Gå til innhold

Hadde barnet ditt fått fri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde barnet ditt fått fri fra skolen en dag om det kom besøk langveis fra og besøket kun skulle være her i et par dager?

Besøket er ditt søsken og tantebarn. Tantebarnet og barnet ditt er kjempe gode venner og savner hverandre veldig, men pga lange avstander får de bare sett hverandre 1-2 ganger i året.

Anonymkode: 845d3...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, skole er 1. prioritet.

Anonymkode: 6a56d...8b6

Skrevet

Ja! Med tanke på hvir mange dom tar en ferieuke når det måtte passe seg, hadde jeg ikke hatt noe problemer med det...

Anonymkode: 4e192...b05

Skrevet

Nei.

Har hatt en slik situasjon her et par ganger, men mine barn har gått på skolen også har de lekt etter skolen.

Anonymkode: 4bd78...4f1

Skrevet

Nei. Hverken skolen eller jeg hadde gitt fri til dette.

Anonymkode: 2c63f...086

Skrevet

Fra bhg: JA!

Fra skolen: Ja, hvis vi ikke pleide å ta fri utenom for å dra på tur. Hvis ikke barnet henger etter på skolen og trenger all undervisning  det kan få. 

Nei, hvis barnet henger etter på skolen, sliter med å følge med eller hvis det er korte dager. 

Anonymkode: f37aa...12d

Skrevet

Nei. Hvis barnet er så lite at det kun har noen timer på skolen, hent rett etter skolen. Hvis barnet er eldre å har flere timer på skolen, så er det jo faktisk så seriøst at det er viktig å være på skolen.

Skolen varer uansett ikke så lenge, de har jo hele ettermiddagen å leke på.

Anonymkode: d7c41...b3a

Skrevet

Ja. Skolebarnet vårt har fått fri når besteforeldre er på besøk. De bor langt borte. 

Har også hatt fri noen dager for å besøke familie langt borte.

Synes familie er viktig. 

Anonymkode: 3ad62...dba

Skrevet

Nei!

Anonymkode: b9f98...30f

Skrevet

Nei. Da får man heller unnvære de få timene barnet er på skolen og leke etterpå

Anonymkode: 28c3a...c51

Skrevet

Ja, barnet mitt hadde fått fri fra både skole og lekser. Han ligger langt foran faglig, og vi hadde uten problemer tatt det igjen når besøket var reist.

Hadde det vært snakk om mer enn 1 dag så hadde han ikke fått fri.

Anonymkode: 9df40...777

Skrevet

Nei. Det er mange timer igjen av dagen etter at skolen er slutt.

Anonymkode: e4a5e...7a5

Skrevet

Nei, det har aldri falt oss inn at det kunne være en mulighet. Vi tilpasser heller besøkene til ferier og fridager.

Anonymkode: 95056...30b

Skrevet

Nei. Besøket kommer vel i tilknytning til en helg? Slik at dere treffer hverandre da også? Skolebarna hadde droppet sfo/Aks og kommet hjem 1330. Resten av dagen hadde de hatt fri. Kunne evt droppet treninger de dagene. 

Anonymkode: c2efe...980

Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn engang. 

Anonymkode: b52b6...8f5

Skrevet

Fra barnehagen: Ja.

Fra skolen: Nei.

Anonymkode: 62a2a...891

Skrevet

Det er jo en form for skulk, for dette er ikke gyldig grunn til å ta fri fra skolen, så nei. Det handler også om holdninger.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en form for skulk, for dette er ikke gyldig grunn til å ta fri fra skolen, så nei. Det handler også om holdninger.

Hvorfor er dette en mindre gyldig grunn enn alle de som tar barnet ut fra skolen 1 uke for å reise på sydentur?

Anonymkode: 44d2e...0fa

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dette en mindre gyldig grunn enn alle de som tar barnet ut fra skolen 1 uke for å reise på sydentur?

Anonymkode: 44d2e...0fa

De som tar ungene ut for å reise til syden ville nok også gitt fri fordi de har besøk av et søskenbarn. Jeg ville ikke gitt fri for noen av delene.

For min del handler det om holdninger og arbeidsmoral, det kommer ikke rekende på en fjøl av seg selv når de skal ut i sin første jobb når de hele skolegangen har fått lov å ta fri i hytt og pine. Man forholder seg til den ferien man har.

Anonymkode: 4bd78...4f1

Skrevet

Ja. Min datter fikk fri 2 dager da morfar og onkel kom på besøk fra Tyskland. Hun fikk i oppgave å lære noen tyske ord og fortelle klassen litt om Tyskland. Hun går i 2.klasse 

Anonymkode: cd176...b12

Skrevet

Hvis ikke det er noe helt, helt spesielt (som den ovenfor som fikk besøk fra Tyskland) så sier jeg nei. Besøk er der hele dagen og det er mange timer igjen etter skolen.

Synes folk er alfor raske til å ta ut barn fra skolen for å dra på ferier, konserter og ha folk på besøk. Skolen er viktig, det handler om å etablere noen arbeidsvaner.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Min datter fikk fri 2 dager da morfar og onkel kom på besøk fra Tyskland. Hun fikk i oppgave å lære noen tyske ord og fortelle klassen litt om Tyskland. Hun går i 2.klasse 

Anonymkode: cd176...b12

Da er jeg faktisk enig. Da blir det en skoleoppgave ut av besøket. 

Anonymkode: 62a2a...891

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...