Gjest grønteple Skrevet 25. oktober 2017 #1 Skrevet 25. oktober 2017 Føler meg så ekstremt sliten om dagen... I dag husket jeg faktisk ikke hvordan jeg skulle starte bilen da jeg skulle hjem fra jobb! Skummelt syns jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Da bestiller du en legetime i morgen! Anonymkode: b499a...507
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg får også sånne black outs innimellom når jeg er sliten eller har mye å tenke på. Her en dag var jeg på vei til å gå fra varene mine i matbutikken, betalte og bare gikk jeg, ble ropt etter før jeg var komt ut da, vet ikke hvor langt jeg kunne kommet før jeg hadde oppdaget det selv..... hadde mest lyst til å synke gjennom gulvet når jeg gikk tilbake og folk såg på meg. Er også generelt glemsk, har stort kontrollbehov så bare hater å være surrete Anonymkode: adc95...a19
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg kan sette meg i bilen og kjløre og glemme hvor jeg skal eller glemme og levere i barbehagen😅 er sykemeldt. Anonymkode: 4bf77...a57
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg kan sette meg i bilen og kjløre og glemme hvor jeg skal eller glemme og levere i barbehagen😅 er sykemeldt. Anonymkode: 4bf77...a57 Ja, det også. Her en dag kjørte jeg plutselig motsatt vei av hvor jeg skulle på vei til barnehagen. Jeg er ikke stressa sånn i forbindelse med jobb jeg da, så føler ikke jeg har grunn til å være sykemeldt. Jobber 50 %, så er bare godt å være på jobb å føle at jeg gjør noe fornuftig. Anonymkode: adc95...a19
Gjest grønteple Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da bestiller du en legetime i morgen! Anonymkode: b499a...507 Har legetime 14 november...
Gjest grønteple Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan sette meg i bilen og kjløre og glemme hvor jeg skal eller glemme og levere i barbehagen😅 er sykemeldt. Anonymkode: 4bf77...a57 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det også. Her en dag kjørte jeg plutselig motsatt vei av hvor jeg skulle på vei til barnehagen. Jeg er ikke stressa sånn i forbindelse med jobb jeg da, så føler ikke jeg har grunn til å være sykemeldt. Jobber 50 %, så er bare godt å være på jobb å føle at jeg gjør noe fornuftig. Anonymkode: adc95...a19 "godt" det ikke bare er jeg som surrer 😂 men litt ekkelt likevel, har aldri opplevd det før...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Dette kan være tidlig tegn på demens. Anonymkode: 7c070...f0c
Gjest grønteple Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette kan være tidlig tegn på demens. Anonymkode: 7c070...f0c Det håper jeg virkelig ikke! Jeg er bare 41 😮
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg fikk for noen år siden en black-outs og glemte hvordan jeg skulle rygge, kjørte rett i husveggen Har aldri skjedd igjen Anonymkode: f2206...ea7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 7 minutter siden, grønteple skrev: Har legetime 14 november... Ring tilbake til legekontoret og fortell hva som skjedde i dag - å vente tre uker til er for lenge. Anonymkode: b499a...507
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #12 Skrevet 25. oktober 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her en dag var jeg på vei til å gå fra varene mine i matbutikken, betalte og bare gikk jeg, ble ropt etter før jeg var komt ut da, vet ikke hvor langt jeg kunne kommet før jeg hadde oppdaget det selv.. Haha, det har jeg gjort flere ganger. Masse varer, betaler og så går jeg bare. er utrolig flaut Anonymkode: f2206...ea7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #13 Skrevet 25. oktober 2017 Ja 41 år er heller ikke ungt. Mange som overser slike tegn, finner legen ut at det er tidlig demens kan han stoppe utviklingen med medisin. 😊 så godt du har fått legetime. Anonymkode: 7c070...f0c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #14 Skrevet 25. oktober 2017 Filmen Still Alice handler nettopp om å få demens ung. Meget bra film også. Anonymkode: 7c070...f0c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #15 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg jobber i butikk og skjer ofte i det siste at jeg får sånn black outs. Jeg kan feks vite at jeg må taste 4011 (kode på bananer) men kikker på tastaturet og skjønner ikke hva jeg skal trykke på. Eller at jeg plutselig faller ut 1 sekund også glemmer jeg hvor jeg er og hva jeg gjør så føler meg veldig forvirret. Jeg snakker ekstremt mye feil. Osv, dette er bare noe av det. Heldigvis går det fort over og jeg kommer til meg selv igjen. Anonymkode: 38dd3...bf7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #16 Skrevet 25. oktober 2017 Tidlig demens Anonymkode: e6cd8...f8e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #17 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tidlig demens Anonymkode: e6cd8...f8e Evt hjernesvulst Anonymkode: e6cd8...f8e
Hjertefru Skrevet 25. oktober 2017 #18 Skrevet 25. oktober 2017 Demens eller hjernesvulst tviler jeg på at det er. Fælt så dramatiske folk skal være. Jeg kan også oppleve slike blackouts når jeg har veldig mye å gjøre el hjernen er opptatt med andre ting... har gått fra handleposen mange ganger, hele livet. Distré... Men lurt å ta en legesjekk da 😊
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #19 Skrevet 25. oktober 2017 Å hjelpes, diagnostisere fremmede med demens og tumor ut fra en hendelse er vel litt voldsomt da. Hadde en liknende hendelse i dag, men min var verre. Ble faktisk litt redd😔 men jeg har over lengre tid hatt mye vanskelig rundt meg. Mange bekymringer, og i dag var intet unntak. Det kom en ny topp😔 hadde ikke tenkt tanken om å oppsøke lege heller jeg. Anonymkode: 24ffe...9af
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #20 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg mister tid. Jeg kan se på klokken på veggen, ser ned og ser opp et øyeblikk etterpå, også har jeg plutselig «mistet» en time. Jeg aner ikke hva som har skjedd. Noen ganger glemmer jeg hva ting heter eller så kommer feil ord ut når jeg snakker f.eks. termos istedenfor terrasse. Forleden husket jeg ikke hvordan jeg skulle ta av armbåndsuret mitt. Kjente at jeg ble litt stresset nå når dere snakker om demens og hjernesvulst Anonymkode: 3bc25...13a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #21 Skrevet 25. oktober 2017 Sånne har jeg også plutselig fått. Glemmer hvor jeg satte bilen, glemte PIN-koden til Visa-kortet, glemte min egen bursdagsdato.. Legen sendte meg på mr. Alt var fint. Aner ikke hvorfor jeg har blitt sånn. Anonymkode: 26641...d6d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #22 Skrevet 25. oktober 2017 I forrige uke skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle ta på meg BH en min... Anonymkode: 5aa88...148
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #23 Skrevet 25. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg får også sånne black outs innimellom når jeg er sliten eller har mye å tenke på. Her en dag var jeg på vei til å gå fra varene mine i matbutikken, betalte og bare gikk jeg, ble ropt etter før jeg var komt ut da, vet ikke hvor langt jeg kunne kommet før jeg hadde oppdaget det selv..... hadde mest lyst til å synke gjennom gulvet når jeg gikk tilbake og folk såg på meg. Er også generelt glemsk, har stort kontrollbehov så bare hater å være surrete Anonymkode: adc95...a19 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det også. Her en dag kjørte jeg plutselig motsatt vei av hvor jeg skulle på vei til barnehagen. Jeg er ikke stressa sånn i forbindelse med jobb jeg da, så føler ikke jeg har grunn til å være sykemeldt. Jobber 50 %, så er bare godt å være på jobb å føle at jeg gjør noe fornuftig. Anonymkode: adc95...a19 Siterer meg selv bare for å kommentere litt rundt årsak, ikke at jeg vet sikkert, men jeg antar at det er slik det er for min del. Jeg har hatt lange perioder med dårlig søvn de siste årene, spesielt når de to eldste var små, søvnmangel og glemskhet henger jo tett sammen. Merket bedring når søvnen etterhvert ble bedre, Så kom nr 3 og søvnen ble atter dårlig for en periode, men aldri så dårlig som den var med de to første. Men med tre barn blir det samtidig mer å henge fingrene i, ja mer å huske på. Samt at jeg var blitt litt eldre. Så ballet det på seg med litt utfordringer med eldstemann, som vi har fått hjelp til og brukt tid på å finne ut av. Et familiemedlem ble(og er) alvorlig, uhelbredelig syk, noe som gir mye negativt tankekjør Det har vært nedskjæringer på jobb, noe som gir oss dårligere økonomi. Bor i et område med høy arbeidsledighet, så er ikke bare bare å finne seg noe annet. Stor rift om de få ledige jobbene som dukker opp. Vi har lite avlastning, aldri 100% barnefri. Bor 1 og 1 1/2 time unna resten av familien, så er litt tiltak å be om barnevakt, blir en helg for de to eldste i ny og ne. Har prøvd å ikke se det som et problem, men ser mer og mer at det er et større problem enn jeg har villet innrømme. Og så blir jeg veldig lett mentalt stresset og sliten har jeg funnet ut, blir det for mye styr rundt meg, for lite egentid, så går det rett og slett rundt for meg. Kan vel si jeg er høysensitiv, selv om det er en omdiskutert tilstand(men jeg kan krysse av på de aller felste av punktene for det, og mange brikker falt på plass når jeg først fikk lest litt om det). Så det trenger ikke dreie seg om verken tidlig demens eller hjernesvulst. Selv om man såklart ikke feie muligheten for det under teppet heller. Anonymkode: adc95...a19
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #24 Skrevet 25. oktober 2017 2 timer siden, grønteple skrev: Det håper jeg virkelig ikke! Jeg er bare 41 😮 Å få demens i en alder av 41 er svært lite sannsynlig Anonymkode: 8ce61...155
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #25 Skrevet 25. oktober 2017 Etter en bilulykke har jeg hatt sterke smerter 24/7. Nevropsykologen min sier at slike ting er vanlig. Hjernen klarer ikke ta inn alt. Du sier det selv, du er ekstremt sliten, da skjer det slike ting.❤ Slike ting skjer meg mange ganger i løpet av dagen. Jeg skal skrive handlelapp. Hjernen husker ikke hvordan man staver melk. Anonymkode: c989c...263
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå