Gå til innhold

Dyre ting de trenger i adventskalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En bortskjemt drittunge finner helt sikkert mer de kan kjøpe til seg selv fremfor å gi bort til andre som har mindre.. Skjønner ikke resonnementet ditt..

Hun har mange ting hun ønsker seg som hun ikke får.. selvfølgelig. 

Poenget er at barn ikke blir ødelagt av å få både pakkekalender i desember og ønsker oppfylt den ene dagen i året som julaften er. Hun ønsker seg ting gjennom hele året, og får mye av det til jul. Men hun får ikke alt hun peker på i hverdagen.

På eget initiativ ønsket hun å gi gaver til syke barn heller enn å kjøpe seg den Nintendoen hun ikke fikk til jul. Hun setter også av mynter til hver bytur slik at hun kan gi til de som sitter med koppen. Dette er ikke noe jeg har oppfordret henne til. Det er noe hun har bestemt seg for selv. Hun ser selv hvor godt hun har det, og vil dele med dem som har det vanskeligere.

Så jeg er ikke det minste bekymret for å la det regne litt ekstra på julaften, nei..

Anonymkode: f1e0f...78d

Og disse svarene er til den som hevdet at det å gi pakkekalender skaper bortskjemte drittunger.

Til HI så syns jeg det er helt greit å pakke inn ting barna trenger. Min opplevelse er at datteren min ikke vurderer hvor mye ting koster, og heller ikke om hun får noe lite en dag og større en annen dag. Det er opplevelsen av å få en gave, og å oppleve at noen har laget en kalender til henne som er det viktige

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min er enebarn. Hun har alltid fått pakkekalender og vasser i julegaver. 

Hun sparer alle ukepengene sine og kjøper gaver til barneavdelingen på sykehuset to ganger i året

Syns ikke hun er en bortskjemt drittunge. 

Deg om det! Hvis hun er vant til å få alt hun peker på, og aldri må jobbe for noe, er hun bortskjemt ;) Men det er det baaare du som vet! 

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

De synes ikke det er kjipt å få pysjer, tvert imot. Så har nok dessverre ikke lykkes i å gjøre dem til bortskjemte drittunger. Kanskje du som er ekspert på den forvandlingen kan si hvordan du gjorde det? Grunnen til at jeg spør var jo nettopp fordi jeg ikke ville risikere at forventningen skulle bli en så flott gave hver dag. 

Anonymkode: b3c34...df8

Hehe, du har noen fremtidige Cubus-arbeidere hjemme hos deg? Som elsker pysjer? Det er jo flott det da :)

Nei, tipper det blir nedtur når du gir en leke eller lignende. Kanskje du kan klippe opp pysjen i 24 deler, og gi én del hver dag, og så kan barna sy sammen pysjen til sin egen, "hjemmelagde", pysj på julaften? En liten vri på det! Da får de jo pysj hver dag, og lærer seg å sy i tillegg. To fluer i én smekk :danse:

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det slik du ser på å gjøre noe for barna dine? Gi de noe kjipt sånn at de ikke skal bli glade er liksom målet?

Anonymkode: 0f963...627

Nei, målet mitt med jula er egentlig å lære dem hvorfor vi feirer jul, og lære dem at det å gi gaver til f.eks krisesenteret er viktig *fordi* (fyll inn det som passer deg). Jeg gir ikke gaver hver dag, fra 1. desember til 24. desember. 

Jeg synes det er direkte feil med pakkekalendere der barna får gaver hver eneste dag frem til 24. desember, da kommer nemlig den eksklusive "Materialist-dagen!", der de skal få ekstreme, dyre gaver, av alle i familien. Særlig mor og far! 

Folk veit ikke lenger hva adVENT handler om, de veit ikke lenger hvorfor vi feirer jul. Dere lærer barna at det er greit å få gaver hver eneste dag fra 1.-24.desember. Veit dere hva dere kunne gitt? 

50 kroner hver dag. Hver dag skal de spares. Den 24. gir barnet alle pengene han/hun har fått fra 1. desember til 24. desember til en veldedig organisasjon. Da lærer barnet om moral, giverglede, deling og rettferdighet. Det er faktisk en av de største gavene du kan gi barnet ditt; kunnskapen og viten om veldedig arbeid. 

Anonymkode: 16005...37a

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deg om det! Hvis hun er vant til å få alt hun peker på, og aldri må jobbe for noe, er hun bortskjemt ;) Men det er det baaare du som vet! 

Hehe, du har noen fremtidige Cubus-arbeidere hjemme hos deg? Som elsker pysjer? Det er jo flott det da :)

Nei, tipper det blir nedtur når du gir en leke eller lignende. Kanskje du kan klippe opp pysjen i 24 deler, og gi én del hver dag, og så kan barna sy sammen pysjen til sin egen, "hjemmelagde", pysj på julaften? En liten vri på det! Da får de jo pysj hver dag, og lærer seg å sy i tillegg. To fluer i én smekk :danse:

Nei, målet mitt med jula er egentlig å lære dem hvorfor vi feirer jul, og lære dem at det å gi gaver til f.eks krisesenteret er viktig *fordi* (fyll inn det som passer deg). Jeg gir ikke gaver hver dag, fra 1. desember til 24. desember. 

Jeg synes det er direkte feil med pakkekalendere der barna får gaver hver eneste dag frem til 24. desember, da kommer nemlig den eksklusive "Materialist-dagen!", der de skal få ekstreme, dyre gaver, av alle i familien. Særlig mor og far! 

Folk veit ikke lenger hva adVENT handler om, de veit ikke lenger hvorfor vi feirer jul. Dere lærer barna at det er greit å få gaver hver eneste dag fra 1.-24.desember. Veit dere hva dere kunne gitt? 

50 kroner hver dag. Hver dag skal de spares. Den 24. gir barnet alle pengene han/hun har fått fra 1. desember til 24. desember til en veldedig organisasjon. Da lærer barnet om moral, giverglede, deling og rettferdighet. Det er faktisk en av de største gavene du kan gi barnet ditt; kunnskapen og viten om veldedig arbeid. 

Anonymkode: 16005...37a

Hvordan i all verden slapp du ut? hehe...

Anonymkode: b3c34...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...