Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #26 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du skriver i HI at du og samboer har fått ett barn sammen og ønsker et til. Lengre ned i tråden skriver du at samboeren din ikke har noen barn men ønsker seg et. Dette ble jeg forvirret av. Anonymkode: 86620...c75 Det står at vi planlegger en til. Men nei han har ingen. Jeg har 2.. Anonymkode: ead5c...950
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #27 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi to har vært alene i 8 år, så fikk hun en lillesøster og en stefar. Vi planlegger en til. Annhver helg er hun hos sin pappa, Han er gift og har 2 barn til. Hun blir stresset og lei hvis hun hører et ord om baby. Hun snakker om å flytte til pappa hvis det kommer en til. Hvordan kan jeg endre hennes tankegang med baby? Jeg hadde bekkenløsning og vondt i ryggen halve forrige svangerskap, jeg jobbet itillegg, var en del sliten. Kanskje det som skremmer henne? Hvor langt i svangerskapet skal jeg fortelle det? Hvordan kan jeg få dette til å bli positivt? Anonymkode: ead5c...950 Har du henne å en lillesøster? Eller har din eks 3barn? Misforstår litt hva du skriver. Men jeg hadde snakket med henne om dette med kjernefamilie å at hun føler seg som potetsekken som flyttes fra en lykkelig familie til en annen. Det er jo forståelig at du kanskje vil ha mer en et barn selv du også. Men jeg hadde pratet med henne om hennes følelser og tanker :-) Anonymkode: 6e73c...2b4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #28 Skrevet 24. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har du henne å en lillesøster? Eller har din eks 3barn? Misforstår litt hva du skriver. Men jeg hadde snakket med henne om dette med kjernefamilie å at hun føler seg som potetsekken som flyttes fra en lykkelig familie til en annen. Det er jo forståelig at du kanskje vil ha mer en et barn selv du også. Men jeg hadde pratet med henne om hennes følelser og tanker :-) Anonymkode: 6e73c...2b4 Jeg ser flere misforstår her. Men jeg har ikke lyst til å legge ut hele historien på nett. Men jeg har henne og lillesøster. 2 pappaer og samboer. Samboer er gammelt nytt, vi har vært i forhold i 2.5 år før, men ikke bodd sammen. Kjent hverandre i 10 år. Han har aldri ønsket seg barn, så tenkte ikke på det når vi flyttet inn. Nå har vi bodd her i ca 2 år. Han ønsker seg et barn. Anonymkode: ead5c...950
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #29 Skrevet 24. oktober 2017 Det er vanskelig å skjønne hva du mener ang antall menn her.. Er du sikker på at det er et barn til som bekymrer henne? Du har i løpet av to år fått et barn til, kvittet deg med den barnefaren og skaffet deg enda en ny mann. Nå ønsker du enda en unge, med mann nr tre (?). Hvordan har hun reagert på å få nye «fedre» ca hvert tredje år? Kan det være at hun ikke stoler på at den nye mannen blir? Og at det vil skape sorg og trøbbel for henne, og resten av familien? Ellers synes jeg vanligvis ikke at unger skal bestemme over hva de voksne gjør, men hvis du er i gang med mann nr tre og allerede vil ha en unge men han, så tror jeg dattera di er hakket mer fornuftig enn deg.. Anonymkode: 2ce56...c6c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #30 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vanskelig å skjønne hva du mener ang antall menn her.. Er du sikker på at det er et barn til som bekymrer henne? Du har i løpet av to år fått et barn til, kvittet deg med den barnefaren og skaffet deg enda en ny mann. Nå ønsker du enda en unge, med mann nr tre (?). Hvordan har hun reagert på å få nye «fedre» ca hvert tredje år? Kan det være at hun ikke stoler på at den nye mannen blir? Og at det vil skape sorg og trøbbel for henne, og resten av familien? Ellers synes jeg vanligvis ikke at unger skal bestemme over hva de voksne gjør, men hvis du er i gang med mann nr tre og allerede vil ha en unge men han, så tror jeg dattera di er hakket mer fornuftig enn deg.. Anonymkode: 2ce56...c6c Ja det høres jo litt turbulent ut. Hun har ikke hatt ny "pappa"hvert tredje år. Hun har bodd alene med meg i 8 år! Jeg har hatt en Helge kjæreste ( han jeg er samboer med nå) og jeg hadde et kort forhold til pappa til hun minste 2-3 måneder, som endte i et "uhell" og fikk vite det veldig sent. Jeg hadde kort tid på å bestemme beholde eller ikke. Ja en helt annen historie. Anonymkode: ead5c...950
