Gå til innhold

i konflikt med barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg som forelder føler at jeg ikke blir hørt, eller at to av ansatte og styreleder og jeg som forelder har konflikter og blir ikke enig  - hvor kan man få hjelp? Eller hvordan løser man det? Jeg vil ikke skrive problemstillingene da det er stor sjangse for å bli gjenkjent. Hovedproblemet er at det har vært en veldig alvorlig hendelse som de ansatte har gjort mot mitt barn. Også er det andre episoder mange episoder som ikke skal være slik når barnet er i barnehagen. Når man da sier ifra blir problemet enda større, nettopp fordi de ikke tar til seg. De er ikke lydhør eller ydmyk. Jeg ønsker ikke å bytte barnehage pga barnet har funnet seg til rette. Men det ser ut som at jeg ikke har noenvalg

Anonymkode: 298a1...ef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig når du ikke sier hva som har skjedd. Eller hvert fall sånn ca.

Anonymkode: 5034b...87c

Skrevet

Bytt barnehage! Du må stole på magefølelsen. 

Anonymkode: 71c3e...503

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bytt barnehage! Du må stole på magefølelsen. 

Ja, det ser ut som jeg ikke har noe valg. Men jeg er redd for at barnet blir uten bhg plass. Å at det muligens kan skade barnet på noen vis når barnet har funnet seg til rette i bhg. 

Skrevet

Jeg forstår at du ikke ønsker å bytte siden barnet har kommet seg til rette, men dersom barnehagen har gjort noe mot barnet ditt som du synes er kritikkverdig og de ikke ønsker å verken lytte eller endre seg og lar dette fortsette, har du i mine øyne intet annet valg.

Skrevet
2 minutter siden, Marriet skrev:

Jeg forstår at du ikke ønsker å bytte siden barnet har kommet seg til rette, men dersom barnehagen har gjort noe mot barnet ditt som du synes er kritikkverdig og de ikke ønsker å verken lytte eller endre seg og lar dette fortsette, har du i mine øyne intet annet valg.

Jo det er sant. Har jo ikke andre valg. Men samtidig så burde det finnes noen instanser som kan hjelpe til her for at de skal forstå meg. De forstår jo ikke meg, i deres øyene er de forskjellige episodene noe jeg ikke burde ha tenkt over. De provoserer meg og manipulerer meg til ti grader, for at de selv skal slippe unna med feilene sine. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

når jeg som forelder føler at jeg ikke blir hørt, eller at to av ansatte og styreleder og jeg som forelder har konflikter og blir ikke enig  - hvor kan man få hjelp? Eller hvordan løser man det? Jeg vil ikke skrive problemstillingene da det er stor sjangse for å bli gjenkjent. Hovedproblemet er at det har vært en veldig alvorlig hendelse som de ansatte har gjort mot mitt barn. Også er det andre episoder mange episoder som ikke skal være slik når barnet er i barnehagen. Når man da sier ifra blir problemet enda større, nettopp fordi de ikke tar til seg. De er ikke lydhør eller ydmyk. Jeg ønsker ikke å bytte barnehage pga barnet har funnet seg til rette. Men det ser ut som at jeg ikke har noenvalg

Grunnen til at jeg sier at det er vanskelig uten å høre hva som har skjedd, er fordi man noen ganger overreagerer som foreldre. Det er ikke sikkert at de i barnehagen har gjort noe kritikkverdig, selv om du opplever det sånn. 

Hvis du har kjeftet og smelt på dem, kan det jo også være at de ikke vet helt hvordan de skal håndtere deg. 

Skrevet

Du sier at de provoserer og manipulerer deg. Det høres underlig ut i mine ører. Er du sikker på at det ikke er du som lager storm i et vannglass? Om barnehagen er kommunal, så sitter det sikkert en leder over styrer igjen som eventuelt kan involveres, men om den er privat, så vet jeg ikke. 

Skrevet

Jeg tror du kan snakke med oppvekstkontoret uavhengig om barnehagen er kommunal eller privat, men når dine forsøk på samtale med barnehagen har ført til større konflikt, ser jeg ikke før meg at dette skulle hjelpe, med mindre det er snakk om alvorlige hendelser som kvalifiserer til oppsigelser eller anmeldelser. 

Jeg opplever at du har kommet så på kant med barnehagen at det mest fornuftige er å bytte. Uansett om det er snakk om overreaksjon eller ei.

De fleste barn er tilpasningsdyktig og vil derfor komme godt ut av det til tross for en slik overgang. En viktig årsak til at overgangen kan gå bedre er at foreldrene er trygge og tilfreds.

Skrevet
4 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Du sier at de provoserer og manipulerer deg. Det høres underlig ut i mine ører. Er du sikker på at det ikke er du som lager storm i et vannglass? Om barnehagen er kommunal, så sitter det sikkert en leder over styrer igjen som eventuelt kan involveres, men om den er privat, så vet jeg ikke. 

Privat barnehage: Styret. (Har selv sittet som foreldrerepresentant i styret for en privat barnehage og vært med på å håndtere en oppsigelsessak, av barnehagens styrer).

Skrevet (endret)

Det er så mye rart å lese her inne, så litt vanskelig å ta det for gitt at de ansatte er manipulerende og provoserende. Skriv mer om situasjonen, så er det lettere å gi deg råd.

