Gå til innhold

Inspirert av metoo; hva har DU opplevd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

- Jeg opplevde en gang på bussen at at mann presset sin erigerte penis mot rumpa mi.

- Jeg har opplevd at en mann presset penisen sin inn i hånden min og tilbød meg sex mot betaling.

- jeg har to ganger blitt kysset mot min vilje

- Jeg ble en gang forsøkt dratt inn i en bil. Reddet av forbipasserende.

- Jeg har møtt to blottere.

- Jeg har blitt kalt hore av utenlandske menn.

 

Jeg tenker aldri på dette og føler ikke det har preget meg, men jeg ønsker jo ikke det skal skje datteren min.

Anonymkode: 3ac65...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd å bli holdt fast av en mann i sofaen da jeg var 16 år, han var vel rundt 32-33 år. Dette var på et"forspill" før fest, hadde vært kanskje i 30 minutter der..han holdt meg sykt hardt fast med all sin vekt oppå meg å stakk tunga langt ned i halsen på meg...klarte etter noen minutter å vri meg løs så jeg falt på stuegolvet. Sprang for livet! Satt en kompis av han i sofaen rett atme å bare så på! Var også på fest med noen veninner når jeg var 15-16 år. Vi alle gikk av en eller annen grunn inn på badet å satt å drakk litt dær. Så da vi skulle gå ut i stua 1 etter 1 så ble jeg sist i rekka..satt en idiot på toalettlokket rett atme døra. Han klappa igjenn døra å låste før jeg kom meg ut sammen med di andre..dette var en mann i 30-35 års alderen. Hans intensjon var muligens å voldta meg..han sa mange syke ting til meg og tok ved en anledning hardt tak i handleddene mine. Hadde det ikke vært for mine veninner som hamret løs på døra og truet med å ringe politiet så hadde han nok ikke sluppet meg ut! Var det inne i ca 10 min med denne mannen

Anonymkode: 39666...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt voldtatt - flere ganger

Jeg har ikke tall på uønsket (og upassende) klåing på pupper av mannfolk i alle aldre

En mann hadde ståkuk på bussen og stod og presset den inntil meg

Jeg har blitt klådd på rumpa utallige ganger av fremmede menn, i alle aldre.

Jeg har blitt kalt stygge ting når jeg har avvist menns seksuelle forslag, og sagt at de skal slutte med klåing. 

Jeg har blitt tilbudt penger for sex en gang, helt ut av det blå. Og når jeg takket nei var jeg en; utakknemlig hore. 

Lærer på vgs ga oss karakter etter størrelsen på brystene, og sa at «jenter ikke skjønner/kan «faget» jeg underviser i».

 

Anonymkode: 4971b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har blitt voldtatt - flere ganger

Jeg har ikke tall på uønsket (og upassende) klåing på pupper av mannfolk i alle aldre

En mann hadde ståkuk på bussen og stod og presset den inntil meg

Jeg har blitt klådd på rumpa utallige ganger av fremmede menn, i alle aldre.

Jeg har blitt kalt stygge ting når jeg har avvist menns seksuelle forslag, og sagt at de skal slutte med klåing. 

Jeg har blitt tilbudt penger for sex en gang, helt ut av det blå. Og når jeg takket nei var jeg en; utakknemlig hore. 

Lærer på vgs ga oss karakter etter størrelsen på brystene, og sa at «jenter ikke skjønner/kan «faget» jeg underviser i».

 

Anonymkode: 4971b...a04

Hva slags miljø er det du ferdes i? Har ikke opplevd noe sånt whatsoever jeg. Og jeg satt ikke inne og sturet når jeg var ung, det var full fest. Men har ikke pleid å omgås den type folk da.

Anonymkode: e63e8...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Anleggsarbeider som jobbet med å grave ut i Hagen vår kom inn for et glass vann, og endte opp med å tafse og fingre meg på sofaen. Jeg var 12-13år og alene hjemme etter skolen hver dag. Etterhvert begynte jeg å vente nede i veien til foreldrene mine kom hjem.