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #31 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det høres jo litt turbulent ut. Hun har ikke hatt ny "pappa"hvert tredje år. Hun har bodd alene med meg i 8 år! Jeg har hatt en Helge kjæreste ( han jeg er samboer med nå) og jeg hadde et kort forhold til pappa til hun minste 2-3 måneder, som endte i et "uhell" og fikk vite det veldig sent. Jeg hadde kort tid på å bestemme beholde eller ikke. Ja en helt annen historie. Anonymkode: ead5c...950 Sorry, men for meg virker din datter mer moden enn deg. Til og med jeg som er en god voksen dame er skeptisk til enda et barn i denne miksen og jeg er ikke engang følelsesmessig engasjert. Men lykke til Anonymkode: 5e2d1...651
KellyTaylor Skrevet 24. oktober 2017 #32 Skrevet 24. oktober 2017 Et lite stalltips fra sidelinjen her, DROPP det! Jentungen har rett. Dette blir ei mølje uten sidestykke
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #33 Skrevet 24. oktober 2017 Uansett må hun jo ha skjønt at unge nr to ikke er laget av deg alene! Og den har kanskje samvær med sin far, altså er det flere fedre, uansett om dere ikke bodde sammen. Nei, ta det rolig nå, selv om DU har kjent din samboer lenge, så har vel ikke hun kjent han som omsorgsperson mer enn noen få år. Kan være du skal drøye noen år, da blir også jenta (og nr to) eldre, og forholdet til mannen får satt seg mer. Anonymkode: 2ce56...c6c
Nyttårs barn Skrevet 24. oktober 2017 #34 Skrevet 24. oktober 2017 Tror ikke du bør dra i gang noen flere barn med det første. Jenta har allerede mange å forholde seg til. Far og stemor og halvsøsken der. Lillesøster med sin pappa og nå ny samboer. Det siste du bør gjøre nå er å starte på ny produksjon HI, det tror jeg kanskje de fleste vil være enig i.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #35 Skrevet 24. oktober 2017 Tenker hun er redd dere skal bli alene sammen med enda en baby. Hun må bli enda mer voksen, hjelpe til og gi fra seg enda mer oppmerksomhet fra deg. Tenker hun er mer moden enn deg her, selvom hun uttrykker seg slik alderen tilsier. Uansett, dette bestemmer ikke hun. Jeg tenker likevel hennes reaksjon er noe du bør ta hensyn til. Anonymkode: 047e3...5ce
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #36 Skrevet 24. oktober 2017 Klart hun er lei. Far har ny familie og to nye barn. Mor har ny familie og ett nytt barn, oc i planlegging på enda ett. Selvsagt er hun lei Anonymkode: 70c3c...9a6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #37 Skrevet 24. oktober 2017 3 timer siden, Nyttårs barn skrev: Jeg synes kanskje dattera di skal få slippe å få flere småsøsken nå. Hun har opplevd å få tre mindre søsken hos deg og hos faren om jeg forstår det rett. Kanskje det er nok. For hvert mindre søsken blir det naturlig nok mindre tid og fokus på henne og nå trenger hun deg mer enn noen gang når puberteten står for døren. Mener du virkelig at en 10 åring skal bestemme hvor mange søsken den skal ha? At dette er en avgjørelse, ansvarsområdet til et barn? Er du ikke riktig vel bevart? (Det er ikke ofte jeg er så usaklig) Er bare det at det er noe av det verste jeg har hørt! Gi henne gehør for at småsøsknene er en byrde som tar fra henne? I stede for å inkludere henne i den berikelse det faktisk er med å ha søsken. Snakk om å skape splid mellom henne og de andre, snakk om å gi makt til små barn, makt små barn ikke er i stand til å håndtere. Søsken skal ha en «en for alle, alle for en» mentalitet. Vi har fem barn, to barnebarn er det også blitt. I vår familie er alle likestilte, og det er plass til alle. Kommer det flere barnebarn så har de selvskreven plass ved vårt bord de også. Anonymkode: a9221...848
