Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #26 Skrevet 24. oktober 2017 Mannen min er fra England og vi har førsteklassing nå. Har leid hytte på fjellet lørd til mandag i desember og da tar vi barnet ut mandagen. Tenker det er fysisk fostring og engelsklæring involvert. Barnet har 0 fravær pga sykdom siste året i bhg og så langt på skolen. Så er en vurderingssak. Om det bare hadde vært for å være hjemme hadde vi ikke tatt fri. Anonymkode: 1c4e5...a29
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #27 Skrevet 24. oktober 2017 Besøket dette gjelder kommer fra USA. Og dette besøket var helt spontant pga at vår mor ble veldig syk. Vel, jeg ga mine barn fri i dag og det er jeg glad for at jeg gjorde når jeg ser hvor mye glede det gir de. Famile står i høy kurs hos oss og de går på skole i 10 år så en dag uten gym, kunst og håndtverk og uteskole går helt fint. En bonus er at de får trent veldig på engelsken sin. Hi Anonymkode: 845d3...799
Nyttårs barn Skrevet 24. oktober 2017 #28 Skrevet 24. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min er fra England og vi har førsteklassing nå. Har leid hytte på fjellet lørd til mandag i desember og da tar vi barnet ut mandagen. Tenker det er fysisk fostring og engelsklæring involvert. Barnet har 0 fravær pga sykdom siste året i bhg og så langt på skolen. Så er en vurderingssak. Om det bare hadde vært for å være hjemme hadde vi ikke tatt fri. Anonymkode: 1c4e5...a29 Men barnet kan vel lære engelsk alle andre av årets dager også?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #29 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er dette en mindre gyldig grunn enn alle de som tar barnet ut fra skolen 1 uke for å reise på sydentur? Anonymkode: 44d2e...0fa Fordi skolen innvilger ikke fri på dette grunnlaget. I mine øyne er sydentur heller ikke gyldig grunn til å reise på ferie. Anonymkode: 6a56d...8b6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #30 Skrevet 24. oktober 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi skolen innvilger ikke fri på dette grunnlaget. I mine øyne er sydentur heller ikke gyldig grunn til å reise på ferie. Anonymkode: 6a56d...8b6 Vår skole gjør det. Anonymkode: 9df40...777
MammantilNurket Skrevet 24. oktober 2017 #31 Skrevet 24. oktober 2017 Helt utrolig. Ikke rart at mange barn ikke tar skolen alvorlig når foreldrene har slike holdninger.
Evablaum Skrevet 24. oktober 2017 #32 Skrevet 24. oktober 2017 14 minutter siden, MammantilNurket skrev: Helt utrolig. Ikke rart at mange barn ikke tar skolen alvorlig når foreldrene har slike holdninger. ....eller jobb!
me_87 Skrevet 24. oktober 2017 #33 Skrevet 24. oktober 2017 50 minutter siden, MammantilNurket skrev: Helt utrolig. Ikke rart at mange barn ikke tar skolen alvorlig når foreldrene har slike holdninger. Er ikke ofte jeg er enig med deg,men akkurat dette temaet har jeg lik tankegang som deg. Jeg hadde ikke kommet på tanken en gang at jeg kan barnet ut skolen bare pga ett besøk.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #34 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Mannen min er fra England og vi har førsteklassing nå. Har leid hytte på fjellet lørd til mandag i desember og da tar vi barnet ut mandagen. Tenker det er fysisk fostring og engelsklæring involvert. Barnet har 0 fravær pga sykdom siste året i bhg og så langt på skolen. Så er en vurderingssak. Om det bare hadde vært for å være hjemme hadde vi ikke tatt fri. Anonymkode: 1c4e5...a29 Det der er jo bare dårlig unnskyldning. Ta fri, men ikke lat som om det er noe skoleutbytte av det Anonymkode: 5afd4...349
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #35 Skrevet 24. oktober 2017 Nei her hadde ikke barnet fått fri. Husker når jeg gikk på skole hadde vi besøk fra andre barn ( skjedde kanskje par ganger i løpet av hele barneskolen ) av familie som bodde langveis fra og fikk lov til å besøke skolen. Anonymkode: 0c086...0a0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #36 Skrevet 24. oktober 2017 Selvfølgelig hadde barnet fått fri til å treffe kusinen sin som bor i USA. Barna mine får fri til å dra på ferie også. Anonymkode: 10fec...07a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #37 Skrevet 24. oktober 2017 Ja mitt barn hadde fått fri!!! Anonymkode: c8f9e...669
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #38 Skrevet 24. oktober 2017 Fikk fri 3 dager på skolen for å dra på langweekend... Anonymkode: c8f9e...669
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #39 Skrevet 24. oktober 2017 6 timer siden, Nyttårs barn skrev: Men barnet kan vel lære engelsk alle andre av årets dager også? Glemte å skrive at vi får besøk av onkel og kusine fra England som vi skal ha med oss på hyttetur... Gikk litt fort! Anonymkode: 1c4e5...a29
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #40 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det der er jo bare dårlig unnskyldning. Ta fri, men ikke lat som om det er noe skoleutbytte av det Anonymkode: 5afd4...349 Ok, da tar vi bare fri da! 😊 Tenker det er en helhetsvurdering jeg da, å ta en dag fri i løpet av skoleåret betyr vel ikke at man tar lett på skolen eller driter i undervisning? Mulig jeg er for fersk som skoleforeldre men... Anonymkode: 1c4e5...a29
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #41 Skrevet 24. oktober 2017 Nei. Barna mine ligger foran normalt nivå, men de skal ikke lære at man tar fri fordi vi får besøk. Jeg vil lære de god moral i arbeidslivet og per nå er skolen deres arbeid. Anonymkode: 64427...8e8
Yellow Brick Road Skrevet 24. oktober 2017 #42 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Jeg hadde ikke latt barnet mitt få fri fra skolen fordi om tante og søskenbarn kom på besøk. Tross alt er skoledagen til et småskolebarn bare noen timer i løpet av dagen, så det ville være god tid for ungene til å være sammen utenom skoletida. Jeg kunne ha gitt beskjed til læreren om at vi hadde besøk og at vi ikke kom til å prioritere lekser disse to dagene. Men dersom vi f.eks hadde hatt en familiehytte eller en annen plass som tanten hadde hatt veldig lyst til å besøke, så hadde jeg ikke nølt med å søke barnet to dager fri for å dra på hytta. Mine barn er lite syke og klarer seg fint både sosialt og faglig, så det skaper ingen problemer for dem å være bort et par dager. Det ville nok heller ikke være noen fare for at de kommer til å lære at det er ok å bare utebli fra arbeidslivet heller. Vi skal nok enkelt klare å lære dem forskjellen på konsekvenser av fravær på småskolen, videregående og arbeidslivet. Endret 24. oktober 2017 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #43 Skrevet 24. oktober 2017 Til deg som nevner sydenturer: Det er helt vanlig at skolene sier nei til alle slike søknader. I Oslo-skolen er det ingen vits i å søke om fri for sydenferie, langhelg eller lignende. Man får nei helt automatisk. En god del drar likevel, men det er uten skolens godkjennelse. Kommer familien fra USA midt i uka og er ikke her i helga? Jeg ville vært sammen med familiebesøket hele helga, men latt barna gå på skolen som vanlig. Reagerer når folk tar en hel dag fri fra skolen for å få pass (man kan bestille timer så man slipper å gjøre det i skoletida), har familiebesøk, drar på hytta e.l. Anonymkode: c2efe...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå