Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #26 Skrevet 1. november 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er jo også det jeg tenker på. Jeg skal prøve å få flere på laget. Det er flere foreldre som jeg har snakket med som klager og har konkrete saker på bhg, to par jeg har snakket med som de har sAgt ifra men blir møtt med negativitet tilbake når man sier ifra til ansatte eller styreleder. Styreleder påstår at hun har proffosjibelle ansatte og en av de beste. ? Det er hennes forsvars tale. Og samtlige er feige (foreldre) som rett og slett ikke sier ifra om hva man skal finne seg i og ikke. Jeg mener at man skal kunne si ifra eller klage uten at man skal få en slags hat for en person. Men når de seriøst slutter å ta seg av barnet ditt fordi mor eller far har gitt kritikk til ansatte da har man gått langt over streken. Tro meg dere, hadde jeg skrevet om hva denne bhg gjør, så hadde dere fått hakeslepp. Det er like før jeg kontakter media. Dette er en privat barnehage Anonymkode: 298a1...ef4 Hvis dette er det eneste styreleder møter saklig og begrunnet kritikk med, da viser det i høyeste grad at hun ikke er profesjonell selv. Som styreleder skal hun ta alle klager seriøst, spesielt når det er alvorlige ting som foreldrene klager på. Om det skulle være at de ansatte virkelig ikke har gjort noe galt, så plikter hun likevel å behandle saken profesjonelt, lytte til klagene, ha møte, snakke med de ansatte, forklare hvorfor de mener det de ev. har gjort er riktig, og også trygge foreldrene. Hvis dette er ting som barna har reagert negativt på så er de også pliktig til å vise en plan for at slike ting ikke skal skje igjen, hva de gjør for å forbedre seg. For selv om noen isolerte handlinger kan ha vært riktige mtp. teori, så har de likevel ikke greid å møte barna på en riktig måte hvis det aktuelle har vært negativt for ungene og det har fått følger for ungene eller satt dem i fare (da er det jo uansett uforsvarlig). Ring kommunens sentralbord i morgen, Hi. Så spør du etter den som har overordnet ansvar for barnehagene i kommunen dere bor i. Så legger du frem saken der. Si også at de ansatte "svarer" på kritikken ved å la det gå utover barnet ditt. Send deretter en mail til samme vedkommende med alt som har skjedd. Si også at siden barnet ikke er trygt i barnehagen så trenger du en ny barnehage, og du forventer at kommunen finner en plass siden barnehagen, både ansatte og styrer ikke imøtekommer noe som helst av kritikken på en profesjonell måte. Jeg ville nok tatt barnet ut hvis det er så alvorlig som det kan virke som. Selv om det ville blitt komplisert jobbmessig. En ting til - selv om barnehagen er privat så er de likevel underlagt den som har overordnet ansvar for barnehager i kommunen. Anonymkode: 99085...363
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #27 Skrevet 1. november 2017 Hei HI Det er helt umulig å gi råd med et sånt utgangspunkt. Dersom du annonymiserer et innlegg vil du få bedre svar. Det er ikke så vanskelig å annonymisere. Bytt om på feks han/hun, alder, årstid. Ved å beskrive situasjonen vil du få konkrete tilbakemeldinger og råd. Lykke til! Anonymkode: 137a5...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå