Gå til innhold

gir alle godter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Miffa skrev:

Det finnes så mange hverdager, så jeg synes det er supert med en slik dag. Barna gleder seg sånn og det er litt mer bare deres dag enn noen andre merkedager! Jeg hadde kjøpt inn snop men det kom ingen barn på døren, inngangen er på baksiden av huset så antar det var derfor 😕

Neste år setter du et gresskar i innkjørselen så leter de seg garantert frem til døra ;)

Anonymkode: 2ac24...6fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi handelsstanden presser oss er det teiteste argumentet jeg hører, for det er etterspørselen som styrer hva handelsstanden selger 

Jeg driver butikk og har gjort det i mange år. Første året vi hadde ha halloweenting hadde vi bittelitt innerst i butikken, det ble utsolgt. Året etter tok vi inn litt mer, og igjen ble vi utsolgt og hadde stor etterspørsel. Så året etter økte vi innkjøpet igjen... 

Sånn har det fortsatt og nå er halloween blitt stort. Ikke fordi handelsstanden presser det på deg, men fordi etterspørselen er stor 

Fordi alle andre gjør det er grunnen til at de fleste tradisjoner er innført, alt fra nisselue til juletre 

Jeg tror kanskje man med handelsstanden sikter til litt større fisker enn din butikk..

Det er ingen tvil om at det er strategi bak Halloween. Halloween er en mulighet for handelsstanden til å øke salget i en periode som tidligere i Norge ikke var fylt med kjøpepress. Men, jeg tror ikke det er de enkelte små butikkene som står bak, nei.. 

Anonymkode: c32ce...daa

Skrevet

Språkpoliti: Det heter å AVfinne seg med det, inne INNfinne seg (det betyr å møte opp).

Anonymkode: b5385...68b

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neste år setter du et gresskar i innkjørselen så leter de seg garantert frem til døra ;)

Jeg vurderte det men her blåser det så innmari at det bare hadde blåst bort 😂

Skrevet

Barna våres gikk ikke rundt dette året, men vi pyntet for det, hadde gresskar og selvsagt godterier. Jeg syns det er kjempekoselig. Hyggelig å se alle glade barna som kler seg ut, og har det hyggelig. Forstår ikke hvorfor noe har så mye imot det.

Anonymkode: 2afda...603

Skrevet
16 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Koster ikke mye å kjøpe en eske med pepperkaker å pakke inn i plast, eks 5 stk i pakken

Man gir ikke bort noe som ikke er pakket inn fra fabrikk. Tafser på andres ting. Vi kaster alt som ikke er pakket inn, eller smågodt som noen har sittet og pakket inn selv. Det er ekkelt.

Anonymkode: b436d...53b

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man gir ikke bort noe som ikke er pakket inn fra fabrikk. Tafser på andres ting. Vi kaster alt som ikke er pakket inn, eller smågodt som noen har sittet og pakket inn selv. Det er ekkelt.

Anonymkode: b436d...53b

Joda, vi går runden i nabolaget og når man kjenner giver som har brukt masse tid på å pakke inn i skjønne poser, så går man ikke hjem og kaster. Skjerp dere, er det slik at dere selv skrur av lyset, setter ungene fra dør til dør og tror at godteri er pakket inn med ondskap? Kanskje bedre å følge med da heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...