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #38 Skrevet 24. oktober 2017 Da skjønner jeg veldig godt din datter egentlig. Jeg personlig ville ALDRI vurdert et 3.barn med 3.mann. Nei det blir for mye å forholde seg til. Jeg personlig «ser litt ned» på menn/kvinner som bare kjører på med et barn her og et barn der. Kan jo være datteren din også synes dette er litt flaut. Mye rart man kan bli mobbet for/snakket om. Anonymkode: 6e73c...2b4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #39 Skrevet 24. oktober 2017 Stakkars jente. Hun kan ikke "bestemme", men dette VIL påvirke henne og hennes hverdag. Hun sier klart ifra at hun ikke vil ha enda et søsken. Så da vet du hvor du har henne. Vis henne respekt istedet for å prøve å manipulere henne til å synes at dette er en god ide, når det kan se ut som det er noen år til det faktisk vil være en god ide. Anonymkode: f4144...5c7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #40 Skrevet 24. oktober 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun mente at samboeren ikke har barn fra før. Dvs han har kun ett barn felles med henne og de planlegger nr 2 felles. Hvor vanskelig er det å forstå 🙈 Anonymkode: 7af8e...9cc Var visst for vanskelig for deg å forstå 🤣 Anonymkode: 692e8...912
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #41 Skrevet 24. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil virkelig det skal være opptur for henne. Men jeg må tenke ut en plan og følge den.. samboer har ingen barn, han ønsker seg en egen. jeg er virkelig mellom barken og veden. Akkurat som jeg føler at jeg må velge mellom dem? Helt klart at jeg velger henne!! På den andre siden bør ikke hu få bestemme sånt! Anonymkode: ead5c...950 Samboer har ingen barn? Så du fikk henne, så forsvinner far. Så kom en ny mann, og et nytt barn. Så var han ute av bildet. Og nå har du en ny mann, og vil ha enda flere barn? Kanskje hun reagerer på den åpenbare ustabiliteten? Anonymkode: c189b...cf6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #42 Skrevet 24. oktober 2017 Her ville jeg respektert datteren din, og avventet. Anonymkode: c189b...cf6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #43 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser flere misforstår her. Men jeg har ikke lyst til å legge ut hele historien på nett. Men jeg har henne og lillesøster. 2 pappaer og samboer. Samboer er gammelt nytt, vi har vært i forhold i 2.5 år før, men ikke bodd sammen. Kjent hverandre i 10 år. Han har aldri ønsket seg barn, så tenkte ikke på det når vi flyttet inn. Nå har vi bodd her i ca 2 år. Han ønsker seg et barn. Anonymkode: ead5c...950 Så du har to barn med to ulike menn, og nå en ny/annen samboer, og jenta har i tillegg halvsøsken med annen dame hos sin far? Stakkars barn, skjønner at hun føler seg som en outsider, som flere nevner. Har du virkelig ingen selvinnsikt? Barnet ditt trenger deg - ikke ditt egoistiske behov for å sette flere barn til verden. Lett å spå at datteren din kommer til å få store problemer med relasjoner i fremtiden... Anonymkode: e1b0a...571
Nyttårs barn Skrevet 24. oktober 2017 #44 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mener du virkelig at en 10 åring skal bestemme hvor mange søsken den skal ha? At dette er en avgjørelse, ansvarsområdet til et barn? Er du ikke riktig vel bevart? (Det er ikke ofte jeg er så usaklig) Er bare det at det er noe av det verste jeg har hørt! Gi henne gehør for at småsøsknene er en byrde som tar fra henne? I stede for å inkludere henne i den berikelse det faktisk er med å ha søsken. Snakk om å skape splid mellom henne og de andre, snakk om å gi makt til små barn, makt små barn ikke er i stand til å håndtere. Søsken skal ha en «en for alle, alle for en» mentalitet. Vi har fem barn, to barnebarn er det også blitt. I vår familie er alle likestilte, og det er plass til alle. Kommer det flere barnebarn så har de selvskreven plass ved vårt bord de også. Anonymkode: a9221...848 Det er en viss forskjell på ha søsken som bor på samme sted og på en slik lappeteppefamilie som HI tilbyr her. Jeg synes ikke at barn skal bestemme om det skal komme søsken i familien men slik denne familien er så har barnet alt tre småsøsken. Det er ikke slik at det bedre jo flere barn det er i en familie.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #45 Skrevet 24. oktober 2017 Datteren din bestemmer ikke, men det er tydelig at hun sliter veldig med familiesituasjonen du og far har satt henne i. Har du snakket med henne om at du og samboer ønsker barn og derfor reagerer hun, eller reagerer hun generelt uten å vite om deres planer? Hvis hun reagerer generelt, så ville jeg glatt droppet det. Hun er da tydelig sliten og lei av å ikke være et fullverdig (les: ikke 100%) medlem av noen av de to familiene hun har og sliter åpenbart psykisk. Ta det godt av de barna du har fysisk og psykisk og vent med fler til alt er slik det skal være. Hun ser kanskje også at alle søsknene bor et fast sted, mens hun er en kasteball mellom to familier som har hverandre 100%. Anonymkode: 0f430...cff