Endret av Evablaum
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det ser ut som jeg ikke har noe valg. Men jeg er redd for at barnet blir uten bhg plass. Å at det muligens kan skade barnet på noen vis når barnet har funnet seg til rette i bhg. 

Kan si så mye som at jeg valgte av den grunn å ha datteren min i barnehagen ut de siste årene, men ser i dag at hun tok større skade av å fortsette i den barnehagen enn et eventuelt bytte. Barn er tilpasningsdyktige og finner seg til rette et annet sted. 

Skrevet

Du ringer de som har med barnehagene i din kommuene å gjøre. De vil hjelpe deg uansett om det er privat eller kommunal. Oppvekstkontoret heter det vel 

Anonymkode: 7cfd4...a7d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ringer de som har med barnehagene i din kommuene å gjøre. De vil hjelpe deg uansett om det er privat eller kommunal. Oppvekstkontoret heter det vel 

Anonymkode: 7cfd4...a7d

Har prøvd å Google dette i hele dag men finner ingenting.

Skrevet

Kan si så mye som at jeg valgte av den grunn å ha datteren min i barnehagen ut de siste årene, men ser i dag at hun tok større skade av å fortsette i den barnehagen enn et eventuelt bytte. Barn er tilpasningsdyktige og finner seg til rette et annet sted. 

Hva var årsaken i utgangspunktet at du ville bytte? (Hva slags type «konflikt» hadde du med dem? Hvilken skade fikk ditt barn av å ikke bytte? 

Skrevet

Kjenner jeg blir litt skeptisk av at du ikke vil hinte til hva slags konflikt det er snakk om. Ut fra måten du skriver om de ansatte som manipulerer deg, så blir jeg, og andre her litt usikre på om det er de som er problemet.

Skrevet

Enhver kommune eller bydel har en eller annen form for etat eller avdeling som har ansvar for barnehagene. Ta kontakt med dem. Det er ulikt hva det heter, kan være oppvekstsjef, barnehagesjef etc

Anonymkode: 9d4d7...2cc

Skrevet

Hva er konflikten??

Anonymkode: a2f01...9dc

Skrevet

Hvis barnehagen gjør grove feil og ikke ønsker å rette opp i det håper jeg virkelig du tar det videre med styre, kommune e.l. Å bytte barnehage er jo en mulig løsning for ditt barn, men det bedrer jo ikke situasjonen for alle barn som fortsetter, eller barn som skal gå der senere. 

Anonymkode: 7e344...9f0

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vært i samme båt og fått god hjelp hos foreldreutvalget for barnehager. fubhg.no. Ring eller send mail. De hjelper villig. Du kan også ta det opp med SU, barnehagesjefen i kommunen eller til og med fylkesmannen. Foreldreutvalget vil hjelpe deg på rett vei. 

Anonymkode: 9ccb3...99b

Skrevet

Oppvekstkontoret, de hjelper deg videre. Vært gjennom samme dritt selv. 

Anonymkode: 4706b...e7b

Skrevet

Hvis barnehagen gjør grove feil og ikke ønsker å rette opp i det håper jeg virkelig du tar det videre med styre, kommune e.l. Å bytte barnehage er jo en mulig løsning for ditt barn, men det bedrer jo ikke situasjonen for alle barn som fortsetter, eller barn som skal gå der senere. 

Anonymkode: 7e344...9f0

Ja, det er jo også det jeg tenker på. Jeg skal prøve å få flere på laget. Det er flere foreldre som jeg har snakket med som klager og har konkrete saker på bhg, to par jeg har snakket med som de har sAgt ifra men blir møtt med negativitet tilbake når man sier ifra til ansatte eller styreleder. Styreleder påstår at hun har proffosjibelle ansatte og en av de beste. ? Det er hennes forsvars tale.

Og samtlige er feige (foreldre) som rett og slett ikke sier ifra om hva man skal finne seg i og ikke. Jeg mener at man skal kunne si ifra eller klage uten at man skal få en slags hat for en person. Men når de seriøst slutter å ta seg av barnet ditt fordi mor eller far har gitt kritikk til ansatte da har man gått langt over streken. Tro meg dere, hadde jeg skrevet om hva denne bhg gjør, så hadde dere fått hakeslepp. 

Det er like før jeg kontakter media. Dette er en privat barnehage 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oppvekstkontoret, de hjelper deg videre. Vært gjennom samme dritt selv. 

Anonymkode: 4706b...e7b

Huff. Kan du fortelle hva du gikk gjennom? Hvordan det gikk senere?  Byttet du bhg eller ble barnet i daværende bhg?

Skrevet

Har vært i samme båt og fått god hjelp hos foreldreutvalget for barnehager. fubhg.no. Ring eller send mail. De hjelper villig. Du kan også ta det opp med SU, barnehagesjefen i kommunen eller til og med fylkesmannen. Foreldreutvalget vil hjelpe deg på rett vei. 

Anonymkode: 9ccb3...99b

Tusen takk. Skal sjekke ut imorgen. Men å kontakte fylkesmannen hva kan det hjelpe for konflikten tenker du? Har ikke hørt at man kan det

Skrevet

Sender du barnet ditt i en barnehage hver dag - der de gjør ting mot ungene som hadde gitt oss hakeslepp? Seriøst?

Anonymkode: 60657...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...