jeg må si jeg er litt skeptisk til dette. Er flott å være lang, men jeg ser også problemet med å bikke 2m.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så store barn dere har... min er 104 og veier  17 kilo...

Anonymkode: 54ac3...b21

Identisk med treåringen min...

Anonymkode: 20aa0...111

Skrevet

min er født i februar 2011 og er 130cm og 25kg, han er litt under vekting sier legen

Anonymkode: 2f13d...ecd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...