-Veileder kom inn på hvilerommet under en tattevakt og ville ha sex. Jeg varslet etter flere episoder. Han ble leder, jeg byttet helseforetak 😏 

-Utallig upassende tafsing eller kommentarer oppigjennom.

-Ble voldtatt av "kjæreste" på fest når jeg var ca 15/16, da han mente at han hadde ventet lenge nok på sex fra meg. 

-Sugd meg ut av et par situasjoner, for å slippe sex. 

....

Anonymkode: d643f...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min far, da også jevnlig voldtatt. Så ble jeg voldtatt av en god kompis da jeg var 16 år. Holdt på og bli voldtatt av 2 menn for bare noen år siden, da reddet en kompis meg. Sett noen blottere, og blitt klådd på mot min vilje jevnlig av menn fra jeg var 12 år og opplever det fortsatt nå som jeg er 40 år. Men de siste årene er det ikke så grovt. Når jeg var ung, kunne de jo skikkelig grafse på underlivet, klå på pupper og rumpe. Nå er det mer diskre og stryke hånden sin over rumpen min på bussen.

Anonymkode: b72d7...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags miljø er det du ferdes i? Har ikke opplevd noe sånt whatsoever jeg. Og jeg satt ikke inne og sturet når jeg var ung, det var full fest. Men har ikke pleid å omgås den type folk da.

Anonymkode: e63e8...9df

Nei, det har jeg tenkt over flere ganger. Og kjent veldig på skyldfølelse. Har ikke vanket i noe ekstremt miljø, helt vanlig ungdomsmiljø. Kun alkohol, ikke noe andre rusmidler. Ikke drakk jeg mye før jeg var 17 heller. Jeg tror kanskje første voldtekten gjorde meg utsatt? Da var jeg nettopp fyllt 16. Så jeg aner ikke. Jeg er nå 35år, ikke spesielt deilig eller noe. Tre barn, stabilt forhold til en mann jeg elsker.. allikevel opplever jeg fremdeles en del upassende oppmerksomhet fra menn. Både yngre og eldre, spesielt når jeg er ute på byen (ikke ofte jeg er det altså, har små barn), men også på bussen og slikt. Det er mer diskré på dagtid, forsiktig stryking, en «koselig» kommentar. Men det er ikke koselig, det er ubehagelig. En god kompis som jeg en gang hadde en samtale med, mente at jeg hadde en veldig tiltrekningskraft på menn, sex appeal (?) tror jeg han brukte. Jeg føler selv at jeg ikke kler meg utfordrende eller flørter osv. Går i jeans, genser (stort ett store strikkegensere) og joggesko. Jeg skjønner det ikke.  VIRKELIG.. Jeg begriper ikke hvorfor menn tror de kan tafse på kvinner og komme med bemerkninger om kropp og uanstendige forslag. 

—— 

Jeg ble overfalt på Karl Johan en gang også. En fyr dro meg bort til en benk og la seg oppå meg og startet og kysse osv. Det skjedde så fort, jeg gikk, plutselig lå jeg på en benk.(jeg er liten, han var ganske mye større enn meg). Ingen - ingen reagerte. Jeg ropte stopp, nei, gå vekk, hjelp.. Kom meg vekk før det ble noe mer, sparka og slo det jeg kunne. Så glad jeg ikke gikk i skjørt, men med jeans. Det var vinter - hadde stor kåpe på også. Hadde aldri sett fyren før. Han bare røska tak i meg når jeg gikk forbi. Skulle gå fra en vennegjeng og møte en annen, derfor gikk jeg alene. Siste gang.. 

Anonymkode: 4971b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en blotter på trikken, satt på andre siden av midtgangen med pikken i hånda og et stort glis rundt munnen. Jeg gikk på ungdomsskolen.

Ellers ingenting.

Jeg bor i en mindre by på sørlandet og har da virkelig vært med på min del av festing osv, men aldri opplevd at noen har oppført seg ufint. Er det mer vanlig i storbyene? Når jeg har festet har det vært sammen med venner og har aldri vært med fremmede hjem fra byen e.l. så har liksom aldri vært i situasjoner med fremmede rundt meg som kunne gjort sånt heller.

Har jo kjørt litt buss og sånt, men aldri blitt klådd på.

Anonymkode: 508b3...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt og misbrukt på andre måter av min stefar fra jeg var 10-12 år. 

Opplever ofte innpåslitne menn Som et problem, ikke på den måten at det var tafsing eller noe, men som ikke ga seg med sjekkereplikk selv etter tydelig avslag, en det blir noe helt annet for min del. Har også opplevd blotting på trikk, og tafsing på t-banen i Roma. Det var så fullt at jeg ikke fikk gått noen vei...

Jeg var så glad for at jeg ikke fikk pupper eller rompe før jeg var 16, da var jeg ikke «fritt vilt» for guttene på skolen som jeg så de andre jentene sleit med.

Men, jeg er alltid på vakt, og er velsignet fra naturen med en veldig god evne til å lese folk på mils avstand, det har hjulpet meg veldig i situasjoner der jeg vet ting kunne endt totalt annerledes. Nå mener jeg IKKE at andre jenter som opplever kjipe ting er naive eller setter seg selv i uheldige situasjoner, jeg mener kun at jeg er ekstremt heldig med evnen til å lese folk.

Anonymkode: f2085...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt tafset på mange ganger fra jeg var 13 og frem til før jeg fikk barn, ute på byen og sånn. Masse på ungdomskolen og videregående ihvertfall, både i skoletid og på fester utenom. Fikk tidlig store pupper å de slo tydeligvis godt ann :rodme: :angry: Fikk et helt feil forhold til kroppen min, at det liksom var helt normalt å bli tafset og klådd på. Det var jo noe alle gjorde og ingen snakka om at ikke var greit. Helt sykt at det ikke ble tatt opp på skolen fordi det må jo ha blitt sett av lærerne??

Og angående tafsing så ble jeg drit skuffa når jeg så snappen til mammabanden i går og hu som snappa klådde på rompa til zumba instruktøren!! Akkurat sånn jeg alltid har følt folk ser på sånne ting, at det bare er useriøst og bagatell. Hahaha drit morsomt da, du må jo tåle en spøk liksom. Greit at det var en dame som klådde på en mann å ikke omvent men det blir ett fett spør du meg. Dårlige signaler okkesom!!!

Anonymkode: 4a516...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som skrev at jeg har opplevd en god del tafsing. Dessverre da jeg ble 12 år, så kom det en stor sprett rumpe og pupper. Jeg spilte fotball på ett guttelag, og jeg ble fritt vilt for alle guttene. Og sånn bare fortsatte det i alle år. Virker nesten som at fordi jeg fikk den kroppen, så har menn lov til å tafse. Jobbet en gang på et arrangement med flere kjendiser. Og jeg hadde på meg svart dressbukse og bluse som verken var ettersittende eller utringet, og jeg ble dasket så mye på rumpen. Og alle mennene kommenterte at med den rumpa der, så ropte jeg jo etter å bli dasket på.

Opplever det og med mannlige venner og bekjente og, alle prøver seg på noe mer. Og det er ikke forhold, men sex de vil ha. Får høre sånne teite kommentarer om at så sexy som jeg er, så er det ikke rart de vil ha sex med meg. Utseende mitt er veldig middels, men jeg har da store pupper, stor rumpe og smal midje. Men kler meg tekkelig. Ikke bruker jeg sminke, og går stort sett med håret i hestehale.

Jeg har bodd i Oslo, i en bitte liten by og en middels by. Og det er like ille alle steder.

Anonymkode: b72d7...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sjokka over hva dere skriver..! Jeg har aldri opplevd noen ting og jeg har bodd i flere byer hvor jeg har vært student. Mye festing har det også vært, men har bestandig blitt behandlet med respekt. Det har selvfølgelig ikke noe med meg å gjøre, det er aldri den som blir antastet sitt ansvar. Den eneste grunnen som jeg kan tenke meg er at jeg ikke er spesielt pen eller sexy og er ganske alvorlig av meg og smiler sjeldent. Men det er jo forjæv.... at man ikke skal få være som man er uten å risikere slibrigheter og voldtekt.

Blir litt bekymret for datteren min nå kjenner jeg. Hun har ikke arvet mitt utseende for å si det sånn fremmede stopper opp og stirrer på henne uansett hvor hun går. Hun er bare 10 nå, men hva har hun i vente? 

Blir sykt provosert kjenner jeg.

Anonymkode: d492b...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtektsforsøk.

Og voldteksttrusler på jobb fra en kollega. Sjefen ga ham en liten smekk på fingrene, og så måtte vi jobbe sammen igjen. 🙄

Anonymkode: 310e7...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt misbrukt av søsken. Har blitt forfulgt men klarte å komme meg unna. Har blitt tafset på, på fest noen ganger

Anonymkode: 60cb4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, enkelte mannfolk er noen svin!! Blir faktisk litt sjokka av det dere skriver.. Jeg har aldri opplevd noe selv, men har ei datter som skal vokse opp i denne gale verden..#bekymret

Anonymkode: 3a297...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som tok tak i ansiktet mitt for noen år siden på en fest og stakk tunga inn i munnen min.. Jeg klappet ikke til han, jeg klinte til han av hjertens lyst! Og sa at dersom du gjør slik mot noen igjen skal kjemisk kasterere deg som en hjemløs katt!!!

Han begynte nesten å grine og løp hjem. 

Har sett han på tilstelninger for ungene i senere tid, og han blir rødere enn menstruasjon hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i 7. klasse - så 13 år.

Vi var hjemme hos en venninne, noen jenter og gutter. Jeg ble bedt om å hente noe på rommet til venninna mi. En av de eldre guttene (gikk i 9. eller 1 vgs, husker ikke) kom inn på rommet etter meg. Døra ble låst utenfra av de andre.

Han presset meg ned på sengen, og lot som om han ville ligge med meg. Jeg ble veldig redd, og husker at jeg bare tenkte at dersom jeg ikke har noe valg, så må jeg i alle fall sørge for at han bruker kondom. Så jeg resignerte, ga opp å forsøke å komme meg opp av senga, og spurte om han hadde kondom. 

Han begynte da å le rått, og lot meg gå. Utenfor sto alle og lo..

Dagen etter, da jeg kom på skolen, hadde ryktet spredd seg.. folk lo og hvisket når jeg kom, og en av de tøffe gutta ropte: Hei, ***** har du kondom eller? Fokuset var at jeg var så utrolig idiot som trodde at han virkelig ville ha MEG.. at det gikk an å bli så innbilsk...

Hadde jeg fått vite at dette hadde skjedd med min datter, da hadde jeg klikket.. men 13 årige meg skammet meg over å ha vært så dum..

Anonymkode: 9814c...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt sjokka over hva dere skriver..! Jeg har aldri opplevd noen ting og jeg har bodd i flere byer hvor jeg har vært student. Mye festing har det også vært, men har bestandig blitt behandlet med respekt. Det har selvfølgelig ikke noe med meg å gjøre, det er aldri den som blir antastet sitt ansvar. Den eneste grunnen som jeg kan tenke meg er at jeg ikke er spesielt pen eller sexy og er ganske alvorlig av meg og smiler sjeldent. Men det er jo forjæv.... at man ikke skal få være som man er uten å risikere slibrigheter og voldtekt.

Blir litt bekymret for datteren min nå kjenner jeg. Hun har ikke arvet mitt utseende for å si det sånn fremmede stopper opp og stirrer på henne uansett hvor hun går. Hun er bare 10 nå, men hva har hun i vente? 

Blir sykt provosert kjenner jeg.

Anonymkode: d492b...01c

Så lenge du lærer henne hva som er greit og ikke tror jeg du kommer langt altså. Noen sender litt ubevisst ut signaler tro jeg, og sier ikke tydelig nei selv om de kanskje føler det slik selv. Jeg sier på ingen måte at det er "offeret"s feil, for menn skal jo uansett ikke bare ta for seg. Men er nok litt slik at noen blir enklere offer enn andre. Spesielt de som ikke selv vet hvor grensa går for hva det er greit andre gjør med en. Dette må jo foreldrene lære dem. 

Anonymkode: e63e8...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbrukt seksuelt (ikke voldtatt) av slektning fra 10-15 år.

Levde et svært utsvevende sexliv i tidlig ungdom, så en del av hendelsene var nok mer overgrep, mye eldre menn. Ser jo at dette var konsekvens av overgrepene i barneårene.

 

 

Anonymkode: 86fdb...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallefall gjøre alt i min makt å gjøre jentungen så godt rusta som mulig for slike rasshøl av gutter - de er søren inne mye menn. Er instruktør i en kampsport. Det er også min mann. Så det blir egentrening med dette når jentungen er blitt litt eldre. 

Har selv opplevd å blitt fysisk lagt ned i gulvet av en mannlig kollega fordi jeg sa nei takk da han spurte om han kunne få klem. Null respekt for at jeg sa nei. Jeg ble så satt ut av at han bare heiv seg over meg. Så det virkelig ikke komme. Motstand fikk han virkelig. Jeg satte de lange neglene mine i kinnet hans og heldigvis kom en annen kollega inn.

Anonymkode: 48e8b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekkel greker på begynte å tafse på ett utested i Hellas. Ellers har jeg vært forskånet det meste . Jeg blir rett og slett rystet over så mange bare her som har opplevd overgrep. Trist og grufullt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge du lærer henne hva som er greit og ikke tror jeg du kommer langt altså. Noen sender litt ubevisst ut signaler tro jeg, og sier ikke tydelig nei selv om de kanskje føler det slik selv. Jeg sier på ingen måte at det er "offeret"s feil, for menn skal jo uansett ikke bare ta for seg. Men er nok litt slik at noen blir enklere offer enn andre. Spesielt de som ikke selv vet hvor grensa går for hva det er greit andre gjør med en. Dette må jo foreldrene lære dem. 

Anonymkode: e63e8...9df

Fy fader. Da var pokker meg ikke min feil at jeg ble miisbrukt som 12 åring. Akkurat som om jeg ikke sliter nok med det fra før, så skal sånne som du fortelle at jeg er skyld i det selv fordi jeg sendte ut ubevisste signaler. Det er på grunn av sånne som deg, som gjør at jeg aldri har fortalt om min opplevelse til noen.

Anonymkode: 60cb4...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt.

Jeg kommer til å ha mange samtaler om grenser til mine jenter. Men det hjelper så lite når gutte-foreldre ikke har samtaler med sine håpefulle. «Gutter er gutter» «du vet jo hvordan gutter er» «det er bare guttestreker».. 

Jeg har brølt nei, jeg har sagt nei på en hyggelig måte, jeg har grått nei, jeg har bedt på mine knær og sagt nei, ver så snill stopp! Nei nei nei nei nei nei nei!! 

Jeg gikk med store klær store deler av ungdomsårene og ute på byen, for å unngå klåing. Gikk ut uten sminke, håret i strikk.  Det hjalp ikke. Jeg har vært edru, full, frekk, hyggelig - det spiller ingen rolle. De tar for seg. Kanskje hjelper det ikke at jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Jeg danser ikke på uteplasser, jeg finner den mest bortgjemte kroken når venninnene mine vil ut.. og passer jakker. Det har jeg gjort de siste 14årene. Samtidig kan jeg ikke la være å gå ut heller? Eller? 

Jeg har bodd på bygda, i storbyene, i små byer i Norge, føler ikke det er noe særlig forskjell. Kanskje det er min feil da? At jeg sender ut signal om at jeg vil bli tafsa på og få slengt trakasserende utsagn etter meg. I oversized strikkegenser med gulp og leverpostei på. I for stor boblejakke og støvler fra spar kjøp. Innerst i kroken på puben. Når jeg pynter meg. Når jeg ikke pynter meg. På overfylt buss, sliten etter en lang arbeidsdag. Gående for å treffe venninner, edru. Fordi jeg lo av en vits tidligere på kvelden. Eller sa hei når han sa hei til meg. Eller sovna på sofaen hos ei venninne, fordi noen hadde seg på det soverommet jeg skulle sove på, og jeg ikke klarte å holde meg våken. 

Anonymkode: 4971b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...