Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Hei! Har funnet ut at jeg er gravid på nytt. Og mannen er fast bestemt på å ta abort. Han mener vi er uansvarlige om vi setter et barn til verden nå. vi har et barn født i August 16. Og kunne gjerne ventet litt, og går på prevensjon, dette er nok et resultat av omgangssyken vi hadde i hus. Vi har ok økonomi, vi har bil, men leier leilighet. Har noe gjeld vi må kvitte oss med og spare litt mer før vi kan kjøpe leilighet. Dette har mannen hengt seg så opp i, at vi MÅ kjøpe hus før vi kan ta imot et nytt barn. Vi er dermed uansvarlig om vi får enda et barn før det er i boks. Jeg ønsker å beholde, og kvier meg for abort. Da jeg har tatt det EN gang tidligere med en x, og lovet meg selv å ikke gjøre det igjen. Det er jo ikke perfekte forhold for nytt barn nå, men vi hadde klart det helt fint uten å leve på brød og vann.. Føler meg slem om jeg trumfer igjennom når han absolutt ikke vil, samtidig føler jeg at han er slem om han trumfer igjennom abort. Vil gjerne at vi skal være enige, uansett avgjørelse. Begge ønsker jo en til, men han vil ikke NÅ. noen råd? Hva skal jeg gjøre? /hilsen ei trist ei Anonymkode: a00f8...82b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #2 Skrevet 25. oktober 2017 Hvis han klarer å "tvinge" deg - hva slags type forhold tror du dere får i etterkant? Det er kolossalt viktig at du selv kan innestå for valget ditt, enten det blir det ene eller det andre! Anonymkode: 58f5e...881
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #3 Skrevet 25. oktober 2017 Hvor du tvinger gjennom dette, hva slags type forhold tror du at dere får i etterkant? Klarer du å stå for et valg der du har overkjørt hans følelser totalt? Vil han tilgi deg? Anonymkode: 9656a...d67
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #4 Skrevet 25. oktober 2017 Da må du velge om du er klar for å bli alenemamma? Han ønsker ikke et barn til nå og dakan du ikke forvente at han skal stille opp og at ting plutselig skal bli bra. heldigvis er dette ditt valg, du bestemmer over egen kropp. Men mannen har også et valg over hvor deltagende far han vil være. Anonymkode: 5b57e...615
Pobie Skrevet 25. oktober 2017 #5 Skrevet 25. oktober 2017 Hvis dere vil ha et barn til begge to, men dette er bare ikke riktig timing, synes jeg det blir helt feil å ta abort. Og han kan ikke tvinge deg hvis du ikke vil.
soleia Skrevet 25. oktober 2017 #6 Skrevet 25. oktober 2017 Argumentet for å ta abort er altså at de leiger leilegheit, sjølv om det meste ellers er på stell? Det er av dei tynnare årsakene eg har høyrt. Om mannen din tvingar deg til å ta abort mot din vilje, så vil det vere svært øydeleggande for forholdet, sansynlegvis kroken på døra. Det kan det og vere om mannen føler han ikkje vert høyrt. Eg synes de bør oppsøkje hjelp og rådgjeving for å snakke om dette, saman eller kvar for dykk, anten på eit familiekontor https://www.bufdir.no/Familie/ eller hjå Amathea https://www.amathea.no/vare-tjenester/ Det kan føles drastisk å gå til familieterapi, men langt mindre drastisk å gjere det no, enn om de må til mekling for å diskutere skilsmisse og barnefordeling.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #7 Skrevet 25. oktober 2017 Hvor mye mer må dere egentlig spare da? Kan godt hende ny baby har samme kjønn som første, og da kan du bruke det gamle babytøyet. Regner med dere enda har bilstol og barnevogn til nyfødt. Hvis du har planer om å amme, så er det vel kun klær og bleier som vil koste noe de første 6 mnd. Dvs. ca. 1 år og 3mnd til baby begynner å spise, og da er det heller ikke de store utgiftene. Sålenge dere ikke er 'sånne' som må ha det nyeste og beste til baby, så ser jeg ikke hvordan dette skal være et problem. Anonymkode: 19b04...531
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #8 Skrevet 25. oktober 2017 Han vil ha barn, men vil ikke ha dette barnet fordi dere ikke eier eget hus? Det høres bare sinnsykt ut. Jeg er for selvbestemt av bort. Ikke abort bestemt av mann som ikke eier eget hus. Lord! For en type! Anonymkode: 381f4...b01
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Hvorfor har han sex hvis han ikke vil ha barn? Er han dum? Anonymkode: 506fb...d1d
Evablaum Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har han sex hvis han ikke vil ha barn? Er han dum? Anonymkode: 506fb...d1d Jeg har sex uten at jeg vil ha barn. Men joda, jeg er litt dum sånn..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg er for selvbestemt abort, men å ta vekk et barn nå fordi det passer bedre å få et til neste år er virkelig ikke noe jeg hadde gått med på altså. Hos meg våkner morsinstinktet med en gang testen lyser positiv og jeg tenker "babyen min" med en gang, så i mine følelser ville det å tatt det bort føltes som å drepe babyen min. Det hadde jeg virkelig aldri verden gjort fordi mannen min mente det var litt dårlig timing... Man må ikke eie hus for å oppdra barn, det må være tidenes dårligste grunn til å ta abort. Anonymkode: 23fd0...da8
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #12 Skrevet 25. oktober 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har han sex hvis han ikke vil ha barn? Er han dum? Anonymkode: 506fb...d1d Herregud so tåpelig! Sex er ikkje berre for babylaging 😧 Men ikkje gjer noko du kjem til å angre på ☺ som sagt over, dersom det kun er timing som ikkje er perfekt og dykk vil snart ha eit barn villa eg ikkje tatt abort. Anonymkode: 85aef...13e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #13 Skrevet 25. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Da må du velge om du er klar for å bli alenemamma? Han ønsker ikke et barn til nå og dakan du ikke forvente at han skal stille opp og at ting plutselig skal bli bra. heldigvis er dette ditt valg, du bestemmer over egen kropp. Men mannen har også et valg over hvor deltagende far han vil være. Anonymkode: 5b57e...615 Ikke enig i dette. Han kan ikke bare si at han ikke ønsker et barn til og velge å ikke stille opp! Han har vært med på å lage dette barnet og må ta ansvar for handlingen. Dere har uansett et lite barn, så det blir nok ikke den store forskjellen å få et til. Det blir jo nesten 2 års aldersforskjell på barna, og det er perfekt aldersforskjell i mine øyne. Dere har sikkert det meste av utstyr som kan arves, og så små barn trenger ikke stor plass. Jeg ville aldri tatt abort uten at jeg selv ønsket det! En mann som tvinger gjennom abort er ikke mye mann å samle på dessverre. Lykke til med valget og klem til deg! Anonymkode: de80d...f99
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #14 Skrevet 25. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Herregud so tåpelig! Sex er ikkje berre for babylaging 😧 Men ikkje gjer noko du kjem til å angre på ☺ som sagt over, dersom det kun er timing som ikkje er perfekt og dykk vil snart ha eit barn villa eg ikkje tatt abort. Anonymkode: 85aef...13e Herlighet så tåpelig! Ingen har sagt det! Men man nå være mindre intelligent hvis man ikke skjønner at sex også er til for å lage barn, og at dersom man velger å frivillig ha sex sier man ja til en ev.baby. Helt uavhengig av "prevensjon". Anonymkode: 506fb...d1d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #15 Skrevet 25. oktober 2017 9 minutter siden, Evablaum skrev: Jeg har sex uten at jeg vil ha barn. Men joda, jeg er litt dum sånn.. Ja, tydeligvis Anonymkode: 506fb...d1d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #16 Skrevet 25. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke enig i dette. Han kan ikke bare si at han ikke ønsker et barn til og velge å ikke stille opp! Han har vært med på å lage dette barnet og må ta ansvar for handlingen. Dere har uansett et lite barn, så det blir nok ikke den store forskjellen å få et til. Det blir jo nesten 2 års aldersforskjell på barna, og det er perfekt aldersforskjell i mine øyne. Dere har sikkert det meste av utstyr som kan arves, og så små barn trenger ikke stor plass. Jeg ville aldri tatt abort uten at jeg selv ønsket det! En mann som tvinger gjennom abort er ikke mye mann å samle på dessverre. Lykke til med valget og klem til deg! Anonymkode: de80d...f99 Fra et moralsk standpunkt har han ikke noe valg, nei, men i realiteten kan han velge å være et dårlig menneske. Forresten ekstremt barnslig av ham å prøve trusler for å slippe og ta ansvar for sine egne handlinger. Drittfyr! Anonymkode: 506fb...d1d
varsom Skrevet 25. oktober 2017 #17 Skrevet 25. oktober 2017 Du må ikke ta abort. Selv skjedde dette med. Ble gravid 3 måned etter eg hadde babyen min. bestemte oss å beholde den. det er 1 år forskjell mellom ungene mine. Vi har angret ikke i det hele tatt å beholde hun skjønne jente.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #18 Skrevet 25. oktober 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fra et moralsk standpunkt har han ikke noe valg, nei, men i realiteten kan han velge å være et dårlig menneske. Forresten ekstremt barnslig av ham å prøve trusler for å slippe og ta ansvar for sine egne handlinger. Drittfyr! Anonymkode: 506fb...d1d Og da er det nok bedre å være alenemor enn å være sammen med en slik fyr! Anonymkode: de80d...f99
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #19 Skrevet 25. oktober 2017 Hadde mannen min presset på meg et barn til hadde jeg blitt veldig fortvilet. Det er det siste jeg ønsker nå, kan faktisk ikke tenke meg noe verre. Dere har allerede en ettåring, kanskje så vidt kommet dere ovenpå og nå skal du trumfe gjennom ett barn til.. Dere har gjeld og eier ikke egen bolig. For mange er det et stessmoment, og jeg forstår godt mannen din som ønsker litt mer ordnede forhold før nummer to kommer. Jeg ville aldri satt et barn til verden uten å vite om jeg kunne forsørge barnet. Det er en ganske stor risiko for å bli alene med barna dersom du tramper over hans ønsker. Kan du forsørge to barn alene? Evig leietager? Anonymkode: 385d8...9dc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #20 Skrevet 25. oktober 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde mannen min presset på meg et barn til hadde jeg blitt veldig fortvilet. Det er det siste jeg ønsker nå, kan faktisk ikke tenke meg noe verre. Dere har allerede en ettåring, kanskje så vidt kommet dere ovenpå og nå skal du trumfe gjennom ett barn til.. Dere har gjeld og eier ikke egen bolig. For mange er det et stessmoment, og jeg forstår godt mannen din som ønsker litt mer ordnede forhold før nummer to kommer. Jeg ville aldri satt et barn til verden uten å vite om jeg kunne forsørge barnet. Det er en ganske stor risiko for å bli alene med barna dersom du tramper over hans ønsker. Kan du forsørge to barn alene? Evig leietager? Anonymkode: 385d8...9dc Dette argumentet hadde vært enig i om det var snakk om å planlegge er barn til. Men nå er hun allerede gravid, og om hun ikke føler det er riktig med abort, da skal hun heller ikke ta det. De leier og har gjeld, men det er jo ikke umulig å ha to barn fordet. Litt vanskeligere blir det, men overkommelig. Anonymkode: a29e2...ce4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #21 Skrevet 25. oktober 2017 Han tenker med hodet, du med hjertet. Det er ikke unormalt. Hadde jeg stått i situasjonen, så hadde jeg valgt abort. Sjansene for boliglån synker for hvert barn man får og jeg ville hatt alt på plass før jeg satte barn to til verden. Å ikke ha alt "på stell" før nummer en er en ting, men å gjøre det igjen er noe annet. Du velger hva som er best for deg, det er din kropp, men alle valg har konsekvenser. Anonymkode: 8e791...539
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #22 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg syns det hele bare roper at forholdet blir ødelagt. Tar jeg abort, vil jeg aldri tilgi. Beholder jeg, vil ikke han tilgi meg. Føler at vi er «dømt» uansett. For meg er det hull i hodet å ta abort nå, for å så få et nytt om 1-2 år. Dette er trossalt et lite hjerte som kan bli minst like skjønn som vårt nåværende barn. Vi har ikke mye lån, her er det snakk om billån og studielån. 100.000 i studielån og 100.000 på bil. Ingen forbruksgjeld eller lignende. Vi har spart ca 100.000 + i egenkapital. Noe som ikke er i nærheten av det vi trenger i boligprisene her. Itillegg ønsker han å studere på sikt. Jeg føler meg litt maktesløs og rådvill på hva vi skal komme frem til.. Jeg ønsker ikke å bli alenemor, jeg ønsker å holde familien samlet. Alikevel, vet jeg at jeg kommer til å bære på bitterhet om jeg tar abort, for jeg har gjort det tidligere. Og jeg har den med meg hver eneste dag, selv om det var det riktige den gang... Og hva vil jeg føle nå, om jeg fjerner og egentlig føler det meste ligger til rette, bortsett fra egen eid bolig? :-( HI Anonymkode: a00f8...82b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #23 Skrevet 25. oktober 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det hele bare roper at forholdet blir ødelagt. Tar jeg abort, vil jeg aldri tilgi. Beholder jeg, vil ikke han tilgi meg. Føler at vi er «dømt» uansett. For meg er det hull i hodet å ta abort nå, for å så få et nytt om 1-2 år. Dette er trossalt et lite hjerte som kan bli minst like skjønn som vårt nåværende barn. Vi har ikke mye lån, her er det snakk om billån og studielån. 100.000 i studielån og 100.000 på bil. Ingen forbruksgjeld eller lignende. Vi har spart ca 100.000 + i egenkapital. Noe som ikke er i nærheten av det vi trenger i boligprisene her. Itillegg ønsker han å studere på sikt. Jeg føler meg litt maktesløs og rådvill på hva vi skal komme frem til.. Jeg ønsker ikke å bli alenemor, jeg ønsker å holde familien samlet. Alikevel, vet jeg at jeg kommer til å bære på bitterhet om jeg tar abort, for jeg har gjort det tidligere. Og jeg har den med meg hver eneste dag, selv om det var det riktige den gang... Og hva vil jeg føle nå, om jeg fjerner og egentlig føler det meste ligger til rette, bortsett fra egen eid bolig? :-( HI Anonymkode: a00f8...82b Det virker som om valget ditt da er å ta abort og at forholdet kanskje ryker pga. din bitterhet i ettertid, eller beholde barnet og risikerer å miste mannen. Slik jeg ser det risikerer du at forholdet ryker enten du gjør sånn eller sånn. Da bør du ta det valget som du kan leve best med i etterkant. Du har sagt at du ikke vil greie å leve godt om du tar abort, og da har du egentlig gitt deg selv svaret. Om du beholder så kan du få med mannen i parterapi, og det er alltids et håp om at han ikke går. Går han fra deg pga. dette så er det uansett ikke et stort tap for deg, for da er han en mann som ikke tar ansvar for den familien han selv lager. Jeg kjøper ikke helt argumentet til mannen din. Han sier han vil ha flere barn, men han vil ha hus først. Likevel planlegger han å begynne å studere også. Dvs. du kan ikke regne med at han blir "klar" for et barn til før han er ferdig med studiene sine. Ta det valget som er riktigst for deg for det er du som må leve med det valget du gjør. Resten ordner seg <3 Anonymkode: 793a2...f34
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #24 Skrevet 25. oktober 2017 Tidligere i år var jeg i lignende situasjon. Skrev innlegg her om at mannne ville jeg skulle ta abort. Var ei annen og som skrev samtidig som meg husker jeg som var i samme situasjon.. men endte med keg beholdt. Vi var sammen og han begynte glede seg. Flyttet sammen og planla gifte oss.. nå er barnet født og han har gått fra meg. Jeg er helt alene. Knust. Fortvilet. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 8407d...721
Evablaum Skrevet 25. oktober 2017 #25 Skrevet 25. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tidligere i år var jeg i lignende situasjon. Skrev innlegg her om at mannne ville jeg skulle ta abort. Var ei annen og som skrev samtidig som meg husker jeg som var i samme situasjon.. men endte med keg beholdt. Vi var sammen og han begynte glede seg. Flyttet sammen og planla gifte oss.. nå er barnet født og han har gått fra meg. Jeg er helt alene. Knust. Fortvilet. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 8407d...721 Det er vel ingenting å gjøre nå. Det er alltid en risiko for at et forhold ikke varer, men den risikoen er mye større når man er uenig om noe så viktig som et barn. Hadde du ventet noen år, så ville du muligens fått den familien du ønsker deg nå. Nå er det for sent. Bare å komme seg videre og innse at du nok til slutt havner i et mine, dine, våre- forhold. Grøss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå