Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #26 Skrevet 25. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har svart deg flere ganger tidligere, tror du gjør et lurt valg nå, HI, at du tar tak i forholdet til mannen din. Du kan overføre det de anbefaler for flyreiser til deg nå - ta alltid på deg oksygenmaske selv før du hjelper andre. Du er sikkert en god venn også, men i dette tilfellet risikerer du å ødelegge mange ved å ikke rydde opp i det som egentlig er problemet ditt - forholdet til mannen. Du risikerer å ødelegge for deg selv, for mannen din, for kompisen og for barna dine hvis du drar til ham for å teste ut følelsene du har for kompisen. Fordi du ikke vet hva du føler eller vil med forholdet med mannen din. Private psykologer finner du via gule sider, dit trenger du heller ikke henvisning. Skal du til en med henvisning så er det nok lang ventetid, så sikkert lurt å ta noen timer privat. Det kan kanskje også gjøre mannen din mer positiv til å fortsette på familievernkontoret. Fortsett å være en god venn for din kompis, men ikke oppsøk ham, ikke kom for nær ham før du ev. har ryddet opp i ditt eget forhold. Anonymkode: 09550...13f Finnes ingen private psykologer her jeg bor. Kan familievernkontoret evt gjøre samme nytta? Egentlig vil jeg som en kommentar jeg fikk her tidligere, ha i pose og sekk. Jeg vil ha mannen, og den tryggheten det gir å ha en mann som er far til mine barn, og som er der for dem/oss. På en annen måte, så vil jeg også være singel, og kunne teste ut følelsene mine, men ser at det lar seg vanskelig kombinere. Hva mener du med å ikke oppsøke? At jeg ikke skal dra dit? Er det innafor å ringe han? Er litt usikker der også hva som er ok for han, vil jo ikke virke masete, og det er ikke hver dag han er opplagt til å prate, men jeg vil jo gjerne prate med han, har skrevet meldinger til han om at han må bare ta kontakt når han trenger noen å snakke med. Jeg har kun pratet med han 1 gang, og da i kanskje 1/2 times tid. Men jeg er litt overasket over hvor mye info jeg fikk på den halvtimen. Sikkert mer info enn mannen min har fortalt om sine problemer i løpet av vårt samliv. Anonymkode: 17783...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #27 Skrevet 25. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes ingen private psykologer her jeg bor. Kan familievernkontoret evt gjøre samme nytta? Egentlig vil jeg som en kommentar jeg fikk her tidligere, ha i pose og sekk. Jeg vil ha mannen, og den tryggheten det gir å ha en mann som er far til mine barn, og som er der for dem/oss. På en annen måte, så vil jeg også være singel, og kunne teste ut følelsene mine, men ser at det lar seg vanskelig kombinere. Hva mener du med å ikke oppsøke? At jeg ikke skal dra dit? Er det innafor å ringe han? Er litt usikker der også hva som er ok for han, vil jo ikke virke masete, og det er ikke hver dag han er opplagt til å prate, men jeg vil jo gjerne prate med han, har skrevet meldinger til han om at han må bare ta kontakt når han trenger noen å snakke med. Jeg har kun pratet med han 1 gang, og da i kanskje 1/2 times tid. Men jeg er litt overasket over hvor mye info jeg fikk på den halvtimen. Sikkert mer info enn mannen min har fortalt om sine problemer i løpet av vårt samliv. Anonymkode: 17783...ea1 Ja, familievernkontoret kan hjelpe dere Du har sagt han kan ta kontakt, da hadde jeg ventet til han ev. tok kontakt. Og i hvert fall ikke reist til ham! Ha den kontakten dere har hatt skriftlig, men hold det på et vennskapelig nivå, og ikke la det utarte seg. Hvis du skal ha en sjanse til å gi forholdet til mannen din en reell sjanse så kan du ikke engasjere deg for mye i kompisen. Ikke glem at kompisen din nå på mange måter virker som drømmemannen sammenlignet med din man - kompisen snakker med deg og om følelser og problemer. Mannen din snakker lite. Den store forskjellen mellom dem kan også være med på å lure deg til å tro kompisen er drømmemannen. Jeg mener det er viktig å kunne snakke om ting, men husk at ord som ikke følges av handling er verdiløse i et forhold. Så ikke døm mannen din pga. at han er så forskjellig fra kompisen din. Det er ikke sikkert at din kompis er mer drømmemann å leve med enn det mannen din er, selv om de er veldig forskjellige. Anonymkode: 09550...13f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #28 Skrevet 25. oktober 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, familievernkontoret kan hjelpe dere Du har sagt han kan ta kontakt, da hadde jeg ventet til han ev. tok kontakt. Og i hvert fall ikke reist til ham! Ha den kontakten dere har hatt skriftlig, men hold det på et vennskapelig nivå, og ikke la det utarte seg. Hvis du skal ha en sjanse til å gi forholdet til mannen din en reell sjanse så kan du ikke engasjere deg for mye i kompisen. Ikke glem at kompisen din nå på mange måter virker som drømmemannen sammenlignet med din man - kompisen snakker med deg og om følelser og problemer. Mannen din snakker lite. Den store forskjellen mellom dem kan også være med på å lure deg til å tro kompisen er drømmemannen. Jeg mener det er viktig å kunne snakke om ting, men husk at ord som ikke følges av handling er verdiløse i et forhold. Så ikke døm mannen din pga. at han er så forskjellig fra kompisen din. Det er ikke sikkert at din kompis er mer drømmemann å leve med enn det mannen din er, selv om de er veldig forskjellige. Anonymkode: 09550...13f All kontakt vi har hatt har aldri vært på noe mer enn et vennskapelig nivå. Kanskje bortsett fra den perioden hvor vi hadde sex, men det var på en måte på et vennskapelig nivå det også, forstå det den som vil. Vi visste i allefall begge at det kun var sex, og at det ikke kom til å utvikle seg til noe mer. Kompisen min er på ingen måte drømmemannen. han har ikke barn, og jeg tror ikke han ønsker seg barn heller. Han er ikke noe typisk familiemann. Dette er for øvrig noe vi aldri har diskutert, da det aldri har vært aktuelt for han. Vi har somsagt ikke hatt kontakt siden vi begge var ganske unge. Det som betydde noe for han før trenger heller ikke å bety så mye for han nå mer. Jeg kjenner han jo ikke nå som ordentlig voksen. Jeg tror somsagt ikke at kompisen min er drømmemannen min, og tror ikke vi har en fremtid sammen, men det er jo gøy å fantasere. Ja, han og mannen min er veldig forskjellig. Når jeg tenker meg om er det litt merkelig at jeg har falt for 2 som er så forskjellig som de er. Hva mener du med at ord som ikke følges av handling er verdiløs? hi Anonymkode: 17783...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #29 Skrevet 25. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med at ord som ikke følges av handling er verdiløs? hi Anonymkode: 17783...ea1 Var egentlig bare for å si at selv om en mann virker å være veldig mye bedre til å snakke om ting og problemer og følelser så er det ikke sikkert det strekker seg lengre enn til ordene. Det er en del menn som er gode på å snakke, men ikke følger opp med handlinger i et forhold. Sier ikke at din kompis er slik, men jeg tror det kan være lett å fokusere på ting som at han f.eks. er langt mer åpen enn din mann er og se det som en kjempefordel. Det var for å prøve å vise at mannen din kanskje viser mer følelser via handling. Eller bare at du skal være bevisst at ting hos din kompis som kan virke veldig forlokkende ikke nødvendigvis ville fungert i et forhold. Kanskje du og mannen din kan ha nytte av å lese om "kjærlighetens fem språk". Google det og ta testen. Du kan lære om deg selv og også om mannen din. Noen ganger er forhold problematiske bare fordi vi ikke har greid å forstå partnerens (eller vårt eget) kjærlighetsspråk. Anonymkode: 09550...13f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå