Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Hei, Sitter i en litt rar situasjon helt på tampen av pappapermen. Barnet har blitt sykt og vil kun ammes (prøvd flaske og all mulig mat uten at barnet vil ha det). Jeg har heldigvis muligheten til hjemmekontor deler av dagen, men det nytter jo ikke npr barnet vil ligge i armkroken eller ved brystet hele dagen. Pappaen må (ikke valg) på en jobbreise de siste 2 dagene i permisjonen og barnet skulle da vært i barnehagen. Nå er jo barnet for sykt til det også. Hva gjør man i slike tilfeller? Permisjon uten lønn eller får man en sykemelding? Viktigste er jo at barnet får i seg næring. Pappaen er flink han, men akkurat her blir det vanskelig når barnet har såpass sterke behov. Anonymkode: ce590...869
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #2 Skrevet 30. oktober 2017 Barnet er for øvrig 1 år og vil ikke ha vann, flaske o.l. Hoster kraftig, har småfeber, øyekatarr og virker som det er vondt i kroppen. Anonymkode: ce590...869
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #3 Skrevet 30. oktober 2017 Permisjon uten lønn. Sykmelding er feil ytelse, og kan regnes som svindel (man sykmeldes for egen sykdom eller skade, ikke andres). Syk barnepasser blir heller ikke riktig. Anonymkode: 1cfc0...025
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #4 Skrevet 30. oktober 2017 De dagene barnet skulle vært i barnehage men er syk kan du bruke egenmelding og krysse av for barns sykdom. De dagene med pappaperm får du kanskje snakke med arbeidsgiveren din om du kan ta igjen siden eller få ulønnet permisjon. God bedring til den lille. Anonymkode: 70f9d...938
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #5 Skrevet 30. oktober 2017 Omsorgspermisjon? (U/lønn) Forstår dere godt. Vår første var "ørebarn", og jeg hadde i tillegg en sjef med null forståelse for at det alltid var jeg som måtte bli hjemme. Men vi hadde det som du beskriver, det var kun mamma som gjaldt når det sto på som verst 😏 Sånn er det bare, og det er en kort periode i (yrkes)livet da. God bedring til Jr! Anonymkode: 6c263...063
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #6 Skrevet 30. oktober 2017 Takk for alle svar! Føles ekkelt å be jobben om permisjon uten lønn, så forsøker å jobbe hjemmenifra i dag med da trekk for ammetid, for så å se an formen når pappaen skal på reise. Må nok ta med barnet til legen uansett for en sjekk av lungene. Anonymkode: ce590...869
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #7 Skrevet 30. oktober 2017 Har du ikke sykt barn dager? Det må da gå an å bruke om far er på jobb og barnet er sykt. Eller er det noen andre regler i forhold til det med permisjon jeg ikke har fått med meg🙈 Anonymkode: 2899d...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #8 Skrevet 30. oktober 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke sykt barn dager? Det må da gå an å bruke om far er på jobb og barnet er sykt. Eller er det noen andre regler i forhold til det med permisjon jeg ikke har fått med meg🙈 Anonymkode: 2899d...dcc Mor kan ikke ta ut syktbarn dager fordi barnet er syk, når far er hjemme i permisjon. Far har permisjon, men må på jobbreise(det er vel ikke lov å jobbe når man har permisjon fra samme jobb vel?) så da kan jo ikke mor bruke syktbarn dager. Hi, du får ta ulønnet permisjon eller bruke feriedager. Men din manns arbeidsgiver kan ikke kreve at han reiser på jobbreise når han har pappapermisjon, så hvorfor i alle dager reiser han? Anonymkode: 7e2c3...413
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #9 Skrevet 30. oktober 2017 Jobbe inn timene når barnet sover? ellers tenker jeg at far nok ville klart å tatt seg av sykt barn dersom du var på jobb. Mulig barnet drikker og spiser litt om du ikke er tilgjengelig med puppen. her ammet jeg før jeg gikk på jobb. Pappaen ga gem-blanding (kjøpes på apoteket og inneholder viktige salt/sukker osv for syke barn). Sa det var medisin og ga på litt og litt veldig ofte inn i munnen. Så avspaserer jeg en time og ammet "hele" ettermiddag/kveld når jeg kom hjem. det er en uting at ikke far får være med syke barn fordi mor mener kun hun er god nok. La far ta med barnet til lege dersom det er far som er hjemme på dagtid. Anonymkode: 646a5...22a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #10 Skrevet 30. oktober 2017 Dessuten er det dumt å bruke opp sykt barn dagene når pappa er hjemme likevel. Antagelig vil barnet være mye sykt siden det nettopp har startet i barnehage. Anonymkode: 646a5...22a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #11 Skrevet 30. oktober 2017 Hvis far er på jobbreise så har han jo ikke permisjon mer. Å be om permisjon uten lønn er det eneste riktige her. Og noe arbeidsgiver setter pris på. I motsetning til sykt barn-dag så slipper de å betale for det Anonymkode: 614fd...b95
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #12 Skrevet 30. oktober 2017 Far får foreldrepenger for å være hjemme med barnet, da kan ikke mor samtidig ta sykt-barn-dager, det anses som svindel av nav faktisk for de lønner ikke to foreldre for å være sammen med barnet. Om du har mulighet for hjemmekontor i dag så tar du det, men barnet trenger ikke henge i puppen hele tiden. Far kan bysse mens du jobber også. Om du ammer en stund, og så lar far bysse et par timer, også tar du en time pause hvor du ammer og koser, så leverer barnet til pappa igjen osv så går det helt greit. Regner med far har sagt fra til nav at han skal på jobbreise så han ikke får foreldrepenger de to dagene, da kan du ta ut sykt barn dager når han er vekk. Anonymkode: 8106a...bf5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #13 Skrevet 30. oktober 2017 Det blir permisjon uten lønn her da hvis barnet fremdeles er sykt. Har ikke noe ønske om å svindle nav nei! Skal ta med barnet til legen hvis ikke formen endrer seg betraktelig i dag. Anonymkode: ce590...869
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2017 #14 Skrevet 30. oktober 2017 Bli hjemme og amm barnet ditt!! Det er det barnet trenger. Du må jo uansett ha krav på sykt-barn-dag når far er på jobbreise? Han har jo ikke permisjon de to dagene når han skal på jobb. Anonymkode: 1e8c6...ab4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #15 Skrevet 31. oktober 2017 På 30.10.2017 den 7.57, Anonym bruker skrev: Har du ikke sykt barn dager? Det må da gå an å bruke om far er på jobb og barnet er sykt. Eller er det noen andre regler i forhold til det med permisjon jeg ikke har fått med meg🙈 Anonymkode: 2899d...dcc Far bør utsette permisjonen med de dagene han er på jobb. Da kan mor ta sykt barn dager når barnet skulle vært i bhg. Burde uansett utsette så han får igjen dagene senere. Anonymkode: ff3a3...5ca
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #16 Skrevet 31. oktober 2017 Faren kan jo uansett ikke jobbe mens han er i permisjon. Når han reiser må dere gi beskjed om at han ikke er i permisjon lengre. Da kan du være hjemme med syktbarndager. Anonymkode: da629...91e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #17 Skrevet 31. oktober 2017 Pappaperm, barnehage og jobbreise? Er dette det eneste som skurrer litt? Anonymkode: e817c...49d
Mamma_til_2 Skrevet 31. oktober 2017 #18 Skrevet 31. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Pappaperm, barnehage og jobbreise? Er dette det eneste som skurrer litt? Anonymkode: e817c...49d Hva skurrer? Det er mange som bruker siste del av pappapermen til bhg start, jobbreisen er de 2 siste dagene i permisjonen ( skjønner at ikke har noe valg) og da hadde eventuelt HI kunne levert og hentet i bhg.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #19 Skrevet 31. oktober 2017 Glad for at mine barn var med meg (som de faktisk trenger det første (de første to årene). Pappaperm er helt tragisk... Anonymkode: 44f08...7af
Mordi Skrevet 31. oktober 2017 #20 Skrevet 31. oktober 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glad for at mine barn var med meg (som de faktisk trenger det første (de første to årene). Pappaperm er helt tragisk... Anonymkode: 44f08...7af 🤣🤣🤣
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #21 Skrevet 31. oktober 2017 2 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Hva skurrer? Det er mange som bruker siste del av pappapermen til bhg start, jobbreisen er de 2 siste dagene i permisjonen ( skjønner at ikke har noe valg) og da hadde eventuelt HI kunne levert og hentet i bhg. Ikke har noe valg? Han har ikke *lov* til å jobbe i pappapermen. Da må han søke om å få utsatt de dagene det er snakk om. Anonymkode: 5fe13...be8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #22 Skrevet 31. oktober 2017 Hvis far har permisjon fra jobb skal han ikke på jobbreise. Ehh hallo? Anonymkode: 16069...016
Mamma_til_2 Skrevet 31. oktober 2017 #23 Skrevet 31. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke har noe valg? Han har ikke *lov* til å jobbe i pappapermen. Da må han søke om å få utsatt de dagene det er snakk om. Anonymkode: 5fe13...be8 Han kan velge og jobbe gratis eller han kan velge og si fra til NAV om at han må jobbe de 2 dagene så trekker de han perm.penger. Det finnes muligheter når jobben er slik at far faktisk må jobbe!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #24 Skrevet 31. oktober 2017 Ingen MÅ jobbe i en allrede innvilget permisjon. Da har han i så fall takket ja. Anonymkode: 16069...016
Evablaum Skrevet 31. oktober 2017 #25 Skrevet 31. oktober 2017 Hi, kom deg på jobb og la far ta ansvaret sitt. Pinlig lesing dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå