Gå til innhold

Besteforeldre som forskjellsbehandler barnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det som går igjen her er jo at "vi aldri spør". Kan ikke dere som føler dere forskjellsbehandlet ta mer initiativ til besøk og turer. Så kanskje forholdet bedrer seg? 

Anonymkode: 513be...918

Det er vanskelig når det er så enveis.

F.eks sier min mamma at man ikke trenger invitasjoner i nære relasjoner, man besøker familie fordi man har lyst ikke fordi man er invitert. Så vi blir aldri invitert, hun regner med vi kommer når vi har lyst til å se henne. Jeg tar derfor med meg ungene og reiser din nesten hver helg, ihvertfall 3 av 4 helger. 

Hun kommer aldri til oss, virkelig aldri. Sist hun var her var i bursdagen min i juli, da inviterte vi på grilling.

Jeg ringer henne ca en gang i uken, men om jeg ikke ringer har vi ingen kontakt overhodet. Kan gå mange måneder uten at jeg hører noe fra henne. Hun ringer aldri og spør hvordan det står til.

Det føles ikke bra å "prakke" ungene på henne når hun viser så lite initiativ. Så jeg tar de med på besøk til henne så de skal ha en grei kontakt og et greit forhold til henne, men det stopper det, aldri noe initiativ tilbake.

Anonymkode: 3e755...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det som går igjen her er jo at "vi aldri spør". Kan ikke dere som føler dere forskjellsbehandlet ta mer initiativ til besøk og turer. Så kanskje forholdet bedrer seg? 

Joda. Men når du spør så hører du på de at de egentlig kunne tenkt seg å gjøre noe annet 

Anonymkode: 8df0f...dbc

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt av problemet for min del er at det ikke frister å sende barnet mitt til de hvis jeg må "presse de til det" og det egentlig ikke er noe om og gjøre... Hvor koselig blir samværet da, for barnet...

Når det gjelder det andre barnet er de overstrømmende og viser stor glede over å møtes osv, men med mitt barn kommer det tydelig frem at de må anstrenge seg litt for å være hyggelig liksom. De blir også fortere irritert og sier i fra til mitt barn.. 

Anonymkode: 55f7e...8e3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanskelig når det er så enveis.

F.eks sier min mamma at man ikke trenger invitasjoner i nære relasjoner, man besøker familie fordi man har lyst ikke fordi man er invitert. Så vi blir aldri invitert, hun regner med vi kommer når vi har lyst til å se henne. Jeg tar derfor med meg ungene og reiser din nesten hver helg, ihvertfall 3 av 4 helger. 

Hun kommer aldri til oss, virkelig aldri. Sist hun var her var i bursdagen min i juli, da inviterte vi på grilling.

Jeg ringer henne ca en gang i uken, men om jeg ikke ringer har vi ingen kontakt overhodet. Kan gå mange måneder uten at jeg hører noe fra henne. Hun ringer aldri og spør hvordan det står til.

Det føles ikke bra å "prakke" ungene på henne når hun viser så lite initiativ. Så jeg tar de med på besøk til henne så de skal ha en grei kontakt og et greit forhold til henne, men det stopper det, aldri noe initiativ tilbake.

Anonymkode: 3e755...f16

Kutt ned på kontakten en periode, ikke besøk henne noen helger, ikke ring henne noen uker. Hvis hun da ikke tar kontakt med deg og kommer til dere, da minner du henne på hva hun har sagt flere ganger. Fortell henne så at du blir såret når hun aldri tar kontakt, at det alltid bare er du som må ta kontakt hvis dere skal ha et forhold.

Anonymkode: a713b...d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...