Gå til innhold

Hvor lenge har samboer rett til å "holde meg på pinebenken"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett barn. Samboer har lyst å flytte til andre siden av landet for å starte studiet han ønsker. Dette innebærer naturlig nok at 3-åringen må starte i ny bhg neste år samt alt annet styr som flytting innebærer. Jeg har gjort det klart for han at jeg ønsker barn nr 2 i 2 år. Han har sagt at han er med på det, men at han ikke kan gi ett eksakt tidsperspektiv for når vi skal starte produksjon. Jeg er lei av å vente og tenker, hvorfor skal jeg imøtekomme hans ønske om å flytte fra nord til sør hvis han ikke kan imøtekomme mitt ønske om et tidsperspektiv på når vi skal starte produksjon på barn nr 2?

Jeg tenker å si til han at jeg vet ikke om jeg kan bli med han sørover hvis han ikke gir meg noe klart svar om neste barn. 

Jeg føler han holder meg på "pinebenken" og blir bare mer og mer oppgitt. Vi har en del diskusjoner for tiden siden han irriterer seg over å gå på vent for å starte studiet og jeg irriterer meg over å gå på vent for å få nr 2. Hvordan løse dette?

Jeg tenker jo at i ett forhold skal man gi og ta. 

Anonymkode: ab659...e62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan holde deg på pinebenken så lege du lar ham få lov til det. Du kan ta noen valg selv. Du kan velge å ikke flytte og du kan velge at du har fått nok av at han ikke gir noe svar. Du kan velge å bli hos ham i uvisshet eller du kan velge å dra fra ham. Du trenger ikke vente på at han skal bestemme.

Anonymkode: 1c55b...8ef

Skrevet

Hvorfor er det han som skal bestemme når barn nummer to skal komme?

Skrevet

Det høres ut som om dere bør begynne å snakke med hverandre i stede for å snakke til hverandre. 

Skrevet

Dere må jo prate til hverandre ikke forbi hverandre dere kommer til og drive fra hverandre om dere fortsetter slik.

Må du flytte, kan ikke samboeren din bo på hybel under studiene og komme hjem i alle ferier og ellers det passer seg?

Presser du for når dere kan få barn nr 2 så kan du risikere at han sier om 5 år er det ok? 

Skrevet
2 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Dere må jo prate til hverandre ikke forbi hverandre dere kommer til og drive fra hverandre om dere fortsetter slik.

Må du flytte, kan ikke samboeren din bo på hybel under studiene og komme hjem i alle ferier og ellers det passer seg?

Presser du for når dere kan få barn nr 2 så kan du risikere at han sier om 5 år er det ok? 

Jeg må slett ikke flytte. Kan fint ha datteren min alene mens han flytter for å studere. Tanken var å flytte for hans skyld, men nå tenker jeg hvorfor i all verden skal jeg flytte med alt det styret det medfører uten og ikke ha fått ett svar hos han på mitt høyeste ønske? Nå tenker jeg det får briste eller bære. HI

Skrevet
3 timer siden, Fru Banderas skrev:

Hvorfor er det han som skal bestemme når barn nummer to skal komme?

Fordi at han ikke er klar så dermed hopper vi av i svingen. Ser ikke for meg at han er mer klar når vi flytter sørover og ikke har mulighet for å ha barnevakt. Nå har vi barnepass av moren hans 1-4 ganger i mnd. HI

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan holde deg på pinebenken så lege du lar ham få lov til det. Du kan ta noen valg selv. Du kan velge å ikke flytte og du kan velge at du har fått nok av at han ikke gir noe svar. Du kan velge å bli hos ham i uvisshet eller du kan velge å dra fra ham. Du trenger ikke vente på at han skal bestemme.

Anonymkode: 1c55b...8ef

Jeg vet jeg ikke trenger å vente på at han skal bestemme . Er jo dette med at jeg helst vil bevare familien så lenge som mulig, men ikke for enhver pris. Håper pipa får en annen lyd når jeg sier at jeg ikke vet om jeg blir med sørover før han har gitt med klart svar. Jeg blir bare mer og mer ulykkelig av denne uvissheten og føler tårene presser på nærmest daglig . HI

Skrevet

Hvorfor kan ikke du gå gravid mens han studerer? Vinn vinn, og begge slipper å vente. 

Anonymkode: 29816...86e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi at han ikke er klar så dermed hopper vi av i svingen. Ser ikke for meg at han er mer klar når vi flytter sørover og ikke har mulighet for å ha barnevakt. Nå har vi barnepass av moren hans 1-4 ganger i mnd. HI

Mitt første barn kom av å hoppe av i svingen. Om han tror det funker kan han fort få seg en overraskelse 😂

Anonymkode: d1185...b7f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke du gå gravid mens han studerer? Vinn vinn, og begge slipper å vente. 

Anonymkode: 29816...86e

Slik ser ikke han det. Han føler det er stress med bytt barn per dags dato. Man kan ikke vente til man er klar. Dessuten har man 9 mnd å forberede seg på. HI

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt første barn kom av å hoppe av i svingen. Om han tror det funker kan han fort få seg en overraskelse 😂

Hvor lenge hoppet dere av i svingen? Vi har gjort det siden februar, men har i snitt bare sex en gang i uka. Håper vi har ett uhell en vakker dag 😀 HI

Skrevet

Er vel ikke bare bare for deg å flytte, finne ny jobb, ny bhg osv osv når han ikke en gang kan komme med noe svar på videre fremdrift av forholdet deres.

Jeg hadde ikke flyttet tvers over landet for noe slik.

Anonymkode: f015f...90f

Skrevet

Det kan jo hende han vil ha med seg barnet sørover samme hva hi mener. Det er ingen selvfølge at barnet blir igjen når en av foreldrene flytter.

Anonymkode: fe82e...a48

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo hende han vil ha med seg barnet sørover samme hva hi mener. Det er ingen selvfølge at barnet blir igjen når en av foreldrene flytter.

Anonymkode: fe82e...a48

Jo en foreldre kan ikke bare ta med seg ungen å flytte uten videre. Dette gjelder begge. Siden ungen er 3 år går den mest sannsynlig i bhg og hi sier ungen også har annen familie på stedet. Det er nok 100% sjanse for at hi får fortsette å bo med ungen der ungen nå bor.

Skrevet

Så trist. har du fortalt han hvor mye det betyr for deg å få en til?hva det gjør med deg, når du er usikker?  Og at du vil ha en til snart? Jeg klarte bare å holde samboer 1/2 år på pinebenken.. ( Det var vanskelig) spesielt når temaet kommer opp daglig.  

Anonymkode: 18541...9c2

Skrevet

Hva er dette studiet ? Hvor lenge ? Skal dere bosette dere her nede i sør for alltid eller bare i studietiden? Har han fått studieplass ? Kan han studere her nede i fred og ro, og dere bo med faste rutiner der dere bor nå? Kanskje han syns dere r lurt økonomisk og praktisk å vente på barn nr 2 til han har utdanning og fast jobb i boks ? 

Vi har 4 år mellom våre barn. Helt perfekt 😊 Jeg har søstre som er 1 år yngre og 9 år yngre enn meg. Hun på 9 år er min aller beste venninne, mens hun som bare er ett år yngre snakker jeg sjelden med. Så ha litt is i magen, selv om jeg skjønner deg innmari godt at du vil ha nr 2 snart. Det tar jo 9 mnd å bære frem et barn også

Anonymkode: 61ef2...5e4

Skrevet

Hvordan blir økonomien dersom han skal studere? Mulig derfor han vil vente å se?

kanskje han ikke vil ha et barn til? Du bør ikke presse gjennom dette selv om det er ditt høyeste ønske. Man er to om barna og begge bør være klar. Men mulig dere bør prate SAMMEN om framtiden og om dere vil fortsette sammen eller hver for dere?

Anonymkode: 3ae67...6b9

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge hoppet dere av i svingen? Vi har gjort det siden februar, men har i snitt bare sex en gang i uka. Håper vi har ett uhell en vakker dag 😀 HI

Jeg skulle bare bytte prevensjon, tok litt tid med legetime, så rundt en måneds tid tok det vel. det klaffer nok så lenge dere treffer rett tidspunkt i måneden 😉 Jeg tenker han kan da ikke være så fremmed for å få en til så lenge han tar sjansen på å hoppe av i svingen? 🙈

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er vel ikke bare bare for deg å flytte, finne ny jobb, ny bhg osv osv når han ikke en gang kan komme med noe svar på videre fremdrift av forholdet deres.

Jeg hadde ikke flyttet tvers over landet for noe slik.

Jeg blir å følge hjertet. Uaktuelt å flytte tvers over landet og så kan ikke han gi meg ett svar på fremtiden. 

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle bare bytte prevensjon, tok litt tid med legetime, så rundt en måneds tid tok det vel. det klaffer nok så lenge dere treffer rett tidspunkt i måneden 😉 Jeg tenker han kan da ikke være så fremmed for å få en til så lenge han tar sjansen på å hoppe av i svingen? 🙈

Han tror det er trygt å hoppe av i svingen og jeg lar han leve i troa 😊 HI

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er dette studiet ? Hvor lenge ? Skal dere bosette dere her nede i sør for alltid eller bare i studietiden? Har han fått studieplass ? Kan han studere her nede i fred og ro, og dere bo med faste rutiner der dere bor nå? Kanskje han syns dere r lurt økonomisk og praktisk å vente på barn nr 2 til han har utdanning og fast jobb i boks ? 

Vi har 4 år mellom våre barn. Helt perfekt 😊 Jeg har søstre som er 1 år yngre og 9 år yngre enn meg. Hun på 9 år er min aller beste venninne, mens hun som bare er ett år yngre snakker jeg sjelden med. Så ha litt is i magen, selv om jeg skjønner deg innmari godt at du vil ha nr 2 snart. Det tar jo 9 mnd å bære frem et barn også

Jeg er ferdig utdannet i juni så det er ingen unnskyldning.

Datteren vår er 3 år så jeg synes det er på høy tid med nr 2. Dessuten har jeg ikke den beste AMH-verdien heller så jeg bør ikke vente for lenge. HI

Skrevet

Så trist. har du fortalt han hvor mye det betyr for deg å få en til?hva det gjør med deg, når du er usikker?  Og at du vil ha en til snart? Jeg klarte bare å holde samboer 1/2 år på pinebenken.. ( Det var vanskelig) spesielt når temaet kommer opp daglig.  

Anonymkode: 18541...9c2

Har sagt det mange ganger, men han tar lett på det og bruker som unnskyldning at han har gått på vent for å studere siden han venter på at jeg skal bli ferdig med mitt studie. HI

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo en foreldre kan ikke bare ta med seg ungen å flytte uten videre. Dette gjelder begge. Siden ungen er 3 år går den mest sannsynlig i bhg og hi sier ungen også har annen familie på stedet. Det er nok 100% sjanse for at hi får fortsette å bo med ungen der ungen nå bor.

Han vil ikke ha med seg barnet alene sørover. Han er avhengig av barnepass for å klare studiet. Hi

Skrevet

Studiet varer forresten 2 år . HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...