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #46 Skrevet 24. oktober 2017 Gi i allefall forholdet et par år til og se om det er liv laga. Å begynne å produsere barn med enda en mann etter bare to år sammen, synes jeg ikke er en god avgjørelse. Han var klar på at han ikke ønsket seg barn da du flyttet inn, så du har ditt på det rene hvis du sier at det ikke er noe du kan gi han. I hvert fall ikke med det første. La nå livet stabilisere seg litt for datteren din noen år. Hun går inn i en krevende periode i livet sitt med mye kroppslig og sosial endring. La henne få ro hjemme. Ikke tenkt på at du må oppfylle samboeren sitt ønske. Du har to døttre som må komme først. Anonymkode: a9203...4aa
Evablaum Skrevet 24. oktober 2017 #47 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Jeg er sikkert trøtt, men hva har mensen og brystene hennes med denne saken å gjøre? Du skriver at hun er drittlei babyer, og da prakker du på henne baby- arbeid. Og finne priser til babyklær!? Hva med å gjøre ting med henne som HUN har lyst til? Snakke om temaer HUN er opptatt av. Gud bedre, håper et eller annet har skjedd på veien og at du har blitt steril. Endret 24. oktober 2017 av Evablaum
MammantilNurket Skrevet 24. oktober 2017 #48 Skrevet 24. oktober 2017 27 minutter siden, Evablaum skrev: Jeg er sikkert trøtt, men hva har mensen og brystene hennes med denne saken å gjøre? Du skriver at hun er drittlei babyer, og da prakker du på henne baby- arbeid. Og finne priser til babyklær!? Hva med å gjøre ting med henne som HUN har lyst til? Snakke om temaer HUN er opptatt av. Gud bedre, håper et eller annet har skjedd på veien og at du har blitt steril. Yes! Helvete er i ferd med å fryse over: jeg er enig med Eva B. Når det er sagt: Å med viten og vilje få tre barn med tre ulike med virker som en usedvanlig dårlig idé. Hvem vil sette seg selv i en slik situasjon? Blir som å smitte seg selv med herpes med overlegg eller bruke opp alle sparepengene sine på karameller og deretter ta opp et forbrukslån med skyhøy rente for å kjøpe enda fler ...
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2017 #49 Skrevet 25. oktober 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Gi i allefall forholdet et par år til og se om det er liv laga. Å begynne å produsere barn med enda en mann etter bare to år sammen, synes jeg ikke er en god avgjørelse. Han var klar på at han ikke ønsket seg barn da du flyttet inn, så du har ditt på det rene hvis du sier at det ikke er noe du kan gi han. I hvert fall ikke med det første. La nå livet stabilisere seg litt for datteren din noen år. Hun går inn i en krevende periode i livet sitt med mye kroppslig og sosial endring. La henne få ro hjemme. Ikke tenkt på at du må oppfylle samboeren sitt ønske. Du har to døttre som må komme først. Anonymkode: a9203...4aa Av de siste innleggene som har kommet siden sist jeg var inne.. likte jeg dette innlegget best. Det virker som hvor mer jeg forklar hvor mer forvirret blir de fleste, og jeg kjenner meg ikke igjen i innleggene lenger. Hele bilde av meg, samboer og barna blir helt feil. Jeg er veldig enig med deg, likevel veldig vanskelig å gå mot samboer. Han skjønner ikke hvorfor han skal vente, han har jo alt på stell. Hus, økonomi, jobb, sosialt, hobbyer og trives med meg og barna. Han Nærmer seg 40, og angrer på at han ikke har ønsket seg det tidligere. Jeg tok en prat med hu jenta mi igår, spurte hva hun var beskymra for. hun uttrykte at hun var redd for å komme sist i rekken til oppmerksomhet. Små barn trenger øyene på seg hele tiden. Hun er redd samboer ble mer glad i sitt eget barn og vil prioritere denne aktiviteten de er på ,sammens med den nye isteden. Hun er redd jeg skal bli skadet/død under fødsel. Hvem soverom skulle denne nye få? Ville jeg da bruke penger som egentlig skulle bli brukt på henne.? Hun var ikke redd hvem plass hun hadde hos meg. Plutselig fikk hun en ånd over seg. Da var alt greit, det var jo tross alt gøy også. Jeg kommer til å fortelle samboer at han må vente litt! Hvis jeg ikke allerede er gravid. Anonymkode: ead5c...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå